На правах рекламы: |
|
|
Неделя седмая, святых 318, богоносных отец, иже в Никеи
В субботу вечера, на Малей вечерни,
на Господи воззвах: поставим стихи 4. И поем стихиры воскресны, глас 6: Победу имеяй Христе: Днесь Христос: Тебе Господи: Повторяюще первую. Слава: глас тойже: Тайныя днесь: [ищи сия вся на Велицей вечерни.]
И ныне: Богородичен:
Достойно есть яко воистинну, блажити Тя Богородицу: в Твое бо пречистое вшед чрево всех Содетель, плоть бысть, не преложився естеством, ниже мечтався о смотрении: но восприятей из Тебе словесно одушевленней плоти соединився, по ипостаси. Отонудуже благочестно во обоих естествах являющихся разнство творим. Того моли Честная Пресвятая, низпослати нам мир и велию милость.
На стиховне, воскресная стихира. Таже, настоящия стихиры подобны Пресвятыя Богородицы, глас 6.
Подобен: Всю отложивше:
Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде:
Клятвою яко обеща Твоему праотцу древле Бог прелетный, в последняя времена соверши, произшед Пречистая от чрева Твоего божественнаго. Ибо воистинну возсия от Тебе Господь, дланию содержай концы: Егоже и мне благоуветлива сотвори в час судный Дево блаженная, Того Царствия мя получити добродетелей возвышением, и страстей умерщвлением.
Стих: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое:
Ума чистотою Исаиа Дево издалеча прорече, родити имущую Создателя всея твари Тя, Честная Пречистая: Ты бо явилася еси едина во веки Всенепорочная. Темже Тя молю: оскверненую очисти душу мою, и светлости Божественныя общника мя покажи, и Божественнаго Твоего Сына стояния деснаго, егда сядет, якоже писано есть, судити миру всему.
Стих: Лицу Твоему помолятся:
Смерти разрушение Рождеством Твоим явися, Ты бо Отроковице живота нетленнаго пребывалище. Темже Тя молю, в местех адовых страстей моих лежаща Ты возстави, и к веселию мя оживи Дево. Руководствуй ко блаженному возданию, и вечныя и божественныя сподоби радости, идеже сладость присносущная, идеже свет невечерний.
Слава: глас 4: Молебную память: И ныне: праздника: Господи, таинство: [зри на Велицей вечерни, на стиховне славник.] Тропарь воскресен: Слава, и ныне: праздника. ектении, и отпуст.
На Велицей вечерни.
Блажен муж: На Господи воззвах: поставим стихов 10, и поем воскресны 3: и Вознесению 3: и отцем 4.
Стихиры воскресны, глас 6:
Победу имеяй Христе, юже на ада, на Крест возшел еси: да во тме смерти седящия воскресиши с Собою, Иже в мертвых свободь, источаяй живот от Своего света, Всесильне Спасе, помилуй нас.
Днесь Христос смерть поправ, якоже рече, воскресе, и радование мирови дарова, да вси взывающе, песнь тако рцем: источниче жизни, неприступный свете, Всесильне Спасе, помилуй нас.
Тебе Господи сущаго по всей твари, грешнии камо бежим? На небеси Сам живеши, во аде попрал еси смерть. Во глубины морския? тамо рука Твоя Владыко. К Тебе прибегаем, Тебе припадающе молимся: воскресый из мертвых, помилуй нас.
Ины самогласны, Вознесения, глас тойже:
Господь вознесеся на небеса, да послет Утешителя миру: небеса уготоваша престол Его, облацы восхождение Его. Ангели дивятся, Человека зряще превыше себе. Отец ждет, Егоже в недрах имать соприсносущна: Дух же Святый велит всем ангелом Его: возмите врата князи ваша, вси языцы восплещите руками, яко взыде Христос, идеже бе первее.
Господи, Твоему вознесению удивишася херувими, зряще Тебе Бога на облацех восходяща, на них седящаго: и славим Тя, яко блага милость Твоя, слава Тебе.
На горах святых зряще Твое вознесение Христе, сияние славы Отчи, воспеваем Твой светообразный лица зрак, кланяемся страстем Твоим, почитаем воскресение, славное вознесение славяще: помилуй нас.
Ины стихиры святым отцем. Глас 6.
Подобен: Отчаянная:
Из чрева родился еси прежде денницы, от Отца безматерен прежде век: аще и Арий тварь Тя, а не Бога славит, дерзостию смешая Тя Зиждителя тварем безумно, вещество огня вечнаго себе сокровищствуяй. Но собор иже в Никеи, Сына Божия Тя проповеда Господи, Отцу и Духу сопрестольна.
Кто Твою Спасе ризу раздра? Арий, Ты рекл еси, иже Троицы пресече единочестное начало в разделения: сей отверже Тя быти единаго от Троицы, сей и Несториа учит Богородицу не глаголати. Но собор, иже в Никеи, Сына Божия Тя проповеда Господи, Отцу и Духу сопрестольна.
В брег падает греха Арий, возненавидевый света видети, и божественною растерзается удицею внутренних, все издати существо и душу нужно, другий Иуда быв нравом и образом. Но собор, иже в Никеи, Сына Божия Тя проповеда Господи, Отцу и Духу сопрестольна.
Арий безумный Пресвятыя Троицы пресече единоначалие, в три беззаконная же и несрасленная существа. Темже отцы богоноснии сошедшеся усердно, ревностию разжизаеми, якоже Фесвитянин Илиа, духовным посекают мечем студу научившаго хульника, якоже Дух вещаше.
Слава: глас 6:
Тайныя днесь Духа трубы, богоносныя отцы восхвалим песнопевшия посреде Церкве песнь сличную богословия, Троицу едину непременную, Существо же и Божество, низложители Ариевы, и православных поборники, молящияся всегда Господу, помиловатися душам нашим.
И ныне: Богородичен:
Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево? Кто ли не воспоет Твоего Пречистаго Рождества? Безлетно бо от Отца возсиявый Сын Единородный, Тойже от Тебе Чистыя пройде, неизреченно воплощся, естеством Бог сый, и естеством быв Человек нас ради, не во двою лицу разделяемый, но во двою естеству неслитно познаваемый. Того моли Чистая Всеблаженная, помиловатися душам нашим.
Вход. Прокимен дне, и чтения.
Бытия чтение. [Глава 14.]
Слышав Аврам, яко пленен бысть Лот братанич его, сочте своя домочадцы триста и осмьнадесять, и погна в след их даже до Дана, и нападе на ня нощию сам, и отроцы его с ним: и порази их, и гони их до Ховала, еже есть ошуюю Дамаска. И возврати всякаго коня Содомскаго, и Лота братанича своего возврати, и вся имения его, и жены и люди. Изыде же царь Содомский во сретение ему, повнегда возвратитися ему от сеча Ходоллогоморскаго, и с царьми иже с ним, во юдоль Савин: сие же бяше поле царево. И Мелхиседек царь Салимский изнесе хлебы и вино, бяше же священник Бога Вышняго. И благослови Аврама, и рече: благословен Аврам Богом Вышним, Иже созда небо и землю, и благословен Бог Вышний, Иже предаде враги твоя под руки тебе.
Втораго закона чтение. [Глава 1.]
Во днех онех, рече Моисей к сыном Исраилевым: видите, предах пред лицем вашим землю: вшедше наследуйте землю, еюже клятся Господь отцем вашим, Аврааму, Исааку и Иакову, дати им, и семени их по них. И рекох к вам во время оно, глаголя: не возмогу един водити вас, Господь Бог наш умножил вы есть, и се есте днесь яко звезды небесныя множеством. Господь Бог отец наших да приложит вам, яко да будете тысящами сугубо, и да благословит вас, якоже глагола вам. И взях от вас мужы мудры, и сведомы, и смыслены, и поставих их владети над вами тысященачальники, и стоначальники, и пятьдесятоначальники, и десятоначальники, и писмовводители судиям вашим. И заповедах судиям вашим во время оно, глаголя: разслушайте посреде братий ваших, и судите праведно посреде мужа, и посреде брата его, и посреде пришельца его, да не познаете лица в суде. малому и великому судиши, и не устыдишися лица человеческа, яко суд Божий есть.
Втораго закона чтение. [Глава 10.]
Во днех онех, рече Моисей к сыном Исраилевым: се Господа Бога твоего небо, и небо небесе: земля, и вся елика суть на ней. Обаче отцы ваши произволи Господь любити я: и избра семя их по них, вас, паче всех язык, в день сей. И обрежите жестосердие ваше, и выи вашея не ожесточите ктому. Ибо Господь Бог наш, сей Бог богов, и Господь господей: Бог Великий, крепкий и страшный, Иже не дивится лицу, ниже вземлет дар. Творяй суд пришельцу, и сироте и вдове, и любит пришельца, дати ему хлеб и ризу. И возлюбите пришельца: пришельцы бо бесте в земли Египетстей. Господа Бога твоего да убоишися, и Тому единому послужиши, и к Нему прилепишися, и именем Его кленешися. Той хвала твоя, и Той Бог твой, Иже сотвори тебе великая и славная сия, яже видесте очи твои.
На литии стихира праздника, глас 1:
Возшед на небеса, отонудуже и сошел еси, не остави нас сирых Господи: да приидет Твой Дух, нося мир мирови, покажи сыном человеческим дела силы Твоея, Господи Человеколюбче.
Слава: отцем, глас 3:
Апостольских преданий известнии хранителие бысте святии отцы: Святыя бо Троицы единосущное православно научивше, Ариево хуление соборне низложисте, с ним же и Македониа духоборца обличивше, осудисте Несториа, Евтихиа и Диоскора, Савеллиа же и Севира безглавнаго: ихже прелести испросите избавитися нам, нескверну нашему житию в вере сохранитися, молимся.
И ныне: празднику, глас 6:
Господи, смотрения совершив таинство, поим Твоя ученики на гору Елеонскую, возносился еси, и се твердь небесную прошел еси, мене ради обнищавый по мне: и возшед отонудуже не разлучился еси, Всесвятаго Твоего Духа низпосли, просвещающа души наша.
На стиховне стихира, глас 6:
Воскресение Твое Христе Спасе, ангели поют на небесех, и нас на земли сподоби чистым сердцем Тя славити.
Ины стихиры по алфавиту.
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.
Врата сокрушив медная, и вереи адовы сотрый, яко Бог Всесилен, род человеческий падший воскресил еси. Сего ради и мы согласно вопием: воскресый из мертвых, Господи слава Тебе.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
Тления нас древняго Христос исправити хотя, на Кресте пригвождается, и во гробе полагается, Егоже мироносицы жены со слезами искаху, рыдающе глаголаху: увы нам Спасе всех, како изволил еси во гроб вселитися? Вселивый же ся хотяй, како украден был еси? Како преложен был еси? Кое же место Твое живоносное сокры тело? Но Владыко, якоже обещался еси, нам явися, и утоли от нас рыдание слез. Плачущимся же им, ангел к ним возопи: от плача преставше, апостолом рцыте, яко воскресе Господь, мирови даруяй очищение и велию милость.
Стих: Дому Твоему подобает:
Распныйся яко восхотел еси Христе, и смерть погребением Твоим пленивый, тридневен воскресл еси яко Бог со славою, мирови даруяй безконечную жизнь, и велию милость.
Слава: отцем, глас 4:
Молебную память днесь богоносных отцев, от всея вселенныя собравшихся, в светлем граде Никейстем, православных собрания, благочествующе верно празднуим. Сии бо лютаго Ариа безбожное веление благочестномудренне низложиша, и от кафолическия Церкве соборне того изгнаша: и ясно Сына Божия единосущна и соприсносущна, прежде век суща, всех научиша исповедати во изображении веры, известно и благочестно сие изложивше. Темже и мы божественным их повелением последствующе, известно верующе служим, со Отцем Сыну, и Духу Всесвятому, во едином Божестве, Троице Единосущней.
И ныне: празднику, глас тойже.
Господи, таинство еже от веков сокровенное и от родов, исполнив яко Благ, пришел еси со ученики Твоими на гору Елеонскую, имея Рождшую Тя Творца и всех Содетеля: Той бо в страсти Твоей матерски паче всех болезновавшей, подобаше и славою плоти Твоея, премногия насладитися радости. Еяже и мы причащающеся, еже на небеса восходом Твоим Владыко, великую Твою милость на нас бывшую славим.
Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Отче наш: Тропарь отцев, глас 8: Препрославлен еси: дважды. И праздника единожды, писаны на Утрени. И благословение хлебов, и чтение Деяний святых апостол.
Аще ли несть бдения, тропарь воскресен: Ангельския силы: Слава: отцев: И ныне: Вознесения. На Повечерии кондак отцев: Слава, и ныне: Вознесения. На Полунощнице поем канон Троичный Октоиха гласа, и прочее яко обычно. И отпуст.
|
|