|
|
Неделя святых праотцев
На Литургии:
Блаженна, Октоиха, на 6: и праотцев песнь 3-я, на 4.
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Глас Ти приносим разбойнич, и молимся: помяни нас Спасе, во Царствии Твоем.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Крест Тебе приносим в прощение прегрешений: егоже нас ради приял еси Человеколюбче.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Иже во тьме спящии Тя Свет видевше, в преисподнейших адовых Христе воскресоша.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Покланяемся Твоему Владыко погребению, и востанию: имиже от тления избавил еси мир Человеколюбче.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Смертию Твоею Господи, пожерта бысть смерть: и Воскресением Твоим Спасе, мир спасл еси.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Мироносицы сретил еси, воскрес от гроба, и учеником возвестил еси, рещи Твое востание.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.
Поется в мире Сифово к Зиждителю разжжение: ибо в непорочнем жительстве и душевней любви, Тому истинно угоди: ныне во стране живых вопиет: Свят еси, Господи.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.
Усты и языком и сердцем Енос чудный, призвати богомудренно Владыку всех и Бога, надеяшеся в Дусе: и благоугодно пожив на земли, славу восприят.
Слава: Священнословии священными Еноха ублажим, благоугодив бо Господу преставился в славе, явився лучши смерти, якоже писася: имже Божий быв раб искреннейший.
И ныне, Богородичен: Ныне чаяние языков от Девы предгрядет, и Вифлеем заключенный отверзает светло Едема, Слово воплощаемое приемля, и в яслех плотию возлегшаго.
По входе тропарь воскресен, глас 2.
Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе.
И праотцев, глас тойже:
Верою праотцы оправдал еси, от язык теми предобручивый Церковь, хвалятся в славе святии, яко от семене их есть плод благославен, без семене Рождшая Тя. Тех молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
Слава, и ныне, кондак праотцев. Глас 6.
Рукописаннаго образа не почетше, но неописанным Существом защитившеся, треблаженнии, в подвизе огня прославистеся: среде же пламене нестерпимаго стояще, Бога призвасте: ускори, о Щедрый! и потщися яко милостив в помощь нашу, яко можеши хотяй.
Прокимен, песнь отцев, глас 4: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки: Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.
Апостол праотцев к Колоссаем, зачало 257. [Кол. 3; 411.]
Братие, егда Христос явится, живот ваш, тогда и вы с Ним явитеся в славе. |
Братья, когда явится Христос, жизнь ваша, тогда и вы явитесь с Ним во славе. |
Умертвите убо уды ваша, яже на земли: блуд, нечистоту, страсть, похоть злую и лихоимание, еже есть идолослужение, |
Итак, умертвите земные члены ваши: блуд, нечистоту, страсть, злую похоть и любостяжание, которое есть идолослужение, |
Ихже ради грядет гнев Божий на сыны противления, |
За которые гнев Божий грядет на сынов противления, |
В нихже и вы иногда ходисте, егда живясте в них. |
В которых и вы некогда обращались, когда жили между ними. |
Ныне же отложите и вы та вся: гнев, ярость, злобу, хуление, срамословие от уст ваших: |
А теперь вы отложите все: гнев, ярость, злобу, злоречие, сквернословие уст ваших; |
Не лжите друг на друга, совлекшеся ветхаго человека с деяньми его |
Не говорите лжи друг другу, совлекшись ветхого человека с делами его |
И облекшеся в новаго, обновляемаго в разум по образу Создавшаго его, |
И облекшись в нового, который обновляется в познании по образу Создавшего его, |
Идеже несть Еллин, ни Иудей, обрезание и необрезание, варвар и Скиф, раб и свободь, но всяческая и во всех Христос. |
Где нет ни Еллина, ни Иудея, ни обрезания, ни необрезания, варвара, Скифа, раба, свободного, но все и во всем Христос. |
Аллилуиа, глас 4: Моисей и Аарон во иереех Его, и Самуил в призывающих имя Его.
Евангелие Луки, зачало 76. [Лк. 14; 1624.]
Рече Господь притчу сию: человек некий сотвори вечерю велию, и зва многи: |
Сказал Господь притчу сию: один человек сделал большой ужин и звал многих, |
И посла раба своего в год вечери рещи званным: грядите, яко уже готова суть вся. |
И когда наступило время ужина, послал раба своего сказать званым: идите, ибо уже всё готово. |
И начаша вкупе отрицатися вси. Первый рече ему: село купих, и имам нужду изыти и видети е. Молютися, имей мя отречена. |
И начали все, как бы сговорившись, извиняться. Первый сказал ему: я купил землю и мне нужно пойти посмотреть ее; прошу тебя, извини меня. |
И другий рече: супруг волов купих пять, и гряду искусити их: молю тя, имей мя отречена. |
Другой сказал: я купил пять пар волов и иду испытать их; прошу тебя, извини меня. |
И другий рече: жену поях, и сего ради не могу приити. |
Третий сказал: я женился и потому не могу прийти. |
И пришед раб той поведа господину своему сия. Тогда разгневався дому владыка, рече рабу своему: изыди скоро на распутия и стогны града, и нищия и бедныя и слепыя и хромыя введи семо. |
И, возвратившись, раб тот донес о сем господину своему. Тогда, разгневавшись, хозяин дома сказал рабу своему: пойди скорее по улицам и переулкам города и приведи сюда нищих, увечных, хромых и слепых. |
И рече раб. Господи, бысть якоже повелел еси, и еще место есть. |
И сказал раб: господин! исполнено, как приказал ты, и еще есть место. |
И рече господин к рабу: изыди на пути и халуги, и убеди внити, да наполнится дом мой: |
Господин сказал рабу: пойди по дорогам и изгородям и убеди прийти, чтобы наполнился дом мой. |
Глаголю бо вам, яко ни един мужей тех званных вкусит моея вечери: мнози бо суть звани, мало же избранных. |
Ибо сказываю вам, что никто из тех званых не вкусит моего ужина, ибо много званых, но мало избранных. |
Причастен: Хвалите Господа с Небес: Другий: Радуйтеся, праведнии о Господе:
|
|