На правах рекламы:

• Реабилитация после перелома плюсневой кости читайте здесь.

   

Благовещение Пресвятой Богородицы


ГлавнаяПраздникиБлаговещение

В этот день...Малая и Великая вечерняУтреняЛитургия

Благовещение в Неделю 3-ю постов


На Литургии:

блаженна гласа на 4: праздника песнь 3-я на 4: и Креста песнь 6-я на 4:

По входе тропарь воскресен, глас 3:

Да веселятся небесная, да радуются земная: яко сотвори державу мышцею Своею Господь, попра смертию смерть, первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.

И Креста, глас 1:

Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы православным христианом на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

И праздника, глас 4:

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует, темже и мы с ним Богородице возопиим: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Слава, кондак Креста, глас 7:

Не ктому пламенное оружие хранит врат Едемских: на тыя бо найде преславный соуз Древо крестное, смертное жало, и адова победа прогнася. Предстал бо еси Спасе мой, вопия сущим во аде: внидите паки в рай.

И ныне, кондак праздника, глас 8:

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Вместо же Трисвятаго, поем: Кресту Твоему покланяемся Владыко, и святое Воскресение Твое славим.

Прокимен, Апостол, Аллилуиа, Евангелие, и причастен прежде праздника: таже Креста.

Прокимен, глас 4: Благовестите день от дне спасение Бога нашего. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля. Прокимен, глас 6: Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое.

Апостол праздника ко Евреем, зачало 306. [Евр. 2, 11 – 18.]

Братие, святяй и освящаемии, от Eдинаго вси: eяже ради вины не стыдится братию нарицати их, глаголя:

Братья, освящающий и освящаемые, все – от Единого; поэтому Он не стыдится называть их братиями, говоря:

Возвещу имя Твое братии Моей, посреде церкве воспою Тя.

Возвещу имя Твое братиям Моим, посреди церкви воспою Тебя.

И паки: Аз буду надеяся Нань. И паки: се, Аз и дети, яже Ми дал eсть Бог.

И еще: Я буду уповать на Него. И еще: вот Я и дети, которых дал Мне Бог.

Понеже убо дети приобщишася плоти и крови, и Той приискренне приобщися техже, да смертию упразднит имущаго державу смерти, сиречь диавола,

А как дети причастны плоти и крови, то и Он также воспринял оные, дабы смертью лишить силы имеющего державу смерти, то есть диавола,

И избавит сих, eлицы страхом смерти чрез все житие повинни беша работе.

И избавить тех, которые от страха смерти через всю жизнь были подвержены рабству.

Не от ангел бо когда (воистинну) приемлет, но от семене Авраамова приемлет:

Ибо не ангелов восприемлет Он, но восприемлет семя Авраамово.

Отнюдуже должен бе по всему подобитися братии, да милостив будет и верен первосвященник в тех, яже к Богу, во eже очистити грехи людския.

Посему Он должен был во всем уподобиться братиям, чтобы быть милостивым и верным первосвященником пред Богом, для умилостивления за грехи народа.

В немже бо пострада, сам искушен быв, может и искушаeмым помощи.

Ибо, как Сам Он претерпел, быв искушен, то может и искушаемым помочь.

Апостол ко Евреем, зачало 311. [Евр. 4, 14 – 5, 6.]

Братие, имуще убо Архиереа велика, прошедшаго небеса, Иисуса Сына Божия, да держимся исповедания.

Братья, имея Первосвященника великого, прошедшего небеса, Иисуса Сына Божия, будем твердо держаться исповедания нашего.

Не имамы бо архиереа не могуща спострадати немощем нашим, но искушена по всячeским по подобию, разве греха.

Ибо мы имеем не такого первосвященника, который не может сострадать нам в немощах наших, но Который, подобно нам, искушен во всем, кроме греха.

Да приступаем убо с дерзновением к престолу благодати, да приимем милость и благодать обрящем во благовременну помощь.

Посему да приступаем с дерзновением к престолу благодати, чтобы получить милость и обрести благодать для благовременной помощи.

Всяк бо первосвященник, от человек приемлемь, за человеки поставляется на службы яже к Богу, да приносит дары же и жeртвы о гресех,

Ибо всякий первосвященник, из человеков избираемый, для человеков поставляется на служение Богу, чтобы приносить дары и жертвы за грехи,

Спострадати могий невежствующим и заблуждающим, понеже и той немощию обложен eсть:

Могущий снисходить невежествующим и заблуждающим, потому что и сам обложен немощью,

И сего ради должен eсть якоже о людех, такожде и о себе приносити за грехи.

И посему он должен как за народ, так и за себя приносить жертвы о грехах.

И никтоже сам себе приемлет честь, но званный от Бога, якоже и Аарон.

И никто сам собою не приемлет этой чести, но призываемый Богом, как и Аарон.

Тако и Христос не Себе прослави быти первосщенника, но Глаголавый к Нему: Сын Мой eси Ты, Аз днесь родих Тя:

Так и Христос не Сам Себе присвоил славу быть первосвященником, но Тот, Кто сказал Ему: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя;

Якоже и инде глаголет: Ты eси священник во век по чину Мелхиседекову.

Как и в другом месте говорит: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.

Аллилуиа, глас 1: Снидет яко дождь на руно, и яко капля каплющая на землю. Стих: Будет имя Его благословено во веки, прежде солнца пребывает имя Его. Глас тойже: Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва.

Евангелие Луки, зачало 3. [Лк. 1, 24 – 38.]

Во днех онех зачат Eлисавет жена Захариина, и таяшеся месяц пять, глаголющи:

В те дни зачала Елисавета, жена Захарии, и таилась пять месяцев и говорила:

Яко тако мне сотвори Господь во дни, в няже призре отъяти поношение мое в человецех.

Так сотворил мне Господь во дни сии, в которые призрел на меня, чтобы снять с меня поношение между людьми.

В месяц же шестый послан бысть ангел Гавриил от Бога во град Галилейский, eмуже имя Назарет,

В шестой же месяц послан был ангел Гавриил от Бога в город Галилейский, называемый Назарет,

К Деве обрученней мужеви, eмуже имя Иосиф, от дому Давидова: и имя Деве Мариам.

К Деве, обрученной мужу, именем Иосифу, из дома Давидова; имя же Деве: Мария.

И вшед к Ней ангел рече: радуйся, Благодатная: Господь с Тобою: благословена Ты в женах.

Ангел, войдя к Ней, сказал: радуйся, Благодатная! Господь с Тобою; благословенна Ты между женами.

Oна же видевши смутися о словеси eго и помышляше, каково будет целование сие.

Она же, увидев его, смутилась от слов его и размышляла, что бы это было за приветствие.

И рече ангел Eй: не бойся, Мариам: обрела бо eси благодать у Бога.

И сказал Ей ангел: не бойся, Мария, ибо Ты обрела благодать у Бога;

И се зачнеши во чреве, и родиши Сына, и наречеши имя Eму Иисус.

И вот, зачнешь во чреве, и родишь Сына, и наречешь Ему имя: Иисус.

Сей будет велий, и Сын Вышняго наречется: и даст Eму Господь Бог престол Давида oтца Eго:

Он будет велик и наречется Сыном Всевышнего, и даст Ему Господь Бог престол Давида, отца Его;

И воцарится в дому Иаковли во веки, и Царствию Eго не будет конца.

И будет царствовать над домом Иакова во веки, и Царству Его не будет конца.

Рече же Мариам ко ангелу: како будет сие, идеже мужа не знаю?

Мария же сказала ангелу: как будет это, когда Я мужа не знаю?

И отвещав ангел рече Eй: Дух Святый найдет на Тя, и сила Вышняго осенит Тя, темже и раждаемое Свято наречется Сын Божий.

Ангел сказал Ей в ответ: Дух Святый найдет на Тебя, и сила Всевышнего осенит Тебя; посему и рождаемое Святое наречется Сыном Божиим.

И се Eлисавет южика Твоя, и та зачат сына в старости своей: и сей месяц шестый eсть eй нарицаемей неплоды,

Вот и Елисавета, родственница Твоя, называемая неплодною, и она зачала сына в старости своей, и ей уже шестой месяц,

Яко не изнеможет у Бога всяк глагол.

Ибо у Бога не останется бессильным никакое слово.

Рече же Мариам: се Раба Господня: буди Мне по глаголу твоему. И отыде от Нея ангел.

Тогда Мария сказала: се, Раба Господня; да будет Мне по слову твоему. И отошел от Нее ангел.

Евангелие от Марка, зачало 37. [Мк. 8, 34 – 9, 1.]

Рече Господь Своим учеником: иже хощет по Мне ити, да отвержется себe, и возмет крест свой, и по Мне грядет:

Говорит Господь Своим ученикам: кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и возьми крест свой, и следуй за Мною.

Иже бо аще хощет душу свою спасти, погубит ю: а иже погубит душу свою Менe ради и Eвангелиа, той спасет ю:

Ибо кто хочет душу свою сберечь, тот потеряет ее, а кто потеряет душу свою ради Меня и Евангелия, тот сбережет ее.

Кая бо польза человеку, аще приобрящет мир весь, и отщетит душу свою?

Ибо какая польза человеку, если он приобретет весь мир, а душе своей повредит?

Или что даст человек измену на души своей?

Или какой выкуп даст человек за душу свою?

Иже бо аще постыдится Менe и Моих словес в роде сем прелюбодейнем и грешнем, и Сын Человеческий постыдится eго, eгда приидет во славе Oтца Своего со ангелы святыми.

Ибо кто постыдится Меня и Моих слов в роде сем прелюбодейном и грешном, того постыдится и Сын Человеческий, когда приидет в славе Отца Своего со святыми ангелами.

И глаголаше им: аминь глаголю вам, яко суть нецыи от зде стоящих, иже не имут вкусити смерти, дондеже видят Царствие Божие пришедшее в силе.

И сказал им: истинно говорю вам: есть некоторые из стоящих здесь, которые не вкусят смерти, как уже увидят Царствие Божие, пришедшее в силе.

Вместо Достойно, поем ирмос: Яко одушевленному:

Причастен: Избра Господь Сиона, и изволи его в жилище Себе. Другий: Знаменася на нас свет лица Твоего Господи.

Литургиа же Великаго Василиа.

Такожде и во вся Недели святых постов, в нихже аще праздник сей случится, бывает Литургиа Великаго Василиа непременно.

В этот день...Малая и Великая вечерняУтреняЛитургия