Неделя 4-я Великого поста


ГлавнаяТриодьНеделя 4-я Великого поста

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя четвертая святых постов


На Литургии

изобразительныя, и блаженны гласа на 6, предпразднства песнь 3-я на 4.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Помяни нас, Христе Спасе мира, якоже разбойника помянул еси на древе: и сподоби всех едине Щедре, Небесному Царствию Твоему.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Слыши Адаме, и радуйся со Евою: яко обнаживый прежде обоя, и прелестию взем вас пленники, Крестом Христовым упразднися.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

На Древе пригвожден быв Спасе наш волею, яже от древа клятвы Адама избавил еси, воздая яко Щедр еже по образу, и райское селение.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Днесь Христос воскрес от гроба, всем верным подая нетление, и радость обновляет мироносицам по страсти и Воскресении.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Радуйтеся мудрыя жены мироносицы, первыя Христово Воскресение видевша, и его возвестивша апостолом, всего мира воззвание.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Друзи Христовы апостоли явльшеся, сопрестольни Его славе быти имуще, со дерзновением Тому нам предстати, яко ученицы Его молитеся.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Земля, яже терние страстей печальне израстившая, взыграя, ликуй: се бо Земледелатель Безсмертный, клятвы изымая тя, ныне приходит.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Божественное руно, готовися, Дево нескверная: на Тя бо Бог, яко дождь, снидет изсушити потоки преступления.

Слава: Свитче Божественный, благоукрасися: перстом бо Отчим напишется в Тебе Божественное Слово, воплощся, безсловесия моего разрешая преступление.

И ныне: Златый светильниче, подыми огнь Божества, возсияющий Тобою, и свет мирови даруя, имже зол наших тьма разорится.

По входе тропари.

В храме в честь праздника Господнего или Божией Матери: воскресный, предпразднства. Слава, кондак воскресный, И ныне, кондак предпразднства.

В храме в честь святого: тропарь воскресный, предпразднства, храма; кондак воскресный. Слава, кондак храма, И ныне, кондак предпразднства.

Прокимен, глас 8: Помолитеся, и воздадите Господеви Богу нашему. Стих: Ведом во Иудеи Бог, во Израили велие имя Его.

Апостол дне, ко Евреем, зачало 314. [Евр. 6, 13 – 20.]

Братие, Аврааму бо обетовая Бог, понеже ни eдинем имяше болшим клятися, клятся Собою,

Братья, Бог, давая обетование Аврааму, как не мог никем высшим клясться, клялся Самим Собою,

Глаголя: воистинну благословя благословлю тя и умножая умножу тя.

Говоря: истинно благословляя благословлю тебя и размножая размножу тебя.

И тако долготерпев, получи обетование.

И так Авраам, долготерпев, получил обещанное.

Человецы бо болшим кленутся, и всякому их прекословию кончина во извещение клятва (eсть).

Люди клянутся высшим, и клятва во удостоверение оканчивает всякий спор их.

В немже лишше хотя Бог показати наследником обетования непреложное совета Своего, ходатайствова клятвою:

Посему и Бог, желая преимущественнее показать наследникам обетования непреложность Своей воли, употребил в посредство клятву,

Да двема вещьми непреложными, в нихже невозможно солгати Богу, крепкое утешение имамы прибегшии ятися за предлежащее упование,

Дабы в двух непреложных вещах, в которых невозможно Богу солгать, твердое утешение имели мы, прибегшие взяться за предлежащую надежду,

Eже аки котву имамы души, тверду же и известну, и входящую во внутреннейшее завесы,

Которая для души есть как бы якорь безопасный и крепкий, и входит во внутреннейшее за завесу,

Идеже предтеча о нас вниде Иисус, по чину Мелхиседекову Первосвященник быв во веки.

Куда предтечею за нас вошел Иисус, сделавшись Первосвященником навек по чину Мелхиседека.

Аллилуиа: Приидите, возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему. Стих: Предварим лице Его во исповедании, и во псалмех воскликнем Ему.

Евангелие от Марка, зачало 40. [Мк. 9, 17 – 31.]

Во время оно, eдин от народа рече ко Иисусу: Учителю, приведох сына моего к Тебе, имуща духа нема:

Во время оно, один из народа сказал Иисусу: Учитель! я привел к Тебе сына моего, одержимого духом немым:

И идеже колиждо имет eго, разбивает eго, и пены тещит, и скрежещет зубы своими, и оцепеневает: и рех учеником Твоим, да изженут eго, и не возмогоша.

Где ни схватывает его, повергает его на землю, и он испускает пену, и скрежещет зубами своими, и цепенеет. Говорил я ученикам Твоим, чтобы изгнали его, и они не могли.

Oн же отвещав eму глагола: о, роде неверен, доколе в вас буду? доколе терплю вы? Приведите eго ко Мне.

Отвечая ему, Иисус сказал: о, род неверный! доколе буду с вами? доколе буду терпеть вас? Приведите его ко Мне.

И приведоша eго к Нему. И видев Eго, абие дух стрясе eго: и пад на земли, валяшеся, пены теща.

И привели его к Нему. Как скоро бесноватый увидел Его, дух сотряс его; он упал на землю и валялся, испуская пену.

И вопроси oтца eго: колико лет eсть, отнележе сие бысть eму? Oн же рече: издетска:

И спросил Иисус отца его: как давно это сделалось с ним? Он сказал: с детства;

И многажды во oгнь вверже eго и в воды, да погубит eго: но аще что можеши, помози нам, милосердовав о нас.

И многократно дух бросал его и в огонь и в воду, чтобы погубить его; но, если что можешь, сжалься над нами и помоги нам.

Иисус же рече eму: eже аще что можеши веровати, вся возможна верующему.

Иисус сказал ему: если сколько-нибудь можешь веровать, всё возможно верующему.

И абие возопив oтец oтрочате, со слезами глаголаше: верую, Господи: помози моему неверию.

И тотчас отец отрока воскликнул со слезами: верую, Господи! помоги моему неверию.

Видев же Иисус, яко срищется народ, запрети духу нечистому, глаголя eму: душе немый и глухий, Аз ти повелеваю: изыди из него и ктому не вниди в него.

Иисус, видя, что сбегается народ, запретил духу нечистому, сказав ему: дух немой и глухой! Я повелеваю тебе, выйди из него и впредь не входи в него.

И возопив и много пружався, изыде: и бысть яко мертв, якоже мнозем глаголати, яко умре.

И, вскрикнув и сильно сотрясши его, вышел; и он сделался, как мертвый, так что многие говорили, что он умер.

Иисус же eмь eго за руку, воздвиже eго: и воста.

Но Иисус, взяв его за руку, поднял его; и он встал.

И вшедшу Eму в дом, ученицы Eго вопрошаху Eго eдинаго: яко мы не возмогохом изгнати eго?

И как вошел Иисус в дом, ученики Его спрашивали Его наедине: почему мы не могли изгнать его?

И рече им: сей род ничимже может изыти, токмо молитвою и постом.

И сказал им: сей род не может выйти иначе, как от молитвы и поста.

И оттуду изшедше, идяху сквозе Галилею: и не хотяше, да кто увесть.

Выйдя оттуда, проходили через Галилею; и Он не хотел, чтобы кто узнал.

Учаше бо ученики Своя и глаголаше им, яко Сын Человеческий предан будет в руце человечeсте, и убиют Eго: и убиен быв, в третий день воскреснет.

Ибо учил Своих учеников и говорил им, что Сын Человеческий предан будет в руки человеческие и убьют Его, и, по убиении, в третий день воскреснет.

Киноник: Хвалите Господа с Небес, хвалите Его в вышних.

ВечерняУтреняЛитургия