На правах рекламы:

ямобур в аренду ручной в России

   

Крещение Господне. Богоявление


ГлавнаяПраздникиКрещение Господне. Богоявление

Вечерня и ПовечериеУтреняЛитургия

Святое Богоявление Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа


На Утрени,

По чтении же и по шестопсалмии, на Бог Господь: тропарь праздника, трижды: и обычныя стихологии.

По 1-й стихологии седален, глас 3.
Подобен: К
расоте:

Явльшуся Тебе во Иордане Спасе, и крещшуся Тебе от Предтечи Христе, возлюбленный Сын свидетельствован был еси: темже и собезначален Отцу явился еси. Дух же Святый на Тя схождаше, Имже и просветившеся вопием: славу Богу сущему в Троице.

Слава, и ныне, глас 4.
Подобен: С
коро предвари:

Струи освятил еси Иорданския, державу сокрушил еси греховную, Христе Боже наш: приклонил еси длани Себе Предтечеве, и спасл еси от лести человеческий род. Темже Тя молим: спаси души наша.

И чтение праздника.

По 2-й стихологии седален, глас 5.
Подобен: С
обезначальное Слово:

Иорданскими струями обложься, Иже светом преславно одеваяйся, в нихже Адамово естество обновил еси, сокрушшееся злым преслушанием, Слове Божий. Темже Тя восхваляем, и святое Твое вси славословим явление.

Слава, и ныне, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Иордане реко, что удивился еси, зря Невидимаго нага? Видех и вострепетах рече, и како бо Сего не хотех устрашитися и зайти? Ангели Его устрашишася зряще, ужасеся небо, и земля вострепета, и смятеся море, и вся видимая и невидимая: Христос явися на Иордане освятити воды.

И чтение праздника.

По полиелеи седален, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Приидите увидим вернии, где крестися Христос. Да последуем прочее, ко Иордану реце, ко гласу вопиющаго в пустыни, и увидим тамо Содетеля Адамова, дланию рабскою рукополагаема за благоутробие неизреченное, и к нему велегласно возопиим: пришел еси и явился еси во Иордане освятити воды.

Слава, и ныне, тойже. И чтение.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Море виде и побеже, Иордан возвратися вспять. Стих: Что ти есть море, яко побегло еси? и тебе Иордане, яко возвратился еси вспять? Всякое дыхание:

Евангелие Марка, зачало 2 (Мк. 1, 9 – 11).

Во время oно, прииде Иисус от Назарета Галилейскаго и крестися от Иоанна во Иoрдане.

В те дни, пришел Иисус из Назарета Галилейского и крестился от Иоанна в Иордане.

И абие восходя от воды, виде разводящася небеса и Духа яко голубя, сходяща Нань.

И когда выходил из воды, тотчас увидел Иоанн разверзающиеся небеса и Духа, как голубя, сходящего на Него.

И глас бысть с небесе: Ты eси Сын Мой возлюбленный, о Немже благоволих.

И глас был с небес: Ты Сын Мой возлюбленный, в Котором Мое благоволение.

По 50-м псалме, Слава, глас 2:

Всяческая днесь да возрадуются, Христу явльшуся во Иордане.

И ныне, тойже.

Таже, стихира самогласна, глас 6:

Бог Слово явися плотию роду человеческому, стояше креститися во Иордане, и глаголаше к Нему Предтеча: како простру руку, и прикоснуся верху Держащаго всяческая? Аще и от Марии еси Младенец, но вем Тя Бога Превечнаго: по земли ходиши певаемый от серафим, и раб Владыку крещати не научихся. Непостижиме Господи, слава Тебе.

Канона два: ирмосы обою канонов по дважды, тропари на 12. Последи же первый лик перваго канона ирмос: вторый лик 2-го канона ирмос.
Канон первый, творение кир Космы монаха, егоже краестрочие: Крещение очищение земнородных грехов. Глас 2.

Песнь 1.

Ирмос: Глубины открыл есть дно, и сушею Своя влечет, в ней покрыв противныя, крепкий во бранех Господь, яко прославися.

Адама истлевшаго обновляет струями Иорданскими: и змиев главы гнездящихся сокрушает Царь веков Господь, яко прославися.

Огнем Божества невещественным, в плоть вещественну одеявся, Иорданскою облагается водою, воплощейся от Девы Господь, яко прославися.

Скверну омываяй человеков, сим очищься во Иордане, имже восхотев уподобися, еже бе пребыв, сущия во тьме просвещаяй Господь, яко прославися.

Ин канон, творение Иоанна Дамаскина, глас тойже.

Ирмос: Шествует морскую волнящуюся бурю, сушу абие Израиль явльшуюся: Чермный же понт тристаты Египетския покры купно, водостланен гроб, силою крепкою десницы Владычни.

Утру явльшуся человеком светоносну, ныне из пустыни к водам Иорданским, царю преклонил еси солнца твою выю, лика мрачна родоначальника исхитити, скверны же всякия очистити тварь.

Безначальне струям спогребшася Тебе Слове, новаго преводиши истлевшаго лестию: сего несказанно от Отца прием глас державен: Сей возлюбленный, равен же Мне Отрок естеством.

Песнь 3.

Ирмос: Крепость даяй царем нашим Господь, и рог помазанных Своих возносяй, от Девы раждается, грядет же ко крещению. Тому вернии возопиим: несть свят, яко Бог наш.

Неплодная древле и безчадная люте, днесь веселися Христова Церковь, водою бо и Духом сынове тебе родишася, верою взывающе: несть свят, якоже Бог наш.

Велиим гласом в пустыни вопиет Предтеча: Христу уготовайте пути, и стези Богу нашему правы соделайте, верою взывающе: несть свят, якоже Бог наш.

Ин.

Ирмос: Елицы древних изрешихомся сетей, брашен львов сотренных членовными, радуимся и разширим уста, слово плетуще от словес сладкопения, имже к нам наслаждаетеся дарований.

Умерщвление первее насадивый твари, зверя злодейственнаго воображься в естество, омрачается плотским пришествием: утру явльшуся приразився Владыце, сокрушити свою враждебную главу.

Влечет к Себе богозданное естество, утробы мучителя, погребенное пределы: раждается паки земнородных обновление, дело державно совершая Владыка: прииде бо, тое очистити хотя.

Ипакои, глас 5:

Егда явлением Твоим просветил еси всяческая, тогда славное неверия море побеже, и Иордан доле текий возвратися, к небеси возвышая нас: но высотою Божественных заповедей Твоих соблюди Христе Боже, молитвами Богородицы и помилуй нас.

Песнь 4.

Ирмос: Услышах Господи глас Твой, егоже рекл еси, глас вопиющаго в пустыни, яко возгремел еси над водами многими, Твоему свидетельствуяй Сыну, весь быв сошедшаго Духа, возопи: Ты еси Христос, Божия мудрость и сила.

Очищаемо солнце кто виде, проповедник вопиет, пресветлое естеством? Да Тебе водами сияние славы, Отца образ присносущнаго омыю, и сено сый огню прикоснуся Твоего Божества: Ты бо еси Христос, Божия мудрость и сила.

Яви Божественное, еже име благоговение Моисей, прилучився Тебе: яка бо из купины Тя возгласивша разуме, абие отврати лице: аз же како Тя увижу ясно? Или како руку положу на Тя? Ты бо еси Христос, Божия мудрость и сила.

Душевное совершая мудре, и словом почтенный, бездушных стыждуся. Аще бо крещу Тя, клеветна ми есть огнем дымящаяся гора, побегшее же море надвое, и Иордан сей возвративыйся: Ты бо еси Христос, Божия мудрость и сила.

Ин.

Ирмос: Огнем очищься тайнаго зрения, поя пророк человеков новодейство, возглашает глас, Духом плещущ, воплощение являющ неизреченна Слова: Имже сильных державы сотрошася.

Послан от Отца всесветлое Слово, нощи отгнати зломрачное стремление, и искоренити грядеши человеков грехи: сыны же привлещи Твоим крещением блаже, светлы от струй Иорданских.

Самое провидев нареченное Слово, ясно проповедник вопиет твари: Сей прежде мене, Вторый плотию, сообразен просия Божественною силою, враждебный наш отъяти грех.

Пажить у Себе животворну нося, уловляет змиев гнездам натекая многими сетьми, низлагая Бог Слово: запинает же уязвившаго всемирный род, сего потребль избавляет тварь.

Песнь 5.

Ирмос: Иисус живота Начальник, разрешити осуждение грядет Адама первозданнаго, очищений же яко Бог не требуя, падшаго очищает во Иордане: в немже вражду убив, преимущ всяк ум мир дарует.

Сшедшимся без числа людем от Иоанна креститися, сам посреде их ста, провозгласи же предстоящим: кто показа непокоривии, гнева вам уклонитися хотящаго быти? Плоды достойны Христу сотворите, предстояй бо ныне мир дарует.

Делатель и Зиждитель посреде стояй, яко един всех сердца испытует: чистительную же лопату рукою прием, всемирное гумно всемудре разлучает, неплодие паля, благоплодным вечный живот дарует.

Ин.

Ирмос: Врага темнаго и оскверненнаго яда очищением Духа измовени, к новой пристахом неблазненной стези, вводящей в неприступную радость, единем приступну, имже Бог примирися.

Видев Зиждитель во мраце прегрешений пленицами неизбежными, егоже вообрази персты, поставляет на обою раму воздвиг горе, ныне во многотекущих водах омывая студа древняго, Адамова злаго нрава.

Со благочестием притецем прилежно, ко источником пречистым, течения спасительнаго, Слова усмотряюще от Нетленныя, почерпала приносяще жажди Божественныя, мира сладостне исцеляя недуг.

Песнь 6.

Ирмос: Глас Словесе, светильник Света, денница Солнца, Предтеча в пустыни, покайтеся всем вопиет людем и предочиститеся: се бо предстоит Христос, от тли мир избавляяй.

Рождься нетленно от Бога и Отца, от Девы кроме скверны воплощается Христос: Емуже ремень, яже от нас слова сочетания, разрешити неудобь учит Предтеча, земнородныя от лести избавляя.

Огнем крестит конечным Христос противныя, а не Бога мудрствующих Его: Духом же обновляет водою благодати, разумливыя Божества Его, от прегрешений избавляя.

Ин.

Ирмос: Вожделеннаго явствова со всеблаженным гласом Отец, Егоже из чрева отрыгну: ей глаголет, Сей соестествен Сын сый светозарен, произниче из человеча рода: слово же Мое живо, и человек промышлением.

От глубиннаго льва, тревечерний странне пророк во внутренних валяяся, абие произыде, пакибытия спасение от змия человекоубийцы, всем предъявляя в последняя лета.

Отверсту небу всесветлых писаний, учение зрит от Отца посылаемый: пребывающ же Дух на пречистем Слове, нашед яко голубь неизреченным образом, людем же являет пришедшим ко Владыце.

Кондак, глас 4:

Явился еси днесь вселенней, и свет Твой Господи знаменася на нас, в разуме поющих Тя: пришел еси и явился еси, Свет неприступный.

Икос: Галилеи язычестей, Завулонстей стране и Неффалимстей земли, якоже рече пророк, свет велик возсия Христос. Омраченным светла явися заря, из Вифлеема облистающая, паче же из Марии Господь, всей вселенней возсиявает лучи, Солнце правды. Темже иже от Адама назии, приидите вси облечемся в Него, да согреемся: покрывает бо нагия, и просвещает темныя. Пришел еси и явился еси, Свет неприступный.

Песнь 7.

Ирмос: Юноши благочестивыя пещи огненней приобщившияся, шумящ дух росный невредимы сохрани, и Божия ангела снизхождение. Темже в пламени орошаеми благодарственно воспеваху: препетый отцев Господи и Боже, благословен еси.

Якоже на небеси с трепетом и чудом предстояху, во Иордане силы ангельския, смотряюще толика Божия схождения: яко держай превышних вод состав, в водах плотоносец стояше, Бог отцев наших.

Облак древле и море божественнаго проображаху крещения чудо, в нихже древнии крестишася, исходяще законнии людие. Море же бе образ воды, и облак Духа: имиже совершаеми, благословен еси зовем, Господи Боже во веки.

Вси вернии, в немже совершение прияхом, благословяще немолчно со ангелы, прославим Отца и Сына и Духа Святаго: се бо Троица ипостасьми единосущная, един же Бог, Емуже поем: благословен еси, Господи Боже во веки.

Ин.

Ирмос: Опали струею змиевы главы, пещный высокий пламень, юноши носящ благочестивыя, Утишивый неудободержимую мглу из греха, всю же омывает росою Духа.

Тебе живописующий Ассирийский пламень, ужасен поставляеши, в росу праведен: темже вода ныне, якоже пламень одеваяй вредную злобу Христе, прикровенную опаляет, от поползновенныя стези призывающи.

Раздельшуся Иордану древле, по суху преходят людие Израильстии, Тебе державнейшаго, содержаща тварь некоснительне, ныне в водах написующии, к нетленней и полезней стези.

Вемы первее всепагубный потоп, милостивно Тя всех во тлю привести, о тревеликия сотворяя и странная! Ныне же потопльша Христе грех, за благосердие и человеческое спасение.

Песнь 8.

Ирмос: Тайну преславную Вавилонская показа пещь, источившая росу, яко струями имяше невещественный огнь восприяти Иордан, и объяти плотию крещаема Зиждителя: Егоже благословят людие, и превозносят во вся веки.

Отложи страх весь, Избавитель Предтечи рече, Мне же повинися яко благому, Мне приступи, сие бо естеством бых. Моим повелением покорися, и крести Мя сошедшаго: Егоже благословят людие, и превозносят во вся веки.

Глаголы якоже услыша Креститель Владычни, с трепетом длань простирает: обаче же рукою коснувся верху Зиждителя своего, крещшемуся вопияше: освяти Мя, Ты бо еси Бог мой. Егоже благословят людие, и превозносят во вся веки.

Троицы явление во Иордане бысть, самое бо Пребожественное естество Отец возгласи: Сей крещаемый Сын возлюбленный Мой: Дух же прииде к подобному, Егоже благословят людие, и превозносят во вся веки.

Ин.

Ирмос: Свободна убо тварь познавается, и сынове света прежде омраченнии: един стенет тьмы предстатель. Ныне да благословит усердно Виновнаго, прежде окаянное языков всенаследие.

Трие боговиднии во огни орошаеми, озаряющеся треми всесветле святынями, яве показоваху превышнее естество смешением человеческим, огнепалящее росою милостивно всякую пагубную лесть.

Да убелится всякое земное естество, от падения ныне на небо возводимо: имже бо вся соблюдаются словом, текущими струями омывшеся, прегрешений прежних убеже, пресветло измовено.

На 9-й песни паки вжигают свещи братия. Честнейшую не поем, но поем припевы праздника:

Величай душе моя, Честнейшую горних воинств, Деву Пречистую Богородицу.

И ирмос: Недоумеет всяк язык благохвалити по достоянию, изумевает же ум и премирный пети Тя Богородице: обаче Благая сущи, веру приими, ибо любовь веси божественную нашу. Ты бо христиан еси предстательница, Тя величаем.

Посем вторый лик поет тойже припев и ирмос.
И прочих шесть припевов припеваем на кийждо тропарь по единожды:

Величай душе моя, от Предтечи крещения Просяща.

Величай душе моя, во Иордане Пришедшаго креститися.

Давиде прииди Духом к просвещенным: ныне приступите, пой к Богу верою глаголя: просветитеся, сей нищий воззва Адам в падении: ибо того услыша Господь, пришед струями Иорданскими, тленнаго же обнови.

Величай душе моя, от Отеческаго гласа Свидетельствованна.

Величай душе моя, Единаго от Троицы, преклоньшаго выю и крещение приемша.

Исаиа измыйтеся, очиститеся глаголет, лукавствия пред Господем оставите: жаждущии на воду живу идите: кропит бо водою обновляя Христос, приступающия к нему верою и к животу нестареемому, крещает Духом.

Пророче прииди ко Мне, простри руку, и крести Мя скоро.

Пророче остави ныне, и крести Мя хотяща, исполнити бо приидох всяку правду.

Соблюдаемся благодатию вернии и печатию: яко бо губителя бежаша, врага Евреи древле окровавлена: тако и нам исходное Божественное сие, пакибытия баня будет. Отсюду и Троицы узрим свет незаходимый.

Посем первый лик поет втораго канона припев:

Днесь Владыка преклоняет выю под руку Предтечеву.

И ирмос: О паче ума Рождества Твоего чудес, Невесто всечистая, Мати Благословенная! Еюже получивше всесовершенное спасение, достойно хвалим, яко Благодетеля, дар носяще песнь благодарения.

И вторый лик такожде поет припев и ирмос.
И прочия пять припевы: един дважды:

Днесь Иоанн крещает Владыку во струях Иорданских.

Днесь Владыка погребает водами человеческий грех.

Уведехом Моисею купиною явленная, гряди странными уставы соделанная: яко бо спасеся огнь носящи Дева, светоносна рождши Благодетеля, во Иорданских же струях явленна.

Днесь Владыка свыше свидетельствуется, Сын возлюбленный.

Днесь Владыка прииде освятити естество водное.

Днесь Владыка крещение приемлет, рукою Предтечевою.

Помазуеши совершая человеческое существо, Царю Безначальне, Духа общением, струями чистыми отмыв: и тьмы крепость же посрамль возвышенную, ныне в безпрестаннем воздати житии.

Таже оба лика сошедшеся вкупе, поют первый припев праздника и ирмос: Недоумеет всяк язык: Посем втораго канона припев и ирмос: О паче ума: И поклон.

Светилен:
Подобен: П
осетил ны:

Явися Спас благодать и истина во струях Иорданских, и сущия во тьме и сени спящия просветил есть: ибо прииде, и явися Свет неприступный. [Трижды.]

На хвалитех стихиры на 4, глас 1.
[Германа патриарха:]

Свет от Света, возсия мирови Христос Спас наш, явлейся Бог: Сему людие поклонимся.

Како Тя, Христе, раби Владыку достойно почтим, яко в водах всех нас обновил eси?

Ты во Иoрдане крещься Спасе наш, воды освятил eси, дланию раба рукополагаемый, и страсти мира исцеляяй, велие таинство явления Твоего. Человеколюбче, Господи, слава Тебе.

Истинный Свет явися, и всем просвещение дарует. Крещается Христос с нами, Иже всякия вышши чистоты. Влагает священие воде, и душам сие очищение бывает, земное являемое, и выше небес разумеваемое. Банею спасение, водою же Дух: погружения ради, иже к Богу наш восход бывает. Чудeсна дела Твоя, Господи, слава Тебе.

Слава, глас 6:

[Анатолиа:] Водами Иoрданскими одеялся eси Спасе, одеяйся светом яко ризою: и приклонил eси главу Предтечи, Иже небо измеривый пядию, да обратиши мир от лести, и спасеши яко Человеколюбец.

И ныне, глас 2: [тогоже:]

Днесь Христос на Иoрдан прииде креститися: днесь Иоанн касается верху Владычню. Силы небесныя ужасошася: преславное видящи таинство: море виде, и побеже: Иoрдан видев, возвратися. Мы же просвещшеся вопием: слава явившемуся Богу, и на земли виденному, и просветившему мир.

Славословие великое. По Трисвятом тропарь праздника. Ектении, и отпуст. И дается святый елей от кандила, поющим нам стихиру праздника. Таже час 1. На 1-м часе тропарь праздника. По Трисвятом кондак праздника: и прочее, и совершенный отпуст. В сий день литургиа бывает порану, труда ради бденнаго.

Вечерня и ПовечериеУтреняЛитургия