|
|
В среду 2-й седмицы
В среду вторыя седмицы на Утрени, Троичны.
По 1-м стихословии седальны Крестны Осмогласника.
По 2-м же стихословии седальны настоящия, глас 1:
Христе, на Кресте простерся, умертвился еси, умертвивый врага и началозлобнаго змия, оживив же угрызением онаго умершия. Темже молюся: умерщвленную душу мою Спасе оживи, в молитве и посте к Тебе взирающую. [Дважды.]
Крестобогородичен. Подобен:
Яко виде на Кресте Агница, Тебе Агнца висяща Христе, посреде злодеев, вопияше слезящи, и горце рыдающи: Чадо любезнейшее, что зримое чудо? Мати Пречистая, живот всемирный, сие предрекла еси, познается.
По 3-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Песней трубою вострубим, день нарочитый проходяще, воздержания время, и воззовем вопиюще: сие жизнь нашу в мире прорасти, увядившее невоздержания страсть. Силою Креста Твоего Христе Слове, в сем рабы Твоя сохраняй. [Дважды.]
Крестобогородичен:
Поносную Щедре смерть распятием волею претерпел еси: Егоже рождшая Тя Христе зрящи, уязвляшеся утробою, биющи бо ся матерски рыдаше: Еяже молитвами, ради благоутробия милости Твоея ущедри, и спаси мир вземляй грех мира.
Канон Минеи, и настоящия трипеснцы по чину их, и стихословится песнь. Господина Иосифа.
Глас 1.
Песнь 3:
Ирмос: Да утвердится сердце мое:
На Кресте длани распростерл еси, простертыя древле руки Адамовы к разумному саду, отъемля грех, за милосердие щедрот, Слове Божий Преблагий.
Утверди мое помышление, колеблемое завистию змия: страстей наведения, Твоею страстию отжени пострадавый, и безстрастие верным даровавый.
Постная благодать возсия, невоздержания тьму отгонящая: се благоприятное время, и день спасительный, покаяния покажем плоды, и живи будем.
Богородичен: Падающих исправление, сластей стремниною падша мя, и грехи лютыми впадша в пропасти, воздвигни Чистая, и к жизни настави.
Иный господина Феодора, глас 3.
Ирмос: Утверди Господи сердца наша:
Утверди Господи сердца наша Твоим Крестом, не уклонятися от Тебе в словеса лукавая, и в деяния скверная.
Страсть Твою Владыко, небо и земля чувствующе, изменяхуся яве, Царя всех Тя показующе воистинну.
Слава, Троичен: Равночестная, безначальная Всесвятая Троице, животворящая и началосветлая Единице, Отче, и Сыне, и Душе, спаси мя.
Богородичен: Богомати безмужная, раждаеши едина Бога, не истливши девства чистоту, но пребываеши Чистая, якоже была еси прежде рождества.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Багряней ризе Твоей, гвоздию и Кресту, губе же и копию Иисусе покланяюся, и воспеваю оживившаго вся.
Катавасиа. Ирмос: Утверди Господи сердца наша, и просвети к Твоему песнословию, еже славити Тя Спасе во век века.
Песнь 8.
Ирмос: Песнословцы:
Со беззаконными вменитися, за множество милости изволивый, моя грехи заглади, яко да верою Тя славлю во вся веки.
Грехов моих рукописание Твоим раздери копием, и сердца моего болезни уврачуй Господи, уязвленнаго стрелами злобы лукавых демонов.
Омраченное сердце мое грехом, избавлением Твоим омый, истекшею из ребр кровию Христе мой, да Тя славлю во вся веки.
Богородичен: Невозделанно прозябшая небесный клас, питающаго Божественною силою всяческая Дево, насыти алчущую смиренную душу мою.
Иный.
Ирмос: В пламень ко отроком:
Радуйся Кресте, имже познася единым мгновением разбойник богословец, взываяй: помяни мя Господи, во Царствии Твоем, егоже части общники нас покажи.
Ты прободен пламенное оружие отвращаеши Христе, и человеком отверзаеши паки рай: воньже входяще, Твоея безсмертныя жизни присно наслаждаемся.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Со Отцем Сыну поклонимся, и Духу Святому во едином Существе, немолчно зовуще бренными усты: слава в вышних Богу в Троице.
Богородичен: Отрокораждаеши девствующи, едина Богоблагодатная, таинство великое, страшное чудо: Бога бо родила еси воплощенна, Спаса мира.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Кресте Христов упование концев, преити нам твоим окормлением тихо, пучину добраго поста сподоби, спасая от треволнения прегрешений.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: В пламень ко отроком еврейским снизшедшаго, Божиею силою, и явльшагося Господа, священницы благословите и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Живоприемный источник:
Постився Елиссей воскреси умерша отрочища, якоже есть писано: и мы постящеся, плотская мудрования умертвити вернии потщимся, да жизнь тамо получим.
Увы мне душе, страшное судилище, и Судиино страшное изречение! потщися покайся, Христу примирися, тебе ради на Кресте повешенному, и избавльшему верныя осуждения.
Покаяния ми двери отверзи, страстей моих входы затвори, разбойнику вход райский благовходен показавый Христе, Твоим распятием, да славлю Твою благость.
Богородичен: Яко во глубину злобы отвержен есмь, и помышленьми сопротивными обуреваюся, демоном повинуяся, сластьми порабощен сый: помози ми Чистая Дево Мати, ко спасения пути наставляющи мя.
Иный.
Ирмос: На Синайстей горе:
Предался еси волею, и привел еси Себе убийцам, судилищу предстал еси биемь, от рук яже создал еси: распят был еси и поруган, прободен был еси Господи, пострадал еси плотию, вся претерпев милостивно, да спасеши ны.
Ангельстии собори вострепеташа, видяще Тя на Кресте, светила свет скрыша, и трясашеся земля, колебахуся вся досаждением Твоим Господи, Божественными Твоими страстьми соделал еси нам Боже спасение.
Троичен: Существом Единица есть несекома, Пребожественная Троице, соединяема Естеством, делится Лицы свойственно: несекома бо сечется, едино сущи троится: Сия Отец есть, Сын, и Дух Живый, соблюдающая все.
Богородичен: Детородную деву кто слыша, и матерь без мужа? Марие совершаеши чудо: но скажи ми, како? Не испытуй глубин детородия: сие всеистинно, паче человеческаго ума постижение.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Твоею язвою вси исцелихомся от страстей грехов: на Кресте бо взят быв, острупил еси началозлобника врага: но неосужденны нас сподоби, и Воскресение достигнути, совершившия постное время.
Ирмос: На Синайстей горе виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божества заченшую во чреве, Даниил же Тя виде гору несекомую, жезл прозябший, Исаиа взываше, от корене Давидова.
Светилен гласа.
На стиховне самогласен, глас 7:
Крестом Твоим Господи разрушивый смерть, наведшуюся в мир древа ради снеди, юже отрекл еси в раи: сам убо постом настоящим нас избави всякия сласти душетленныя, и сподоби делати пребывающее брашно в живот вечный: да получим венцев нетленныя сладости, яже уготовал еси истинным постником, молимся. [Дважды.]
Мученичен: Светила явишася вселенныя, всехвальнии страстотерпцы, Христу вопиюще: Господи, слава Тебе.
Слава, и ныне, Крестобогородичен.
Подобен: Не ктому возбраняеми:
На Древе пригвождена Тя волею, яко виде Всенепорочная, рыдающи пояше державу Твою Господи.
На 6-м часе тропарь пророчества, глас 6:
Вышний на небесех живый: создавый всякое дыхание, спаси ны Боже: на Тя бо уповахом Спасе наш.
Прокимен, псалом 29, глас 5: К Тебе Господи воззову, и к Богу моему помолюся. Стих: Вознесу Тя Господи, яко подъял мя еси.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 5, ст. 16 – 25.]
Вознесется Господь Саваоф в суде, и Бог Святый прославится в правде: И упасутся расхищеннии яко юнцы, и пустыни плененных агнцы поядят. Горе привлачающим грехи яко ужем долгим, и яко ига юнична ременем беззакония своя, Глаголющим: скоро да приближатся, яже сотворит, да видим, и да приидет совет Святаго Израилева, да разумеем. Горе глаголющим лукавое доброе, и доброе лукавое, полагающим тьму свет, и свет тьму, полагающим горькое сладкое, и сладкое горькое. Горе, иже мудри в себе самих, и пред собою разумни. Горе крепким вашим, вино пиющим, и вельможам растворяющим сикер: оправдающим нечестива даров ради, и еже есть праведное праведнаго вземлющим от него. Сего ради якоже сгорит трость от углия огненнаго, и сожжется от пламене разгоревшагося, корень их яко персть будет, и цвет их яко прах взыдет: не восхотеша бо закона Господа Саваофа, но слово Святаго Израилева раздражиша. И возъярися гневом Господь Саваоф на люди Своя, и наложи руку Свою на них, и порази их: и раздражишася горы, и быша трупи их яко гной посреде пути. и во всех сих не отвратися ярость Его, но еще рука Его высока.
Прокимен, псалом 30, глас 6: На Тя Господи уповах, да не постыжуся во век. Стих: Правдою Твоею избави мя, и изми мя.
|
|