Навечерие Богоявления


ГлавнаяПраздникиНавечерие Богоявления

Вечерня и ПовечериеУтреняВеликие Часы

Месяца ианнуариа в 5 день

Предпразднство Просвещения

и святых мученик, Феопемпта и Феоны: И преподобныя Синклитикии.


На Господи воззвах, стихиры мучеников, 3: И преподобныя, 3:
[И вся служба мучеников и преподобныя писана в Минеи.]

Слава, и ныне, предпразднства, глас 6:

Готовися Иордане реко, се бо приходит Христос Бог креститися от Иоанна, да змиев невидимыя главы сокрушит Божеством в водах твоих. Радуйся пустыне Иорданская, горы играйте с веселием: приходит бо вечный Живот воззвати Адама. Глас вопиющаго возопий, о Иоанне Предтече, уготовайте пути Господни, и стези Его правы соделайте.

На стиховне стихиры, глас 6:
Подобен: Т
ридневен:

Земля и наземная, играйте и радуйтеся, поток сладости в реце крещается, излияние изсушая злобы, и источает Божественное оставление.

Стих: Сего ради помянух Тя от земли Иордански и Ермониимски.

Света сый податель Иисус, не требуя креститися, плотию восходит на Иорданския струи, просветити сущия во тьме хотя. Верою Сего усердно срящем.

Стих: Видеша Тя воды, Боже, видеша Тя воды, и убояшася.

Понес раба зрак, предгрядеши креститися, Христе, от раба, во Иорданских струях, избавляя от работы ветхаго греха, и освящая и просвещая нас.

Слава, и ныне, глас 6:

Да возрадуется пустыня Иорданова, и да процветет яко крин: глас бо вопиющаго услышан бысть в ней, уготовайте путь Господень: горы бо поставивый ставилом, и удолия мерилом, вся исполняяй яко Бог, крещается от раба. Обнищавати начат богатныя дары даруяй. Услыша Ева, в печалех родиши чада: ныне же услыша Дева: радуйся обрадованная, Господь с Тобою, имеяй велию милость.

Тропарь, глас 4:

Возвращашеся иногда Иордан река милотию Елиссеевою, вознесшуся Илии, и разделяхуся воды сюду и сюду, и бысть ему сух путь, иже мокрый, во образ воистинну крещения, имже мы текущее жития преходим шествие: Христос явися во Иордане освятити воды. [Единожды.]

На Повечерии канон, егоже краестрочие: И днесь же Субботу пою Великую. Ирмос по дважды: тропари же на 6. Последи ирмос оба лика вкупе. Глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Волною морскою покрывшаго древле, гонителя мучителя Иорданския струи спрятовает и крыет, мое ныне очищая человеческим очищением, славно бо прославися.

Господи Боже мой, светоименное пение, и предпразднственную песнь Тебе поем, Божественным явлением таинственно обновльшему нас, и к светлости Божественней возводящему.

Горе превечна, и доле ново явльшася Тя, премирная и земная, Спасе, ужасахуся зряще, и еже паче слова Твое воспеваху снизшествие.

Да Твоея славы всяческая исполниши, Тебе Самого истощил еси даже и до рабия образа: ныне же длани раба подклоняеши главу рабски, мое наздание благоутробно очищая.

Песнь 3.

Ирмос: Тебе на водах основавшаго всю землю неодержимо, тварь видевши плотию крыемаго в водах, ужасом многим содержашеся: несть свят паче Тебе Господи, взывающи.

Образы первее пророками показал еси, Твоего Богоявления, ныне же сокровенная действами сказал еси, явль тайны человеком днесь, подая новое возрождение.

Простре Иордан воды яко плещи, с трепетом прияти Зиждителя телесно крещаемаго, и вся освящающаго, несть свят паче Тебе Господи, взывающия.

Велие ко спасению напутие крещением подает Христос, чувствующим Его Божественное осияние, с веселием поющим: несть свят, паче Тебе Господи Человеколюбче.

Песнь 4.

Ирмос: Еже ко крещению Твое пришествие провидя Аввакум, ужасся вопияше: на море кони Твоя, воды многи навел еси, Спасе, смущающия.

Явльшуся Тебе телом, освятися земля, воды благословишася, небо просветися, род же человеков горькаго мучительства вражия избавися.

Глаголом Божественным ныне Предтеча из пустыни грядет ко Иордану, глаголя: покайтеся, приближися бо Небесное Царство, призывая вся к славе Божией.

Превращей первее море в сушу, и источники от несекомаго источив, прегрешений очищение ныне содевает во Иорданских струях огнем Духа.

Песнь 5.

Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, к нам милостивно бывшаго, Исаиа свет видев невечерний, из нощи утреневав взываше: просвещеннии приидите, омыйтеся водою божественною, и Духом яве и душу и тело очистите.

Новотвориши земнородныя, нов Адам быв Содетель, огнем и Духом и водою странное совершая возрождение, и обновление чудное, кроме сокрушения и горним крещением Богодетельным новотворя.

Духом души новотвориши, водою же освящаеши тело сложеное, животна назидая человека: сугубому бо сродная, потребны лечбы мудрым промыслом приносиши, яко врач телес и душ.

От Чистыя прошед рождейся из Отца прежде веков, к сущему из неплодныя пришел еси, прося яко Человек крещения: но от воды таинственно Духом соделал еси, Спасе, многочадну Церковь, первее безчадную.

Песнь 6.

Ирмос: Ят бысть, но не удержан страхом божественный Креститель: аще бо и спрятовается приближитися огню сено, но слышав, остави ныне, тече повеление исполняя яко раб, Божественному же свыше свидетельствующему гласу, услыша Сына Превечнаго.

Написался, но не поработился еси, кесаревым повелением повинуяся: аще бо и от работы утешение нам подая, вольно повинуешися, и даньствуеши дидрахму: но законом греха первее проданныя ны свободил еси ныне, и сыноположения удостоил еси.

Царствуеши, но не мирски, естеством сый Царь, аще бо и по плоти от племене Давидова родився, престол царствия, Спасе, сего приял еси, но свойственну имаши державу, царствуя со Отцем прежде веков присно, и во веки с Духом.

Царь убо, мира Начальник, и сущих в водах, древле пронаречеся: но удавляется Твоим очищением, и низлагается яко езерский первее легеон, рук же Твоих, Спасе, создание порабощенное от него, державною Твоею рукою свобождения сподобил еси.

Песнь 7.

Ирмос: Неизреченное чудо! В пещи избавивый преподобныя отроки из пламене, преклоняет верх, и просит крещения от раба, очищая вопиющия: Избавителю, Боже, благословен еси.

Сечется струя первее милотию Иорданская, прообразующи крещение Твое: имже и страстей растерзается хитон: и нетления одежда самотворится вопиющим Богу: благословен еси.

Богатна струя, в себе бо приемше крещаема Содетеля, показася источник животныя воды, на спасение нас песнопоющих: Избавителю, Боже, благословен еси.

Мертвость Божественную знаменительне образующе, погружением в воде трикратным в крещении Христу совостаем, тридневному востанию приобщающеся, и вопиюще Христу: благословен еси во веки.

Едина благодать Отца, Сына же, и Духа, совершающая даром желающия верно божественнаго крещения, сыноположения восприемшия власть, еже вопити: Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Ужаснися бояйся небо, и да подвижатся основания земли: се бо водою облачится, опаливый водою прежде праведнаго жертву преславно. Егоже отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Избавление грядет Христос крещением подати всем верным: сим бо Адама очищает, падшаго возвышает, низложшаго мучителя посрамляет, небеса отверзает, Духа Божественнаго низводит, и нетления причастие дарует.

Преста лесть вражия, глас бо вопиющаго в пустыни, путь Господень, зовет, уготовайте, и вся стези Его правы творите, повелевает: дебрь бо смиряется, естество земных возвышается, гора и холм же врагов понижается.

О преславных даров! О Божественныя благодати, и несказанныя любве! Се бо водою очищает мя, огнем просвещает мя, и Духом Божественным совершает мя, Содетель и Владыка, ныне во Иордане в мое облекся естество Безгрешный.

Песнь 9.

Ирмос: Не рыдайте всуе отчаяния тенетами удавляеми человецы повиннии злых: но во умилении души приступим, очищающему вся, яко единому Чистому, и дающему прощение крещением.

Во страннем Твоем Рождестве, первее из Девы преестественно удивил еси, Слове Божий: ныне же величаем, велие таинство совершая преславно причастием честным, купель многочадну Божественным Духом.

Земля освятися Рождеством Твоим святым, Слове, поведающим небесем звездою славу Твою: ныне же водное естество благословися, Тебе плотию крещшуся: и род земнородных к первому взыде паки благородию.

Да радуется земля вся, небо да веселится, мир да играет, реки да плещут рукою: источницы, и езера, бездны, моря да срадуются: приходит бо Христос Адама очистити, и спасти Божественным крещением.

И паки ирмос. И поклон.

Вечерня и ПовечериеУтреняВеликие Часы