|
|
Неделя вторая святых постов
Поется настоящее последование, во святых отца нашего Григориа архиепископа, Фессалонитскаго чудотворца, Паламы. Сложенное от всесвятейшаго патриарха Филофеа.
В субботу вечера, на Малей вечерни,
на Господи воззвах поставим стихов 4: и поем стихиры воскресны Осмогласника 3, повторяюще 1-ю, глас 5:
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Честным Твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя Единородне.
Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся.
Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в триех Ипостасех единаго Бога пети навыкохом.
Слава, и ныне, Богородичен: Боголепную и честную Отроковицу почтим, пречестную херувимов: Содетель бо всех вочеловечитися восхотевый, в Тую вселися неизреченно. О странных вещей, и преславных таинств! Кто не удивится о сем внушивый, яко Бог Человек бывает, и преложение в Нем не бе? и девства врата пройде, и умаление в Нем не оставися, якоже пророк глаголет: человек сия не пройдет когда, токмо един Господь Бог Израилев, имеяй велию милость.
Таже, Свете тихий:
Посем прокимен: Господь воцарися: трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася.
Таже, Сподоби Господи в вечер сей:
Иерей же ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну, глас 5:
Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая души наша.
Ины стихиры подобны Пресвятей Богородице, глас 5:
Подобен: Радуйся постником:
Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
Руце простираю к Тебе, и сквернеи устне отверзаю к молению, и преклоняю сердечное колено, и умно ногам Твоим пречистым ныне прикасаюся, Чистая: и припадаю к Тебе: болезни моя исцели, летныя моя многия и неисцельныя благостию Твоею исцели струпы. Избави от видимых врагов и невидимых: облегчи Отроковице, тяготу лености моея, яко да Тя пою и славлю, Еюже обрете мир велию милость.
Стих: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.
Радуйся Сына Божия несказанно заченшая Всенепорочная, и Сего рождшая, плоть по нам воистинну от кровей Твоих приимшаго, душу умную же и самовластную имущаго: неоскудно бо во Адама облекшагося, милости ради и благости неизреченныя. Отонудуже во двою естеству нам возвещается, обоих показуяй в Себе действо Христос: Егоже моли душам нашим дати велию милость.
Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.
Радуйся доброто Иаковля, Юже избра Бог, Юже возлюби, двере спасаемых, пламеноносная клеще, клятвы разрешение, Всеблагословенная: чрево Боговместимое, падших возведение: святейшая херувимов, и тварей преимущая: неудобозримое видение, слышание новейшее, неизреченное глаголание, колеснице Слова: облаче, из негоже возсия Солнце, и мене озаряя, и сущим во тьме подая велию милость.
Слава, и ныне, Богородичен: Яже о Тебе пророчествия, исполнишася Дево Чистая: ов убо от пророк дверь Тя прорече, во Едеме на восток зрящую, юже никтоже пройде, точию Зиждитель Твой, и всего мира: ов же купину огнем жегому, яко в Тебе обита огнь Божества, и неопалима пребысть. Ин гору святую, от неяже отсечеся камень краеугольный, кроме руки человеческия, и порази образ мысленнаго Навуходоносора: воистинну велие и преславное, еже в Тебе таинство есть Богомати. Темже Тя славим: Тобою бо бысть спасение душам нашим.
Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. И по Отче наш: Тропарь: Собезначальное Слово: Богородичен: Радуйся двере Господня непроходимая: ектениа. И отпуст.
На Велицей вечерни,
по предначинательном псалме: Блажен муж: кафисма вся. На Господи воззвах поставим стихов 10. И поем стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3:
Стихиры воскресны, глас 5:
Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Честным Твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя Единородне.
Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся.
Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в триех Ипостасех единаго Бога пети навыкохом.
Ины стихиры анатолиевы, глас тойже.
Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Вечернее поклонение приносим Тебе невечернему Свету, на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мирови, и даже до ада низшедшему, и тамо сущую тьму разрушившему, и свет Воскресения языком показавшему: Светодавче Господи слава Тебе.
Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.
Начальника спасения нашего, Христа славословим: Тому бо из мертвых воскресшу, мир от прелести спасен бысть. Радуется лик ангельский, бегает демонов прелесть, Адам падый воста, диавол упразднися.
Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.
Иже от кустодии научени бываху от беззаконник, покрыйте Христово востание, и приимите сребреники, и рцыте яко нам спящим, из гроба украден бысть мертвый. Кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, паче же помазана и нага, оставльша и во гробе погребальная своя? Не прельщайтеся иудее, навыкните речением пророческим, и уразумейте, яко Той есть воистинну Избавитель мира, и Всесильный.
И настоящия святаго на 4, глас 2.
Подобен: Киими похвальными песньми:
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Киими благопохвалений песньми воспоим иерарха, богословия трубу, огнедохновенная уста благодати, честное Духа приятелище, столпа Церкве непоколебимаго, великое вселенныя украшение, реку премудрости, Света светильника, звезду ясную, тварь просвещающую?
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Киими благопохвалений песньми:
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Киими песнопений цветами венчаим иерарха, благочестия поборника, и нечестия противника, теплаго веры предстателя, великаго наставника и учителя, цевницу всекрасную Духа, златосияющий язык, источник кипящий токи исцелений верным, великаго и досточуднаго Григориа?
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Киими земнороднии устнами восхвалим иерарха, Церкве учителя, света Божественнаго проповедника, небеснотаинника Троицы, велие монашествующих украшение, деянием и видением просиявшаго, Фессалонитскую похвалу, согражданина имущаго, мироточнаго на Небесех божественнаго и пречуднаго Димитриа?
Слава, глас 6:
Преподобне, треблаженне, святейший отче, пастырю добрый, и Архипастыря Христа учениче, положивый душу о овцах: сам и ныне отче наш Богоносе Григорие, испроси молитвами твоими, даровати нам велию милость.
И ныне, Богородичен, глас 5:
В Чермнем мори, неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: тамо Моисей, разделитель воды: зде же Гавриил, служитель чудесе. Тогда глубину шествова немокренно Израиль: ныне же Христа роди безсеменно Дева. Море по прошествии Израилеве, пребысть непроходно: Непорочная по рождестве Еммануилеве, пребысть нетленна. Сый, и прежде Сый, явлейся яко Человек, Боже помилуй нас.
На литии стихира храма. Слава, и ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры воскресны, глас 5:
Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая души наша.
Ины стихиры по алфавиту.
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.
Прободеным Твоим ребром Жизнодавче, токи оставления всем источил еси, жизни и спасения: плотию же смерть восприял еси, безсмертие нам даруя: вселив же ся во гроб нас свободил еси, совоскресив с Собою славно яко Бог. Сего ради вопием: Человеколюбче Господи, слава Тебе.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
Странно Твое распятие, и еже во ад сошествие Человеколюбче есть: пленив бо его, и древния юзники совоскресив с Собою славно яко Бог, рай отверз, восприяти сего сподобил еси. Темже и нам славящим Твое тридневное востание, даруй очищение грехов: рая жители сподобляя, яко един Благоутробен.
Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.
Нас ради плотию страсть приимый, и тридневен из мертвых воскресый, плотския наша страсти исцели, и возстави от прегрешений лютых Человеколюбче, и спаси нас.
Слава, глас 8: Бодрый язык твой ко учительству, во ушесех сердечных возглашая, ленивых души возставляет, и боговещанными словесы твоими лествица обретается, от земли к Богу возносящая. Темже Григорие, Фессалии чудо, не престай моляся Христу, просветити Божественным светом чтущия тя.
И ныне, Богородичен: Безневестная Дево, Яже Бога неизреченно заченши плотию, Мати Бога Вышняго, Твоих рабов мольбы приими Всенепорочная, всем подающи очищение прегрешений: ныне наша моления приемлющи, моли спастися всем нам.
Ныне отпущаещи: Трисвятое. Тропарь, Богородице Дево: трижды. И прочее последование бдения.
|
|