|
|
Месяца септемвриа в 26 день.
Преставление святаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова
На Малей вечерни, на Господи воззвах, стихиры, глас 2.
Подобен: Егда от древа:
Приидите премудрости глубину и православных догматов списателя, вернии, песньми божественными днесь венчаим Иоанна славнаго и возлюбленнаго: сей бо возгреме, еже в начале бе Слово. Отонудуже громогласен показася, яко благовестие миру просияв, многомудренне приснопамятный. [Дважды.]
Воистинну ты явился еси истинен друг, наперсник велик Учителю Христу: на перси бо возлег, отонудуже почерпл еси премудрости догматы, имиже обогащаеши окрест всю землю, яко богоглагольник Божий. Темже и содержащи сия, красная Христова Церковь ныне радующися веселится.
Радуйся Богослове истинно, радуйся, Матере Господни сыне вселюбезне, ты бо предстоя при Кресте Христове божественный слышал еси глас Владыки: се ныне Мати твоя, к тебе возопившаго. Отонудуже достойно тя вси, яко апостола Христова великаго и возлюбленнаго, ублажаем.
Слава, глас 2. Самогласен:
Апостолов верх, богословия трубу, духовнаго воеводу, вселенную Богу покорившаго, приидите, вернии, ублажим Иоанна приснопамятнаго, от земли преселяющагося, и земли не отступающаго: но живуща, и ждуща страшное Владыки второе пришествие. Еже неосужденно срести нам испроси любимиче, таинниче, Христов наперсниче, любовию совершающим память твою.
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры, глас 1.
Подобен: Всехвальнии мученицы:
Богослове славне, твоими божественными учении, и чудес явленьми, прелести отгнал еси мглу всю, и люди просветил еси к знанию истинныя веры: и ныне моли, даровати душам нашим мир, и велию милость.
Стих: Во всю землю изыде вещание их. и в концы вселенныя глаголы их.
Иоанне всемудре, Христов любимиче присный, к плоти любве мя избавляя, Владыце всех, божественными твоими мольбами водружи. Детельми благочестия, и молися подати ми оставление прегрешений и велию милость.
Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.
Боговидче всесвященне, страстей и бед избави, и от недуг и скорбей благохвалящия тя, и почитающия любовию, и верно притекающия, и к покрову твоему божественному приходящия: и умоли даровати душам нашим мир и велию милость.
Слава, глас 2:
Богослове девственниче, учениче возлюбленне Спасов, молитвами твоими нас спасай, молимся, от всякаго вреда: яко твое есмы стадо.
И ныне, Богородичен:
Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом Твоим.
Тропарь, глас 2:
Апостоле Христу Богу возлюбленне, ускори избавити люди безответныя: приемлет тя припадающа, Иже падша на перси приемый. Егоже моли, Богослове: и належащую мглу языков разгнати, прося нам мира и велия милости.
Слава, и ныне, Богородичен, воскресен.
На Велицей вечерни,
стихологисуем Блажен муж, первый антифон.
На Господи воззвах, стихиры на 8, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Зритель неизреченных откровений, и сказатель вышних Божиих таин, сын Зеведеев, написав нам Христово Евангелие, богословити Отца, и Сына, и Духа Святаго, научил есть.
Богодвижимая цевница небесных пений, тайнописец сый, богосказанная уста пение песней поет красно: устне бо движа, яко струны, якоже бряцало язык движа, молится спастися нам.
Громогласным твоим языком, извещая Божия мудрости сокровенное слово, Богу возлюбленне, зовеши присно, движа устнами часто: еже в начале бе Слово. И научаеши всякаго человека к знанию Бога.
Слава, глас 2. Самогласен:
Сына громова, основание Божественных словес, начальника богословия, и проповедника первейшаго, истины догматов Божия мудрости, возлюбленнаго Иоанна и девственника, человеческий род по долгу благопохвалим: сей бо непрестанно в себе имея Божественное, еже в начале бе, рече, Слово, абие же ко Отцу неразлучное, и равное по сих Отча существа, показуя нам собою православие Святыя Троицы: Содетеляже суща со Отцем, и жизнь носяща, и Свет истинный, Тогожде показа нам. О чудесе ужаснаго, и вещи мудрительныя! яко полн сый любве, полн бысть и богословия, славою и честию и верою, основатель сый чистыя нашея веры, еяже ради получим вечная благая в день судный.
И ныне, Богородичен: Прейде сень законная:
Вход. Прокимен дне.
Чтения три.
Соборнаго послания Иоаннова чтение.
Возлюбленнии, аще сердце наше не зазрит нам, дерзновение имамы к Богу. И егоже аще просим, приемлем от Него: яко заповеди Его соблюдаем, и угодная пред Ним творим. И сия есть заповедь Его, да веруем во имя Сына Его Иисуса Христа, и любим друг друга, якоже дал есть заповедь нам. И соблюдаяй заповеди Его, в Нем пребывает, и Той в нем: и о сем разумеем, яко пребывает в нас, от духа егоже дал есть нам. Возлюбленнии, не всякому духу веруйте, но искушайте духи, аще от Бога суть: яко мнози лжепророцы изыдоша в мир. О сем познавайте духа Божия, и духа лестча: всяк дух, иже исповедует Иисуса Христа во плоти пришедша, от Бога есть. И всяк дух, иже не исповедует Иисуса Христа во плоти пришедша, от Бога несть: и сей есть антихристов, егоже слышасте, яко грядет, и ныне в мире есть уже. Вы от Бога есте чадца, и победисте тех, яко болий есть Иже в вас, нежели иже в мире. Они от мира суть, сего ради от мира глаголют, и мир тех послушает. Мы от Бога есмы: иже знает Бога, послушает нас: и иже несть от Бога, не послушает нас.
Соборнаго послания Иоаннова чтение.
Возлюбленнии, аще сице возлюбил есть нас Бог, и мы должни есмы друг друга любити. Бога никтоже нигдеже виде. Аще друг друга любим, Бог в нас пребывает, и любы Его совершенна есть в нас. О сем разумеем, яко в Нем пребываем, и Той в нас, яко от Духа Своего дал есть нам. И мы видехом и свидетельствуем, яко Отец посла Сына Спасителя миру. Иже аще исповесть, яко Иисус есть Сын Божий, Бог в нем пребывает, и той в Бозе. И мы познахом, и веровахом, любовь юже имать Бог в нас. Бог любы есть, и пребываяй в любви, в Бозе пребывает, и Бог в нем пребывает.
Соборнаго послания Иоаннова чтение.
Возлюбленнии, аще кто речет: яко люблю Бога, а брата своего ненавидит, лож есть: ибо не любяй брата своего, егоже виде, Бога, Егоже не виде, како может любити? И сию заповедь имамы от Него, да любяй Бога, любит и брата своего. Всяк веруяй, яко Иисус есть Христос, от Бога рожден есть: и всяк любяй Рождшаго, любит и Рожденнаго из Него. О сем вемы, яко любим чада Божия, егда Бога любим, и заповеди Его соблюдаем. Сия бо есть любы Божия, да заповеди Его соблюдаем, и заповеди Его тяжки не суть. Яко всяк рожденный от Бога, побеждает мир: и сия есть победа побеждшая мир, вера наша. Кто есть побеждаяй мир, токмо веруяй, яко Иисус есть Сын Божий?
На литии стихира храма. Таже апостола. Глас 1.
[Германово:] Веки богословия из честных твоих уст истекоша, апостоле, из нихже Церковь Божия напаяема, покланяется православно Троице Единосущней: Юже и ныне моли, Иоанне Богослове, утвердити и спасти души наша.
[Андреа Пирра:] Сад чистоты, миро благовония паки возсия нам в присущем празднице, возопити к нему: возлегий на перси Владычня, и одождив слово миру, Иоанне апостоле, Деву сохранивый яко зеницу ока, испроси нам от Христа велию милость.
Учениче Спасов, девственниче и Богослове, тебе яко девственнику, Деву и Богородицу, Христос Бог распинаемь предаде, и Сию сохранил еси яко зеницу ока. Тем моли спастися душам нашим.
Яко неизреченных таин самовидец, воззвах еси вопия: Превечное Слово, в начале быти к Богу, и Того быти Бога, Иоанне апостоле, наперсниче Христов и друже присный, Троицы сладосте, Ефеса и Патма утверждение непоколебимо, наша же помощь. Молися, Богослове всеблаженне, от злочестивых врагов чувственных и мысленных, избавитися людем, память твою присно совершающим верно.
Слава, глас 4:
Возлег на перси Учителя Христа на Вечери Господни, возлюбленне учениче, оттуду познал еси неизреченная, и небесный всем возгремел еси глас: в начале бе Слово, и Слово бе к Богу, и Бог бе Слово, Свет истинный, просвещаяй всякаго человека в мир грядущаго, Христос Бог и Спас душ наших.
И ныне, Богородичен.
Со Отцем и Духом славословимый Сын, в вышних от херувимов, первозданнаго наздати хотяй, всего Себе Самаго истощи неизреченно во утробе Твоей, Богородице всепетая: и из Тебе возсияв, просвети весь мир Божеством, избавляя идолонеистовства, и в Себе обожив, на небеса возведе человечество, Христос Бог и Спас душ наших.
На стиховне, стихиры, глас 4:
Подобен: Званный свыше:
Сына Вышняго богословив, Отцу соприсносущна, и единосущественна, Свет из Света непременен, и начертание Ипостаси Родителевы, безлетно возсиявша и безстрастно из Него, Содетеля же и Господа всех веков, возлюбленне, ты проповедал еси Сего миру, яко изведша свет из тьмы, Христа Бога нашего: Егоже моли, спасти и просветити души наша.
Стих: Во всю землю изыде вещание их и в концы вселенныя глаголы их.
Утешителев свет восприем, Имже и просвещаемь богословил еси, от Отца происходящаго, чрез Сына же человечеству являема единочестна, сопрестольна и единосущна суща, Отцу безначальному же и Божию Слову, возлюбленне, всем проповедал еси. Темже в песнех тя почитаем, яко веры божественное основание: юже незыбленну соблюдай ко Господу молитвами твоими.
Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.
На высоту возшед богословия, научился еси неизреченным Божиим тайнам, о едином Существе Божества, славе же единой, и Царстве и господьстве, треми Ипостасьми разделяемем присно, существенно нераздельнем и соединеннем, в неслиянном Божественном единстве: сице славя проповедал еси, Богослове, Троицу Нераздельну, Юже моли спасти и просветити души наша.
Слава, глас 6.
[Иоанна монаха:] Апостоле Христов, евангелисте Богослове, неизреченных таинник быв, премудрости неизглаголанная нам возгремел еси учения, еже в начале бе, уяснив верным, и еже не бе, отложив, еретичествующих отревая словеса. Наперсник явився, и друг возлюблен, якоже Исаиа велегласнейший, и Моисей Боговидец, дерзновение имея к Богу, прилежно молися о душах наших.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель мой:
На благословении хлебов тропарь: Апостоле Христу Богу возлюбленне: дважды [писан на Малей вечерни], и Богородице Дево: единожды. И чтение.
|
|