|
|
В среду первыя седмицы
См. также:
В четверг 1-й седмицы поста, на Утрени.
В среду первыя седмицы вечера,
егда бывает преждеосвященная, творит священник на едином коемждо антифоне стихословия малую ектению. На Господи воззвах, поставим стихов 10. От Изведи из темницы душу мою: На глас самогласна дне, повторяюще тойжде. Таже мученичен в тойже глас: таже 3 подобны Триоди: и 3 Минеи, повторяюще един. Самогласен дне.
Глас 8: Постящеся братие телесне, постимся и духовне: разрешим всякий союз неправды: расторгнем стропотная нуждных изменений. Всякое списание неправедное раздерем, дадим алчущим хлеб и нищия безкровныя введем в домы: да приимем от Христа Бога велию милость. [Дважды.]
Таже мученичен: Аще кая добродетель? и аще кая похвала подобает святым? Мечем бо преклониша выи, Тебе ради преклоншаго Небеса и сошедшаго: излияша крови Своя, Тебе ради истощившаго Себе, и зрак рабий приимша: смиришася даже до смерти, нищету Твою подражающе ихже молитвами, по множеству щедрот Твоих, Боже помилуй нас.
Таже господина Иосифа, глас 2.
Подобен: Яко явися:
Светолучныя вас яко молнии, в весь мир Иисус, мысленное воистинну солнце послав, отгнал есть светлостьми вашея Божественныя проповеди прелести тьму, Боговидцы апостоли, и просвети во мраце неведения держимыя люте. Егоже убо молите, низпослати и нам просвещение и велию милость.
Другий тогоже. Подобен:
Добродетельми Илиа возшед на колесницу божественную, постом просветився, возношашеся на высоту небесную: сему поревнуй смиренная душе моя, и постися от всякия злобы, и зависти, и свара и сладости текущия и сластныя: яко да болезни лютыя избегнеши, вечнующия геенны, вопиющи Христу: Господи, слава Тебе.
Другий господина Феодора, глас 5:
Подобен: Преподобне отче:
Апостоли Божественнии, миру теплейшии молитвенницы, и православным защитителие, имуще дерзновения державу ко Христу Богу нашему, о нас молитеся, молим вы всечестнии, да постов благое время светло сотворим, и Единосущныя Троицы благодать приимем: великопроповедницы славнии, молитеся о душах наших.
И Минеи 4. Слава, и ныне, Богородичен. И бывает вход с кадильницею, без Евангелиа. [Егда же имать честися Евангелие, тогда и со Евангелием.] Свете тихий:
Прокимен, псалом 11, глас 5: Ты Господи сохраниши ны, и соблюдеши ны от рода сего и во век. Стих: Спаси мя Господи, яко оскуде преподобный.
Бытия чтение. [Глава 1, 24 – 31. Глава 2, 1 – 3.]
Рече Бог: да изведет земля душу живу по роду, четвероногая и гады, и звери земли по роду: и бысть тако. И сотвори Бог звери земли по роду, и скоты по роду их: и вся гады земли по роду их: и виде Бог, яко добра. И рече Бог: сотворим человека по образу Нашему и по подобию: и да обладает рыбами морскими, и птицами небесными, [и зверьми,] и скотами, и всею землею, и всеми гады пресмыкающимися по земли. И сотвори Бог человека, по образу Божию сотвори его: мужа и жену сотвори их. И благослови их Бог глаголя: раститеся и множитеся, и наполните землю, и господствуйте ею, и обладайте рыбами морскими, [и зверьми,] и птицами небесными, и всеми скотами, и всею землею, и всеми гадами пресмыкающимися по земли. И рече Бог: се дах вам всякую траву семенную, сеющую семя, еже есть верху земли всея: и всякое древо, еже имать в себе плод семене семеннаго, вам будет в снедь: И всем зверем земным, и всем птицам небесным, и всякому гаду пресмыкающемуся по земли, иже имать в себе душу живота, и всяку траву зеленую в снедь: и бысть тако. И виде Бог вся елика сотвори: и се добра зело. и бысть вечер, и бысть утро, день шестый. И совершишася небо и земля, и все украшение их. И соверши Бог в день шестый дела Своя, яже сотвори: и почи в день седьмый от всех дел Своих, яже сотвори. И благослови Бог день седьмый, и освяти его, яко в той почи от всех дел Своих, яже начат Бог творити.
Прокимен, псалом 12, глас 6: Призри и услыши мя Господи Боже мой. Стих: Доколе Господи забудеши мя до конца, доколе отвращаеши лице Твое от мене?
И посем возглашает диакон: Повелите. Священник же взем обема рукама кадильницу, и свещник со свещею, стоит пред святою трапезою зря к востоком, и назнаменуя Крест, глаголет: Премудрость прости. Таже обратяся на запад к народу, глаголет: Свет Христов просвещает всех.
Чтец: Притчей чтение. Диакон: Вонмем. [Глава 2, ст. 1 – 22.]
Сыне, аще приим глагол моея заповеди, скрыеши в себе: Послушает премудрости твое ухо, и приложиши сердце твое к разуму: приложиши же е в наказание сыну твоему. Аще бо премудрость призовеши, и разуму даси глас твой, чувство же взыщеши великим гласом: И аще взыщеши ея яко сребра, и якоже сокровища испытаеши ю: Тогда уразумееши страх Господень, и познание Божие обрящеши. Яко Господь дает премудрость, и от лица Его познание и разум. И сокровиществует исправляющим спасение, защищает же шествие их, еже сохранити пути оправданий: и путь благоговеинствующих Его сохранит. Тогда уразумееши правду и суд, и исправиши вся стези благия. Аще бо приидет премудрость в твою мысль, чувство же твоей души добро быти возмнится: Совет добр сохранит тя, помышление же преподобное соблюдет тя: Да избавит тя от пути злаго, и от мужа глаголюща ничтоже верно. О оставившии пути правыя, еже ходити в путех тьмы! о веселящиися о злых, и радующиися о развращении злем! Ихже стези стропотни, и крива течения их: еже далече тя сотворити от пути праваго, И чужда от праведнаго разума. сыне, да тя не постигнет совет злый, оставляющий учение юности, и завета Божественнаго забывший. Постави бо при смерти дом свой, и при аде с земными деяния своя. Вси ходящии по нему не возвратятся, ниже постигнут стезь правых: ни бо достигнут лет жизни. Аще бо быша ходили в стези благия, обрели убо быша стези правы гладки: блази будут жители на земли, незлобивии же останут на ней. Яко правии вселятся на земли, и преподобнии останут на ней. Путие нечестивых от земли погибнут, пребеззаконнии же изринутся от нея.
И по исполнении паремий, глаголет священник: Мир ти: И диакон: Премудрость. Чтец: Да исправится молитва моя: Тогда праваго и леваго клиросов, и предстоящий народ, обе страны во всей церкви стоят на коленах молящеся. И по пении чтеца, первый лик поет тожде: Да исправится молитва моя: И чтец, и другая страна лика, и предстоящий народ, стоят на коленах, дондеже пропоют. Таже чтец поет 1 стих: Господи воззвах к Тебе, услыши мя: И по пропетии стиха, поет вторый лик: Да исправится молитва моя: Тогда чтец, и первый лик, и тоя страны предстоящий народ, припадают на колена. Таже чтец поет вторый стих: Положи Господи хранение: И первый лик паки поет: Да исправится молитва моя: И чтец, и вторый лик, и предстоящий народ паки приклоняют колена. И паки чтец поет третий стих: Не уклони сердце мое: И вторый лик поет: Да исправится молитва моя: И приклоняет колена чтец, и первый лик, и народ. И паки чтец поет: Да исправится молитва моя, яко кадило пред Тобою: И тогда оба лика, и в церкви предстоящий весь народ, припадают на колена, и стоят, дондеже чтец поет, и воставше допевают на клиросе: Воздеяние руку моею жертва вечерняя. И по исполнении творим поклоны 3.
Аще праздник Обретения честныя главы, или святых 40 мучеников, тогда по скончании, Да исправится молитва моя: абие святым вратом отверзстым, поем прокимен, Апостол, Аллилуиа, Евангелие, и прочее по обычаю: Кроме же праздника, по Да исправится: диакон ектению, и священник молитвы прилежныя. Мы же творим поклоны 3. И прочее бывает последование преждеосвященных, по чину якоже в служебниках изъявися.
Ведати подобает: яко по происхождении Святых Даров исполняему, Ныне силы небесныя: творим поклоны 3, непокровени суще.
Вестно же буди: яко егда Божественныя преносятся Тайны, вси людие поклонение богоподобное, и певцы ниц падше, Христу Богу в тайнах Сущему, творят: понеже совершенно предосвященны суть.
Киноник: Вкусите и видите, яко благ Господь. Аллилуиа, трижды. По отверзении же врат, речет диакон: Со страхом Божиим, и верою приступите. Мы же поклон един: И поем, Благословлю Господа на всякое время, хвала Его во устех моих: Аллилуиа, трижды. По возглашении же от иереа, Всегда, ныне и присно: лик: Да исполнятся уста наша: Аллилуиа, трижды. По заамвонной же молитве: Буди имя Господне: И метания три. Благословлю Господа на всякое время: И подается нам антидор. И совершенный отпуст.
Сие последование бывает во всю Четыредесятницу, преждесвященней сущей. А идеже несть преждесвященныя, поются на Вечерни стихиры на 6: подобен в Триоди, и в Минеи. Слава, и ныне, Богородичен, по гласу Минеи. На стиховне, в Триоди самогласен дне дважды: и мученичен, иже есть на Господи воззвах: Слава, и ныне, Богородичен, тогоже гласа. И обычное кончание. Входяще же в трапезу, ядим сухоядение, пием и сок с медом. В четверток же тоя седмицы трапезы не представляем, но бываем постящеся даже до пятка: тогда бо ядим входяще в трапезу.
В среду 1-я седмицы, на Повечерии.
Начало якоже в мимошедших днех, и поем настоящий Великий канон преподобнаго отца нашего Андреа Критскаго, Иерусалимскаго. Творим же на коемждо тропаре метания три глаголюще и стих: Помилуй мя Боже, помилуй мя.
Песнь 1. Глас 6.
Ирмосы по дважды: Помощник и Покровитель:
От юности Христе, заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегий, унынием преидох житие. Темже зову Ти Спасе: поне на конец спаси мя.
Повержена мя Спасе, пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во ад тща, но прежде конца, яко Человеколюбец, даждь ми прегрешений оставление.
Богатство мое Спасе, изнурив в блуде, пуст есмь плодов благочестивых, алчен же зову: Отче щедрот, предварив Ты мя ущедри.
В разбойники впадый аз есмь, помышленьми моими, весь от них уязвихся ныне, и исполнихся ран: но Сам ми представ, Христе Спасе исцели.
Священник мя предвидев мимо иде, и левит видя в лютых нага презре: но из Марии возсиявый Иисусе, Ты представ ущедри мя.
Преподобныя: Ты ми даждь светозарную благодать от Божественнаго свыше промышления, избежати страстей омрачения, и пети усердно, твоего Марие жития, красная исправления.
Слава, Троичен: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна даждь ми слезы умиления.
Богородичен: Богородице, надежде и предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.
Песнь 2.
Ирмос: Вонми небо, и возглаголю, и воспою Христа от Девы плотию пришедшаго.
Поползохся яко Давид блудно, и осквернихся: но омый и мене Спасе, слезами.
Ни слез, ниже покаяния имам, ниже умиления: Сам ми сия Спасе, яко Бог даруй.
Погубих первозданную доброту и благолепие мое, и ныне лежу наг, и стыждуся.
Дверь Твою не затвори мне тогда, Господи, Господи: но отверзи ми сию кающемуся Тебе.
Внуши воздыхания души моея, и очию моею приими капли Спасе, и спаси мя.
Человеколюбче хотяй всем спастися, Ты воззови мя, и приими яко Благ кающагося.
Богородичен: Пречистая Богородице Дево, едина Всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам.
Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог: манну одождивый, и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим десницею единою, и крепостию Моею.
Видите видите, яко Аз есмь Бог: внушай душе моя Господа вопиюща, и удалися прежняго греха, и бойся яко неумытнаго, и яко Судии и Бога.
Кому уподобилася еси многогрешная душе, токмо первому Каину, и Ламеху оному, каменовавшая тело злодействы, и убившая ум безсловесными стремленьми.
Вся прежде закона претекши, о душе! Сифу не уподобилася еси, ни Еноса подражала еси, ни Еноха преложением, ни Ноя: но явилася еси убога праведных жизни.
Едина отверзла еси хляби гнева, Бога твоего, душе моя, и потопила еси всю, якоже землю плоть, и деяния и житие, и пребыла еси вне спасительнаго ковчега.
Преподобныя: Всем усердием и любовию притекла еси Христу, первый греха путь отвращши, и в пустынях непроходимых питающися, и Того чисте совершающи Божественныя заповеди.
Слава, Троичен: Безначальная, несозданная Троице, нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри: но пощади и избави огненнаго мя осуждения.
Богородичен: Пречистая Владычице, Богородительнице, надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.
Песнь 3.
Ирмос: Утверди Господи на камени:
Благословения Симова не наследовала еси душе окаянная: ни пространное одержание, якоже Иафет имела еси на земли оставления.
От земли Харран, изыди от греха душе моя, гряди в землю точащую присноживотное нетление, еже Авраам наследствова.
Авраама слышала еси душе моя, древле оставльша землю отечества, и бывша пришельца, сего произволению подражай.
У дуба Мамврийскаго учредив патриарх ангелы, наследствова по старости обетования ловитву.
Исаака окаянная душе моя, разумевши новую жертву, тайно всесожженную Господеви, подражай его произволению.
Исмаила слышала еси, трезвися душе моя, изгнана яко рабынино отрождение, виждь, да не како подобно что постраждеши ласкосердствующи.
Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
Содержимь есмь бурею, и треволнением согрешений, но сама мя мати ныне спаси, и к пристанищу Божественнаго покаяния возведи.
Марии: Рабское моление и ныне преподобная принесши ко благоутробней молитвами твоими Богородице, отверзи ми Божественныя входы.
Слава, Троичен: Троице простая, несозданная, безначальное Естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны верою покланяющияся державе Твоей.
Богородичен: От Отца безлетна Сына, в лето Богородительнице неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.
Песнь 4.
Ирмос: Услыша пророк:
Тело осквернися, дух окаляся, весь острупихся: но яко врач Христе, обоя покаянием моим уврачуй, омый, очисти, покажи Спасе мой, паче снега чистейша.
Тело Твое и кровь распинаемый о всех положил еси Слове: тело убо, да мя обновиши: кровь, да омыеши мя: дух же предал еси, да мя приведеши Христе, Твоему Родителю.
Соделал еси спасение посреде земли Щедре, да спасемся. Волею на Древе распялся еси. Едем затворенный отверзеся, горняя и дольняя тварь, языцы вси спасени покланяются Тебе.
Да будет ми купель, кровь из ребр Твоих, вкупе и питие, источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся и пия: яко помазание и питие Слове, животочная Твоя словеса.
Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи, оставления и разума, во образ древняго и новаго двоих вкупе заветов, Спасе наш.
Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери: светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися мне спящу, вечеря снедеся: аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь.
Слава, Троичен: Нераздельное Существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко единоцарственное и сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.
Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин, творит бо, елика хощет.
Песнь 5.
Ирмос: От нощи утренююща:
Яко тяжкий нравом, фараону горькому бых Владыко, Ианни, и Иамври, душею и телом, и погружен умом: но помози ми.
Калом смесихся окаянный умом, омый мя Владыко, банею моих слез, молю Тя, плоти моея одежду убелив яко снег.
Аще испытаю моя дела Спасе, всякаго человека превозшедша грехами себе зрю, яко разумом мудрствуяй согреших, не неведением.
Пощади пощади Господи, создание Твое, согреших, ослаби ми, яко естеством чистый Сам сый един, и ин разве Тебе никтоже есть кроме скверны.
Мене ради Бог сый, вообразился еси в мя, показал еси чудеса, исцелив прокаженныя, и разслабленнаго стягнув, кровоточивыя ток уставил еси Спасе, прикосновением риз.
Преподобныя: Струи Иорданския прешедши, обрела еси покой безболезненный, плоти сласти избежавши, еяже и нас изми твоими молитвами преподобная.
Слава, Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога, Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне, и Душе, простое Существо, Единице присно покланяемая.
Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.
Песнь 6.
Ирмос: Возопих всем сердцем:
Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы присно побеждающи.
Преиди времене текущее естество, яко прежде ковчег, и земли оныя буди во одержании обетования душе, Бог повелевает.
Яко спасл еси Петра, возопивша спаси, предварив мя Спасе от зверя избави, простер Твою руку, и возведи из глубины греховныя.
Пристанище Тя вем утишное, Владыко, Владыко Христе: но от незаходимых глубин греха, и отчаяния мя предварив избави.
Слава, Троичен: Троице есмь проста, нераздельна, раздельна Личне, и Единица есмь Естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.
Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам: Егоже, яко Создателя всех, моли Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.
Кондак:
Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.
Песнь 7.
Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом:
Манассиева собрала еси согрешения изволением, поставльши яко мерзости страсти, и умноживши душе негодование: но того покаянию ревнующи тепле, стяжи умиление.
Ахаавовым поревновала еси сквернам, душе моя, увы мне, была еси плотских скверн пребывалище, и сосуд срамлен страстей: но из глубины твоея воздохни, и глаголи Богу грехи твоя.
Заключися тебе небо душе, и глад Божий постиже тя: егда Илии Фесвитянина якоже Ахаав, не покорися словесем иногда: но Сараффии уподобився, напитай пророчу душу.
Попали Илиа иногда дващи пятьдесят Иезавелиных, егда студныя пророки погуби, во обличение Ахаавово: но бегай подражания двою душе, и укрепляйся.
Слава, Троичен: Троице простая, нераздельная, единосущная, и Естество едино, Светове и Свет, и Свята три: и едино Свято поется Бог Троица. Но воспой, прослави Живот и Животы, душе всех Бога.
Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице: яко нераздельныя Троицы, породила еси единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущим на земли небесная.
Песнь 8.
Ирмос: Егоже воинства:
Правосуде Спасе помилуй, и избави мя огня, и прещения, еже имам на суде праведно претерпети: ослаби ми прежде конца, добродетелию и покаянием.
Яко разбойник вопию Ти: помяни мя. Яко Петр плачу горце: ослаби ми Спасе. Зову яко мытарь: слезю яко блудница. приими мое рыдание, якоже иногда хананеино.
Гноение, Спасе, исцели смиренныя моея души: едине Врачу, пластырь мне наложи, и елей и вино, дела покаяния, умиление со слезами.
Хананею и аз подражая, помилуй мя, вопию, Сыне Давидов: касаюся края ризы, яко кровоточивая: плачу, яко Марфа и Мариа над Лазарем.
Слава, Троичен: Безначальне Отче, Сыне собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый: Слова Божия Родителю, Отца безначальна Слове, Душе живый и зиждяй, Троице Единице помилуй мя.
Богородичен: Яко от оброщения червленицы Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася, темже Богородицу воистинну Тя почитаем.
Песнь 9.
Ирмос: Безсеменнаго зачатия:
Недуги исцеляя, нищим благовествоваше, Христос Слово, вредныя уврачева, с мытари ядяше, со грешники беседоваше, Иаировы дщере душу предумершую возврати осязанием руки.
Мытарь спасашеся, и блудница целомудрствоваше, и фарисей хваляся осуждашеся: ов убо, очисти мя: ова же, помилуй мя. Сей же величашеся вопия: Боже, благодарю Тя: и прочия безумныя глаголы.
Закхей мытарь бе, но обаче спасашеся, и фарисей Симон соблажняшеся, и блудница приимаше оставительная разрешения, от Имущаго крепость оставляти грехи: юже душе потщися подражати.
Блуднице, о окаянная душе моя, не поревновала еси, яже приимши мира алавастр, со слезами мазаше нозе Спасове, отре же власы древних согрешений рукописание раздирающаго ея.
Грады, имже даде Христос благовестие, душе моя, уведала еси, како прокляти быша. Убойся указания, да не будеши якоже оны, ихже Содомляном Владыко уподобив, даже до ада осуди.
Да не горшая о душе моя, явишися отчаянием хананеи веру слышавшая, еяже дщи словом Божиим исцелися: Сыне Давидов, спаси и мене, воззови из глубины сердца, якоже она Христу.
Слава, Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице нераздельней Единице по Существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему, и просвещающему концы.
Богородичен: Град Твой сохраняй Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.
Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.
Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся, о воспевающих тя, да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.
Таже поем оба лика: Безсеменнаго зачатия:
Подобне и прочее последование Повечерия.
См. также:
В четверг 1-й седмицы поста, на Утрени.
|
|