|
|
Неделя святых праотцев
Подобает ведати о Недели святых праотец. Егда убо бывает Неделя святых праотец, оставляется возследование прилучившагося святаго в ту Неделю, и поем прежде в пяток на Повечерии.
В субботу на Малей вечерни поем по обычаю.
На Велицей вечерни, по обычной кафисме, на Господи воззвах, стихиры воскресны, 3: и анатолиевы 3: и праотцев на 4: Глас 8.
Подобен: Иже во Едеме:
Праотцев днесь вернии, совершающе память, воспоим Христа избавителя, возвеличившаго их во всех языцех, и чудес преславная верно совершившаго Господа, яко державна и сильна, и от них показавша жезл силы нам, едину неискусомужную, и Богоотроковицу Марию чистую: из Неяже цвет пройде Христос, израстивый всем жизнь, и неиждиваемую пищу, и спасение вечное.
Иже святыя отроки из огня избавивый, Владыко, и от уст львовых Даниила, благословивый Авраама, и Исаака раба Твоего, и сего сына Иакова, благоволивый от семене их быти по нам, да прежде поползнувшияся спасеши праотцы наша Крестом Твоим и Воскресением, и расторгнув смертныя узы, совозставиши вся, яже от века сущия в мертвых, покланяющияся Тебе, Христе Царю веков.
Якоже в хладе посреде пламене росою Духа, радующеся отроцы Божии хождаху, таинственно в нем прообразивше Троицу, и воплощение Христово, и яко мудрии верою угасиша силу огненную. И Даниил же праведный львов явися обуздатель. ихже молитвами умолен быв, Человеколюбче Спасе, и нас негасимаго и вечнаго избави огня, и сподоби ны Царствия Твоего, Господи.
Якоже в росе суще вернии и святии отроцы Твои, в пещи пламене огненнаго предживописаху таинственно еже из Девы Твое пришествие, неопально возсиявшее нам. И Даниил же праведный, и во пророцех чудный, ясно Божественное второе Твое пришествие проявляя, видех дондеже престоли поставишася, глаголет, и судия седе, и огненная потече река. Еяже да избавимся, Христе, молитвами их, Владыко.
Слава, глас 6:
[Анатолиа:] Иже прежде закона отцы вся восхвалим днесь вернии, Авраама боголюбиваго, и Исаака от обещания рожденнаго, и Иакова, и дванадесять патриархи, Давида кротчайшаго, и Даниила желаний пророка, и три отроки с ними славяще, пещь в росу преложившия, просяще оставления от Христа Бога, прославляемаго во святых Своих.
И ныне, Богородичен первый, гласа.
На литии стихира храма.
Слава, глас 1:
Лучами облиставшеся богоглаголания, великоименитии пророцы присно блажатся, и речения Духа плодствующе, несказанное рождество Христа Бога всем проповедаша, законно же кончину совершиша, поживше жизнь пречудную.
И ныне, Богородичен: Се исполнися Исаиино проречение:
Стиховна воскресна.
Слава, глас 3.
[Германово:] Праотцев собор, празднолюбцы приидите, псаломски да восхвалим: Адама праотца, Еноха, Ноя, Мелхиседека, Авраама, Исаака, и Иакова: по законе Моисеа и Аарона: Иисуса, Самуила, и Давида: с нимиже Исаию, Иеремию, и Иезекииля, и Даниила, и дванадесять, купно Илию, Елиссеа и вся: Захарию, и Крестителя, и проповедавшия Христа, жизнь и воскресение рода нашего.
И ныне, Богородичен: Без семене от Божественнаго Духа:
На благословении хлебов, тропарь, Богородице Дево: дважды.
Таже праотцев, единожды. Глас 2:
Верою праотцы оправдал еси, от язык теми предобручивый Церковь, хвалятся в славе святии, яко от семене их есть плод благославен, без семене Рождшая Тя. Тех молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
|
|