Навечерие Богоявления


ГлавнаяПраздникиНавечерие Богоявления

Вечерня и ПовечериеУтреняВеликие Часы

Месяца ианнуариа в 5 день

Предпразднство Просвещения

и святых мученик, Феопемпта и Феоны: И преподобныя Синклитикии.


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь предпразднства, трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 1:
Подобен: Л
ик ангельский:

Веселися реко Иордане, в тебе бо всех Творец приходит волею крещение прияти от раба, яко благоутробен: красуйся, ликуй Адаме, и Ево прамати, прииде избавление всех Бог преблагий.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Поток сладости Владыка сый, предгрядет во струях речных креститися, напоити мя хотя очищения водами. Егоже зря Иоанн вопияше: како руку мою на верх Твой простру, Егоже трепещут всяческая?

По 2-м стихословии седален, глас 3:
Подобен: К
расоте девства:

Адамову наготу одевая, благоутробне, во одежду славы, хощеши обнажитися плотию во Иордане реце. О чудесе преславнаго! Како Тя подымет вода, Владыко Господи, водами покрывающаго превыспренняя, якоже пишет: поем, Иисусе благодетелю, вси Твое явление.

Слава, и ныне, глас тойже:
Подобен: Б
ожественныя веры:

Велие Солнце во Иордане просияти грядет, еже из Девы из облака возсиявшее Христос Бог наш, греховный отгоня мрак, и мира просвещая концы. Егоже осияния получити благочестно помолимся, просяще прияти велию милость.

Каноны три: предпразднства со ирмосом на 6: ирмос по дважды: мучеников и преподобныя два канона на 8: писаны в Минеи. Канон предпразднства, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль, непроходимое пройде яко сушу: врага зря потопляема, песнь яко благодетелю поет Богу, чудодеющему мышцею высокою, яко прославися.

Христос грядет ко крещению, Христос ко Иордану приходит, Христос наша в воде погребает ныне грехи яко благ: с веселием воспоим Ему, яко прославися.

Да кропят веселящеся облацы веселие вечное, Христос Иисус предгрядет водами Иорданскими, потоки греховныя потопити, просвещение всем даруя.

Се Свет является, се очищение показуется, се Спас предстоит просияти сущим во тьме Божественныя зари. Сего помышленьми честыми радостно подымем.

Песнь 3.

Ирмос: Не мудростию и богатством да хвалится смертный своим, но верою Господнею православно взывая Христу Богу, и поя присно: на камени Твоих заповедей утверди мя, Владыко.

Прежде веков седяй со Отцем и Духом, ныне в последняя из Девы воплощься якоже весть, Христос грядет ко крещению, безсмертие Божественною банею всем подая.

Водою погребсти наша грехи хотя во Иорданских струях, за милосердие милости, Христос Бог предгрядет, и назидает истлевшия ны, крещением.

Обнажение студное покрывая Адама праотца, обнажаешися вольно: и струями Иорданскими Тебе Самаго покрываеши, водами превыспренняя покрывая, Христе, едине многомилостиве.

Кондак предпразднства, глас 2:
Подобен: В
ышних ища:

Всех, Христе, благоутробне отъемляй прегрешений множество, милости ради безмерныя, Иорданскими водами креститися грядеши яко Человек. Одеждею мя одевая, славы древния обнаженна люте.

Седальны святых, в Минеи:

Слава, и ныне, предпразднства, глас 1.
Подобен: Г
роб Твой, Спасе:

Великий дождь к речным струям предгрядет, плотию креститися восхотев. К Немуже божественный Предтеча ужасаяся глаголаше: како крещу Тя скверны не имуща весьма? Како простру мою десницу на главу, еяже трепещут всяческая?

Песнь 4.

Ирмос: Слыша древле Аввакум, Христе, чудный Твой слух, и страхом взываше: от юга Бог приидет, и Святый от горы приосененныя чащи, спасти помазанныя: слава силе Твоей, Господи.

Воду почерпите жизни, се ныне прииде мира река истинно, изсушити мутныя неверия воды, и просвещение источити поющим Ему: слава силе Твоей, Господи.

Веселися, пустыне, яже прежде жаждущая, естество все человеческое: ныне явися поток сладости, Иорданскими водами решая зной греха. Емуже поем верно: слава силе Твоей, Господи.

Вопиющаго глас пророчески пустым возшуме помышлениям, уготовайте пути правыя Христу грядущему, глаголющ: яко да крещением очистит обветшавшия ны, разрешая первое осуждение.

Песнь 5.

Ирмос: Свет Твой незаходимый возсияй, Христе, в сердца верно поющих Тя, мир подаваяй нам, паче ума. Тем от нощи неведения ко дню светом Твоим текуще, славословим Тя, Человеколюбче.

Мира, Христе, сый Царь, вражды средостение разорил еси, плоти подобием явився сущим на земли: темже пришествие Твое видев Иоанн, дивляшеся со страхом, рукоположити Тя повелеваемь.

Змиев главы сокрушити Христос спеша ныне грядет водами, и трепещущему вопиет Крестителю: простри твою руку, и прикоснися верху Моему, и ужас отряси, совершая повеленное.

Сказаше пророк благодать иногда крещения Божественным Духом, поразив Иорданския струи милотию, яже разделишася, нам путетворящия возрождение Божественное, в них явльшагося Христа.

Песнь 6.

Ирмос: Весь от страстей безмерных содержуся, и китом зол снизпадох, но возведи из истления мя, Боже, якоже прежде Иону, и верою безстрастие ми даруй, яко да во гласе хваления, и спасения духом пожру Ти.

Милосердие щедрот Христос показуя, в рабии зраце непременный приходит к рабу прося крещения, от работы восхищая человечество: Егоже удивлься пришествию ужасается, и страхом одержимь бывает.

Како Тя речныя струи приимут, нестерпимаго огня, ныне идуща? Како обнажение небеснии видят ангели? Како руку Иоанн прострет на Тя, Слове Божий Пребезначальне, того от земли создавшаго?

Море разделяется бежаще, показа новым людем Божественное прехождение, еже содела в реце плотию пришед, Иже из камене преславно источник воду. Сего яко Бога прославим, наше сокрушение наздавшаго.

Кондак предпразднства, глас 4:
Подобен: Я
вился еси днесь:

Во струях днесь Иорданских быв Господь, Иоанну вопиет: не убойся крестити Мя, спасти бо приидох Адама первозданнаго.

Икос: Не истязую тя Крестителя пределы преходити: не глаголю тебе, рцы Ми, яже глаголеши беззаконным, и учиши грешники: точию крести Мя молча, и чая яже от крещения: приимши бо сего ради достоинство, еже не бысть ангелом: ибо всех пророков больша тя сотворю, от оных убо ни един яве Мя виде, но во образех и сенех, и гаданиих. Ты же пред тобою стояща видел еси: спасти бо приидох Адама первозданнаго.

Песнь 7.

Ирмос: Проидоша яко чертог, пещный пламень нестерпимый, иже за благочестие иногда, отроцы святии показавшеся яве, и согласно воспевающе, песнь пояху: отцев Боже, благословен еси.

Христос спасение явися, просвещение даруя: да радуется небо, облацы же да кропят истинно правду, взывающим: отцев Боже, благословен еси.

Руно же еже провиде Гедеон, полна чаша воды искапавшия, яве Твое крещение сказоваше, Христе, еже подаеши крестився воспевающим: отцев Боже, благословен еси.

Славныя безчадствующия Елиссей исцеляя воды, благочадие честныя купели прообрази, хотящее быти таинственно, воспевающим: отцев Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Чуда преестественнаго показа образ, огнеросная пещь древле: огнь бо не опали юныя дети, Христово являя безсеменное от Девы Божественное Рождество. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Хвалу велегласно Владыце возслем: прииде, явися, восходит на воды, и обнажается, небо облаки одеваяй, и крещается, очищая ны воспевающия: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Приидите мысленно, ко Иордану идем, видение велие в нем узрим: Иисус бо просвещение приходит, и раба преклоняется длани, с трепетом вопиюща: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Угль, Егоже провиде Исаиа, в водах Иорданских разогревся, попали вещь всю грехов, и подаде сокрушенным наздание. Темже воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Неизглаголанное Девы таинство: небо бо Сия, и престол херувимский, и светоносный чертог показася Христа Бога Вседержителя. Сию благочестно яко Богородицу величаем.

Таинство странное зрю и преславное, Иисус грядет волею к реце Иордану, вопия Иоанну: твою десницу Ми, друже, взаимствуй, страшная совершающему людем Моим в снабдение.

Пустынная Иорданская да процветут: иже во тьме лежащии, велик явися вам Свет, видевше взыграйте: Христос от Галилеи приходяй, плотию креститися от раба хощет.

Возвеселися ныне, Иордане, и ликуй, Иоанне взыграй, вся вселенная радуйся: се явися Христос, и обнажается и крещается, во одежду облачая нетления человечество.

Светилен:
Подобен: Д
ухом во святилищи:

Яко виде Тя обнажена Иордан, с трепетом к сущему от неплодове рече: остави, о Иоанне, креститися Господа, огнем и Духом очищающаго всю тварь: на сие бо прииде, освятити земныя, и водное естество.

Слава, и ныне:

Из Девы возсиявый в Вифлееме плотию, ко Иордану ныне тщится, скверну отмыти земнородных, к свету приводя во тьме сущия, крещением Божественным.

На хвалитех стихиры, на 4, глас 6:
Подобен: А
нгельския предыдите силы:

Что не домышляешися, Крестителю, смотрения, еже совершаю за всех спасение? Древняя остави ныне, и помышляй полезная, веруй Богу сошедшему, и приступив, Мне послужи: Бог бо приидох за благоутробие Адама очистити от падения.

Вземляй наша грехи на рамена, пришел еси, Иисусе, к струям Иорданским: аз же ужасохся Твоего страшнаго пришествия, како убо ми велиши крестити Тя? Сам мя очистити пришел еси, и како крещения от мене просиши, всех очищение?

Естества моего непостижное Слово, в рабий же зрак одеявся приидох на Иордан, никакоже мене отрецыся: гряди, не бойся, приближися ко Мне. Десницу на верх Мой положив, возопий: благословен явлейся, Боже наш, слава Тебе.

О паче ума безмерныя Твоея нищеты, Слове Божий! Мене ради падшаго, познах Тя за милосердие во Адама облекшася, и сущия от Адама обновляюща, и повинуяйся Твоему велению, верно зову Тебе: благословен явлейся, Боже наш, слава Тебе.

Слава, глас и подобен тойже:

С трепетом служа Иоанн Владыце, радуется душею, и вопиет с веселием: срадуйтеся мне вси роди праотца, прииде бо чаяние наше, прииде на Иордан Христос, вся от греха Адамова очистити, яко благоутробен.

И ныне, глас и подобен тойже:

Воспоим, людие, рожденному от Девы, и в реце крещшемуся Иордане, и к Нему возопиим: Царю всякия твари, даруй нам неосужденно чистою совестию, верно достигнути Твое святое из мертвых тридневное востание.

На стиховне стихиры, глас 2:
Подобен: Д
оме Евфрафов:

Се Царь, се чаяние Израилево прииде: людие радуйтеся, Свет бо является.

Стих: Сего ради помянух Тя от земли Иордански и Ермониимски.

Узреся сущим на земли с плотию, Божественный ныне Свет, сущим во тьме явися, и всем благодать возсия.

Стих: Видеша Тя воды, Боже, видеша Тя воды, и убояшася.

Светильниче Свету, заре Солнцу, Предтече Слову, друже Жениху пророче послужи.

Слава, и ныне, глас 8.

[Анатолиево:] Иоанне Крестителю, во утробе познавый Мя Агнца, на реце Ми послужи, со ангелы Ми службу принеси, простер коснися рукою твоею верху Моему пречистому. И егда узриши горы трепещущия, и Иордан возвращающься, с сими возопий: воплотивыйся от Девы в наше спасение, Господи, слава Тебе.

По Благо есть: Трисвятое. По Отче наш, тропарь.

Таже ектении: И отпуст.

Вечерня и ПовечериеУтреняВеликие Часы