На правах рекламы: • Смотрите информацию купить qiwi на нашем сайте. |
|
|
Неделя первая святаго поста, в нюже Православие воспоминается
На Утрени,
на Бог Господь, тропарь воскресен, дважды. Глас 1.
Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим пречистое тело Твое, воскресл еси тридневный Спасе, даруяй мирови жизнь. Сего ради силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: слава Воскресению Твоему Христе: слава Царствию Твоему: слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.
Слава, настоящий, глас 2:
Пречистому образу Твоему покланяемся Благий, просяще прощения прегрешений наших Христе Боже: волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся Спасе наш, пришедый спасти мир.
И ныне: Вся паче смысла, вся преславная Твоя Богородице таинства, чистоте запечатанной, и девству храниму, Мати позналася еси неложна, Бога рождши истиннаго: Того моли спастися душам нашим.
И обычное стихословие: и прочее последование.
По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 1:
Гроб Твой Спасе, воини стрегущии, мертвии от облистания явльшагося ангела быша, проповедающа женам Воскресение. Тебе славим тли потребителя, Тебе припадаем воскресшему из гроба, и единому Богу нашему.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Ко Кресту пригвождься волею Щедре, во гробе положен быв яко мертв Животодавче, державу стерл еси Сильне смертию Твоею: Тебе бо вострепеташа вратницы адовы, Ты совоздвигл еси от века умершия, яко един Человеколюбец.
Слава, и ныне, Богородичен: Матерь Тя Божию свемы вси Деву воистинну, и по рождестве явльшуюся, иже любовию прибегающии к Твоей благости: Тебе бо имамы грешнии предстательство, Тебе стяжахом в напастех спасение, едину Всенепорочную.
По 2-м стихословии, седален, глас 1.
Подобен: Камени запечатану:
Жены ко гробу приидоша уранша, и ангельское явление видевша трепетаху: гроб облиста жизнь, чудо удивляше я: сего ради шедша учеником проповедаху востание: ад плени Христос, яко един крепок и силен, и истлевшия вся совоздвиже, осуждения страх разрушив Крестом.
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
На Кресте пригвоздился еси Животе всех, и в мертвых вменился еси безсмертный Господи, воскресл еси тридневен Спасе, совоздвиг Адама от тления. Сего ради силы небесныя вопияху Тебе, Жизнодавче Христе: слава Воскресению Твоему, слава снизхождению Твоему, едине Человеколюбче.
Слава, и ныне, Богородичен: Марие, честное Владыки приятелище, воскреси ны падшия в пропасть лютаго отчаяния, и прегрешений и скорбей, Ты бо еси грешным спасение и помощь, и крепкое предстательство, и спасаеши рабы Твоя.
Таже, Блажени непорочнии: Посем тропари: Ангельский собор: писаны в конце книги сея.
Таже ектениа малая, и ипакои, глас 1:
Разбойничо покаяние рай окраде, плач же мироносиц радость возвести, яко воскресл еси Христе Боже, подаяй мирови велию милость.
Степенны: антифон 1, глас 1, стихи повторяюще:
Внегда скорбети ми, услыши моя болезни, Господи Тебе зову.
Пустынным непрестанное Божественное желание бывает, мира сущим суетнаго кроме {сущим вне суетнаго мира}.
Слава: Святому Духу честь и слава, якоже Отцу подобает, купно же и Сыну, сего ради да поем Троице единодержавие.
И ныне, тойже.
Антифон 2:
На горы Твоих вознесл еси мя законов, добродетельми просвети Боже, да пою Тя.
Десною Твоею рукою приим Ты Слове, сохрани мя, соблюди, да не огнь мене опалит греховный.
Слава: Святым Духом всякая тварь обновляется, паки текущи на первое: равномощен бо есть Отцу и Слову.
И ныне, тойже.
Антифон 3:
О рекших мне, внидем во дворы Господни, возвеселися мой дух, срадуется сердце.
В дому Давидове страх велик: тамо бо престолом поставленным, судятся вся племена земная, и языцы.
Слава: Святому Духу, честь, поклонение, славу и державу, якоже Отцу достоит, и Сынови подобает приносити: Единица бо есть Троица Естеством, но не Лицы.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 1: Ныне воскресну, глаголет Господь, положуся во спасение, не обинюся о нем. Стих: Словеса Господня, словеса чиста.
Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его:
Евангелие воскресно 9, от Иоанна, зачало 65. [Ин. 20, 1931.]
Сущу позде в день той, во едину от суббот и дверем затворенным, идеже бяху ученицы Его собрани страха ради иудейска, прииде Иисус, и ста посреде, и глагола им: мир вам. |
В тот первый день недели вечером, когда двери дома, где собирались ученики Его, были заперты из опасения от иудеев, пришел Иисус, и стал посреди, и говорит им: мир вам! |
И сие рек, показа им руце и нозе и ребра Своя. Возрадовашася же ученицы видевше Господа. |
Сказав это, Он показал им руки и ноги и ребра Свои. Ученики обрадовались, увидев Господа. |
Рече же им Иисус паки: мир вам. Якоже посла Мя Отец, и Аз посылаю вы. |
Иисус же сказал им вторично: мир вам! как послал Меня Отец, так и Я посылаю вас. |
И сие рек, дуну, и глагола им: приимите Дух Свят. |
Сказав это, дунул, и говорит им: примите Духа Святаго. |
Имже отпустите грехи, отпустятся им: и имже держите, держатся. |
Кому простите грехи, тому простятся; на ком оставите, на том останутся. |
Фома же, един от обоюнадесяте, глаголемый Близнец, не бе ту с ними, егда прииде Иисус. |
Фома же, один из двенадцати, называемый Близнец, не был тут с ними, когда приходил Иисус. |
Глаголаху же ему друзии ученицы: видехом Господа. Он же рече им: аще не вижу на руку Его язвы гвоздинныя, и вложу перста моего в язвы гвоздинныя, и вложу руку мою в ребра Его, не иму веры. |
Другие ученики сказали ему: мы видели Господа. Но он сказал им: если не увижу на руках Его ран от гвоздей, и не вложу перста моего в раны от гвоздей, и не вложу руки моей в ребра Его, не поверю. |
И по днех осмих паки бяху внутрь ученицы Его, и Фома с ними. Прииде Иисус дверем затворенным, и ста посреде их, и рече: мир вам. |
После восьми дней опять были в доме ученики Его, и Фома с ними. Пришел Иисус, когда двери были заперты, стал посреди них и сказал: мир вам! |
Потом глагола Фоме: принеси перст твой семо, и виждь руце Мои, и принеси руку Твою, и вложи в ребра Моя, и не буди неверен, но верен. |
Потом говорит Фоме: подай перст твой сюда и посмотри руки Мои; подай руку твою и вложи в ребра Мои; и не будь неверующим, но верующим. |
И отвеща Фома, и рече Ему: Господь мой, и Бог мой. |
Фома сказал Ему в ответ: Господь мой и Бог мой! |
Глагола ему Иисус: яко видев Мя, верова: блажени не видевшии, и веровавше. |
Иисус говорит ему: ты поверил, потому что увидел Меня; блаженны невидевшие и уверовавшие. |
Многа же и ина знамения сотвори Иисус пред ученики Своими, яже не суть писана в книгах сих. |
Много сотворил Иисус пред учениками Своими и других чудес, о которых не писано в книге сей. |
Сия же писана быша, да веруете, яко Иисус есть Христос Сын Божий: и да верующе, живота имате во имя Его. |
Сие же написано, дабы вы уверовали, что Иисус есть Христос, Сын Божий, и, веруя, имели жизнь во имя Его. |
Воскресение Христово видевше: Псалом 50: Помилуй мя Боже:
Слава: Покаяния отверзи ми двери: И ныне: На спасения стези: Помилуй мя Боже: Множества содеянных мною лютых:
Спаси Боже люди Твоя:
И возглас: Милостию и щедротами и человеколюбием:
Каноны: воскресный на 4, Крестовоскресный на 2, и Богородицы на 2, и Триоди на 6.
Канон воскресный, глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Тропарь: Иже рукама пречистыма от персти Богодетельне исперва создав мя: руце распростерл еси на Кресте, от земли взывая тленное мое тело, еже от Девы приял еси.
Умерщвление подъял еси мене ради, и душу смерти предал еси, Иже вдохновением Божественным душу ми вложивый, и отрешив вечных уз, и совоскресив нетлением прославил еси.
Богородичен: Радуйся благодати источниче. Радуйся лествице, и двере небесная, радуйся свещниче, и ручко златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа мирови рождшая.
Ин канон, Крестовоскресный.
Песнь 1, глас тойже. Ирмос: Христос раждается:
Христос обожает мя воплощаяся, Христос мя возносит смиряяся, Христос безстрастна мя соделовает, стражда Жизнодавец естеством плоти. Темже воспеваю благодарственную песнь: яко прославися.
Христос возносит мя распинаемь, Христос совоскрешает мя умерщвляемь, Христос жизнь мне дарует. Темже с веселием рукама плещая, пою Спасителю победную песнь: яко прославися.
Ин канон, Пресвятей Богородице.
Песнь 1, глас тойже. Ирмос: Твоя победительная:
Кую Ти достойную песнь наше принесет неможение? точию обрадовательную, ейже нас Гавриил тайно научил есть: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Приснодеве и Матери Царя вышних сил, от чистейша сердца вернии духовне возопиим: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Безмерная бездна Твоего непостижимаго рождества Всечистая, верою несумненною убо чисте приносим Ти глаголюще: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Канон Триоди, творение господина Феофана, егоже краестрочие: Днесь благочестия Богосветлая прииде заря. Глас 4.
Песнь 1.
Ирмос: Моря чермную:
Плещуще с веселием днесь вернии возопиим: коль чудна дела Твоя Христе, и велика сила, наше единомыслие и согласие соделавый!
День радостный богомудреннии приидите совершим, ныне небо и земля веселится, и ангелов чини, и человеков собрания изрядно празднующе.
Превелие благодеяние видяще, руками восплещим: разстоящияся уды Христовы, совокуплены во единство, и Бога похвалим мир подавшаго.
Дашася Церкви днесь победительная, Богодвижным мановением и советом, Михаила же и Феодоры, благочестно веру содержащих царей наших.
Богородичен: Оружия злочестивых исчезоша яве ересей: храм бо Твой Пречистая Чистая, во образех украшаемый всеблаголепно зряще, ныне всесвященно радуемся.
Катавасиа: Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама, Амаликову силу в пустыни победил есть.
Песнь 3.
Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея Человеколюбче.
Бог сый мне Блаже, падшаго ущедрил еси, и снити ко мне благоволив, вознесл мя еси распятием, еже вопити Тебе Святый: храме одушевленный неизреченныя Твоея славы Человеколюбче {Свят Иже славы Господь неизменный благостию}.
Живот ипостасный Христе сый, в истлевша мя, яко милосердый Бог оболкся, в персть смертную сошед Владыко, смертную державу разрушил еси, и мертв тридневен воскрес, в нетление мя облекл еси.
Богородичен: Бога заченши во чреве Дево, Духом Пресвятым, пребыла еси неопалима, понеже Тя купина законоположнику Моисею, палимую нежегомо, яве предвозвести, огнь нестерпимый приемшую.
Ин. Ирмос: Прежде век от Отца:
Иже на Свое рамо заблуждаемое овча вземшему, и низложившему Древом его грех, Христу Богу возопиим: воздвигнувый рог наш, Свят еси Господи.
Возведшему Пастыря Великаго из ада Христа, и священноначалием Его апостолы яве языки упасшему, истиною и Божественным вернии Духом да послужим.
Ин. Ирмос: Едине ведый:
Облак Тя легкий неложно Дево именуем, пророческим возследующе речением: прииде бо на Тебе Господь низложити египетския прелести рукотворения, и просветити сим служащия.
Тя запечатанный воистинну лик пророческий источник, и заключенную дверь именова, девства Твоего Всепетая, явственне знамения нам пишуще: еже сохранила еси и по Рождестве.
Ин.
Ирмос: Веселится о Тебе:
Не ктому нечестивых еретиков ныне бровь вземлется: Божия бо сила православие удержала есть.
Облацы пророчестии, животворящую с небесе днесь росу нам да кропят, на востание веры.
Благогласно тайныя апостолов Христовых трубы, паче естества да вопиют, честных образов исправление.
Воспоим Христа, показавшаго нам царицу благочестивую, христолюбивую, с Боговенчанною отраслию.
Богородичен: Селение Твое священное достигше вернии, Пречистая, световидною благодатию ныне озаритися, молимся.
Катавасиа: Веселится о Тебе Церковь Твоя Христе, зовущи: Ты моя крепость Господи, и прибежище, и утверждение.
Седален, глас 1.
Подобен: Лик ангельский:
Божественный Твой зрак, во образе образующе Христе, ясно вопием Рождество, чудеса неизглаголанная, вольное распятие. Отонудуже бесове отгонятся страхом, и злославнии в посуплении рыдают, яко сих сопричастницы.
Слава: Зраками пророков, апостолов видами, мучеников священных, и святых всех иконами, и изображеньми священно красуется: Жениха же мысленнаго и Невесты украшается умными красованьми, мати вышний Сион.
И ныне, Богородичен: Любовию Чистая, Твою святую икону почитающим, и Божию Тя истинную Матерь согласно возвещающим, и верно покланяющимся Ти, хранительница явилася еси, и державное предстательство, отвращающи всякое лютое далече сих, яко вся могущая.
Песнь 4.
Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.
Кто Сей Спас Иже из Едома исходя, венец нося терновен, очервленну ризу имый, на Древе вися? Израилев есть Сей Святый, во спасение наше и обновление.
Видите людие непокоривии, и устыдитеся: Егоже бо яко злодея вы вознести на Крест у Пилата испросисте умовредне, смерти разрушив силу, Боголепно воскрес из гроба.
Богородичен: Древо Тя Дево жизни вемы: не бо снеди плод смертоносный человеком из Тебе прозябе, но живота присносущнаго наслаждение, во спасение нас поющих Тя.
Ин. Ирмос: Жезл из корене Иессеова:
Кто Сей красен из Едома, и Сего очервление ризное, от винограда Восорска, красен яко Бог, яко Человек же, кровию плоти ризу очервлену нося? Емуже поем вернии: слава силе Твоей Господи.
Христос будущих благ явлься Архиерей, грех наш разорил есть: и показав странен путь Своею кровию, в лучшую и совершеннейшую вниде скинию, Предтеча наш во святая.
Ин. Ирмос: Гору Тя благодатию:
Слыши чудес небо, и внушай земле, яко Дщи перстнаго убо падшаго Адама, Богу наречена бысть, и Своему Содетелю Родительница, на спасение наше и обновление.
Поем великое и страшное Твое таинство, премерных бо утаився чиноначалий, на Тя Иже Сый сниде яко дождь на руно, Всепетая, на спасение нас поющих Тя.
Ин.
Ирмос: Вознесена Тя:
Наитием Божественным Утешителя, Твой храм освяти, и пришествием Сего еретическую прелесть отжени, Слове Божий многомилостиве.
Нужднейшаго избавивый злочестия Твоя люди, покажи благочестия ревностию разжжены, и верою взывающия: слава силе Твоей Господи.
Священнообразными изображеньми, образов Христовых зряще и Богородицы, сияющая Божественная селения, священнолепно радуемся.
Царица по обоему украшена, истиннаго возжелевши Христова Царства, Сего написа образ пречистый, и святых изображения.
Богородичен: Воплощенна родивши Божественнаго Слова, Боголепное освящение Благодатная, Сего показала еси: темже Твой храм световидный обновляем.
Катавасиа: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей Господи.
Песнь 5.
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия, православно поющих Тя.
Пастыря овцам великаго и Господа, иудеи древом Крестным умертвиша: но Той яко овцы, мертвыя во аде погребенныя, державы смертныя избави.
Крестом Твоим мир благовестив, и проповедав пленным Спасе мой оставление, державу имущаго посрамил еси Христе нага, обнищавша показавый Божественным востанием Твоим.
Богородичен: Прошения верно просящих, Всепетая, не презри: но приими, и сия доношай Сыну Твоему Пречистая, Богу единому Благодетелю, Тебе бо предстательницу стяжахом.
Ин. Ирмос: Бог сый мира:
О богатство, и глубино премудрости Божия! Премудрыя объемляй Господь, от сих коварства избавил есть нас: пострадав бо волею немощию плотскою, Своею крепостию, животворяй мертвыя воскресил есть.
Бог сый соединяется плоти нас ради: и распинается, и умирает: погребается, и паки воскресает, и восходит светло с плотию Своею Христос ко Отцу: с неюже приидет, и спасет благочестно Тому служащия.
Ин. Ирмос: Просветивый сиянием:
Веселятся небесныя силы зряще Тя: радуются с ними человеков собрания: Рождеством бо Твоим совокупишася, Дево Богородице, еже достойно славим.
Да движатся вси языцы человечестии и мысли, к похвале человеческаго воистинну удобрения, Дева предстоит яве славящи, верою Тоя поющих чудеса.
Ин.
Ирмос: Ты Господи мой:
Положи Господи Твоей Церкви утверждение, непреклонней пребыти в век века от смятений ересей.
Во всю землю светлость возсия свыше, даннаго верным веселия, и Божественнаго заступления.
Едине Благий, и источниче благости, Ты возвыси православных рог, чтущих образ Твой.
Свет незаходимый нам благочестия возсия, велением Богодухновенным верных пастырей, и манием Богомудрым.
Богородичен: Обнови нам древнее благолепие, Пречистая Богомати, и дом Твой сей освяти Твоею благодатию.
Катавасиа: Ты Господи мой, Свет в мир пришел еси. Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения, верою воспевающих Тя.
Песнь 6.
Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Согрешением первозданнаго Господи, люте уязвихомся, раною же исцелихомся Твоею, еюже за ны уязвился еси Христе: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Возвел ны еси из ада Господи, кита убив всеядца, Всесильне, Твоею державою низложив того силу: Ты бо живот, и свет еси, и воскресение.
Богородичен: Веселятся о Тебе Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.
Ин. Ирмос: Из утробы Иону:
Ум сый безстрастен и невеществен, примешается Христос Бог человеческому уму, ходатайствующему Божественным естеством, плоти же дебельством, и всему мне непреложен весьма соединися: да спасение всему мне падшему подаст распинаемь.
Падает прельстився Адам, и запявыйся сокрушается {запявся Адам и сокрушается}, надеждою оболган сый древле обожения: но востает соединением Слова обожаемь, и страстию безстрастие приемлет, на престоле яко Сын славится, седяй со Отцем же и Духом.
Ин. Ирмос: Обыде нас:
Предстоят раболепне Рождеству Твоему чини небеснии, дивящеся достойно Твоему безсеменному Рождеству Приснодево: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.
Воплотися прежде сый безплотен, Слово из Тебе Пречистая, всяческая волею творяй, безтелесных воинства приведый от небытия яко Всесилен.
Ин.
Ирмос: Пожру Ти:
Пишется и почитается верно покланяемый образ Владыки, и приемлет паки Церковь дерзновение, благочестно Спаса прославляющи.
Обнажается сетования, и тьмы ересей Христова Церковь, и носит ризу веселия, и Божественною и светоносною покрывается благодатию.
Благославия древняго осияния получи православных собор, Феодоры мановением царицы, и ея сына благочестиваго Михаила самодержца.
Богородичен: Древле свидения повелевый быти скинии: яко в скинии словесней, в Тебе живет Един Препрославленный, прославляяй храм Твой Дево чудесы.
Катавасиа: Пожру Ти со гласом хваления Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.
Кондак, глас 2. Самогласен:
Неописанное Слово Отчее, из Тебе Богородице описася воплощаемь: и оскверншийся образ в древнее вообразив, Божественною добротою смеси. Но исповедающе спасение, делом и словом, сие воображаем.
Икос: Сие смотрения таинство, древле пророцы Боговидно вдохновени бывше, нас ради в концы веков достигших предвозвестиша, получивше сего сияния. Разум убо Божественный от него вземше, Единаго Господа Бога знаем, в триех Ипостасех покланяемаго: и Тому единому служаще, едину веру, и едино крещение имуще, во Христа облекохомся: но исповедающе спасение, делом и словом, сие воображаем.
Синаксарь. Стихи:
Нелепотно изметаемы иконы:
Радуюся лепотно покланяемы видя:
В сий день, в Неделю первую святых постов православия, сиречь возставление святых и честных икон, Церковь Христова праздновати прият, бывшее от Михаила и Феодоры святыя и блаженнейшия царицы, и святаго Мефодиа, патриарха Константинопольскаго, бысть же сице: Льву Исавру из ослятогонения, и свинопаственнаго жития, скиптры царствия удержавшу по Божию попущению. Во святых Герман тогда кормила церковная объем, абие призывается от онаго, и слышит: яко мне мнится владыко, святым иконам ничтоже разнствовати от идолов, повели убо елико скоро извести сия от среды. Аще истиннии суть святых зрацы, но вышше да повесятся, да не со грехи валяющеся, сия всегда оскверняем целующе. Патриарх же толикия мерзости царя отвращаше, не ты ли, глаголя, о царю, бесновати убо некоему некогда на святыя иконы слышим, Конону же быти его проименованию? Он же, но аз, глаголет еще младенец сый нарицахся. Не повинующуся же убо послушати его патриарху, изгна его, и единомудренна себе возпоставляет Анастасиа: и тако тогда со святыми иконами брань нача являти. Глаголется же, евреем прежде таковую ненависть ему подложити, от некоего волшебства предрекшим на царство возведение, внегда убог сый, с ними ослятогонением жити веществоваше. Оному же зле житие отторгшу, из онаго суровейший скимен, Копроним Константин, начальства, наипаче же на святыя иконы беснования преемник бывает. И что подобает глаголати, елика и якова и сей беззаконный содела, но обаче и оному студнейше скончавшуся. От хазары сын онаго на царство поставляется, понеже и той еже жити зле измери. Ирина и Константин начальства наследницы бывают. Сии от Тарасиа святейшаго патриарха наставляеми, седьмый собор собирают, и святыя иконы паки Христова Церковь приемлет: сим же царство отложшим, от Геника Никифор возводится. Таже Ставрикий, посем Михаил Рагкавей, Божественныя иконы чтуще. Михаила зверовидный Лев Арменин преемлет: иже от монаха некоего затворника, и злочестиваго, лестию растлевся, второе иконоборство воздвизает: и паки безлепотна Божия Церковь показуется. Сего Аморрей преемлет Михаил: тогоже паки сын Феофил, на иконы неистовство, прочия во вторых полагающе. Сей убо Феофил многия от святых отец томлением и мукам различным предав, о иконах честных, правду тогда наипаче усвояше, яко взыскаше: аще кто есть во граде, крамолю другому бываемь, ни единаго на многи дни, яко глаголют, обрести. И дванадесяте лет самодовольствовав, и чревным недугом объят быв, расторгнутися хотяше от живота: уста его презельно отверзошася, якоже и самем утробам внутренним явитися. Царица же Феодора болезненна о приключившемся бывши, едва ко сну обращается: и во сне виде Пречистую Богородицу, Младенца объемшу Превечнаго, обстоиму пресветлыми ангелы: Феофила же сея мужа от тех биема, и уничижаема. Яко убо отыде от нея сон, и Феофил мало в себе пришед, возопи: увы мне окаянному, святых ради икон биен есмь. Абие полагает верху его царица Богородичный образ, молящися Сей со слезами. Феофил убо сице имый, видев некоего от предстоящих носяща егколпий [нанедренник], похитив от него, облобызаше. И абие на иконы шатавшаяся уста, и безстудно зинувый гортань, в первый чин устрояшеся, и от содержащия беды и нужды преста и усну, быти исповедав добро святыя иконы почитати. Изнесши убо царица от своих ковчежцов святыя и честныя образы лобызати, и всею душею почитати Феофила устрояше. Помале убо исчезает от жития сего Феофил. Феодора же сущих во изгнаниих и в темницах всех воззвавши, свободне пребывати повеле. И низвергается убо от патриаршескаго престола Иоанн, иже и Аннис, волхвоначальник, и бесоначальник наипаче, нежели патриарх. Христов же исповедник Мефодий восходит на престол, многа пострадав прежде, и во гробе жив затворен бысть. Сим же тако имущим, посещение некое бывает Божественное Иоанникию великому, во Олимбовех горах обучевающемуся. Великий убо постник Арслакий пришед к нему глагола: Бог мя к тебе посла, яко да к преподобному мужу Исаии затворнику в Никомидию пришедше, от него научимся, елика суть любовна Богу, и прикладна его Церкви. И убо к преподобному Исаии пришедше, слышат от него: тако глаголет Господь, се приближися конец врагом Моего изображения, вы убо к царице Феодоре, но и к патриарху Мефодию шедше, рцыте сице: остави вся не священныя, и тако со ангелы жертву Мне принесеши, зрака Моего образ и Креста почитаяй. Сия услышавше, в Константинь град абие достигают, и реченная Мефодию патриарху, и избранным всем Божиим возвещают. Собравшеся же к царице преходят, и покорну сию во всех обретают: от отец бо бяше благочестива и Боголюбива. Абие убо царица Богородичный образ на выи обвешаемый изнесши, всем зрящим: лобзаше глаголющи: аще кто сим не покланяется, и не целует любезне, не служебне, не яко боги, но яко образы, первообразных ради любве: буди проклят. Они же велиею радостию возрадовашася. Противу же просит и сия от них, яко да бы моление о муже ея Феофиле сотворили. Они же веру ея видевше, аще и отрицающеся, обаче же повинуются. Ибо во святых Мефодий патриарх люди вся собрав, и причет весь и архиереи, в великую Божию церковь тамо приходят. В нихже бяху избраннии сии: из Олимба великий Иоанникий, и Арсаакий, Навкратий же, и ученицы Феодора Студита, и великаго села Феофан, и Феодор писаннии, и исповедницы: Михаил Святоградец, и Сиггел, и инии множайшии, моление всенощное к Богу сотворяют о Феофиле, всем молящимся со слезами, и протяженным молением: и сие во всю первую седмицу постов совершашеся, и самой царице Феодоре подобне с женами, и прочими людьми содевающи. Сим же сице имущим, Феодора царица о утре озаряющим пятка на сон обращшися, возмне обрестися у столпа крестнаго, и некоторыя с шумом проходити путь, различная мучительная орудия носящия виде: посреде же сих ведома связана и царя Феофила, созади связаныма рукама: сего же познавши, последоваше и та с ведущими. Егда же до медяных врат достигоша, виде преестественным видением, мужа некоего седяща пред образом Христовым, егоже противу Феофила поставиша: сего же ногам прикоснувшися царица, о царе моляшеся. Он же едва отверзл уста, велия твоя вера, жено, глаголет: разумей убо, яко слез ради твоих и веры, еще же и ради прошения и моления рабов Моих, и священников Моих, прощение даю мужу твоему Феофилу. Таже глаголет ведущим: разрешите его, и предадите жене его. Она же вземши сего, отступи веселящися и радующися: и абие ю сон остави. Сия убо Феодора царица виде. Патриарх же Мефодий, молитвам и молением бываемым о нем, хартию нову взем, написа в ней всех еретиков царей имена, вчинив и того Феофила, и под святою трапезою взем вся положи. О пятце же видит и той некоего ангела страшна великаго, входяща во храм, и к нему пришедша рещи, глаголется: услышася моление твое епископе, и прощение получи царь Феофил, не ктому убо прочее о сем стужай Божеству. Он же искушая, аще истинно есть видимое, от места своего сшед, и хартию взем, и развив, обрете, о Божиих судеб! заглажено от Бога всячески Феофилово имя. Сие уведевши царица, преобрадовася зело, и к патриарху посылает, вся люди собрати с честными кресты, и со святыми образы, в великую церковь: яко да утварь святых образов сей отдастся, и новое Божие чудо всем познано будет. И убо всем вскоре в церковь собравшимся со свещами, и царица с сыном прииде. И литии тамо бывшей, со святыми иконами, и Божественными и честными древесы крестными, и священным и Божественным Евангелием, даже и до глаголемаго поприща изыдоша, Господи помилуй, взывающе. И тако паки в церковь возвратившеся, Божественную Литургию совершиша. Возставленным святым и честным иконам от предреченных святых мужей, проповеданным убо благочестивым и православящим: противным же и нечествующим, и святых икон чести не приемлющим, отреченным, и преданным проклятию. И оттоле определиша сии святии исповедницы, летному сице сему священному торжеству бывати, да не когда и паки в тожде злочестие впадем. Неизменный Образе Отчий, молитвами святых Твоих исповедников, помилуй нас. Аминь.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Убояся земля, сокрыся солнце, и померче свет, раздрася церковная божественная завеса, камение же разседеся: на Кресте бо висит Праведный, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Ты быв аки безпомощен, и уязвен в мертвых волею нас ради превозносимый, вся свободил еси, и державною рукою совоскресил еси, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Богородичен: Радуйся, источниче присноживыя воды. Радуйся, раю пищный. Радуйся, стено верных. Радуйся неискусобрачная. Радуйся всемирная радосте, Еюже нам возсия хвальный отцев Бог и препрославлен.
Ин. Ирмос: Отроцы благочестию:
Древле убо проклята бысть земля Авелевою очервленившися кровию, братоубийственною рукою: боготочною же Твоею кровию благословися окроплена, и взыграющи вопиет: отцев Боже, благословен еси.
Да рыдают иудейстии богопротивнии людие, дерзости убиения Христова: языцы же да веселятся, и руками да восплещут, и вопиют: отцев Боже благословен еси.
Ин. Ирмос: Тебе умную:
Тя Богородице лествицу Иаков пророчески разумевает: Тобою бо превозносимый на земли явися, и с человеки поживе, яко благоволи, хвальный отцев Бог и препрославлен.
Радуйся Чистая, из Тебе пройде Пастырь, Иже во Адамову кожу оболкся воистинну, превозносимый, во всего мя человека, за благоутробие непостижное: хвальный отцев Бог и препрославлен.
Ин.
Ирмос: В пещи Авраамстии:
Да сликовствует церковней светлости любовию Божественною ангельское воинство, Богомудренно воспевающее: благословен еси в храме славы Твоея Господи.
Церковь перворожденных, и торжество радуется, зряще ныне божественныя люди, единомудренно воспевающия: благословен еси в храме славы Твоея Господи.
Избавлени прежде мрачныя ереси, манием Феодоры достолепныя царицы, воспеваем: благословен еси в храме славы Твоея Господи.
Богородичен: Паче вышних ликостояний, вознеслася еси Всечистая, едина бывши Мати Вседетеля. Радующеся убо взываем: благословенна Ты еси в женах, всенепорочная Владычице.
Катавасиа: В пещи Авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем опаляеми взываху: благословен еси в храме славы Твоея Господи.
Песнь 8.
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Иже волею вся творяй, и претворяяй, обращаяй сень смертную в вечную жизнь, страстию Твоею Слове Божий, Тебе непрестанно вся дела Господня Господа поим, и превозносим во вся веки.
Ты разорил еси сокрушение Христе, и окаянство, во вратех и твердынях адовых, воскрес из гроба тридневен. Тебе непрестанно вся дела яко Господа поют, и превозносят во вся веки.
Богородичен: Яже без семене и преестественне от облистания Божественнаго рождшую бисера многоценнаго Христа, воспоим глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во вся веки.
Ин. Ирмос: Чуда преестественнаго:
Приидите людие, поклонимся месту, на немже стоясте пречистеи нозе, и на Древе Божественнеи Христове длани животворящии простростеся, на спасение всех человеков, и гроб животный обстояще, поим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Обличися богоубийц иудеов пребеззаконное оклеветание: Егоже бо лестца нарекоша, воста яко Силен, наругався безумным печатем. Темже радующеся воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Ин. Ирмос: В пещи отроцы Израилевы:
Чертог световидный, из негоже всех Владыка, яко Жених произыде Христос, воспоим вси вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Радуйся престоле славный Божий, радуйся верных стено, Еюже сущим во тьме возсия свет Христос, Тебе блажащим, и вопиющим: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Ин.
Ирмос: Руце распростер:
Законы Церкве отеческия сохраняюще, образы пишем, и лобзаим усты, и сердцем, и хотением Христовы, и Его святых, зовуще: благословите вся дела Господня Господа.
На первообразное яве образа, почесть и поклонение возносяще, чтим, Богоглаголивых учением последующе, и Христу верою зовем: благословите вся дела Господня Господа.
Ум озаривши просвещением Божественнаго Духа, честная царица, плоды Богомудренныя имущи, благолепие возлюби Церкве Христовы, и красоту, благословящи купно с верными Иисуса Богочеловека.
Богородичен: Лучами света умнаго, освещаемый Божественный дом Твой, осеняет ныне всех облаком Духа, и освящает верныя согласно поющия: благословите вся дела Господня Господа.
Катавасиа: Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче: огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители отроцы, взывающе: благословите вся дела Господня Господа.
Песнь 9.
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя Богородице непрестанно величаем.
О како, людие беззаконнии и непокоривии, лукавая совещавше, гордаго и нечестиваго оправдиша: Праведнаго же на Древе осудиша Господа славы, Егоже достойно величаем!
Спасе Агнче непорочне, Иже мира грехи вземый, Тебе славим воскресшаго тридневно, со Отцем и Божественным Твоим Духом, и Господа славы: Егоже богословяще, величаем.
Богородичен: Спаси люди Твоя, Господи, ихже стяжал еси честною Твоею кровию, Церквам Твоим подая мир, Человеколюбче, Богородицы молитвами.
Ин. Ирмос: Таинство странное:
Прославися неизреченною силою Твоею Крест Твой, Господи, немощное бо Твое паче силы всем явися: имже сильнии убо низложени быша на землю, и нищии к небеси возводими бывают.
Умертвися мерзкая наша смерть, из мертвых воскресением: Ты бо явився сущим во аде Христе, живот даровал еси {из мертвых бо воскресение Ты, явився сущим во аде, Христе, даровал еси}. Темже Тя яко Жизнь и Воскресение и Свет Ипостасный поюще величаем.
Ин. Ирмос: Образ чистаго:
Из корене Давидова прозябла еси пророческаго Дево, и богоотеческаго: но и Давида яко воистинну Ты прославила еси, яко рождши пророчествованнаго Господа славы: Егоже достойно величаем.
Всяк похвальный, Пречистая, закон побеждается величеством славы Твоея. Но о Владычице, от раб Твоих недостойных, от любве Тебе приносимое приими, Богородице, со усердием пение похвальное.
Ин.
Ирмос: Камень нерукосечный:
Священнописаньми образов украшеную, зряще паки честную Церковь, со благоговением вси притецем и Богу возопиим: Тебе величаем Трисвятый.
Честь и славу стяжавши Церковь, Крест Твой и честныя иконы, и святых изображения, с веселием Владыко и радостию величает Тя.
Освети Божественною Твоею славою люди наши Щедрый, и ополченьми ангельскими, и всеоружествы сия огради, языков свирепство покаряя им Владыко.
Богородичен: Взятся праматере Евы осуждение Богородице, яко Ты всех Владыку несказанно Чистая родила еси: Егоже и ныне подобие на иконах целуем.
Катавасиа: Камень нерукосечный от несекомыя горы Тебе Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем веселящеся, Тя Богородице величаем.
Ексапостиларий утренний воскресный, единожды.
Заключенным Владыко дверем, яко вшел еси, апостолы исполнил еси Духа Пресвятаго, мирно дунув: имже вязати же и решати грехи рекл еси: и по осми днех Твоя ребра Фоме показал еси, и руце. С нимже вопием: Господь и Бог Ты еси.
И настоящий.
Подобен: Со ученики взыдем:
Взыграйте, восплещите, с веселием воспойте: коль чудная и странная Твоя Христе, вопиюще, дела! И кто возможет изрещи Спасе могутства, Тебе, наше единомыслие и согласие во едину соединившаго церковь?
Богородичен: Оружия ныне оскудеша враждебныя ереси, и память ея исчезе с шумом: храм бо Твой Всечистая всеблаголепно зряще, украшенный благодатьми честных икон, радости исполняемся вси.
На хвалитех стихиры воскресны, глас 1:
Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.
Поем Твою Христе, спасительную страсть, и славим Твое Воскресение.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Крест претерпевый, и смерть упразднивый, и воскресый из мертвых, умири нашу жизнь Господи, яко един всесилен.
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Ада пленивый, и человека воскресивый, Воскресением Твоим Христе, сподоби нас чистым сердцем, Тебе пети и славити.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.
Боголепное Твое снисхождение славяще, поем Тя Христе. Родился еси от Девы, и не разлучен был еси от Отца, пострадал еси яко Человек, и волею претерпел еси Крест, воскресл еси от гроба, яко от чертога произшед да спасеши мир, Господи слава Тебе.
И анатолиев 1, глас тойже:
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.
Егда пригвоздился еси на Древе крестнем, тогда умертвися держава вражия: тварь поколебася страхом Твоим: и ад пленен бысть державою Твоею: мертвыя от гроб воскресил еси, и разбойнику рай отверзл еси: Христе Боже наш слава Тебе.
И Триоди подобны три, глас 4.
Подобен: Дал еси знамение:
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
В Тебе ныне радуется Церковь Человеколюбче Женисе и Создателе своем, сию волею Боголепною от идольския лести избавльшем, и Себе обручившем честною кровию, светло приемлющи священное возставление икон, и радующися Тя поет, и славит верно.
Стих: Исповемся Тебе Господи Боже мой, всем сердцем моим.
Плоти изображение Твое возставляюще, Господи, любезно лобызаем, великое таинство смотрения Твоего изъясняюще: не мнением бо, якоже глаголют богоборнии дети Манентовы, нам явился еси Человеколюбче, но истиною и естеством плоти, Тобою возводими к Твоей любви, и желанию.
Стих: Возвеселюся и возрадуюся о Тебе, пою имени Твоему, Вышний.
День радостный, и веселия исполненный явися днесь: светлость бо догмат истиннейших блистает, и сияет Церковь Христова украшена возставленьми икон святых ныне, и изображений сияньми, и единомыслие бывает верных Богопочтенное.
Таже глаголем стих, глас 6:
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
И поем самогласен дне, глас 6:
Моисей во время воздержания закон прият, и люди привлече: Илиа постився небеса заключи: трие же отроцы Авраамстии, мучителя беззаконнующа пощением победиша. Имже и нас Спасе сподоби Воскресение улучити, сице вопиющих: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.
Слава, паки тойже. И ныне: Преблагословенна еси Богородице:
Славословие великое. И отпуст.
Слава, и ныне, стихира евангельская, глас 5:
Яко в последняя лета, сущу позде от суббот предстал еси другом Христе, и чудесем чудо извествуеши, заключенным входом дверным, еже из мертвых Твое Воскресение: но исполнил еси радости ученики, и Духа Святаго преподал еси им, и власть подал еси оставления грехов и Фомы не оставил еси в неверствия погружатися бури. Темже подаждь и нам разум истинный, и оставление прегрешений Благоутробне Господи.
И час 1-й.
|
|