|
|
В четверток первыя седмицы
См. также:
В пятницу 1-й седмицы поста, на Утрени
В четверток вечера,
во светильничном обычное стихословие. На Господи воззвах, стихиры подобны Триоди. Иосифа. Глас 2:
Подобен: Просветителя нашего:
Омрачена мя прелестьми борца, Христе мой просвети, омрачивый на Кресте висяй солнце иногда, и просветивый верным свет истинный, оставления яве, яко да ходяй во свете Твоих повелений, достигну чисте Воскресения Твоего зарю спасительную.
Подобен:
Якоже виноград на Древе Спасе вися, вином напоил еси нетления Христе концы. Темже вопию: пиянством мя греховным люте омрачаема присно, сладостию умиления истиннаго напоив, поститися мя ныне от сластей укрепи Спасе, яко Благ и Человеколюбец.
Ин подобен кир Феодора, глас тойже.
Подобен: О великаго таинства:
О Креста Твоего силы! Сей процвете Церкви воздержание, во Едеме иногда Адамово невоздержание из корене исторг: смерть убо оное принесе человеком, но сей нетленно источает безсмертие миру, якоже из источника инаго райскаго, излиянием Твоея животочныя крове, вкупе же и воды: отонудуже вся оживотворишася. Имже нам постную пищу услади Боже Израилев, имеяй велию милость.
И в Минеи 3. Слава и ныне, Крестобогородичен.
Прокимен, псалом 15, глас 4: Благословлю Господа вразумившаго мя. Стих: Сохрани мя Господи, яко на Тя уповах.
Бытия чтение. [Глава 2, ст. 4 – 19.]
Сия книга бытия небесе и земли, егда бысть, воньже день сотвори Господь Бог небо и землю: И всякий злак сельный, прежде даже быти на земли, и всякую траву сельную, прежде даже прозябнути: не бо одожди Господь Бог на землю, и человек не бяше делати ю. Источник же исхождаше из земли, и напаяше все лице земли. И созда Бог человека, персть [взем] от земли, и вдуну в лице его дыхание жизни: и бысть человек в душу живу. И насади Господь Бог рай во Едеме на востоцех, и введе тамо человека, егоже созда. И прозябе Бог еще от земли всякое древо красное в видение, и доброе в снедь: и древо жизни посреде рая, и древо еже ведети разуметельное добраго и лукаваго. Река же исходит из Едема, напаяти рай: оттуду разлучается в четыри начала. Имя единой Фисон: сия окружающая всю землю Евилатскую: тамо убо есть злато. Злато же оныя земли доброе: и тамо есть анфракс, и камень зеленый. И имя реце второй Геон: сия окружающая всю землю Ефиопскую. И река третия, Тигр: сия проходящая прямо Ассириом. река же четвертая Евфрат. И взя Господь Бог человека, егоже созда, и введе его в рай сладости, делати его и хранити. И заповеда Господь Бог Адаму, глаголя: от всякаго древа, еже в раи, снедию снеси: от древа же, еже разумети доброе и лукавое, не снесте от него: а воньже аще день снесте от него, смертию умрете. И рече Господь Бог: не добро быти человеку единому: сотворим ему помощника по нему. И созда Бог еще от земли вся звери сельныя, и вся птицы небесныя, и приведе я ко Адаму, видети, что наречет я: и всяко еже аще нарече Адам душу живу, сие имя ему.
Прокимен 2, псалом 16, глас 4: Сохрани мя Господи, яко зеницу ока. Стих: Улыши Господи правду мою.
Притчей чтение. [Глава 3, ст. 1 – 18.]
Сыне, моих законов не забывай, глаголы же моя да соблюдает твое сердце: Долготу бо жития, и лета жизни, и мир приложат тебе. милостыни и вера да не оскудевают тебе: обложи же я на твоей выи, и напиши я на скрижали сердца твоего: и обрящеши благодать. И промышляй добрая пред Господем [Богом] и человеки. Буди уповая всем сердцем на Бога, о твоей же премудрости не возносися: Во всех путех твоих познавай ю, да исправляет пути твоя. Не буди мудр о себе: бойся же Бога, и уклоняйся от всякаго зла: Тогда исцеление будет телу твоему, и уврачевание костем твоим. Чти Господа от праведных твоих трудов, и начатки давай Ему от твоих плодов правды: Да исполнятся житницы твоя множеством пшеницы, вино же точила твоя да источают. Сыне, не пренебрегай наказания Господня, ниже ослабевай от Него обличаемый: егоже бо любит Господь, наказует, биет же всякаго сына, егоже приемлет. Блажен человек, иже обрете премудрость, и смертен, иже уведе разум. Лучше бо сию куповати, нежели злата и сребра сокровища. Честнейша же есть камений многоценных: не сопротивляется ей ничтоже лукаво. Благознатна есть всем приближающимся ей, всяко же честное недостойно ея есть. Долгота бо жития и лета жизни в деснице ея, в шуйце же ея богатство и слава: от уст ея исходит правда, закон же и милость на языце носит. Путие ея путие добри, и вся стези ея мирны. Древо живота есть всем держащимся ея, и воскланяющимся на ню, яко на Господа, тверда.
На стиховне самогласен дне, дважды, глас 4:
Желающе Божественныя Пасхи причаститися, не от Египта, но из Сиона грядущия, греховный квас отымем покаянием: препояшим чресла наша умерщвлением сластей: украсим ноги сапогми, возбранительными от всякаго дела лукаваго, и утвердимся палицею веры: не ревнуим врагом Владычняго Креста боготворяще чрево, но последуим постом, на диавола победу нам показавшему, Спасу душ наших.
Мученичен: Прославляемый в памятех святых Твоих Христе Боже, от них умоляемь, низпосли нам велию милость.
Слава, и ныне, Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: Яко добля:
На Кресте Тя яко узре пригвождена Господи, Агница и Мати Твоя дивляшеся. И что видение, глаголаше, Сыне возжеленне? Сия Ти неверный собор воздает беззаконный, многих Твоих чудес насладивыйся: но слава неизреченному схождению Твоему Владыко.
И прочее последование по обычаю.
В четверток первыя седмицы на Повечерии
поем настоящий Великий канон преподобнаго отца нашего Андреа Критскаго и Иерусалимскаго. Творим же на кийждо тропарь поклоны 3, глаголюще и стих: Помилуй мя Боже, помилуй мя.
Песнь 1. Глас 6.
Ирмос по дважды. Помощник и Покровитель:
Агнче Божий, вземляй грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.
Тебе припадаю Иисусе, согреших Ти, очисти мя, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.
Не вниди со мною в суд нося моя деяния, словеса изыскуя, и исправляя стремления: но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя Всесильне.
Покаяния время, прихожду Ти Создателю моему, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.
Богатство душевное иждив грехом, пуст есмь добродетелей благочестивых, гладствуя же зову: милости подателю Господи, спаси мя.
Марии: Приклоньшися Христовым Божественным законом, к Сему приступила еси, сладостей неудержимая стремления оставивши, и всякую добродетель всеблагоговейно, яко едину исправила еси.
Слава, Троичен: Пресущественная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.
Богородичен: Богородице, надежде и предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.
Песнь 2.
Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый, и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою, и крепостию Моею.
Мужа убих, глаголет, в язву мне, и юношу в струп, Ламех рыдая вопияше, ты же не трепещеши о душе моя, окалявши плоть, и ум осквернивши.
Столп умудрила еси создати о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя, и низвергл на землю ухищрения твоя.
О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу яко мужа, ум яко юношу, яко брата же моего тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.
Одожди Господь от Господа огнь иногда, на беззаконие гневающее сожег Содомляны: ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.
Уязвихся, уранихся, се стрелы вражия уязвившия мою душу и тело: се струпи, гноения, омрачения, вопиют раны самовольных моих страстей.
Марии: Простерла еси руце твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая: и якоже Петру человеколюбно, руку Божественную простре, твое обращение всячески иский.
Слава, Троичен: Безначальная, несозданная Троице, нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси: Твое есмь создание, не презри, но пощади, и избави мя огненнаго осуждения.
Богородичен: Пречистая Владычице Богородительнице, надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя, и Сына Твоего, умилостиви и мне молитвами Твоими.
Песнь 3.
Ирмос: Утверди Господи на камени:
Агаре древле душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением, и рождши новаго Исмаила, презорство.
Иаковлю лествицу разумела еси душе моя, являемую от земли к небесем, почто не имела еси восхода тверда, благочестия?
Священника Божия, и царя уединена, Христово подобие, в мире жития, в человецех подражай.
Обратися, постени душе окаянная, прежде даже не приимет конец жития торжество: прежде даже дверь не заключит чертога Господь.
Не буди столп сланый душе, возвратившися вспять: образ да устрашит тя Содомский, горе в Сигор спасайся.
Моления Владыко, Тебе поющих не отвержи: но ущедри Человеколюбче, и подаждь верою просящим оставление.
Слава, Троичен: Троице простая, несозданная, безначальное Естество в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны верою покланяющияся державе Твоей.
Богородичен: От Отца безлетно Сына, в лето Богородительнице, неискусомужно родила еси: странное чудо, пребывши Дева доящи.
Песнь 4.
Ирмос: Услыша пророк:
Время живота моего мало, и исполнено болезней и лукавства: но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.
Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный богатством кипя и стады, внезапу богатства, славы царства обнищав лишися.
Аще праведен бяше он, и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети: ты же грехолюбива сущи окаянная душе, что сотвориши, аще чесому о недоведомых случится наити тебе?
Высокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем, вотще и всуе, да не с фарисеем осудиши мя, паче же мытарево смирение подаждь ми едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.
Согреших, досадив сосуду плоти моея, вем Щедре: но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.
Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя Щедре, но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.
Не послушах гласа Твоего, преслушах писание Твое законоположника: но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.
Марии: Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси, но востекла еси помыслом лучшим, к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество Марие, удививши.
Слава, Троичен: Нераздельное Существом, неслитное Лицы, богословлю Тя Троическое Едино Божество, яко единоцарственное и сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.
Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева: Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.
Песнь 5.
Ирмос: От нощи утренююща:
Низу сничащую подражай о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.
Аще и кладязь еси глубокий Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да яко самаряныня, не ктому пияй жажду: жизни бо струи источаеши.
Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя умно, Света превечна.
Марии: Несравненным желанием всебогатая, Древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания, сподоби убо и мене улучити вышния славы.
Слава, Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога, Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне и Душе, простое Существо, Единице присно покланяемая.
Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.
Песнь 6.
Ирмос: Возопих всем сердцем:
Аз есмь, Спасе, юже погубил еси древле царскую драхму: но вжег светильник Предтечу Твоего Слове, взыщи и обрящи Твой образ.
Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и Гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.
Марии: Да страстей пламень угасиши, слез капли источила еси присно Марие, душею распаляема, ихже благодать подаждь и мне твоему рабу.
Марии: Безстрастие небесное стяжала еси, крайним на земли житием мати. Темже тебе поющим, страстей избавитися молитвами твоими, молися.
Слава, Троичен: Троица есмь проста, нераздельна, раздельна Личне, и Единица есмь Естеством соединена, Отец глаголет, и Сын и Божественный Дух.
Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображенна по нам: Егоже, яко Создателя всех, моли Богородице, да Твоими молитвами оправдимся.
Кондак, глас 6:
Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.
Песнь 7.
Ирмос: Согрешихом:
Исчезоша днии мои, яко соние востающаго: темже яко Езекиа слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота. Но кий Исаиа предстанет тебе душе, аще не всех Бог?
Припадаю Ти, и приношу Тебе, якоже слезы глаголы моя: согреших, яко не согреши блудница, и безаконновах, яко иный никтоже на земли: но ущедри Владыко, творение Твое, и воззови мя.
Погребох образ Твой, и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща: но ущедрив воздаждь ми якоже поет Давид, радование.
Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу вся ведущему: Ты веси моя тайная, едине Спасе: но Сам мя помилуй, якоже поет Давид по милости Твоей.
Марии: Возопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго: но даждь ныне помощь от скорби, и мне рабу твоему.
Марии: Егоже возлюбила еси, Егоже возжелела еси, Егоже ради плоть изнурила еси преподобная, моли ныне Христа о рабех: яко да милостив быв всем нам, мирное состояние дарует почитающим Его.
Слава, Троичен: Троице простая, нераздельная, единосущная, и Естество едино, Светове и Свет, и Свята три, и Едино Свято поется Бог Троица, но воспой, прослави, Живот и Животы, душе, всех Бога.
Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице, яко неразлучныя Троицы породила еси единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущим на земли небесная.
Песнь 8.
Ирмос: Егоже воинства:
Слезную Спасе сткляницу, яко миро истощавая на главу, зову Ти якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу, и оставление прошу прияти.
Аще и никтоже, якоже аз согреши Тебе, но обаче приими и мене, Благоутробне Спасе, страхом кающася, и любовию зовуща: согреших Тебе единому: помилуй мя Милостиве.
Пощади Спасе Твое создание, и взыщи яко Пастырь погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.
Егда Судие сядеши яко Благоутробен, и покажеши страшную славу Твою Спасе: о каковый страх тогда! Пещи горящей, всем боящимся нестерпимаго судища Твоего.
Марии: Света незаходимаго мати, тя просветивши, от омрачения страстей разреши. Темже вшедши в духовную благодать, просвети Марие, тя верно восхваляющия.
Марии: Чудо ново видев, ужасашеся божественный в тебе воистинну мати Зосима: ангела бо зряше во плоти, и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.
Слава, Троичен: Безначальне Отче, Сыне собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый: Слова Божия Родителю, Отца безначальна Слове, Душе живый и зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.
Богородичен: Яко от оброщения червленицы Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем.
Песнь 9.
Ирмос: Безсеменнаго зачатия:
Умилосердися спаси мя, Сыне Давидов помилуй, беснующияся словом исцеливый, глас же благоутробный яко разбойнику мне рцы: аминь глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.
Разбойник оглаголоваше Тя, разбойник Богословяше Тя, оба бо на кресте свисяста: но о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.
Тварь содрогашеся распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе Иисусе пригвождена ко Кресту.
Достойных покаяния плодов не истяжи от мене: ибо крепость моя во мне оскуде, сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную, да сия Тебе принесу, яко приятную жертву, едине Спасе.
Судие мой, и ведче мой, хотяй паки приити со ангелы, судити миру всему, милостивным Твоим оком тогда видев мя, пощади и ущедри мя Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.
Марии: Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины, и человеков соборы, невещественно поживши, и естество прешедши: имже, яко невещественныма ногама вшедши Марие, Иордан прешла еси.
Марии: Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей окрест нападающих: да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.
Андрею: Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.
Слава, Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице нераздельней, Единице по Существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.
Богородичен: Град Твой сохраняй Богородительнице Пречистая: в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается: и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.
Таже поем оба лика: Безсеменнаго зачатия:
И прочее последование Повечерия.
См. также:
В пятницу 1-й седмицы поста, на Утрени
|
|