|
|
Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец
На Литургии
Блаженна гласа, на 4: и отцев от канона песнь 3, на 4: и предпразднства песнь 6, на 4.
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Древом Адам рая бысть изселен: Древом же крестным разбойник в рай вселися. Ов убо вкуш, заповедь отверже Сотворшаго: ов же сраспинаемь, Бога исповеда таящагося, помяни мя, вопия, во Царствии Твоем.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Вознесыйся на Крест, смертную разрушивый силу, и загладивый яко Бог еже на ны рукописание Господи, разбойниче покаяние и нам подаждь едине Человеколюбче, верою служащим, Христе Боже наш, и вопиющим Ти: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Рукописание наше на Кресте копием раздрал еси, и вменився в мертвых, тамошняго мучителя связал еси, избавивый всех от уз адовых Воскресением Твоим, имже просветихомся Человеколюбче Господи, и вопием Ти: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Распныйся и воскресый яко силен из гроба тридневен, и первозданнаго Адама воскресивый едине Безсмертне: и мене на покаяние обратитися Господи, сподоби от всего сердца моего, и теплою верою присно взывати Ти: помяни мя Спасе во Царствии Твоем.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Юже по образу славу, и по подобию Божию верно соблюдающе, златаго образа пламень огнем духовным страдальчески угасиша отроцы, поюще: единаго Господа знаем.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Мудростию обложени и Духа силою отроцы, мудрецы Вавилонския пленении посрамиша, и дерзостне взываху: несть свят разве Тебе, Господи, Человеколюбче.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Радуется и сликовствует с детьми и пророки закон, и предыграет Господню Божественному пришествию днесь, и Авраам радуется, яко от семене его виде Господа воплощаема.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Зачатие без страсти, приятие паче слова пройде, Рождества Твоего Богородице: пророки бо проповеданное паче естества таинство, нам явися Слово Божие, Сый Бог.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.
Новое небо сущи, Владычице, из утробы Твоея яко из облака Христа, славы Солнца, возсияти грядеши в вертепе плотию: яко хотяща сияньми Своими, светло вся земная исполнения озарити за милосердие безмерное.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.
Новое небо сущи:
Слава: Видел еси нашу болезнь и озлобление, щедрый Христе, и не презрил еси нас, но истощил еси Тебе Самаго, не отступив Родителя, и вселился еси во утробу неискусобрачную, яже неболезненно родити Тя плотию в вертепе предгрядет.
И ныне, Богородичен: Горы и холми, и поля и дебри, людие и колена, языцы и всякое дыхание воскликните, веселия божественнаго исполняеми: прииде и приспе всех избавление Слово Божие безлетное, под летом за милосердие бывшее.
По входе тропарь воскресен, глас 4.
Светлую Воскресения проповедь, от ангела уведевша Господни ученицы, и прадеднее осуждение отвергша, апостолом хвалящася глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.
И отцев, глас 2.
Велия веры исправления, во источнице пламене яко на воде упокоения, святии трие отроцы радовахуся: и пророк Даниил львом пастырь яко овцам являшеся. Тех молитвами, Христе Боже, спаси души наша.
И предпразднства, глас 4.
Готовися Вифлееме, отверзися всем Едеме, красуйся Евфрафо, яко древо живота в вертепе процвете от Девы: рай бо Оноя чрево явися мысленный, в немже Божественный сад: от негоже ядше живи будем, не якоже Адам умрем. Христос раждается прежде падший возставити образ.
Слава, кондак отцев, глас 6.
Рукописаннаго образа не почетше, но неописанным существом защитившеся, треблаженнии, в подвизе огня прославистеся: среде же пламене нестерпимаго стояще, Бога призвасте: ускори, о Щедрый! и потщися яко милостив в помощь нашу, яко можеши хотяй.
И ныне, предпразднства, глас 1.
Подобен: Лик ангельский:
Веселися, Вифлееме, Евфрафо готовися: се бо Агница Пастыря великаго во утробе носящи, еже родити тщится. Егоже зрящи богоноснии отцы веселятся, с пастырьми поюще Деву доящую.
Прокимен, глас 4. Песнь отцев: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.
Апостол ко Евреом, зачало 328. [Евр. 11; 910, 1723, 3240.]
Братие, верою прииде Авраам на землю обетования, якоже на чужду, в кровы вселися, со Исааком и Иаковом, снаследникома обетования тогожде. |
Братья, верою обитал Авраам на земле обетованной, как на чужой, и жил в шатрах с Исааком и Иаковом, сонаследниками того же обетования; |
Ждаше бо основания имущаго града, емуже художник и содетель Бог. |
ибо он ожидал города, имеющего основание, которого художник и строитель Бог. |
Верою приведе Авраам Исаака, искушаемь: и единороднаго приношаше, обетования приемый. |
Верою Авраам, будучи искушаем, принес в жертву Исаака и, имея обетование, принес единородного, |
К немуже глаголано бысть: яко о Исааце наречет ти ся семя. |
о котором было сказано: в Исааке наречется тебе семя. |
Помыслив, яко и из мертвых воскресити силен есть Бог: темже того и в притчи прият. |
Ибо он думал, что Бог силен и из мертвых воскресить, почему и получил его в предзнаменование. |
Верою о грядущих благослови Исаак Иакова, и Исава. |
Верою в будущее Исаак благословил Иакова и Исава. |
Верою, Иаков умирая, коегождо сына Иосифова благослови, и поклонися на верх жезла его. |
Верою Иаков, умирая, благословил каждого сына Иосифова и поклонился на верх жезла своего. |
Верою, Иосиф умирая, о исхождении сынов Израилевых памятствова, и о костех своих заповеда. |
Верою Иосиф, при кончине, напоминал об исходе сынов Израилевых и завещал о костях своих. |
Верою Моисей родився, сокровен бысть три месяцы от отец своих: зане видеша красно отроча, и не убояшася повеления царева. |
Верою Моисей по рождении три месяца скрываем был родителями своими, ибо видели они, что дитя прекрасно, и не устрашились царского повеления. |
И что еще глаголю? Не достанет бо ми повествующу лета, о Гедеоне, Вараце же и Сампсоне, и Иеффаи: о Давиде же, и Самуиле, и о [других] пророцех: |
И что еще скажу? Недостанет мне времени, чтобы повествовать о Гедеоне, о Вараке, о Самсоне и Иеффае, о Давиде, Самуиле и (других) пророках, |
иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов: |
которые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов, |
угасиша силу огненную, избегоша острея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чужих. |
угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих; |
Прияша жены от воскресения мертвыя своя: инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат: |
жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение; |
друзии же руганием и ранами искушение прияша, еще же и уз и темниц. |
другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу, |
Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша: проидоша в милотех, и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени: |
были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в милотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления; |
ихже не бе достоин [весь] мир, в пустынях скитающеся, и в горах, и в вертепах, и в пропастех земных. |
те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли. |
И сии вси послушествовани бывше верою, не прияша обетования: |
И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного, |
Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут. |
потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства. |
Аллилуиа, глас 4. Стих: Боже, ушима нашима услышахом, и отцы наши возвестиша нам. Стих: Спасл еси нас от стужающих нам.
Евангелие от Матфеа, зачало 1. [Мф. 1; 125.]
Книга родства Иисуса Христа, Сына Давидова, Сына Авраамля. |
Родословие Иисуса Христа, Сына Давидова, Сына Авраамова. |
Авраам роди Исаака. Исаак же роди Иакова. Иаков же роди Иуду, и братию его. |
Авраам родил Исаака; Исаак родил Иакова; Иаков родил Иуду и братьев его; |
Иуда же роди Фареса и Зару от Фамары. Фарес же роди Есрома. Есром же роди Арама. |
Иуда родил Фареса и Зару от Фамари; Фарес родил Есрома; Есром родил Арама; |
Арам же роди Аминадава. Аминадав же роди Наассона. Наассон же роди Салмона. |
Арам родил Аминадава; Аминадав родил Наассона; Наассон родил Салмона; |
Салмон же роди Вооза от Рахавы. Вооз же роди Овида от Руфы. Овид же роди Иессеа. |
Салмон родил Вооза от Рахавы; Вооз родил Овида от Руфи; Овид родил Иессея; |
Иессей же роди Давида царя. Давид же царь роди Соломона от Уриины. |
Иессей родил Давида царя; Давид царь родил Соломона от бывшей за Уриею; |
Соломон же роди Ровоама. Ровоам же роди Авиа. Авиа же роди Аса. |
Соломон родил Ровоама; Ровоам родил Авию; Авия родил Асу; |
Аса же роди Иосафата. Иосафат же роди Иорама. Иорам же роди Озию. |
Аса родил Иосафата; Иосафат родил Иорама; Иорам родил Озию; |
Озиа же роди Иоафама. Иоафам же роди Ахаза. Ахаз же роди Езекию. |
Озия родил Иоафама; Иоафам родил Ахаза; Ахаз родил Езекию; |
Езекиа же роди Манассию. Манассиа же роди Амона. Амон же роди Иосию. |
Езекия родил Манассию; Манассия родил Амона; Амон родил Иосию; |
Иосиа же роди Иехонию, и братию его, в преселение Вавилонское. {В некиих греч.: Иосиа же роди Иоакима и братию его. Иоаким же роди Иехонию в преселение Вавилонское.} |
Иосия родил Иоакима; Иоаким родил Иехонию и братьев его, перед переселением в Вавилон. |
По преселении же Вавилонстем, Иехониа роди Салафииля. Салафииль же роди Зоровавеля. |
По переселении же в Вавилон, Иехония родил Салафииля; Салафииль родил Зоровавеля; |
Зоровавель же роди Авиуда. Авиуд же роди Елиакима. Елиаким же роди Азора. |
Зоровавель родил Авиуда; Авиуд родил Елиакима; Елиаким родил Азора; |
Азор же роди Садока. Садок же роди Ахима. Ахим же роди Елиуда. |
Азор родил Садока; Садок родил Ахима; Ахим родил Елиуда; |
Елиуд же роди Елеазара. Елеазар же роди Матфана. Матфан же роди Иакова. |
Елиуд родил Елеазара; Елеазар родил Матфана; Матфан родил Иакова; |
Иаков же роди Иосифа, мужа Мариина, из Неяже родися Иисус, глаголемый Христос. |
Иаков родил Иосифа, мужа Марии, от Которой родился Иисус, называемый Христос. |
Всех же родов от Авраама до Давида, родове четыренадесяте, и от Давида до преселения Вавилонскаго, родове четыренадесяте, и от преселения Вавилонскаго до Христа, родове четыренадесяте. |
Итак всех родов от Авраама до Давида четырнадцать родов; и от Давида до переселения в Вавилон четырнадцать родов; и от переселения в Вавилон до Христа четырнадцать родов. |
Иисус Христово Рождество сице бе: обрученней убо бывши Матери Его Марии Иосифови, прежде даже не снитися има, обретеся имущи во чреве от Духа Свята. |
Рождество Иисуса Христа было так: по обручении Матери Его Марии с Иосифом, прежде нежели сочетались они, оказалось, что Она имеет во чреве от Духа Святаго. |
Иосиф же муж Ея праведен сый и не хотя Ея обличити, восхоте тай пустити Ю. |
Иосиф же муж Ее, будучи праведен и не желая огласить Ее, хотел тайно отпустить Ее. |
Сия же ему помыслившу, се Ангел Господень во сне явися ему, глаголя: Иосифе сыне Давидов, не убойся прияти Мариам жены твоея: рождшее бо ся в Ней от Духа есть Свята. |
Но когда он помыслил это, се, Ангел Господень явился ему во сне и сказал: Иосиф, сын Давидов! не бойся принять Марию, жену твою, ибо родившееся в Ней есть от Духа Святаго; |
Родит же Сына, и наречеши имя Ему Иисус, Той бо спасет люди Своя от грех их. |
родит же Сына, и наречешь Ему имя Иисус, ибо Он спасет людей Своих от грехов их. |
Сие же все бысть, да сбудется реченное от Господа пророком, глаголющим: |
А все сие произошло, да сбудется реченное Господом через пророка, который говорит: |
Се Дева во чреве приимет, и родит Сына, и нарекут имя Ему Еммануил, еже есть сказаемо, с нами Бог. |
Се, Дева во чреве приимет и родит Сына, и нарекут имя Ему Еммануил, что значит: с нами Бог. |
Востав же Иосиф от сна, сотвори якоже повеле ему Ангел Господень: и прият жену свою, |
Встав от сна, Иосиф поступил, как повелел ему Ангел Господень, и принял жену свою, |
и не знаяше Ея, дондеже роди Сына Своего первенца, и нарече имя Ему Иисус. |
и не знал Ее. Как наконец Она родила Сына Своего первенца, и он нарек Ему имя: Иисус. |
Ряд же Недели оставляется.
Причастен: Хвалите Господа с Небес, хвалите Его в вышних. Другий: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
|
|