Неделя 3-я Великого поста


ГлавнаяТриодьНеделя 3-я Великого поста

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя третья святых постов, поклонение празднуем честнаго и животворящаго Креста


На Литургии

изобразительная. Блаженна гласа, на 6: и от канона Креста песнь 3-я на 4.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Красен бе и добр в снедь, иже мене умертвивый плод: Христос есть древо животное, от Негоже ядый не умираю, но вопию с разбойником: помяни мя Господи, во Царствии Твоем.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

На Крест вознесся Щедре, Адамово рукописание древняго греха загладил еси, и спасл еси от прелести весь род человеческий. Темже воспеваем Тя благодетелю Господи.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Пригвоздил еси на Кресте Щедре, грехи наша Христе, и Твоею смертию смерть умертвил еси воздвигнувый умершия из мертвых: темже покланяемся Твоему святому Воскресению.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Излия яд змий в слухи Евины иногда: Христос же на Древе крестнем источил есть мирови жизни сладость. Темже взываем: помяни нас Господи, во Царствии Твоем.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Во гробе яко смертен положен был еси, Животе всех Христе: и вереи адовы сломил еси: и воскрес во славе тридневен яко силен, всех просветил еси: слава Твоему востанию.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Господь воскрес тридневен из мертвых, дарова мир Свой учеником, и сих благословив посла рек: вся приведите во Царствие Мое.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Приидите, песнь поим нову, разрушение адово торжествующе: из гроба бо Христос воскресе, смерть пленив, и спасе всяческая.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Приидите, почерпем вернии, не от источника источающаго воду тленную, но от источника просвещения, Креста Христова поклонением, о немже и хвалимся.

Слава: Древле егоже прообразоваше Моисей дланьма, Крест Твой ныне облобызающе, умнаго Амалика побеждаем, Владыко Христе, имже и спасаемся.

И ныне: Очима и устнама чистыма поюще песнь радования, Господню Кресту радостию поклонимся вернии, плещуще песньми.

По входе тропарь воскресен, глас 7.

Разрушил еси Крестом Твоим смерть, отверзл еси разбойнику рай: мироносицам плач преложил еси, и апостолом проповедати повелел еси: яко воскресл еси Христе Боже, даруяй мирови велию милость.

И Креста, глас 1:

Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы православным христианом на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

Слава, и ныне, кондак Креста. Глас 7.

Не ктому пламенное оружие хранит врат Едемских: на тыя бо найде преславный соуз Древо крестное, смертное жало, и адова победа прогнася. Предстал бо еси Спасе мой, вопия сущим во аде: внидите паки в рай.

Вместо же Трисвятаго поем: Кресту Твоему покланяемся Владыко, и святое Воскресение Твое славим.

Прокимен Апостола, глас 6: Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое. Стих: К Тебе Господи воззову, Боже мой, да не премолчиши от мене.

Апостол ко Евреем, зачало 311. [Евр. 4, 14 – 5, 6.]

Братие, имуще убо Архиереа велика, прошедшаго небеса, Иисуса Сына Божия, да держимся исповедания.

Братья, имея Первосвященника великого, прошедшего небеса, Иисуса Сына Божия, будем твердо держаться исповедания нашего.

Не имамы бо архиереа не могуща спострадати немощем нашим, но искушена по всячeским по подобию, разве греха.

Ибо мы имеем не такого первосвященника, который не может сострадать нам в немощах наших, но Который, подобно нам, искушен во всем, кроме греха.

Да приступаем убо с дерзновением к престолу благодати, да приимем милость и благодать обрящем во благовременну помощь.

Посему да приступаем с дерзновением к престолу благодати, чтобы получить милость и обрести благодать для благовременной помощи.

Всяк бо первосвященник, от человек приемлемь, за человеки поставляется на службы яже к Богу, да приносит дары же и жeртвы о гресех,

Ибо всякий первосвященник, из человеков избираемый, для человеков поставляется на служение Богу, чтобы приносить дары и жертвы за грехи,

Спострадати могий невежствующим и заблуждающим, понеже и той немощию обложен eсть:

Могущий снисходить невежествующим и заблуждающим, потому что и сам обложен немощью,

И сего ради должен eсть якоже о людех, такожде и о себе приносити за грехи.

И посему он должен как за народ, так и за себя приносить жертвы о грехах.

И никтоже сам себе приемлет честь, но званный от Бога, якоже и Аарон.

И никто сам собою не приемлет этой чести, но призываемый Богом, как и Аарон.

Тако и Христос не Себе прослави быти первосщенника, но Глаголавый к Нему: Сын Мой eси Ты, Аз днесь родих Тя:

Так и Христос не Сам Себе присвоил славу быть первосвященником, но Тот, Кто сказал Ему: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя;

Якоже и инде глаголет: Ты eси священник во век по чину Мелхиседекову.

Как и в другом месте говорит: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.

Аллилуиа, глас 1: Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение посреде земли.

Евангелие от Марка, зачало 37. [Мк. 8, 34 – 9, 1.]

Рече Господь Своим учеником: иже хощет по Мне ити, да отвержется себe, и возмет крест свой, и по Мне грядет:

Говорит Господь Своим ученикам: кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и возьми крест свой, и следуй за Мною.

Иже бо аще хощет душу свою спасти, погубит ю: а иже погубит душу свою Менe ради и Eвангелиа, той спасет ю:

Ибо кто хочет душу свою сберечь, тот потеряет ее, а кто потеряет душу свою ради Меня и Евангелия, тот сбережет ее.

Кая бо польза человеку, аще приобрящет мир весь, и отщетит душу свою?

Ибо какая польза человеку, если он приобретет весь мир, а душе своей повредит?

Или что даст человек измену на души своей?

Или какой выкуп даст человек за душу свою?

Иже бо аще постыдится Менe и Моих словес в роде сем прелюбодейнем и грешнем, и Сын Человеческий постыдится eго, eгда приидет во славе Oтца Своего со Ангелы святыми.

Ибо кто постыдится Меня и Моих слов в роде сем прелюбодейном и грешном, того постыдится и Сын Человеческий, когда приидет в славе Отца Своего со святыми Ангелами.

И глаголаше им: аминь глаголю вам, яко суть нецыи от зде стоящих, иже не имут вкусити смерти, дондеже видят Царствие Божие пришедшее в силе.

И сказал им: истинно говорю вам: есть некоторые из стоящих здесь, которые не вкусят смерти, как уже увидят Царствие Божие, пришедшее в силе.

Причастный: Знаменася на нас свет лица Твоего Господи.

На трапезе же учреждаемся, якоже указася в 1-ю Неделю Православия.

ВечерняУтреняЛитургия