|
|
Неделя первая святаго поста, в нюже Православие воспоминается
См. также:
На Литургии,
Блаженны гласа, на 6: и от канона дне, песнь 6, на 4.
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Разбойник на Кресте Бога Тя быти веровав, Христе, исповеда Тя чисте от сердца, помяни мя Господи, вопия, во Царствии Твоем.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Иже на Древе крестнем жизнь процветшаго роду нашему, и изсушивша юже от древа клятву, яко Спаса и Содетеля согласно воспоим.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Смертию Твоею Христе, смертную разрушил еси силу, и совоздвигл еси иже от века умершия, Тя поющия истиннаго Бога и Спаса нашего.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
На гроб Твой Христе, пришедша жены честныя, искаху Тя Жизнодавче миропомазати, и явися им ангел вопия: воскресе Господь.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Распеншу Ти ся Христе, посреде двою осужденною разбойнику, един убо хуля Тя, осужден бысть праведне: другий же исповедая Тя, в рай вселися.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Ко апостолов лику пришедша жены честныя, возопиша: Христос воскресе, яко Владыце и Содетелю Тому поклонимся.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще Мене ради.
Пишется и почитается верно покланяемый образ Владыки, и приемлет паки Церковь дерзновение, благочестно Спаса прославляющи.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.
Обнажается сетования, и тьмы ересей Христова Церковь, и носит ризу веселия, и Божественною и светоносною покрывается благодатию.
Слава: Благославия древняго осияния получи православных собор, Феодоры мановением царицы, и ея сына благочестиваго Михаила самодержца.
И ныне, Богородичен: Древле свидения повелевый быти скинии: яко в скинии словесней, в Тебе живет Един Препрославленный, прославляяй храм Твой Дево чудесы.
Прокимен, глас 4. Песнь отцев: Благословен еси Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.
Апостол к Евреем, зачало 329 от полу. [Евр. 11, 24 – 26, 32 – 12, 2.]
Братие, верою Моисей, велик быв, отвержеся нарицатися сын дщере фараоновы: |
Братья, верою Моисей, придя в возраст, отказался называться сыном дочери фараоновой, |
Паче (же) изволи страдати с людьми Божиими, нежели имети временную греха сладость, |
И лучше захотел страдать с народом Божиим, нежели иметь временное греховное наслаждение, |
Болшее богатство вменив Eгипетских сокровищ поношение Христово: взираше бо на мздовоздаяние. |
И поношение Христово почел большим для себя богатством, нежели Египетские сокровища; ибо он взирал на воздаяние. |
И что eще глаголю? Не достанет бо ми повествующу времене о Гедеоне, Вараце же и Сампсоне и Иеффаи, о Давиде же и Самуиле, и о (других) пророцех, |
И что еще скажу? Недостанет мне времени, чтобы повествовать о Гедеоне, о Вараке, о Самсоне и Иеффае, о Давиде, Самуиле и (других) пророках, |
Иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов, |
Которые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов, |
Угасиша силу oгненную, избегоша oстрея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чуждих: |
Угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих; |
Прияша жeны от воскресения мертвых своих: инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат: |
Жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение; |
Друзии же руганием и ранами искушение прияша, eще же и узами и темницею, |
Другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу, |
Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех (и) в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени: |
Были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в милотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления; |
Ихже не бе достоин (весь) мир, в пустынех скитающеся и в горах и в вертепах и в пропастех земных. |
Те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли. |
И сии вси послушествани бывше верою, не прияша обетования, |
И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного, |
Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут. |
Потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства. |
Темже убо и мы, толик имуще облежащь нас облак свидетелей, гордость всяку (бремя всяко) отложше и удобь обстоятелный грех, терпением да течем на предлежащий нам подвиг, |
Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще, |
Взирающе на началника веры и совершителя Иисуса, Иже вместо предлежащия Eму радости претерпе крест, о срамоте нерадив, о десную же престола Божия седе. |
Взирая на начальника и совершителя веры Иисуса, Который, вместо предлежавшей Ему радости, претерпел крест, пренебрегши посрамление, и воссел одесную престола Божия. |
Аллилуиа, глас 8: Моисей и Аарон во иереех Его, и Самуил в призывающих имя Его. Стих: Призываху Господа, и Той послушаше их.
Евангелие от Иоанна, зачало 5. [Ин. 1, 43 – 51.]
Во утрии (же) восхоте изыти в Галилею: и обрете Филиппа и глагола eму: гряди по Мне. |
На другой день Иисус восхотел идти в Галилею, и находит Филиппа и говорит ему: иди за Мною. |
Бе (же) Филипп от Вифсаиды, от града Андреова и Петрова. |
Филипп же был из Вифсаиды, из одного города с Андреем и Петром. |
Обрете Филипп Нафанаила и глагола eму: Eгоже писа Моисей в законе и пророцы, обретохом Иисуса сына Иосифова, иже от Назарета. |
Филипп находит Нафанаила и говорит ему: мы нашли Того, о Котором писали Моисей в законе и пророки, Иисуса, сына Иосифова, из Назарета. |
И глагола eму Нафанаил: от Назарета может ли что добро быти? Глагола eму Филипп: прииди и виждь. |
Но Нафанаил сказал ему: из Назарета может ли быть что доброе? Филипп говорит ему: пойди и посмотри. |
Виде (же) Иисус Нафанаила грядуща к Себе и глагола о нем: се, воистинну Израильтянин, в немже льсти несть. |
Иисус, увидев идущего к Нему Нафанаила, говорит о нем: вот подлинно Израильтянин, в котором нет лукавства. |
Глагола Eму Нафанаил: како мя знаеши? Отвеща Иисус и рече eму: прежде даже не возгласи тебе Филипп, суща тя под смоковницею видех тя. |
Нафанаил говорит Ему: почему Ты знаешь меня? Иисус сказал ему в ответ: прежде нежели позвал тебя Филипп, когда ты был под смоковницею, Я видел тебя. |
Отвеща Нафанаил и глагола Eму: Равви, Ты eси Сын Божий, Ты eси Царь Израилев. |
Нафанаил отвечал Ему: Равви! Ты Сын Божий, Ты Царь Израилев. |
Отвеща Иисус и рече eму: зане рех ти, яко видех тя под смоковницею, веруеши: болша сих узриши. |
Иисус сказал ему в ответ: ты веришь, потому что Я тебе сказал: Я видел тебя под смоковницею; увидишь больше сего. |
И глагола eму: аминь, аминь глаголю вам, отселе узрите небо отверсто и Ангелы Божия восходящия и нисходящия над Сына Человеческаго. |
И говорит ему: истинно, истинно говорю вам: отныне будете видеть небо отверстым и Ангелов Божиих восходящих и нисходящих к Сыну Человеческому. |
Причастен: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Другий: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
На трапезе же ядим варение со елеем, а не рыбы. Аще же прилучится, пием вино, уставленное в славу Божию, по две чаши: Такожде и в вечер по две.
Последование молебного пения в Неделю православия
После чтения часов или после Литургии из алтаря исходят все священнослужители. Выносятся иконы Спасителя и Богоматери и полагаются на аналое посреди храма.
Диакон: Благослови, Владыко. Иерей: Благословен Бог наш всегда: Хор: Аминь. Царю Небесный:
Чтец: Трисвятое, по Отче наш. Господи, помилуй, 12. Приидите, поклонимся. Псалом 74-й: Исповемыся Тебе, Боже: Слава и ныне. Аллилуиа, трижды.
Диакон произносит великую ектению и по прошении О плавающих: прилагает прошения:
О еже милостивым оком призрети на Святую Свою Церковь и соблюсти ю невредиму и непреобориму от ересей и суеверий и миром Своим оградити, Господу помолимся.
О еже утишити раздирание ея и силою Святаго Духа обратити всех отступльших к познанию истины и сопричести ко избранному Своему стаду, Господу помолимся.
О еже просветити вся светом Своего богоразумия, верных же Своих укрепити и непоколебимых в правоверии соблюсти, Господу помолимся.
О избавитися нам:
Хор: Бог Господь, и явися нам:
Тропарь, глас 4:
Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих, на нас бывших, славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе.
Слава, глас 3: Твоих благодеяний и даров туне, яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, к Тебе усердно притекающе, благодарение по силе приносим, и Тебе, яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: Слава Тебе, Боже Прещедрый.
И ныне, глас 4: Якоже вышния тверди благолепие, и нижнюю споказал еси красоту святаго селения славы Твоея, Господи, утверди сие во век века, и приими наша в нем непрестанно приносимая Тебе моления Богородицею, всех Животе и Воскресение.
Диакон: Вонмем. Иерей: Мир всем. Чтец: И духови твоему. Диакон: Премудрость, вонмем.
Прокимен, глас 4: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут. Стих: Возвеселится праведник о Господе и уповает на Него.
Апостол к Римляном, зачало 121.
Братие, молю вы, блюдитеся от творящих распри и раздоры, кроме учения, емуже вы научистеся, и уклонитеся от них. Таковии бо Господеви нашему Иисусу Христу не работают, но своему чреву: иже благими словесы и благословением прельщают сердца незлобивых. Ваше бо послушание ко всем достиже: радуюся же еже о вас. Хощу же вас мудрых убо быти во благое, простых же в злое. Бог же мира да сокрушит сатану под ноги ваша вскоре. Благодать Господа нашего Иисуса Христа с вами, аминь.
Евангелие от Матфеа, зачало 75.
На сугубой ектении, по Еще молимся о Великом Господине: прибавляются прошения:
Не хотяй смерти грешных, но ожидаяй обращения и покаяния, соедини всех во Святей Твоей Церкви, молим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй.
Устроивый мир сей в славу Твою, сотвори, яко да истинною верою и благочестием Тебе, Бога нашего, прославят, молим Ти ся, Всесильный Творче, услыши и помилуй.
Давый заповедь Твою нам, еже любити Тебе, Бога нашего, и ближняго своего, сотвори, да ненависти, вражды, обиды, и прочия беззакония прекратятся, истинная же любовь да царствует в сердцах наших, молим Ти ся, Спасителю наш, услыши и милостивно помилуй.
Иерей глаголет возглас: Услыши ны, Боже: Хор: Аминь.
Диакон: Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Иерей читает молитву:
Всевышний Боже, Владыко и Содетелю всея твари, наполняяй вся величеством Твоим и содержай силою Твоею! Тебе, Вседаровитому Господу нашему, мы, недостойнии, благодарение приносим, яко не отвращаешися нас беззаконий ради наших, но паче предварявши ны щедротами Твоими. Ты ко избавлению нашему послал еси Единороднаго Твоего Сына и благовестил безмерное Твое к роду человеческому снизхождение, яко хотением хощеши и ожидаеши, еже обратитися нам к Тебе и спасеным быти. Ты, снизходя к немощи нашего естества, укрепляеши нас всесильною Святаго Твоего Духа благодатию, утешаеши спасительною верою и совершенною надеждою вечных благ и, руководствуя избранных Твоих в Горний Сион, соблюдаеши, яко зеницу ока. Исповедуем, Господи, великое Твое и безприкладное человеколюбие и милосердие. Но, видяще многих поползновения, прилежно Тя, Всеблагий Господи, молим: призри на Церковь Твою и виждь, яко Твое спасительное благовестие, аще и радостно прияхом, но терние суеты и страстей творит оное в некиих малоплодно, в некиих же и безплодно, и по умножению беззаконий, овии ересьми, овии расколом противящеся евангельской Твоей истине, отступают от достояния Твоего, отревают Твою благодать и повергают себе суду Твоего Пресвятаго Слова. Премилосердый и Всесильный, не до конца гневаяйся Господи! Буди милостив, молит Тя Твоя Церковь, представляющи Тебе Начальника и Совершителя спасения нашего — Иисуса Христа, буди милостив нам, укрепи нас в правоверии силою Твоею, заблуждающим же просвети разумныя очи светом Твоим Божественным, да уразумеют Твою истину, умягчи их ожесточение и отверзи слух, да познают глас Твой и обратятся к Тебе, Спасителю нашему. Исправи, Господи, иных развращение и жизнь, не согласную христианскому благочестию, сотвори, да вси свято и непорочно поживем, и тако спасительная вера укоренится и плодоносна в сердцах наших пребудет. Не отврати лица Твоего от нас, Господи, воздаждь нам радость спасения Твоего. Подаждь, Господи, и пастырем Церкве Твоея святую ревность, и попечение их о спасении и обращении заблуждающих духом евангельским раствори. Да Тобою вси руководими, достигнем, идеже совершение веры, исполнение надежды и истинная любовь, и тамо с лики чистейших небесных Сил прославим Тебе, Господа нашего, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Заключенное в квадратные скобки — до возгласа Слава Тебе, Богу, Благодателю нашему, во веки веков — бывает в кафедральных соборах.
[Диакон возглашает: Кто Бог велий, яко Бог наш? Ты еси Бог, творяй чудеса Един.
Потом высшим гласом: Кто Бог велий, яко Бог наш: И снова высочайшим гласом: Кто Бог велий:
И продолжает диакон: Православия день празднующе, православнии людие, наипаче прославим Виновника всех благ Бога, Иже Сый благословен во веки. Сей Бог наш, промышляя и утверждая возлюбленное Свое достояние — Святую Церковь, праотцев, преступлением отпадших, утешая неложным Своим словом, еще в раи основание ей положи. Сей Бог наш, руководствуя ко оному спасительному обетованию, не несвидетельствована Себе остави, но хотящее быти спасение провозвести первее чрез праотцев и пророков, живоописа различными образы. Сей Бог наш, многочастне и многообразне древле глаголавый отцем во пророцех, в последок дний сих глагола нам в Сыне, Имже и веки сотвори, Иже возвести Отчее о нас благоволение, откры таинства небесная, увери силою Святаго Духа о истине благовестия, посла апостолы во весь мир проповедати Евангелие Царствия, утверди оное различными силами и чудесы. Сему спасительному откровению последующе, сего благовестия держащеся,
Веруем во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век: Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна. Единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради, человек, и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою, судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедуем едино крещение во оставление грехов. Чаем воскресения мертвых и жизни будущаго века. Аминь.
Сия вера апостольская, сия вера отеческая, сия вера православная, сия вера вселенную утверди.
Еще же Соборы святых отец и их предания и писания, Божественному Откровению согласная, приемлем и утверждаем.
Всем же о Православии подвизавшимся словесы, писании, учении, страдании и богоугодным житием, яко защитникам и пособникам онаго, Христова Церковь, нынешнее воспоминание творящи, восклицает:
Святейшим православным патриархом Константинопольским Александрийским, Антиохийским, Иерусалимским и Всероссийским и Преосвященным митрополитом, архиепископом и епископом православным: вечная память.
Хор здесь и далее поет: Вечная память. Трижды.
Святому благоверному и равноапостольному царю Константину и матери его Елене: вечная память.
Святым благоверным и равноапостольным великому князю Владимиру и княгине Ользе, святым благоверным князем Александру Невскому и Даниилу Московскому и прочим благоверным россияном: вечная память.
Пострадавшим и убиенным в различных походех за православную веру и отечество вождем и воином и всем православным христианом, в истинней вере и благочестии и в надежди воскресения скончавшимся: вечная память.
Православная Христова Церковь, торжественно воспоминающи подвизавшихся во благочестии и сие всем своим христоименитым чадом к подражанию представляющи, имеет такожде долг восхваляти подвиги сих, иже ныне спасительною верою и добродетелию приуготовляюще себе к вечному блаженству утверждают Православие.
Потом возглашает диакон:
Великому Господину и Отцу нашему Пимену, Святейшему Патриарху Московскому и всея Руси, многая лета.
Хор здесь и далее поет. Многая лета. Трижды.
Святейшим патриархом православным. Константинопольскому, Александрийскому, Антиохийскому, Иерусалимскому и прочим Святейшим православным Предстоятелем, многая лета.
Господину нашему, Преосвященнейшему (имярек, и епархиальный титул его) многая лета.
Преосвященным православным митрополитом, архиепископом и епископом и всему освященному причту, многая лета.
Богохранимей стране нашей, властем и воинству, многая лета.
Всем православным христианом, право содержащим спасительную веру и повинующимся Христовой Церкви, подаждь, Господи, мир, благоденствие, изобилие плодов земных и многая лета.
Иерей читает молитву:
Святая Троице, сих прослави и утверди даже до конца в правоверии, отвращающияжеся святыя и спасительныя православныя веры и Христовы Церкве обрати и сотвори, да вси приидут в познание вечныя Твоея истины, молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех святых. Аминь.]
Слава Тебе, Богу, Благодателю нашему, во веки веков.
Певцы: Аминь. И поют Тебе, Бога, хвалим:
Во время пения иерей и все священное собрание целуют святыя иконы на аналоях.
Посем бывает отпуст, и начинается литургия. Если же изволит настоятель, последование это бывает по заамвонней молитве.
См. также:
|
|