Понедельник 1-й седмицы Великого поста


ГлавнаяТриодьПонедельник 1-й седмицы Великого поста

В этот день...В Неделю вечераУтреня и часыВечерня и Повечерие

В понедельник первыя седмицы


См. также:

Во вторник 1-й седмицы поста, на Утрени.

В понедельник первыя седмицы, вечер.

На Господи воззвах, стихиры, поставим стихов 6.

Творение господина Иосифа. Глас 2.
Подобен: В
ся прейду:

Всякий грех содеях, всех преидох блудом: аще восхощу покаятися, не имам слез токи! Аще леностно и ныне поживу, муце повинен есмь. Но даждь ми исправление, едине благий Боже, и помилуй мя.

Подобен:

Тучи ми подаждь Христе слез, в поста красный день, яко да восплачу, и отмыю скверну яже от сластей, и явлюся Тебе очищен, егда Судие с Небеси имаши приити Господи, судити человеком, яко Судия, и Праведный един.

Другий, глас 5. Господина Феодора Студита.
Подобен: П
реподобне отче:

Приидите усердно, твердое оружие поста имуще яко щит, всякую кознь прелести вражия отвратим вернии. Не опалимся сладостьми страстей, ни огня искушений убоимся, имиже Христос Человеколюбец почестьми терпения венчает нас. Темже со дерзновением молящеся, припадаем зовуще, просяще мира, и душам нашим велия милости.

И в Минеи, 3. Слава, и ныне, Богородичен. Свете тихий:

Таже прокимен, псалом 3, глас 6: Господне есть спасение, и на людех Твоих благословение Твое. Стих: Господи, что ся умножиша стужающии ми?

Бытия чтение. [Глава 1, ст. 1 – 13.]

В начале сотвори Бог небо и землю. Земля же бе невидима и неустроена, и тьма верху бездны, и Дух Божий ношашеся верху воды. И рече Бог: да будет свет. И бысть свет. И виде Бог свет, яко добро, и разлучи Бог между светом и между тьмою. И нарече Бог свет день, а тму нарече нощь. И бысть вечер, и бысть утро, день един. И рече Бог: да будет твердь посреде воды, и да будет разлучающи посреде воды и воды. и бысть тако. И сотвори Бог твердь, и разлучи Бог между водою, яже бе под твердию, и между водою, яже бе над твердию. И нарече Бог твердь, небо. и виде Бог, яко добро. и бысть вечер, и бысть утро, день вторый. И рече Бог: да соберется вода, яже под небесем, в собрание едино, и да явится суша. и бысть тако. и собрася вода, яже под небесем в собрания своя, и явися суша. И нарече Бог сушу, землю, и собрания вод нарече моря. И виде Бог, яко добро. И рече Бог: да прорастит земля былие травное, сеющее семя по роду и по подобию, и древо плодовитое творящее плод, емуже семя его в нем, по роду на земли, и бысть тако. И изнесе земля былие травное, сеющее семя по роду и по подобию, и древо плодовитое творящее плод, емуже семя его в нем, по роду на земли. и виде Бог, яко добро. И бысть вечер, и бысть утро, день третий.

Прокимен 2, псалом 4, глас 5: Господь услышит мя, внегда воззвати ми к Нему. Стих: Внегда призвати ми, услыша мя Бог правды моея.

Притчей чтение. [Глава 1, ст. 1 – 20.]

Притчи Соломона сына Давидова, иже царствова во Израили, Познати премудрость и наказание и уразумети словеса мудрости: Прияти же извития словес и разрешения гаданий, уразумети же правду истинную и суд исправляти: Да даст незлобивым коварство, отрочати же юну чувство же и смысл. Сих бо послушав, мудрый премудрее будет, а разумный строителство стяжет: уразумеет же притчу и темное слово, речения же премудрых и гадания. Начало премудрости страх Господень, разум же благ всем творящим его: благочестие же в Бога начало чувства, премудрость же и наказание нечестивии уничижат. Слыши, сыне, наказание отца твоего и не отрини заветов матере твоея: Венец бо благодатей приимеши на твоем версе и гривну злату о твоей выи. Сыне, да не прельстят тебе мужие нечестивии, ниже да восхощеши, Аще помолят тя, глаголюще: иди с нами, приобщися крове, скрыем же в землю мужа праведна неправедно: Пожрем же его якоже ад жива, и возмем память его от земли. Стяжание его многоценное приимем, исполним же домы наша корыстей: Жребий же твой положи с нами: обще же влагалище стяжем вси, и мешец един да будет всем нам. Не иди в путь с ними: уклони же ногу твою от стезь их: Нозе бо их на зло текут, и скори суть излияти кровь. Не без правды бо простираются мрежи пернатым: Тии бо убийству приобщающеся, сокровищствуют себе злая: разрушение же мужей законопреступных зло. Сии путие суть всех творящих беззаконная: нечестием бо свою душу отъемлют. Премудрость во исходех поется, в стогнах же дерзновение водит.

Сподоби Господи в вечер:

И метания 3. Иерей: Исполним вечернюю молитву: По возгласе поем оба лика вкупе:

На стиховне самогласен дне, глас 3:

Постимся постом приятным, благоугодным Господеви: истинный пост есть, злых отчуждение, воздержание языка, ярости отложение, похотей отлучение, оглаголания, лжи и клятвопреступления. сих оскудение, пост истинный есть, и благоприятный.

Стих: К Тебе возведох:

И повторяем тойже.

Таже мученичен. Стих: Помилуй нас Господи:

Велия мученик Твоих Христе сила: во гробех бо лежат, и духи прогоняют, и упраздниша вражию власть, верою Троическою подвигшеся о благочестии.

Слава, и ныне, Богородичен: Богородице, предстательство всех молящихся, Тобою дерзаем, Тобою хвалимся, в Тебе все упование наше есть: моли Рождшагося из Тебе о непотребных рабех Твоих.

Таже творит канонарх обычный поклон в лики, такожде и оба лика. Ныне отпущаеши: Трисвятое: И метания 3. Священник: Яко Твое есть Царство: И по амине: Богородице Дево радуйся: Поклон един. Слава: Крестителю Христов: Поклон един. И ныне: Молите за ны: Поклон един. Таже, Под Твое благоутробие: без поклона. Господи помилуй, 40: кротким гласом. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче. Священник: Сый благословен Христос Бог наш: Небесный Царю: И глаголем молитву тайно преподобнаго Ефрема: Господи, и Владыко живота моего: И творим 3 великия поклоны, и малых 12. И паки предписанную молитву, и поклон един. Трисвятое. Господи помилуй, 12. И молитва: Всесвятая Троице, единосущная державо: Таже, Буди имя Господне благословенно от ныне и до века. Трижды. И метания 3. Слава, и ныне: Благословлю Господа на всякое время: Посем, Достойно есть: и поклон. Посем другий лик: Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови. И отпуст по обычаю. Егда же поставляем трапезу, глаголем и псалом 144: Вознесу Тя Боже мой: И бывает отпуст. Исходяще же в паперть, поем якоже обычай стихиру храма святаго. Глаголются же и от священника обычныя молитвы, и поминает усопшия. И бывает совершенный отпуст. Сие последование бывает светильничнаго, во всей святей Четыредесятнице, не сущей преждеосвященней: не прияхом бо творити преждеосвященную, даже до среды, за еже поститися по преданию всему братству, могущии же да пребудут постящеся до пятка. Святыя же горы устав в первый убо день отнюд не повелевает ясти.

Во вторник же, в среду, и в четверток ясти подобает по единой литре хлеба, и воду, и ино ничтоже, разве соли требуя с хлебом.

Подобает ведати: яко в лавре преподобнаго отца нашего Саввы, не поем Повечерий в церкви, но в келлиах поем кийждо: тако бо прияхом.

Во общежитиях же Палестины поются Повечерия сице:

о часе девятом,

входит свещевжигатель, и сотворив поклон предстоятелю отыдет, и биет в било дванадесять. И собираемся вси в церковь, и сотворивше кийждо вчиненыя поклоны, и мало седше, во еже всем, или множайшым собратися: Востав священник от седалища своего и сотворив обычный поклон игумену, творит благословение. И мы начинаем: Слава Тебе Боже наш, слава Тебе: Царю Небесный: Трисвятое, и метания 3. Подобне и на Приидите поклонимся, метания 3. И абие глаголем псалом 69: Боже, в помощь мою вонми:

Таже начинаем великий канон, творяще и на части четыре со ирмосом, яко исполнитися ему в четверток вечера.

Творение святаго отца нашего Андреа Критскаго, Иерусалимскаго.

Творим же на кийждо тропарь метания 3.

Глас 6. Песнь 1. Ирмос по дважды.

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение: Сей мой Бог и прославлю Его: Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися:

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Откуду начну плакати окаяннаго моего жития деяний? кое ли положу начало, Христе, нынешнему рыданию? Но яко благоутробен, даждь ми прегрешений оставление.

Гряди окаянная душе, с плотию твоею, Зиждителю всех исповеждься, и останися прочее преждняго безсловесия, и принеси Богу в покаянии слезы.

Первозданнаго Адама преступлению поревновав, познах себе обнажена от Бога и присносущнаго Царствия и сладости, грех ради моих.

Увы мне окаянная душе, что уподобилася еси первей Еве? Видела бо еси зле, и уязвилася еси горце, и коснулася еси древа и вкусила еси дерзостно безсловесныя снеди.

Вместо Евы чувственныя мысленная ми бысть Ева, во плоти страстный помысл, показуяй сладкая и вкушаяй присно горькаго напоения.

Достойно из Едема изгнан бысть, яко не сохранив едину Твою, Спасе, заповедь Адам: аз же что постражду, отметая всегда животная Твоя словеса?

Слава, Троичен: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

Богородичен: Богородице, надежде и предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Песнь 2.

Ирмос: Вонми небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.

Вонми небо, и возглаголю, земле, внушай глас, кающийся к Богу и воспевающий Его.

Вонми ми, Боже, Спасе мой милостивным Твоим оком, и приими мое теплое исповедание.

Согреших паче всех человек, един согреших Тебе: но ущедри яко Бог, Спасе, творение Твое.

Вообразив моих страстей безобразие, любосластными стремленьми погубих ума красоту.

Буря мя злых обдержит, благоутробне Господи: но яко Петру, и мне руку простри.

Оскверних плоти моея ризу и окалях еже по образу, Спасе, и по подобию.

Омрачих душевную красоту страстей сластьми, и всячески весь ум персть сотворих.

Раздрах ныне одежду мою первую, иже ми изтка Зиждитель изначала, и оттуду лежу наг.

Облекохся в раздранную ризу, юже изтка ми змий советом, и стыждуся.

Слезы блудницы, Щедре, и аз предлагаю: очисти мя, Спасе, благоутробием Твоим.

Воззрех на садовную красоту и прельстихся умом: и оттуду лежу наг, и срамляюся.

Делаша на хребте моем вси начальницы страстей, продолжающе на мя беззаконие их.

Слава, Троичен: Единаго Тя в триех Лицех, Бога всех пою, Отца и Сына и Духа Святаго.

Богородичен: Пречистая Богородице Дево, едина Всепетая, моли прилежно во еже спастися нам.

Песнь 3.

Ирмос: На недвижимем, Христе, камени заповедий Твоих утверди мое помышление.

Огнь от Господа иногда Господь одождив, землю Содомскую прежде попали.

На горе спасайся, душе, якоже Лот оный, и в Сигор угонзай.

Бегай запаления, о душе, бегай Содомскаго горения, бегай тления Божественнаго пламене.

Согреших Тебе един аз, согреших паче всех, Христе Спасе, да не презриши мене.

Ты еси Пастырь добрый, взыщи мене агнца, и заблуждшаго да не презриши мене.

Ты еси сладкий, Иисусе, Ты еси Создатель мой: в Тебе, Спасе, оправдаюся.

Исповедаюся Тебе, Спасе: согреших, согреших Ти: но ослаби, остави ми, яко благоутробен.

Слава, Троичен: О Троице Единице Боже! Спаси нас от прелести, и искушений, и обстояний.

Богородичен: Радуйся, Богоприятная утробо, радуйся, престоле Господень, радуйся, Мати Жизни нашея.

Песнь 4.

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся: слава силе Твоей Господи.

Дел Твоих да не презриши, создания Твоего да не оставиши, Правосуде, аще и един согреших, яко человек, паче всякаго человека, Человеколюбче, но имаши, яко Господь всех, власть оставляти грехи.

Приближается, душе, конец, приближается, и нерадиши, ни готовишися: время сокращается, востани, близ при дверех Судия есть: яко соние, яко цвет, время жития течет: что всуе мятемся?

Воспряни, о душе моя, деяния твоя, яже соделала еси, помышляй, и сия пред лице твое принеси, и капли испусти слез твоих: рцы со дерзновением деяния и помышления Христу, и оправдайся.

Не бысть в житии греха, ни деяния, ни злобы, еяже аз, Спасе, не согреших умом и словом, и произволением и предложением, и мыслию и деянием согрешив, яко ин никтоже когда.

Отсюду и осужден бых, отсюду препрен бых аз окаянный от своея совести, еяже ничтоже в мире нужнейше: Судие Избавителю мой, и ведче, пощади и избави, и спаси мя раба Твоего.

Лествица, юже виде древле великий в патриарсех, указание есть душе моя, деятельнаго восхождения, разумнаго возшествия: аще хощеши убо, деянием, и разумом, и зрением пожити, обновися.

Зной дневный претерпе лишения ради патриарх, и мраз нощный понесе, на всяк день снабдения творя, пасый, труждаяйся, работаяй, да две жене сочетает.

Жены ми две разумей, деяние же и разум в зрении, Лию убо деяние, яко многочадную: Рахиль же разум, яко многотрудную: ибо кроме трудов, ни деяние, ни зрение душе, исправится.

Слава, Троичен: Нераздельное Существом, неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко единоцарственное и сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

Богородичен: И раждаеши и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева: Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает, не раждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.

Песнь 5.

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя: и научи мя Спасе, творити волю Твою.

В нощи житие мое преидох присно, тьма бо бысть и глубока мне мгла, нощь греха: но яко дне сына Спасе покажи мя.

Рувима подражая окаянный аз, содеях беззконный и законопреступный совет на Бога Вышняго, осквернив ложе мое, яко отчее он.

Исповедаюся Тебе Христе Царю, согреших, согреших, яко прежде Иосифа братия продавшии, чистоты плод и целомудрия.

От сродников праведная душа связася, продася в работу сладкий, во образ Господень: ты же вся душе, продалася еси злыми твоими.

Иосифа праведнаго и целомудреннаго ума подражай окаянная, и неискусная душе, и не оскверняйся безсловесными стремленьми присно беззаконнующи.

Аще и в рове поживе иногда Иосиф, Владыко Господи, но во образ погребения и востания Твоего: аз же что Тебе когда сицевое принесу?

Слава, Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне и Душе, простое Существо, Единице присно покланяемая.

Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Песнь 6.

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Слезы Спасе очию моею, и из глубины воздыхания чисте приношу, вопиющу сердцу: Боже, согреших Ти очисти мя.

Уклонилася еси душе, от Господа твоего, якоже Дафан и Авирон: но пощади, воззови из ада преисподняго, да не пропасть земная тебе покрыет.

Яко юница душе разсвирепевшая, уподобилася еси Ефрему, яко серна от тенет сохрани житие, вперивши деянием ум, и зрением.

Рука нас Моисеова да уверит душе, како может Бог прокаженное житие убелити, и очистити: и не отчайся сама себе, аще и прокаженна еси.

Слава, Троичен: Троица емь проста, нераздельна, раздельна личне, и Единица есмь Естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам: Егоже яко Создателя всех, моли Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

Кондак:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? конец приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Песнь 7.

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам: но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Согреших, беззаконновах, и овергох заповедь Твою, яко во гресех произведохся и приложих язвам струпы себе: но Сам мя помилуй, яко Благоутробен, отцев Боже.

Тайная сердца моего исповедах Тебе Судии моему, виждь мое смирение, виждь и скорбь мою, и вонми суду моему ныне, и Сам мя помилуй, яко Благоутробен, отцев Боже.

Саул иногда яко погуби отца своего душе ослята, внезапу царство обрете к прослутию: но блюди, не забывай себе, скотския похоти твоя произволивши паче Царства Христова.

Давид иногда Богоотец, аще и согреши сугубо душе моя, стрелою убо устрелен быв прелюбодейства, копием же пленен быв убийства томлением: но ты сама тяжчайшими делы недугуеши, самохотными стремленьми.

Совокупи убо Давид иногда беззаконию беззаконие: убийству же любодейство растворив, покаяние сугубое показа абие: но сама ты лукавнейшая душе соделала еси, не покаявшися Богу.

Давид иногда вообрази, списав яко на иконе песнь, еюже деяние обличает, еже содея, зовый: помилуй мя. Тебе бо Единому согреших всех Богу, Сам очисти мя.

Слава, Троичен: Троице простая, нераздельная, единосущная, и Естество едино, Светове, и Свет, и Свята три, и едино Свято поется Бог Троица: но воспой, прослави, Живот и Животы, душе, всех Бога.

Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице, яко нераздельныя Троицы породила еси единаго Христа Бога и Сама отверзла еси нам сущим на земли небесная.

Песнь 8.

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут херувими и серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Согрешивша Спасе помилуй, воздвигни мой ум ко обращению, приими мя кающагося, ущедри вопиюща: согреших Ти, спаси, беззаконновах, помилуй мя.

Колесничник Илиа, колесницею добродетелей вшед, яко на небеса, ношашеся превыше иногда от земных: сего убо душе моя, восход помышляй.

Елиссей иногда прием милоть Илиину, прият сугубую благодать от Бога: ты же о душе моя, сея не причастилася еси благодати за невоздержание.

Иорданова струя первее, милотию Илииною Елиссеем, ста сюду и сюду: ты же, о душе моя, сея не причастилася еси благодати за невоздержание.

Соманитида иногда праведнаго учреди, о душе, нравом благим: ты же не ввела еси в дом, ни странна, ни путника. Темже чертога изринешися вон, рыдающи.

Гиезиев подражала еси окаянная разум скверный всегда душе, егоже сребролюбие отложи поне на старость: бегай геенскаго огня, отступивши злых твоих.

Слава, Троичен: Безначальне Отче, Сыне собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый: Слова Божия Родителю, Отца безначальна Слове, Душе живый и зиждай, Троице Единице помилуй мя.

Богородичен: Яко от оброщения червленицы Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася: темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

Песнь 9.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь православно величаем.

Ум острупися, тело оболезнися, недугует дух, слово изнеможе, житие умертвися, конец при дверех. Темже моя окаянная душе, что сотвориши, егда приидет Судия испытати твоя?

Моисеово приведох ти душе, миробытие, и от того все заветное писание, поведающее тебе праведныя и неправедныя:от нихже вторыя, о душе, подражала еси, а не первыя, в Бога согрешивши.

Закон изнеможе, празднует Евангелие, писание же все в тебе небрежено бысть, пророцы изнемогоша, и все праведное слово: струпи твои, о душе, умножишася, не сущу врачу исцеляющему тя.

Новаго привожду ти писания указания, вводящая тя душе, ко умилению: праведным убо поревнуй, грешных же отвращайся, и умилостиви Христа молитвами же и пощеньми, и чистотою, и говением.

Христос вочеловечися, призвав к покаянию разбойники, и блудницы: душе покайся, дверь отверзеся Царствия уже, и предвосхищают е фарисее и мытари и прелюбодеи кающиися.

Христос вочеловечися, плоти приобщився ми, и вся, елика суть естества хотением исполни греха кроме, подобие тебе, о душе, и образ предпоказуя Своего снизхождения.

Христос волхвы спасе, пастыри созва, младенец множества показа мученики, старцы прослави, и старыя вдовицы, ихже не поревновала еси душе, ни деянием, ни житию: но горе тебе, внегда будеши судитися.

Постився Господь дний четыредесять в пустыни, последи взалка, показуя человеческое: душе, да не разленишися, аще тебе приложится враг, молитвою же и постом от ног твоих да отразится.

Слава, Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице нераздельней, Единице по Существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

Богородичен: Град Твой сохраняй Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Андрею: Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Таже поем оба лика ирмос: Безсеменнаго зачатия:

По скончании же канона глаголем псалом 4: Внегда призвати ми, услыша мя: Такожде и прочыя псалмы Повечерия. На Аллилуиа метания, 3. И абие начинаем вторую статию: К Тебе Господи, воздвигох душу мою: И прочия два псалма, глаголюще в конец сих: Аллилуиа. И творим метания 3. Таже начинает лик, приемый от Вечерни начало: С нами Бог: И глаголем сицевыя стихи велегласно, и со сладкопением, глаголющу единому лику, и отвещающу другому. Подобне, и, Безплотное естество, Верую же во Единаго Бога: низким гласом: Таже наченший лик: Пресвятая Владычице Богородице, моли о нас: И творит другий лик поклон. И востающу другому лику и отвещавающу, творит первый лик поклон. Такожде и на прочия молительныя стихи вся. Егда же речем: Боже, очисти нас грешных, поем оба лика равно, и поклоны 3. Таже, Трисвятое без поклонов, и глаголем настоящия тропари, на глас 2, яже и поем велегласно и со сладкопением: Просвети очи мои Христе Боже: Слава: Заступник души моея: И ныне: Яко не имамы дерзновения: суть же и ины тропари, иже и поются чрез день, на глас 8, сиречь во вторник, и четверток вечера. Суть же сии: Невидимых враг моих неусыпание: Стих: Призри и услыши мя Господи Боже мой: Яко страшен суд Твой Господи: Слава: Слезы ми даждь Боже: И ныне: Непостыдную Богородице, надежду Твою: Господи помилуй, 40. Стих: от священника. И молитва: Господи Господи, избавлей нас: таже, Приидите поклонимся: трижды. И глаголем 50 и 101 псалом: Господи услыши молитву мою: и Господи, Вседержителю Боже отец наших: Трисвятое, и метания три. Священник: Яко Твое есть Царство: И по амине, глаголем сия тропари скоро, на глас 6: Помилуй нас Господи: Слава: Господи, помилуй нас: И ныне: Милосердия двери отверзи нам: Господи помилуй, 40. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче. Священник: Молитвами святых отец наших, И молитва: Владыко Боже Отче Вседержителю: Приидите поклонимся, трижды. И метания 3. Боже в помощь мою вонми, и Господи, услыши молитву мою, и, Слава в вышних Богу: Господи прибежище был еси нам: Сподоби Господи в нощь сию: Таже, Трисвятое. Пресвятая Троице, помилуй нас: Отче наш: священник: Яко Твое есть Царство: Таже поем велегласно и косно, на глас 6: Господи сил с нами буди: И отвещает тожде другий лик. И глаголет наченший лик, Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его. И паки тропарь. Таже тойжде тропарь другий лик на коемждо стихе. По исполнении же пяти стихов, глаголют оба лика вкупе, первый стих и тропарь. Таже начинает наченший лик: Слава: Господи аще не быхом: И ныне: Многая множества моих Богородице, прегрешений: Всесвятая Богородице: Все упование мое: Господи помилуй, 40. И молитва: Иже на всякое время: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче. Священник, Боже ущедри ны: И творим 16 поклонов, яко обычно, с молитвою святаго Ефрема: и творим косныя за еже уравнятися всем. Таже начинает предстоятель: Трисвятое, и метания 3. По Отче наш: Господи помилуй, 12. И глаголем молитву: Нескверная, неблазная: и, И даждь нам Владыко:

Подобает ведати: яко вящшии уставы и обычаи повелевают, после, И даждь нам Владыко: пасти всем на землю, и глаголати священнику велегласно молитву, яже в Велицей вечерни: Владыко Многомилостиве Господи Иисусе Христе Боже наш: И тако сотворив поклон предстоятель на землю, глаголет братиям: Благословите отцы святии, простите ми грешному, елика согреших словом, делом, помышлением, и всеми моими чувствы. И мы отвещаем: Бог да простит ти отче святый: И начинает от леваго лика по чину един и един, творити подобне и просити, и прияти прощение, дондеже скончаются вси. И тако начинает священник глаголати: Помолимся о великом господине и отце нашем святейшем патриархе Московском и всея Руси [имярек]: и прочая, яко в ветхом учинении уставися. И по сих яко обычно, стих от предстоятеля, и к нему от всех подобне поклон, и тако отходим во своя келлии. Сей чин бывает во всю святую Четыредесятницу в Повечериях.

Ведомо буди, предстоятелю стих глаголющу, мы: Благослови, отвещаваем, приемше прощение. Подобает же екклисиарху и сие смотрити прилежно, да егда Повечерия отпущают быти знамению дне, сиречь прежде сомрака. Се убо яко предписася, един день святых постов прилежно испытавше, предложихом любви вашей, количество пения, и в нем воображенныя от святых отцев поклоны, яже несть лепо презирати, ниже великому законоположителю. Количество же дненощных бываемых в церкви поклонов, суть 300, кроме Полунощницы. Прияхом же в Палестине и в своих келлиях коемуждо пети Псалтирь: и могущии убо совершают ю дненощно: ови же трижды в седмице: ови же дважды. Поклоны же творити, елики коемуждо по своей силе предстоятель вообразит.

См. также:

Во вторник 1-й седмицы поста, на Утрени.


В этот день...В Неделю вечераУтреня и часыВечерня и Повечерие