|
|
В пятницу 3-й седмицы
В четверток третия седмицы вечера.
На Господи воззвах, поставим стихов 6, и поем настоящия подобны 3, трипеснца, и Минеи 3.
Стихиры господина Иосифа, глас 5.
Подобен: Радуйся постников:
Спасе истинная сладосте, горькия Мерры древле воды усладивый образом тогда древа, Божественнаго Креста, простерся на нем, якоже благоволил еси: желчи же вкусил еси, в ребра прободен, из нихже миру вода излияся оставления, на обновление земнаго смешения. Темже славословим Твою неизреченную силу, и молимся: подаждь нам страх Твой Господи, во время пощения, и прощение согрешений, и велию милость.
Слове прострыйся на Кресте, собирая далече отстоящия от Тебе, вознес помышление мое от гноя страстей, добродетельми всяческими обогати, подавая сердцу моему чистейший страх Твой и души моей совершенную любовь, плотския мя любве отсецающую: яко да воздержанием Тебе, молитвою и молением, в настоящия дни угожду, и узрю Твой светлый день Воскресения, приемля велию милость.
Ина стихира господина Феодора, глас 1.
Подобен: Облак Тя светлый:
Третию честных постов седмицу Христе Слове, прешедших, древо живоноснаго Креста Твоего видети сподоби нас, и честне поклонитися, и пети по достоянию и славити державу Твою, воспети страсти Твоя, предварити славное чисте и святое Воскресение, Пасху тайную, еюже Адам паки вниде в рай.
И в Минеи 3. Слава, и ныне, Богородичен.
Прокимен, псалом 55, глас 6: Помилуй мя Боже, яко попра мя человек. Стих: Попраша мя врази мои весь день.
Бытия чтение. [Глава 7, ст. 11 – 24. Глава 8, ст. 1 – 3.]
Бысть в шестьсотное лето в житии Ноеве, втораго месяца, в двадесять седмый день месяца, в день той разверзошася вси источницы бездны, и хляби небесныя отверзошася. И бысть дождь на землю четыредесять дней, и четыредесять нощей. В день той вниде Ное, Сим, Хам, Иафет, сынове Ноевы, и жена Ноева, и три жены сынов его с ним в ковчег. И вси зверие земнии по роду, и вси скоти по роду, и всякий гад движущийся на земли по роду, и всякая птица пернатая по роду своему: Внидоша к Ною в ковчег два два, мужеский пол и женский, от всякия плоти, в нейже есть дух животный. И входящая мужеский пол и женский от всякия плоти внидоша к Ною в ковчег, якоже заповеда Господь Бог Ною: и затвори Господь Бог ковчег отвне его. И бысть потоп четыредесять дней, и четыредесять нощей на земли, и умножися вода, и взя ковчег, и возвысися от земли: И возмогаше вода, и умножашеся зело на земли, и ношашеся ковчег верху воды. Вода же возмогаше зело зело на земли: и покры вся горы высокия, яже бяху под небесем: Пятьнадесять лактей горе возвысися вода, и покры вся горы высокия. И умре всякая плоть движущаяся по земли, птиц и скотов и зверей, и всякий гад движущийся на земли, и всякий человек. И вся елика имут дыхание жизни, и все еже бе на суши, умре. И потребися всякое востание, еже бяше на лице всея земли, от человека даже до скота, и гадов, и птиц небесных, и потребишася от земли: и оста Ное един, и иже с ним в ковчезе. И возвысися вода над землею дней сто пятьдесят. И помяну Бог Ноа, и вся звери, и вся скоты, и вся птицы, и вся гады пресмыкающияся, елика беху с ним в ковчезе: и наведе Бог дух на землю, и преста вода. И заключишася источницы бездны, и хляби небесныя: и удержася дождь от небесе. И вспять пойде вода, идущая от земли: и умаляшеся вода, по сте пятидесятих днех.
Прокимен псалом 56, глас 7: Помилуй мя Боже, помилуй мя, яко на Тя упова душа моя. Стих: И на сень крилу Твоею надеюся.
Притчей чтение. [Глава 10, ст. 1 – 22.]
Сын премудр веселит отца: сын же безумен печаль матери. Не пользуют сокровища беззаконных, правда же избавит от смерти. Не убиет гладом Господь душу праведную, живот же нечестивых низвратит. Нищета мужа смиряет: руце же мужественных обогащаются. Сын наказан премудр будет, безумный же слугою употребится: спасется от зноя сын разумный, ветротленен же бывает на жатве сын беззаконный. Благословение Господне на главе праведнаго: уста же нечестивых покрыет плачь безвременный. Память праведных с похвалами: имя же нечестивых угасает. Премудр сердцем приимет заповеди: непокровенный же устнама остроптевая запнется. Иже ходит просто, ходит надеяся: развращая же пути своя, познан будет. Намизаяй оком с лестию, собирает мужем печали: обличаяй же со дерзновением, миротворит. Источник жизни в руце праведнаго: уста же нечестиваго покрыет пагуба. Ненависть воздвизает распрю: всех же нелюбопрительных покрывает любовь. Иже от устен произносит премудрость, жезлом биет мужа безсердечна. Премудрии скрыют чувство, уста же продерзаго приближаются сокрушению. Стяжание богатых град тверд: сокрушение же нечестивых нищета. Дела праведных живот творят, плодове же нечестивых грехи. Пути жизни хранит наказание: наказанием же не обличенный заблуждает. Покрывают вражду устне правыя: износящии же укоризну безумнейшии суть. От многословия не избежиши греха: щадяй же устне, разумен будеши. Сребро разжженное язык праведнаго: сердце же нечестиваго исчезнет. Устне праведных ведят высокая: безумнии же в скудости скончаваются. Благословение Господне на главе праведнаго: сие обогащает, и не имать приложитися ему печаль в сердцы.
На стиховне самогласен дне, дважды. Глас 6:
На древе Крестнем обешена жизнь всех Христе Боже, оживи мою душу умерщвленную прегрешеньми: и да не всеконечно погибнути оставиши Твое овча, Пастырю добрый. Отступих от Твоих заповедей, и безгрешия богатство, еже даровал ми еси, расточих грехолюбным произволением, растлех же и омерзихся в блудных начинаниих: но обнови мя к покаянию привлек, едине Многомилостиве.
Мученичен: Мученицы Твои Господи, не отвергошася Тебе, ни отступиша от заповедей Твоих: тех молитвами помилуй нас.
Слава, и ныне, Крестобогородичен.
Подобен: Тридневный:
Видящи Тя распинаема Христе Тебе Рождшая, вопияше: что странное еже вижду таинство, Сыне Мой? како на Древе умираеши плотию повешен, жизни Подателю?
|
|