Неделя 1-я Великого поста — Торжества Православия


ГлавнаяТриодьНеделя 1-я Великого поста

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя первая святаго поста, в нюже Православие воспоминается

Иже во святых отца нашего Алексия митрополита, всея России чудотворца


На Литургии,

Блаженна гласа, на 4: и Триоди песнь 3-я, на 4: и святителя 6-я, на 4.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Древом Адам рая бысть изселен: Древом же крестным разбойник в рай вселися. Ов убо вкуш, заповедь отверже Сотворшаго: ов же сраспинаемь, Бога исповеда таящагося, помяни мя, вопия, во Царствии Твоем.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Вознесыйся на Крест, смертную разрушивый силу, и загладивый яко Бог еже на ны рукописание Господи, разбойниче покаяние и нам подаждь едине Человеколюбче, верою служащим, Христе Боже наш, и вопиющим Ти: помяни и нас во Царствии Твоем.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Рукописание наше на Кресте копием раздрал еси, и вменився в мертвых, тамошняго мучителя связал еси, избавивый всех от уз адовых Воскресением Твоим, имже просветихомся Человеколюбче Господи, и вопием Ти: помяни и нас во Царствии Твоем.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Распныйся и воскресый яко силен из гроба тридневен, и первозданнаго Адама воскресивый едине Безсмертне: и мене на покаяние обратитися Господи, сподоби от всего сердца моего, и теплою верою присно взывати Ти: помяни мя Спасе во Царствии Твоем.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Не ктому нечестивых еретиков ныне бровь вземлется: Божия бо сила православие удержала есть.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Облацы пророчестии, животворящую с небесе днесь росу нам да кропят, на востание веры.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Благогласно тайныя апостолов Христовых трубы, паче естества да вопиют, честных образов исправление.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Воспоим Христа, показавшаго нам царицу благочестивую, христолюбивую, с Боговенчанною отраслию.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще Мене ради.

Очисти ны, Спасе, от многих грехов наших и болезни отжени молитвами святителя Твоего Алексия, и мир Церквам Твоим подаждь и соединение.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Очисти сердца наша и мысли ходатайствы твоими, отче, и, приим от нас приносимыя тебе молитвы, испроси у Христа обрести нам велию милость.

Слава: Очистив сердце твое, отче Алексие, и трость языка твоего изострив Духом, написал еси в сердцах верных слово Богоразумия ученьми твоими.

И ныне, Богородичен: Очищенну Тя Духом, Всенепороч.ная, Архангел Гавриил познав, зовяще Тебе: радуйся, Дево Марие, падших воззвание и клятвы разрешение.

По входе тропарь воскресен, глас 4.

Светлую Воскресения проповедь, от ангела уведевша Господни ученицы, и прадеднее осуждение отвергша, апостолом хвалящася глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.

И Триоди, глас 2:

Пречистому образу Твоему покланяемся Благий, просяще прощения прегрешений наших Христе Боже: волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся Спасе наш, пришедый спасти мир.

И святителя, глас 8:

Яко апостолом сопрестольна, и врача предобра, и служителя благоприятна, к раце твоей честней притекающе, святителю Алексие, Богомудре чудотворче, сошедшеся, любовию в память твою светло празднуем, в песнех и пениих радующеся и Христа славяще, таковую благодать тебе даровавшаго исцелений и граду твоему великое утверждение.

Таже кондак воскресен, глас 4.

Подобен: Явился еси днесь:

Спас и Избавитель мой, из гроба яко Бог воскреси от уз земнородныя, и врата адова сокруши, и яко Владыка воскресе тридневен.

Слава, кондак святителя, глас 8.

Подобен: Взбранной:

Божественнаго и пречестнаго святителя Христова, новаго чудотворца Алексия, верно вси поюще, людие, любовию да ублажим, яко пастыря великаго, служителя же и учителя премудра земли Российстей. Днесь, в память его притекше, радостно возопием песнь Богоносному: яко имея дерзновение к Богу, многообразных нас избави обстояний, да зовем ти: радуйся, утверждение граду нашему.

И ныне, Триоди, глас 2. Самогласен:

Неописанное Слово Отчее, из Тебе Богородице описася воплощаемь: и оскверншийся образ в древнее вообразив, Божественною добротою смеси. Но исповедающе спасение, делом и словом, сие воображаем.

Прокимен, Апостол, Аллилуиа, Евангелие, и причастен, прежде Триоди, и потом святителя.

Прокимен, глас 4. Песнь отцев: Благословен еси Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам. Прокимен, глас 7: Честна пред Господем смерть преподобных Его.

Апостол к Евреем, зачало 329 от полу. [Евр. 11, 24—26, 32 — 12, 2.]

Братие, верою Моисей велик быв, отвержеся нарицатися сын дщере фараоновы:

Братья, верою Моисей, придя в возраст, отказался называться сыном дочери фараоновой,

паче же изволи страдати с людьми Божиими, нежели имети временную греха сладость:

и лучше захотел страдать с народом Божиим, нежели иметь временное греховное наслаждение,

большее богатство вменив Eгипетских сокровищ, поношение Христово: взираше бо на мздовоздаяние.

и поношение Христово почел большим для себя богатством, нежели Египетские сокровища; ибо он взирал на воздаяние.

И что eще глаголю? Не достанет бо ми повествующу лета, о Гедеоне, Вараце же и Сампсоне, и Иеффаи: о Давиде же, и Самуиле, и о [других] пророцех:

И что еще скажу? Недостанет мне времени, чтобы повествовать о Гедеоне, о Вараке, о Самсоне и Иеффае, о Давиде, Самуиле и (других) пророках,

иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов:

которые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов,

угасиша силу oгненную, избегоша oстрея меча, возмогоша от немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чужих.

угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих;

Прияша жeны от воскресения мертвыя своя: инии же избиени быша, не приемше избавления, да лучшее воскресение улучат:

жены получали умерших своих воскресшими; иные же замучены были, не приняв освобождения, дабы получить лучшее воскресение;

друзии же руганием и ранами искушение прияша, eще же и уз и темниц.

другие испытали поругания и побои, а также узы и темницу,

Камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, проидоша в милотех, и в козиях кожах, лишени, скорбяще, озлоблени:

были побиваемы камнями, перепиливаемы, подвергаемы пытке, умирали от меча, скитались в милотях и козьих кожах, терпя недостатки, скорби, озлобления;

ихже не бе достоин [весь] мир, в пустынях скитающеся, и в горах, и в вертепах, и в пропастех земных.

те, которых весь мир не был достоин, скитались по пустыням и горам, по пещерам и ущельям земли.

И сии вси послушествовани бывше верою, не прияша обетования:

И все сии, свидетельствованные в вере, не получили обещанного,

Богу лучшее что о нас предзревшу, да не без нас совершенство приимут.

потому что Бог предусмотрел о нас нечто лучшее, дабы они не без нас достигли совершенства.

Темже убо и мы, толик имуще облежащ нас облак свидетелей, гордость всяку {бремя всяко} отложше, и удобь обстоятелный грех, терпением да течем на предлежащий нам подвиг:

Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,

взирающе на начальника веры, и совершителя Иисуса.

взирая на начальника и совершителя веры Иисуса.

Апостол ко Евреем, зачало 335. [Евр. 13; 17—21.]

Братие, повинуйтеся наставником вашим и покаряйтеся: тии бо бдят о душах ваших, яко слово воздати хотяще, да с радостию сие творят, а не воздыхающе: несть бо полезно вам сие.

Братья, повинуйтесь наставникам вашим и будьте покорны, ибо они неусыпно пекутся о душах ваших, как обязанные дать отчет; чтобы они делали это с радостью, а не воздыхая, ибо это для вас неполезно.

Молитеся о нас, уповаем бо, яко добру совесть имамы во всем, добре хотяще жити.

Молитесь о нас; ибо мы уверены, что имеем добрую совесть, потому что во всем желаем вести себя честно.

Лишше же молю, сие творите, да вскоре устроюся вам {возвращуся к вам}.

Особенно же прошу делать это, дабы я скорее возвращен был вам.

Бог же мира возведый из мертвых Пастыря овцам великаго, Кровию завета вечнаго, Господа нашего Иисуса Христа:

Бог же мира, воздвигший из мертвых Пастыря овец великого Кровию завета вечного, Господа нашего Иисуса Христа,

да совершит вы во всяком деле блазе, сотворити волю Его, творя в вас благоугодное пред Ним, Иисус Христом: Емуже слава во веки веков, аминь.

да усовершит вас во всяком добром деле, к исполнению воли Его, производя в вас благоугодное Ему через Иисуса Христа. Ему слава во веки веков! Аминь.

Аллилуиа, глас 8: Моисей и Аарон во иереех Его, и Самуил в призывающих имя Его. Стих: Призываху Господа, и Той послушаше их. Глас 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их.

Евангелие от Иоанна, зачало 5. [Ин. 1, 43—51.]

Во время оно, восхоте Иисус изыти в Галилею, и обрете Филиппа, и глагола eму: гряди по Мне.

На другой день Иисус восхотел идти в Галилею, и находит Филиппа и говорит ему: иди за Мною.

Бе же Филипп от Вифсаиды, от града Андреова и Петрова.

Филипп же был из Вифсаиды, из одного города с Андреем и Петром.

Обрете Филипп Нафанаила, и глагола eму: Eгоже писа Моисей в законе, и пророцы, обретохом Иисуса сына Иосифова, Иже от Назарета.

Филипп находит Нафанаила и говорит ему: мы нашли Того, о Котором писали Моисей в законе и пророки, Иисуса, сына Иосифова, из Назарета.

И глагола eму Нафанаил: от Назарета может ли что добро быти? Глагола eму Филипп: прииди и виждь.

Но Нафанаил сказал ему: из Назарета может ли быть что доброе? Филипп говорит ему: пойди и посмотри.

Виде же Иисус Нафанаила грядуща к Себе, и глагола о нем: се воистинну Израильтянин, в немже льсти несть.

Иисус, увидев идущего к Нему Нафанаила, говорит о нем: вот подлинно Израильтянин, в котором нет лукавства.

Глагола Eму Нафанаил: како мя знаеши? Отвеща Иисус, и рече eму: прежде даже не возгласи тебе Филипп, суща под смоковницею видех тя.

Нафанаил говорит Ему: почему Ты знаешь меня? Иисус сказал ему в ответ: прежде нежели позвал тебя Филипп, когда ты был под смоковницею, Я видел тебя.

Отвеща Нафанаил и глагола Eму: Равви, Ты eси Сын Божий, Ты eси Царь Израилев.

Нафанаил отвечал Ему: Равви! Ты Сын Божий, Ты Царь Израилев.

Отвеща Иисус, и рече eму: зане рех ти, яко видех тя под смоковницею, веруеши: больша сих узриши.

Иисус сказал ему в ответ: ты веришь, потому что Я тебе сказал: Я видел тебя под смоковницею; увидишь больше сего.

И глагола eму: аминь аминь глаголю вам, отселе узрите небо отверсто, и Ангелы Божия восходяща, и нисходяща над Сына Человеческаго.

И говорит ему: истинно, истинно говорю вам: отныне будете видеть небо отверстым и Ангелов Божиих восходящих и нисходящих к Сыну Человеческому.

Евангелие Луки, зачало 24. [Лк. 6, 17—23.]

Во время оно, ста Иисус на месте равне: и народ ученик Его, и множество много людей от всея Иудеи, и Иерусалима, и помория Тирска и Сидонска,

Во время оно, стал Иисус на ровном месте, и множество учеников Его, и много народа из всей Иудеи и Иерусалима и приморских мест Тирских и Сидонских,

иже приидоша послушати Его, и исцелитися от недуг своих: и страждущии от дух нечистых, и исцеляхуся.

которые пришли послушать Его и исцелиться от болезней своих, также и страждущие от нечистых духов; и исцелялись.

И весь народ искаше прикасатися Ему: яко сила от Него исхождаше, и исцеляше вся.

И весь народ искал прикасаться к Нему, потому что от Него исходила сила и исцеляла всех.

И Той возвед oчи Свои на ученики Своя, глаголаше: Блажени нищии духом, яко ваше есть Царствие Божие.

И Он, возведя очи Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны нищие духом, ибо ваше есть Царствие Божие.

Блажени алчущии ныне, яко насытитеся. Блажени плачущии ныне, яко возсмеетеся.

Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны плачущие ныне, ибо воссмеетесь.

Блажени будете, егда возненавидят вас человецы, и егда разлучат вы, и поносят, и пронесут имя ваше яко зло, Сына Человеческаго ради.

Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого.

Возрадуйтеся в той день и взыграйте: се бо мзда ваша многа на небеси.

Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах.

Причастен: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. Другий: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

На трапезе же ядим варение со елеем, а не рыбы. Аще же прилучится, пием вино, уставленное в славу Божию, по две чаши: Такожде и в вечер по две.

ВечерняУтреняЛитургия