|
|
Неделя мясопустная. Собор новомучеников и исповедников Российских
В субботу вечера, на Малей вечерни,
на Господи воззвах, стихиры воскресны, Осмогласника, 3, повторяюще первую. Глас 2.
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Прежде век от Отца рождшемуся Божию Слову, воплощшемуся от Девы Марии, приидите поклонимся: Крест бо претерпев, погребению предадеся, яко Сам восхоте: и воскрес из мертвых, спасе мя заблуждающаго человека.
Христос Спас наш, еже на ны рукописание пригвоздив на Кресте заглади, и смертную державу упраздни: покланяемся Его тридневному Воскресению.
Со архангелы воспоим Христово Воскресение: Той бо есть Избавитель и Спас душ наших, и в славе страшней и крепцей силе, паки грядет судити миру, егоже созда.
Слава, глас 1:
О, велицыи страстотерпцы, новомученицы Российстии, с любовию припадаем к вам и, благоговейно лобызающе раны ваша, прославляем ваша подвиги и молимся: молите о душах наших.
И ныне, Богородичен, догматик, глас 2:
О превелия таинства! Зря чудеса, проповедую Божество, Еммануил бо естества убо врата отверзе яко Человеколюбец, девства же ключи не разруши яко Бог: но сице от утробы пройде, якоже слухом вниде: тако воплотися, якоже зачатся: безстрастно вниде, несказанно изыде, по пророку глаголющему: сия врата заключена будут: никтоже пройдет ими, токмо един Господь Бог Израилев, имеяй велию милость.
Таже, Свете тихий: Посем, прокимен: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася. Таже, Сподоби Господи в вечер сей: иерей же ектении не глаголет: но поем:
На стиховне, стихиру воскресну, глас 2:
Воскресение Твое Христе Спасе, всю просвети вселенную и призвал еси Твое создание: Всесильне Господи слава Тебе.
На стиховне стихиры новомучеником, глас 6.
Подобен: Тридневен:
Помяни, Господи, иже о Тебе пострадавшия, новыя страстотерпцы, от родов наших прозябшия и муки многоразличныя претерпевшия, и приими их моления о спасении нашем.
Стих: Мне же зело честни быша друзи Твои, Боже.
Даровал еси, Судие праведный, исповедником Церкве Российския Царство Небесное и блаженство вечное. Приими ныне, Господи, моление их о спасении душ наших.
Стих: Изочту их и паче песка умножатся.
Яко звезды пресветлыя, сияют на Небеси новомученицы Российстии, кровь же их святая удобри землю Русскую во освящение и благословение. Тех молитвами, Христе Боже, помилуй и спаси души наша.
Слава, глас и подобен тойже:
О, Троице Пресвятая, род наш от греховнаго пленения избави и на путь правый настави предстательством новомученик Российских, иже молят Тя, Триипостасный Боже, о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен:
О, Благодатная и Пречистая Дево Марие, Ходатаице и Заступнице всех верных, предстательством новомучеников и исповедников Российских расточенныя собери, малодушныя возстави, отпадшыя же от святыя веры обрати и в церковное лоно возврати.
Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Отче наш: Тропарь воскресен. Слава, новомучеником. И ныне, Богородичен. Ектениа малая, и отпуст.
На Велицей вечерни,
по кафисме, на Господи воззвах: стихиры воскресны 3, глас 2:
Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Прежде век от Отца рождшемуся Божию Слову, воплощшемуся от Девы Марии, приидите поклонимся: Крест бо претерпев, погребению предадеся, яко Сам восхоте: и воскрес из мертвых, спасе мя заблуждающаго человека.
Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Христос Спас наш, еже на ны рукописание пригвоздив на Кресте заглади, и смертную державу упраздни: покланяемся Его тридневному Воскресению.
Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Со архангелы воспоим Христово Воскресение: Той бо есть Избавитель и Спас душ наших, и в славе страшней и крепцей силе, паки грядет судити миру, егоже созда.
И Триоди 4, глас 6.
Подобен: Всю отложивше:
Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Егда хощеши приити, суд праведный сотворити, Судие праведнейший, на престоле славы Твоея седяй, река огненная пред Твое судилище ужасающая влечет всех, предстоящим Тебе небесным силам, человеком же судимым страхом, якоже кождо содела: тогда нас пощади, и части Христе сподоби спасаемых, яко благоутробен, верою молим Тя.
Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.
Книги разгнутся, явлена будут деяния человеков, пред нестерпимым судилищем: возшумит же юдоль вся страшным скрежетанием плача, вся видящи согрешившия, вечнующим мукам, судом праведным Твоим отпущаемыя, и бездельно плачущия Щедре. Темже Тя молим Блаже: пощади нас поющих Тя, едине Многомилостиве.
Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.
Возгласят трубы, и истощатся гробы, и воскреснет человеческое все естество трепещущее, добрая содеявшии, в радости радуются, чающе мзду восприяти: согрешившии же трепещут, люте рыдающе, в муку посылаеми, и от избранных разлучаеми. Господи славы, ущедри нас яко Благий, и части сподоби возлюбивших Тя.
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Плачу и рыдаю, егда в чувство прииму огнь вечный, тьму кромешную, и тартар, лютый червь, скрежет же паки зубный и непрестанный, болезнь имущу быти без меры согрешившим, и Тебе преблагаго нравом лукавым прогневавшим, от нихже един и первый есмь аз окаянный: но Судие, милостию Твоею спаси мя, яко благоутробен.
И святых 3, глас 5.
Подобен: Радуйся:
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление: и Той избавит Израиля от всех беззакконий его.
Радуйтеся, новомученицы и исповедницы Российстии, православных удобрение, новозакланнии агнцы, веры поборницы и хранителие, ходатаи о нас к Богу непостыднии, в лета последняя страданьми подражатели первым мучеником явистеся, терпения столпи непоколебимии, душам нашим испросите велию милость.
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Радуйтеся, страстотерпцы славнии, стопам последующе древних мученик, веры ради подвизастеся твердо в лютая времена земли нашея, и ныне всех подвизаете к славе и хвалению Бога, укрепльшаго ваше немощное естество и обогатившаго вас дарованьми Духа, во спасение душ наших.
Глас и подобен тойже:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Приидите, Небеснии предстателие наши, к нам, вашего чающим милостивнаго посещения, и избавите озлобленныя мучительскими прещении и лютаго неистовства неверных, от нихже, яко пленницы и нази, гоними есмы, от места на место часто преходяще и заблуждающе в вертепех и горах. Ущедрите убо, прехвальнии, и даруйте нам ослабу, утолите бурю и угасите еже на ны негодование, Бога моляще, подающаго вами земли нашей велию милость.
Слава, Триоди, глас 8:
Егда поставятся престоли и отверзутся книги, и Бог на суде сядет, о кий страх тогда ангелом предстоящим в страсе, и реце огненней влекущей! Что сотворим тогда во многих гресех повиннии человецы? Егда же услышим зовуща Его, благословенныя Отца в Царство, грешныя же отсылающа в муку: кто потерпит страшнаго онаго изречения? Но едине Человеколюбче Спасе, Царю веков, прежде даже кончина не приспеет, покаянием обратив, помилуй мя.
И ныне: Богородичен 1-й гласа. Глас 2.
Прейде сень законная, благодати пришедши: якоже бо купина не сгараше опаляема, тако Дево родила еси, и Дева пребыла еси. Вместо столпа огненнаго, праведное возсия Солнце: вместо Моисеа, Христос, Спасение душ наших.
Вход. Прокимен дне. И чтения новомучеником.
Деяний святых апостол чтение [4, 631]:
В тыя дни собрашася во Иерусалим князи, старцы, книжницы и елицы беша от рода архиерейска. И, поставльше Петра и Иоанна посреде, вопрошаху: коею силою или коим именем исцелиста хромаго. Петр, исполнився Духа Свята, рече: князи людстии и старцы Израилевы, аще мы днесь истязуеми есмы о благодеянии человека немощна, о чесом сей спасеся, разумно буди всем вам и всем людем Израилевым, яко во имя Иисуса Христа Назореа, Егоже вы распясте, Егоже Бог воскреси от мертвых, о Сем сей стоит пред вами здрав: Сей есть камень, укореный от вас зиждущих, бывый во главу угла, и несть ни о единем же инем спасения: несть бо иного имени под небесем, даннаго в человецех, о немже подобает спастися нам. Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново и разумевше, яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся, знаху же их, яко со Иисусом беста: видяще же исцелевшаго человека с нима стояща, ничтоже имяху противу рещи. Повелевше же има вон из сонмища изыти, стязахуся друг со другом, глаголюще: что сотворим человекома сима? яко убо нарочитое знамение бысть има, всем живущим во Иерусалиме яве, и не можем отврещися: но да не более прострется в людех, прещением да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек. И призваше их, заповедаша има отнюдь не провещавати ниже учити о имени Иисусове. Петр же и Иоанн отвещавша к ним реста: аще праведно есть пред Богом вас послушати паче, нежели Бога? Судите: не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати. Они же призапрещше има, пустиша я, ничтоже обретше како мучити их, людий ради, яко вси прославляху Бога о бывшем: лет бо бяше множае четыредесяти человек той, на немже бысть чудо сие исцеления. Отпущена же бывша приидоста ко своим и возвестиста, елика к нима архиерее и старцы реша. Они же, слышавше, единодушно воздвигоша глас к Богу и рекоша: Владыко, Ты, Боже, сотворивый небо и землю и море и вся, яже в них, Иже Духом Святым усты отца нашего Давида отрока Твоего рекл еси: вскую шаташася языцы, и людие поучишася тщетным? Предсташа царие земстии, и князи собрашася вкупе на Господа и на Христа Его. Собрашася бо воистинну во граде сем на святаго Отрока Твоего Иисуса, Егоже помазал еси, Ирод же и Понтийский Пилат с языки и людьми Израилевыми, сотворити, елика рука Твоя и совет Твой преднарече быти: и ныне, Господи, призри на прещения их и даждь рабом Твоим со всяким дерзновением глаголати слово Твое, внегда руку Твою прострети Ти во исцеления, и знамением и чудесем бывати Именем святым Отрока Твоего Иисуса. И помолившимся им, подвижеся место, идеже бяху собрани, и исполнишася вси Духа Свята и глаголаху слово Божие со дерзновением.
К Тимофею послания святаго апостола Павла чтение [2 Тим. 4, 18]
Чадо Тимофее, засвидетельствую убо аз пред Богом и Господем нашим Иисус Христом, хотящим судити живым и мертвым в явлении Его и царствии Его: проповедуй слово, настой благовременне и безвременне, обличи, запрети, умоли со всяким долготерпением и учением. Будет бо время, егда здраваго учения не послушают, но по своих похотех изберут себе учители, чешеми слухом, и от истины слух отвратят, и к баснем уклонятся. Ты же трезвися о всем, злопостражди, дело сотвори благовестника, служение твое известно сотвори. Аз бо уже жрен бываю, и время моего отшествия наста. Подвигом добрым подвизахся, течение скончах, веру соблюдох. Прочее убо соблюдается мне венец правды, егоже воздаст ми Господь в день он, праведный Судия, не токмо же мне, но и всем возлюбльшим явление Его.
Ко Евреем послания святаго апостола Павла чтение [11, 3340]
Братие, иже верою победита царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов, угасиша силу огненную, избегоша острея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чуждих. Прияша жены от воскресения мертвых своих. Инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат. Друзии же руганием и ранами искушение прияша, еще же и узами и темницею. Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех, и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени. Ихже не бе достоин весь мир, в пустынях скитающеся и в горах и в вертепах и в пропастех земных. И сии вси, послушествовани бывше верою, не прияша обетования. Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут.
На литии стихира храма, таже Триоди хвалитныя. Глас 6.
Самогласны.
Помышляю день оный и час, егда имамы вси нази и яко осуждени, неумытному Судии предстати, тогда труба возшумит вельми, и основания земли подвижатся, и мертвии от гробов воскреснут, и возрастом единем вси будут, и всех тайная явленна предстанут пред Тобою и возрыдают, и восплачутся, и во огнь кромешный отыдут, иже никогдаже покаяшася: и в радость и веселие, праведных жребий внидет в чертог Небесный.
О каковый час тогда, и день страшный, егда сядет Судия на престоле страшном! Книги разгибаются, и деяния обличаются, и тайная тьмы явлена бывают, ангели обтекают, собирающе вся языки. Приидите, услышите царие и князи, раби и свободни, грешницы и праведницы, богатии и нищии: яко грядет Судия, хотяй судити всей вселенней. И кто претерпит пред лицем Его, егда ангели предстанут обличающе деяния, помышления, и мысли, яже в нощи и во дни? О каковый час тогда! Но прежде даже не приспеет кончина, потщися зовущи душе: Боже, обратив спаси мя, яко един благоутробен.
Глас 8.
Даниил пророк, муж желаний быв, властительное Божие видев, сице вопияше: Судия седе, и книги разгнушася. Блюди душе моя, постиши ли ся? Ближняго твоего не презри. От брашен воздержиши ли ся? Брата твоего не осуждай: да не во огнь отсылаема сгориши яко воск, но да без поткновения введет тя Христос в Царствие Свое.
Слава, святых, глас тойже:
Приидите, мучениколюбцы, приидите, составим лик, торжествующе и Бога прославляюще в радостный праздник новомучеников и исповедников Российских, сии бо не уклонишася скорби, ни убояшася темницы, горькими работы, гладом и хладом изморени и многовидными муками умерщвляеми, яко агнцы незлобивии, смерть прияша. И ныне в радости святых молят Триединаго Бога о земнем отечестве своем.
И ныне, Триоди, глас 7.
Самогласен.
Господни разумевше заповеди, тако поживем: алчущия напитаим, жаждущия напоим, нагия облечем, странныя введем, болящия и в темнице сущия посетим: да речет и к нам хотяй судити всей земли: приидите благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие.
На стиховне стихиры воскресны. Глас 2.
Воскресение Твое Христе Спасе, всю просвети вселенную и призвал еси Твое создание: Всесильне Господи слава Тебе.
Ины стихиры по алфавиту.
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.
Древом Спасе упразднил еси, юже от древа клятву, державу смерти погребением Твоим умертвил еси, просветил же еси род наш востанием Твоим. Темже вопием Тебе: Животодавче Христе Боже наш, слава Тебе.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
На Кресте явлься Христе пригвождаем, изменил еси доброту зданий: и безчеловечие убо воини показующе, копием ребра Твоя прободоша, евреи же печатати гроба просиша, Твоея власти не ведуще. Но за милосердие утроб Твоих, приемый погребение, и тридневен воскресый Господи слава Тебе.
Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.
Животодавче Христе, волею страсть претерпевый смертных ради, во ад же снизшед яко силен, тамо Твоего пришествия ожидающия, исхитив яко от зверя {из руки} крепкаго, рай вместо ада жити даровал еси. Темже и нам славящим тридневное Твое востание, даруй очищение грехов, и велию милость.
Слава, святых, глас тойже.
Подобен: Доме Евфрафов:
Новый доме Евфрафов, уделе избранный, Русь Святая, храни веру Православную, в нейже тебе утверждение.
И ныне, Триоди. Глас 8.
Увы мне мрачная душе, доколе от злых не отреваешися? Доколе унынием слезиши? Что не помышляеши о страшном часе смерти? Что не трепещиши вся страшнаго судища Спасова? Убо что отвещаеши? или что отречеши? Дела твоя предстоят на обличение твое, деяния обличают клевещуща. Прочее о душе, время наста: тецы, предвари, верою возопий: согреших Господи, согреших Ти: но вем Человеколюбче благоутробие Твое, Пастырю добрый, да не разлучиши мене одесную Тебе предстояния, великия ради милости Твоея.
На благословении хлебов тропарь, Богородице Дево, дважды: и святых единожды.
Тропарь новомучеником, глас 4:
Днесь радостно ликует Церковь Русская, прославляющи новомученики и исповедники своя: святители и иереи, царственныя страстотерпцы, благоверныя князи и княгини, преподобныя мужи и жены и вся православныя христианы, во дни гонения безбожнаго жизнь свою за веру во Христа положившия и кровьми истину соблюдшия. Тех предстательством, долготерпеливе Господи, страну нашу в Православии сохрани до скончания века.
И чтение.
|
|