|
|
В субботу 2-й седмицы
На Литургии
блаженны гласа, на 6. По входе тропари: Апостоли, мученицы: Помяни Господи: Слава: Со святыми упокой: И ныне, Тебе и стену: Прокимен, Веселитеся о Господе: Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония: Другий: Души их во благих водворятся.
Апостол дне ко Евреем, зачало 309. [Евр. 3, 12 – 16.]
Братие, блюдите, да не когда будет в некоем от вас сердце лукаво, (исполнено) неверия, во еже отступити от Бога жива. |
Братья, смотрите, чтобы не было в ком из вас сердца лукавого и неверного, дабы вам не отступить от Бога живаго. |
Но утешайте себе на всяк день дондеже днесь нарицается, да не ожесточится некто от вас лестию греховною: |
Но наставляйте друг друга каждый день, доколе можно говорить: "ныне", чтобы кто из вас не ожесточился, обольстившись грехом. |
Причастницы бо быхом Христу, аще точию начаток состава даже до конца известен удержим: |
Ибо мы сделались причастниками Христу, если только начатую жизнь твердо сохраним до конца, |
Внегда глаголет: днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших, якоже в прогневании. |
Доколе говорится: "ныне, когда услышите глас Его, не ожесточите сердец ваших, как во время ропота". |
Нецыи бо слышавше прогневаша, но не вси изшедшии из Египта с Моисеом. |
Ибо некоторые из слышавших возроптали; но не все вышедшие из Египта с Моисеем. |
И мертвен, к Солуняном зачало 270. [Сол. 4, 13 – 17.]
Братие, не хощу вас не ведети о умерших, да не скорбите, якоже и прочии не имущии упования. |
Братья, не хочу оставить вас в неведении об умерших, дабы вы не скорбели, как прочие, не имеющие надежды. |
Аще бо веруем, яко Иисус умре и воскресе, тако и Бог умершия во Иисусе приведет с Ним. |
Ибо, если мы веруем, что Иисус умер и воскрес, то и умерших в Иисусе Бог приведет с Ним. |
Сие бо вам глаголем словом Господним, яко мы живущии, оставшии в пришествие Господне, не имамы предварити умерших: |
Ибо сие говорим вам словом Господним, что мы живущие, оставшиеся до пришествия Господня, не предупредим умерших, |
Яко Сам Господь в повелении, во гласе архангелове и в трубе Божии снидет с небесе, и мертвии о Христе воскреснут первее: |
Потому что Сам Господь при возвещении, при гласе архангела и трубе Божией, сойдет с неба, и мертвые во Христе воскреснут прежде; |
Потом же мы, живущии оставшии, купно с ними восхищени будем на облацех в сретение Господне на воздусе, и тако всегда с Господем будем. |
Потом мы, оставшиеся в живых, вместе с ними восхищены будем на облаках в сретение Господу на воздухе, и так всегда с Господом будем. |
Аллилуиа: Воззваша праведнии: Стих: Блажени, яже избрал:
Евангелие от Марка, зачало 6. [Мк. 1, 35 – 44.]
Во время оно, иде Иисус в пусто место, и ту молитву деяше. |
Во время оно, вышел Иисус в пустынное место, и там молился. |
И гнаша Его Симон и иже с ним: |
Симон и бывшие с ним пошли за Ним |
И обретше Его, глаголаша Ему, яко вси Тебе ищут. |
И, найдя Его, говорят Ему: все ищут Тебя. |
И глагола им: идем в ближния веси и грады, да и тамо проповем: на сие бо изыдох. |
Он говорит им: пойдем в ближние селения и города, чтобы Мне и там проповедовать, ибо Я для того пришел. |
И бе проповедая на сонмищих их, во всей Галилеи, и бесы изгоня. |
И Он проповедовал в синагогах их по всей Галилее и изгонял бесов. |
И прииде к Нему прокажен, моля Его и на колену припадая пред Ним, и глаголя Ему, яко, аще хощеши, можеши мя очистити. |
Приходит к Нему прокаженный и, умоляя Его и падая пред Ним на колени, говорит Ему: если хочешь, можешь меня очистить. |
Иисус же милосердовав, простер руку, коснуся его, и глагола ему: хощу, очистися. |
Иисус, умилосердившись над ним, простер руку, коснулся его и сказал ему: хочу, очистись. |
И рекшу ему, абие отыде от него прокажение, и чист бысть. |
После сего слова проказа тотчас сошла с него, и он стал чист. |
И запрещь ему, абие изгна его: |
И, посмотрев на него строго, тотчас отослал его |
И глагола ему: блюди, никомуже ничесоже рцы: но шед покажися иерееви и принеси за очищение твое, яже повеле Моисей, во свидетелство им. |
И сказал ему: смотри, никому ничего не говори, но пойди, покажись священнику и принеси за очищение твое, что повелел Моисей, во свидетельство им. |
И от Иоанна, зачало 16. [Ин. 5, 24 – 30.]
Рече Господь ко пришедшим к Нему иудеом: аминь, аминь глаголю вам, яко слушаяй словесе Моего и веруяй Пославшему Мя имать живот вечный, и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот. |
Сказал Господь ко пришедшим к Нему иудеям: истинно, истинно говорю вам: слушающий слово Мое и верующий в Пославшего Меня имеет жизнь вечную, и на суд не приходит, но перешел от смерти в жизнь. |
Аминь, аминь глаголю вам, яко грядет час, и ныне есть, егда мертвии услышат глас Сына Божия, и услышавше оживут. |
Истинно, истинно говорю вам: наступает время, и настало уже, когда мертвые услышат глас Сына Божия и, услышав, оживут. |
Якоже бо Отец имать живот в Себе, тако даде и Сынови живот имети в Себе |
Ибо, как Отец имеет жизнь в Самом Себе, так и Сыну дал иметь жизнь в Самом Себе. |
И область даде Ему и суд творити, яко Сын Человечь есть. |
И дал Ему власть производить и суд, потому что Он есть Сын Человеческий. |
Не дивитеся сему: яко грядет час, в оньже вси сущии во гробех услышат глас Сына Божия, |
Не дивитесь сему; ибо наступает время, в которое все, находящиеся в гробах, услышат глас Сына Божия; |
И изыдут сотворшии благая в воскрешение живота, а сотворшии злая в воскрешение суда. |
И изыдут творившие добро в воскресение жизни, а делавшие зло – в воскресение осуждения. |
Не могу Аз о Себе творити ничесоже. Якоже слышу, сужду, и суд Мой праведен есть, яко не ищу воли Моея, но воли пославшаго Мя Отца. |
Я ничего не могу творить Сам от Себя. Как слышу, так и сужу, и суд Мой праведен; ибо не ищу Моей воли, но воли пославшего Меня Отца. |
Причастен: Радуйтеся праведнии о Господе: Другий: Блажени, яже избрал и приял еси Господи.
Сице убо бывает служба за упокой, в три субботы святаго и Великаго поста, егда ни един есть праздник от триех: Предтечев: святых четыредесяти мучеников: или Благовещения.
|
|