|
|
Неделя пятая святых постов, память прп. Марии Египетской
На Утрени,
На Бог Господь: тропарь воскресный дважды, глас 1:
Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим пречистое тело Твое, воскресл еси тридневный Спасе, даруяй мирови жизнь. Сего ради силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: слава Воскресению Твоему Христе: слава Царствию Твоему: слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.
Слава, преподобныя, глас 8:
В тебе мати известно спасеся еже по образу: приимши бо крест, последовала еси Христу и деющи учила еси: презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души вещи безсмертней. Темже и со ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Иже нас ради рождейся от Девы, и распятие претерпев Благий, испровергий смертию смерть, и воскресение явлей яко Бог, не презри яже создал еси рукою Твоею: яви человеколюбие Твое Милостиве, приими рождшую Тя Богородицу молящуюся за ны: и спаси Спасе наш, люди отчаянныя.
По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 1:
Гроб Твой Спасе, воини стрегущии, мертвии от облистания явльшагося ангела быша, проповедающа женам Воскресение. Тебе славим тли потребителя, Тебе припадаем воскресшему из гроба, и единому Богу нашему.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Ко Кресту пригвождься волею Щедре, во гробе положен быв яко мертв Животодавче, державу стерл еси Сильне смертию Твоею: Тебе бо вострепеташа вратницы адовы, Ты совоздвигл еси от века умершия, яко един Человеколюбец.
Слава, и ныне, Богородичен: Матерь Тя Божию свемы вси Деву воистинну, и по рождестве явльшуюся, иже любовию прибегающии к Твоей благости: Тебе бо имамы грешнии предстательство, Тебе стяжахом в напастех спасение, едину Всенепорочную.
По 2-м стихословии, седален, глас 1.
Подобен: Камени запечатану:
Жены ко гробу приидоша уранша, и ангельское явление видевша трепетаху: гроб облиста жизнь, чудо удивляше я: сего ради шедша учеником проповедаху востание: ад плени Христос, яко един крепок и силен, и истлевшия вся совоздвиже, осуждения страх разрушив Крестом.
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
На Кресте пригвоздился еси Животе всех, и в мертвых вменился еси безсмертный Господи, воскресл еси тридневен Спасе, совоздвиг Адама от тления. Сего ради силы небесныя вопияху Тебе, Жизнодавче Христе: слава Воскресению Твоему, слава снизхождению Твоему, едине Человеколюбче.
Слава, и ныне, Богородичен: Марие, честное Владыки приятелище, воскреси ны падшия в пропасть лютаго отчаяния, и прегрешений и скорбей, Ты бо еси грешным спасение и помощь, и крепкое предстательство, и спасаеши рабы Твоя.
Таже, Блажени непорочнии: Посем тропари: Ангельский собор:
Таже ектениа малая, и ипакои, глас 1:
Разбойничо покаяние рай окраде, плач же мироносиц радость возвести, яко воскресл еси Христе Боже, подаяй мирови велию милость.
Степенны: антифон 1, глас 1, стихи повторяюще:
Внегда скорбети ми, услыши моя болезни, Господи Тебе зову.
Пустынным непрестанное Божественное желание бывает, мира сущим суетнаго кроме {сущим вне суетнаго мира}.
Слава: Святому Духу честь и слава, якоже Отцу подобает, купно же и Сыну, сего ради да поем Троице единодержавие.
И ныне, тойже.
Антифон 2:
На горы Твоих вознесл еси мя законов, добродетельми просвети Боже, да пою Тя.
Десною Твоею рукою приим Ты Слове, сохрани мя, соблюди, да не огнь мене опалит греховный.
Слава: Святым Духом всякая тварь обновляется, паки текущи на первое: равномощен бо есть Отцу и Слову.
И ныне, тойже.
Антифон 3:
О рекших мне, внидем во дворы Господни, возвеселися мой дух, срадуется сердце.
В дому Давидове страх велик: тамо бо престолом поставленным, судятся вся племена земная, и языцы.
Слава: Святому Духу, честь, поклонение, славу и державу, якоже Отцу достоит, и Сынови подобает приносити: Единица бо есть Троица Естеством, но не Лицы.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 1: Ныне воскресну, глаголет Господь, положуся во спасение, не обинюся о нем. Стих: Словеса Господня, словеса чиста.
Всякое дыхание:
Евангелие воскресно 9, от Иоанна, зачало 65. [Ин. 20, 19 – 31.]
Сущу позде в день той, во едину от суббот, и дверем затворенным, идеже бяху ученицы (Его) собрани, страха ради иудейска, прииде Иисус и ста посреде, и глагола им: мир вам. |
В тот первый день недели вечером, когда двери дома, где собирались ученики Его, были заперты из опасения от иудеев, пришел Иисус, и стал посреди, и говорит им: мир вам! |
И сие рек, показа им руце (и нозе) и ребра Своя. Возрадовашася убо ученицы, видевше Господа. |
Сказав это, Он показал им руки и ноги и ребра Свои. Ученики обрадовались, увидев Господа. |
Рече же им Иисус паки: мир вам: якоже посла Мя Отец, и Аз посылаю вы. |
Иисус же сказал им вторично: мир вам! как послал Меня Отец, так и Я посылаю вас. |
И сие рек, дуну и глагола им: приимите Дух Свят: |
Сказав это, дунул, и говорит им: примите Духа Святаго. |
Имже отпустите грехи, отпустятся им: и имже держите, держатся. |
Кому простите грехи, тому простятся; на ком оставите, на том останутся. |
Фома же, един от обоюнадесяте, глаголемый Близнец, не бе (ту) с ними, егда прииде Иисус. |
Фома же, один из двенадцати, называемый Близнец, не был тут с ними, когда приходил Иисус. |
Глаголаху же ему друзии ученицы: видехом Господа. Он же рече им: аще не вижу на руку Его язвы гвоздинныя, и вложу перста моего в язвы гвоздинныя, и вложу руку мою в ребра Его, не иму веры. |
Другие ученики сказали ему: мы видели Господа. Но он сказал им: если не увижу на руках Его ран от гвоздей, и не вложу перста моего в раны от гвоздей, и не вложу руки моей в ребра Его, не поверю. |
И по днех осмих паки бяху внутрь ученицы Его, и Фома с ними. Прииде Иисус дверем затворенным, и ста посреде (их) и рече: мир вам. |
После восьми дней опять были в доме ученики Его, и Фома с ними. Пришел Иисус, когда двери были заперты, стал посреди них и сказал: мир вам! |
Потом глагола Фоме: принеси перст твой семо, и виждь руце Мои: и принеси руку Твою, и вложи в ребра Моя: и не буди неверен, но верен. |
Потом говорит Фоме: подай перст твой сюда и посмотри руки Мои; подай руку твою и вложи в ребра Мои; и не будь неверующим, но верующим. |
И отвеща Фома и рече Ему: Господь мой и Бог мой. |
Фома сказал Ему в ответ: Господь мой и Бог мой! |
Глагола ему Иисус: яко видев Мя, веровал еси: блажени не видевшии и веровавше. |
Иисус говорит ему: ты поверил, потому что увидел Меня; блаженны невидевшие и уверовавшие. |
Многа же и ина знамения сотвори Иисус пред ученики Своими, яже не суть писана в книгах сих: |
Много сотворил Иисус пред учениками Своими и других чудес, о которых не писано в книге сей. |
Сия же писана быша, да веруете, яко Иисус есть Христос Сын Божий, и да верующе живот имате во имя Его. |
Сие же написано, дабы вы уверовали, что Иисус есть Христос, Сын Божий, и, веруя, имели жизнь во имя Его. |
Воскресение Христово: псалом 50.
Слава, глас 8: Покаяния отверзи ми: И ныне: На спасения стези: Таже, глас 6: Помилуй мя Боже: Множества содеянных мною лютых:
По всем обычнем последовании, каноны 3: воскресный с Богородичным на 6: Триоди на 4: и преподобныя на 4.
Канон воскресный, глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Тропарь: Иже рукама пречистыма от персти Богодетельне исперва создав мя: руце распростерл еси на Кресте, от земли взывая тленное мое тело, еже от Девы приял еси.
Умерщвление подъял еси мене ради, и душу смерти предал еси, Иже вдохновением Божественным душу ми вложивый, и отрешив вечных уз, и совоскресив нетлением прославил еси.
Богородичен: Радуйся благодати источниче. Радуйся лествице, и двере небесная, радуйся свещниче, и ручко златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа мирови рождшая.
Ин канон, Пресвятей Богородице. Ирмос тойже.
Кую Ти достойную песнь наше принесет неможение? точию обрадовательную, ейже нас Гавриил тайно научил есть: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Приснодеве и Матери Царя вышних сил, от чистейша сердца вернии духовне возопиим: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Канон на богатаго, и на Лазаря. Глас 8.
Ирмос: Воду прошед:
Оставил мя еси богатству сластей, веселящемуся на всяк день в сладости богатому. Темже Тя молю Спасе, огня мя якоже Лазаря избави.
Одеяхся Спасе сластьми, якоже обложивый себе виссон и злато, и златую одежду: но мя во огнь якоже онаго, да не послеши.
Веселяшеся богатством и сладостию богатый, древле в житии тленнем: темже на муки осудися, нищий орошашеся Лазарь.
Богородичен: Чини Тя ангел и человек, безневестная Мати, хвалят непрестанно: Творца бо сих якоже Младенца во объятиих Твоих носила еси.
Другий канон преподобныя, на 4. Глас 6.
Ирмос: Волною морскою:
Любовию светоносную и божественную твою память празднующему, свет низпосли ми, предстоящая преподобная свету неприступному Христу, искушений всяческих мя жития избавляющи.
К египтяном плотию отшедый, Неописанный и Превечный, из Египта показует всесветлую тя звезду, ведый Господь вся прежде бытия.
Божественных заповедей честная не ведущи, божественный образ Божий окаляла еси: Божественным же промыслом паки очистила еси всехвальная, обожившися деяньми божественными преподобная твоими.
Богородичен: О Твоего Боже мой многаго благоутробия, и неизреченнаго Твоего снизхождения! Како первее блудницу, Матере Твоея мольбами, яко чистую и непорочную, ангелом уподобил еси.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея Человеколюбче.
Бог сый мне Блаже, падшаго ущедрил еси, и снити ко мне благоволив, вознесл мя еси распятием, еже вопити Тебе Святый: храме одушевленный неизреченныя Твоея славы Человеколюбче {Свят Иже славы Господь неизменный благостию}.
Живот ипостасный Христе сый, в истлевша мя, яко милосердый Бог оболкся, в персть смертную сошед Владыко, смертную державу разрушил еси, и мертв тридневен воскрес, в нетление мя облекл еси.
Богородичен: Бога заченши во чреве Дево, Духом Пресвятым, пребыла еси неопалима, понеже Тя купина законоположнику Моисею, палимую нежегомо, яве предвозвести, огнь нестерпимый приемшую.
Ин.
Облак Тя легкий неложно Дево именуем, пророческим возследующе речением: прииде бо на Тебе Господь низложити египетския прелести рукотворения, и просветити сим служащия.
Тя запечатанный воистинну лик пророческий источник, и заключенную дверь именова, девства Твоего Всепетая, явственне знамения нам пишуще: еже сохранила еси и по Рождестве.
Иный.
Ирмос: Ты еси утверждение:
Лазаря якоже спасл еси от пламене Христе, тако мене от огня избави геенскаго, недостойнаго раба Твоего.
Богатый страстьми, и сластьми есмь, Господи, Лазарь же убогий лишением добродетелей, но спаси мя.
В червленицу и виссон облачашеся богатый, сластьми и грехами, сего ради пламенствуется.
Богородичен: Даждь нам помощь, молитвами Твоими Всечистая, прилоги отражающи лютых обстояний.
Иный.
Ирмос: Тебе на водах:
Ко вратом погибели приближшуюся деяньми безместными, врата прежде адова сокрушивый силою Божества, врата покаяния тебе отверзает всечестная, дверь сый Сам живота.
Оружие греха Долготерпеливе прежде бывшую, оружию Креста Божественнаго поклонением показал еси, оружия бесов вся, и козни всяко побеждающую, Благоутробне.
Цену за всех, Свою прежде измявый кровь, банею слез чистую тя соделовает, проказою лютою болевшую злейшаго деяния, всяко еже быти всем давый.
Богородичен: Слова всякаго есть вышшее, еже на Тебе Дево: Слово бо Отчее в Тебе боголепно вселися, разрешение согрешений всем согрешающим, словом единем подаваяй.
Кондак преподобныя, глас 3:
Подобен: Дева днесь:
Блудами первее преисполнена всяческими, Христова невеста днесь покаянием явися, ангельское жительство подражающи, демоны Креста оружием погубляет. Сего ради Царствия невеста явилася еси Марие преславная.
Икос: Агницу Христову и дщерь песньми восхвалим ныне, Марию приснопамятную, явльшуюся Египетское овча: и прелести сих всея избеже, и едина принесеся Церкви совершенное возращение, воздержанием и молитвою подвизающися паче меры человеческаго естества. Темже и возвыси ея и житие и деяние, един Вседержитель, Марии преславныя.
Седален, глас 8.
Подобен: Премудрость и слово:
Взыграния вся плотская обуздавши труды постническими, мужественное явила еси души твоея мудрование. Крест бо Господень видети возжелавши, самую себе всечестная мирови распяла еси: отнюдуже и к желанию ангельскаго жительства любезно управила еси себе всеблаженная. Моли Христа Бога, оставление согрешений даровати, чтущим любовию святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен: Небесная врата и ковчег, всесвятую гору, светозарный облак воспоим, неопалимую купину, словесный рай, Евино воззвание, вселенныя всея великое сокровище: яко спасение в Ней содеяся мирови, и оставление древних согрешений. Тем и вопием Ей: молися Сыну Твоему и Богу, согрешений оставление даровати, благочестно покланяющимся всесвятому Рождеству Твоему.
Песнь 4.
Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.
Кто Сей Спас Иже из Едома исходя, венец нося терновен, очервленну ризу имый, на Древе вися? Израилев есть Сей Святый, во спасение наше и обновление.
Видите людие непокоривии, и устыдитеся: Егоже бо яко злодея вы вознести на Крест у Пилата испросисте умовредне, смерти разрушив силу, Боголепно воскрес из гроба.
Богородичен: Древо Тя Дево жизни вемы: не бо снеди плод смертоносный человеком из Тебе прозябе, но живота присносущнаго наслаждение, во спасение нас поющих Тя.
Ин.
Слыши чудес небо, и внушай земле, яко Дщи перстнаго убо падшаго Адама, Богу наречена бысть, и Своему Содетелю Родительница, на спасение наше и обновление.
Поем великое и страшное Твое таинство, премерных бо утаився чиноначалий, на Тя Иже Сый сниде яко дождь на руно, Всепетая, на спасение нас поющих Тя.
Ин.
Ирмос: Услышах Господи:
Наслаждашеся богатый брашном, и одеяньми веселяся: Лазарь же насытитися желаше сего трапезы крупиц.
Пси убо облизоваху языком нищаго Лазаря струпы, сострадательнейшее бывающе, богатаго разума ко убогому.
Пред враты валяшеся древле богатаго, Спасе, Лазарь мучимь язвами убожества, отонудуже ныне прославляется.
Богородичен: Егоже родила еси Пречистая, моли спастися воспевающим Тя, от работы льстиваго, яко едина еси нам Предстательница.
Ин.
Ирмос: На Кресте Твое Божественное истощание:
Яко Содетель человеческаго естества, яко милости источник, и благоутробия богатство, ущедрил еси Человеколюбче прибегницу Твою, и исхитил еси сию губительнаго зверя.
Крест видети потщавшися, крестным просвещением Марие озарилася еси, Крестом беседовавшаго, манием Божественным распеншися мирови досточудная.
Злых вина первее, сласть лукавая, многим бывши, аки солнце просиявши, всем наставница преподобная явися согрешающим.
Богородичен: Ум превозшла еси и небесный, мысленное небо всех Царя: законов бо естества вне Чистая Законодателя и Создателя всех родила еси.
Песнь 5.
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия, православно поющих Тя.
Пастыря овцам великаго и Господа, иудеи древом Крестным умертвиша: но Той яко овцы, мертвыя во аде погребенныя, державы смертныя избави.
Крестом Твоим мир благовестив, и проповедав пленным Спасе мой оставление, державу имущаго посрамил еси Христе нага, обнищавша показавый Божественным востанием Твоим.
Богородичен: Прошения верно просящих, Всепетая, не презри: но приими, и сия доношай Сыну Твоему Пречистая, Богу единому Благодетелю, Тебе бо предстательницу стяжахом.
Ин.
Веселятся небесныя силы зряще Тя: радуются с ними человеков собрания: Рождеством бо Твоим совокупишася, Дево Богородице, еже достойно славим.
Да движатся вси языцы человечестии и мысли, к похвале человеческаго воистинну удобрения, Дева предстоит яве славящи, верою Тоя поющих чудеса.
Иный.
Ирмос: Вскую мя отринул еси:
На Авраамлих недрех, Лазаря богатый егда узре, во свете и славе веселящася, отче, взываше, Аврааме, помилуй мя во огни осужденнаго, и языком люте пламенуема.
Насладился еси богатством жития веселяся, Авраам глаголаше богатому, отнюдуже мучишися зде вечно во огни сый, нищии же в веселии нескончаемом радуется Лазарь.
Жития прелестию богатый бых, якоже богатый житие все сластьми иждивый, Человеколюбче: но молю Твоих щедрот, еже свободити ми ся огня, якоже спасеся Лазарь.
Богородичен: Матернее дерзновение к Сыну стяжавши Всечистая, сроднаго промышления о нас не презри, молимся: яко Тя и едину, христиане ко Владыце, умилостивление благоприятное предлагаем.
Иный.
Ирмос: Богоявления Твоего Христе:
Моисей прославися иногда на Синаи, Божия задняя таинственно видев преславный, подписуя странное таинство: манноприемлющия же стамны ныне, образу пречистому тепле припадши, Мариа ангельское житие носит.
Храм благолепия Твоего вожделевши псаломски видети, умное же селение славы Твоея, Твой храм осквернившая: умными молитвами Христе, Твоего храма неискусомужныя бывшия, храм мя вседетельнаго сотвори Духа.
Удою плоти, очесы многих уловившая, сластию краткою, снедь же диаволу сих сотворшая, уловлена бысть всеистинно Божественною благодатию Креста честнаго сладчайшая Христови снедь бывши.
Богородичен: Научен лик пророческий таинству еже в Тебе, таинственными богоглаголаньми Пречистая, Тебе многообразно предглагола: манноприемлющия же стамны ныне, образу пречистому сия припадши, Мариа споручница грешных к Богу.
Песнь 6.
Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Согрешением первозданнаго Господи, люте уязвихомся, раною же исцелихомся Твоею, еюже за ны уязвился еси Христе: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Возвел ны еси из ада Господи, кита убив всеядца, Всесильне, Твоею державою низложив того силу: Ты бо живот, и свет еси, и воскресение.
Богородичен: Веселятся о Тебе Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.
Ин.
Предстоят раболепне Рождеству Твоему чини небеснии, дивящеся достойно Твоему безсеменному Рождеству Приснодево: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.
Воплотися прежде сый безплотен, Слово из Тебе Пречистая, всяческая волею творяй, безтелесных воинства приведый от небытия яко Всесилен.
Иный.
Ирмос: Очисти мя Спасе:
Богатый себе пламеню огненному осуди сластным житием: убогий же Лазарь нищету избрав в сем житии, сподобися нескончаемыя радости.
В недрех Авраамлих Лазарь сподобися, вечнаго живота наслаждаяся: огню же богатый душею и телом осудися мучася.
Осужден есть во огнь богатый Лазаря ради: не осуди мене окаяннаго, молюся человеколюбче Господи, но яко Лазаря, света мя Твоего сподоби.
Богородичен: Да избавимся лютых прегрешений молитвами Твоими Богомати Чистая, и да получим Божественное просвещение, из Тебе несказанно воплощшагося Сына Божия.
Иный.
Ирмос: Бездна последняя:
Радуются, Марие, ангельская воинства, равное преподобная житие сим в тебе зряще, и славу Господеви зовут.
Ужасаются бесов мрачных состояния, терпеливаго твоея крепости, яко жена преславно, и нагая, и единая сим возмогла еси.
Просияла еси аки солнце Марие всехвальная, и пустыню чудесы всю просветила еси. Темже и мене светом уясни.
Богородичен: Ангели, просветившеся славою Рождества Твоего, на земли мир всем нам, и благоволение человеком, Дево, возопиша.
Кондак, глас 1:
Подобен: Егда приидеши:
Воскресл еси яко Бог из гроба во славе, и мир совоскресил еси, и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, и смерть исчезе: Адам же ликует Владыко, Ева ныне от уз избавляема радуется зовущи: Ты еси, Иже всем подая Христе воскресение.
Икос: Воскресшаго тридневно воспоим яко Бога всесильна, и врата адова стершаго, и яже от века из гроба воздвигшаго, мироносицам явльшагося, якоже благоизволил есть, прежде сим еже радуйтеся, рекий: и апостолом радость возвещая, яко един Жизнодавец. Темже верою жены учеником знамения победы благовествуют, и ад стенет, и смерть рыдает: мир же веселится, и вси с ним радуются. Ты бо подал еси Христе всем воскресение.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Убояся земля, сокрыся солнце, и померче свет, раздрася церковная божественная завеса, камение же разседеся: на Кресте бо висит Праведный, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Ты быв аки безпомощен, и уязвен в мертвых волею нас ради превозносимый, вся свободил еси, и державною рукою совоскресил еси, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Богородичен: Радуйся, источниче присноживыя воды. Радуйся, раю пищный. Радуйся, стено верных. Радуйся неискусобрачная. Радуйся всемирная радосте, Еюже нам возсия хвальный отцев Бог и препрославлен.
Ин.
Тя Богородице лествицу Иаков пророчески разумевает: Тобою бо превозносимый на земли явися, и с человеки поживе, яко благоволи, хвальный отцев Бог и препрославлен.
Радуйся Чистая, из Тебе пройде Пастырь, Иже во Адамову кожу оболкся воистинну, превозносимый, во всего мя человека, за благоутробие непостижное: хвальный отцев Бог и препрославлен.
Иный.
Ирмос: От Иудеи дошедше:
Иов якоже древле во гноищи червей и кале лежаше, такоже и пред враты богатаго Лазарь седяше, вопия: отец Боже благословен еси.
Валяяся пред враты немилосердаго богатаго древле Лазарь, крупиц желаше его трапезы, но никтоже даяше ему: и вместо сих обрете Авраамля недра.
Немилосердаго богатаго части, Христе мой избави мя, молюся, и убогому Лазарю счинив мя, вопити Тебе благодарно сподоби: отец наших Боже благословен еси.
Богородичен: Из утробы девственныя Воплотивыйся, явился еси на спасение наше. Темже Твою Матерь ведуще Богородицу, благодарно зовем: отец наших Боже благословен еси.
Иный.
Ирмос: Отроцы в Вавилоне:
Превеликий во отцех, обхожда пустыню, Зосима мудрый, преподобную видети сподобися: благословен еси, зовет же, Боже отец наших.
Что отче, странное всякия добродетели детельныя, видети пришел еси женище? преподобная вопияше старцу: благословен еси, зовет же, Боже отец наших.
Умертвивши блаженная страстей твоих взыграния, к безстрастия ныне устремилася еси пристанищу, зовущи: благословен еси Господи Боже отец наших.
Богородичен: Зачала еси неизреченно, Дева пребывши Пречистая, и родила еси мирови спасение, Христа Бога нашего: темже Тя вси песньми вернии величаем.
Песнь 8.
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Иже волею вся творяй, и претворяяй, обращаяй сень смертную в вечную жизнь, страстию Твоею Слове Божий, Тебе непрестанно вся дела Господня Господа поим, и превозносим во вся веки.
Ты разорил еси сокрушение Христе, и окаянство, во вратех и твердынях адовых, воскрес из гроба тридневен. Тебе непрестанно вся дела яко Господа поют, и превозносят во вся веки.
Богородичен: Яже без семене и преестественне от облистания Божественнаго рождшую бисера многоценнаго Христа, воспоим глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во вся веки.
Ин.
Чертог световидный, из негоже всех Владыка, яко Жених произыде Христос, воспоим вси вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Радуйся престоле славный Божий, радуйся верных стено, Еюже сущим во тьме возсия свет Христос, Тебе блажащим, и вопиющим: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Иный.
Ирмос: Седмерицею пещь:
Во одежду багряную и виссон, и порфиру богатый древле облачашеся светло окаянный: убогий же Лазарь во вратех сего люте лежаше, крупиц падающих трапезы хотя насытитися, и никтоже подаяше ему: темже в славе Христу сцарствует.
Во вратех лежаше богатаго Лазарь, согнив телом ранами, и хотяше насыщатися снеди, и никтоже даяше ему: но и пси сострадательно языком облизоваху гной и струпы его. Темже в раи сладости сподобися.
В сластех обогатех, якоже древле богатый, облачаяся на всяк день в багряницу: и аз Многомилостиве, в сладости жития сего себе осуждаю, сластьми и прелестьми. Темже молюся Тебе, от огня избавитися Христе вечнаго, во вся веки.
Троичен: Трисветлое Божество, единственную сияющую зарю, от единаго триипостаснаго Естества, Родителя безначальна, единоестественна же Слова Отцу, и сцарствующа единосущна Духа, дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.
Иный.
Ирмос: Ужаснися бояйся небо:
Глубины сердца испытуяй, прежде бытия предведый вся наша, нужнаго жития исхитил еси прибегшую к Тебе Спасе, нуждно Твоему человеколюбию вопиющую немолчно: священницы благословите, людие превозносите во вся веки.
О изменения честнаго, к лучшему преложения твоего честная! О любве Божественныя, возненавидевшия плотския сласти! О веры горящия и Божественныя, всехвальная Марие! Юже верно хвалим, и превозносим во веки.
Обрела еси болезней возмездие, и трудов твоих воздаяние честная Марие, имиже низложила еси убийцу врага: и ныне со ангелы зовеши, песнь немолчно вопиющи, и превозносящи Христа во веки.
Богородичен: Всего обнови мя благости ради, во утробе Твоей Чистая, не растлив обоего естества свойств, яко всех веков Владыка: отнюдуже Тя, яко вину нашего спасения, песньми поем во вся веки.
Таже поем песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим:
Песнь 9.
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя Богородице непрестанно величаем.
О како, людие беззаконнии и непокоривии, лукавая совещавше, гордаго и нечестиваго оправдиша: Праведнаго же на Древе осудиша Господа славы, Егоже достойно величаем!
Спасе Агнче непорочне, Иже мира грехи вземый, Тебе славим воскресшаго тридневно, со Отцем и Божественным Твоим Духом, и Господа славы: Егоже богословяще, величаем.
Богородичен: Спаси люди Твоя, Господи, ихже стяжал еси честною Твоею кровию, Церквам Твоим подая мир, Человеколюбче, Богородицы молитвами.
Ин.
Из корене Давидова прозябла еси пророческаго Дево, и богоотеческаго: но и Давида яко воистинну Ты прославила еси, яко рождши пророчествованнаго Господа славы: Егоже достойно величаем.
Всяк похвальный, Пречистая, закон побеждается величеством славы Твоея. Но о Владычице, от раб Твоих недостойных, от любве Тебе приносимое приими, Богородице, со усердием пение похвальное.
Иный.
Ирмос: Тя неискусобрачную:
Убогаго мя Лазаря Христе, молюся, соделай, сластей возжеления моя потребляя, яко естеством Бог: добродетельми же мя богата сотвори, да верою в песнопениих величаю Тя.
Богатый и немилосердый, ум мой презрех, верою Твоих заповедей Человеколюбче, пред враты повержен люте: но яко сострадателен и любощедр возстави, якоже древле четверодневнаго друга Лазаря.
Вси извыкохом притче Владычней, вси убо вернии возненавидим богатаго немилосердное, да муки избегнем, и в недрех Авраамлих присно ликуим.
Богородичен: Тя невидимаго Бога носившую объятии, на небесех певаемаго от всякия твари, и Тобою нам дарующаго всегда спасение, в вере величаем.
Иный.
Ирмос: Не рыдай Мене Мати:
Удобь претерпела еси, мати, пустынный труд, укрепляема державною силою Христовою: скверная бо помышления находящая, струями божественных слез угасила еси чистая, постников высото, преподобных похвало.
Пресветлейшими лучами, просвещает тя едина свет рождшая Христа, Дева и Чистая: страшную врагом тя поставляет честная: явственную же всем Марие являет тя, страдалец красото, преподобных утверждение.
Оставивши мудренно земная вся, жилище честное Духа явилася еси: мирских убо лютых свободитися, моли единаго Христа свободителя, верно совершающим Божественную память твою.
Богородичен: Законов естества Дево, паче естества утаившися, новое Отроча на земли родила еси Чистая, Законодавца суща и Ветха деньми, мысленное небо всех Творца: тем верою и любовию Тя ублажаем.
Светилен воскресный.
Заключенным Владыко дверем, яко вшел еси, апостолы исполнил еси Духа Пресвятаго, мирно дунув: имже вязати же и решати грехи рекл еси: и по осми днех Твоя ребра Фоме показал еси, и руце. С нимже вопием: Господь и Бог Ты еси.
Таже преподобныя.
Подобен: Небо звездами:
Образ покаяния тебе имуще всепреподобная Марие, Христа моли, во времени Поста, сему нам дароватися, яко да в вере и любви, тя песньми восхвалим.
Богородичен: Сладосте ангелов, скорбящих радосте, христиан предстательнице, Дево Мати Господня, заступи нас, и избави вечных мук.
На хвалитех стихиры воскресны, Осмогласника 4, и анатолиевы 4.
Стихиры воскресны, глас 1:
Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.
Поем Твою Христе, спасительную страсть, и славим Твое Воскресение.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Крест претерпевый, и смерть упразднивый, и воскресый из мертвых, умири нашу жизнь Господи, яко един всесилен.
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Ада пленивый, и человека воскресивый, Воскресением Твоим Христе, сподоби нас чистым сердцем, Тебе пети и славити.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.
Боголепное Твое снисхождение славяще, поем Тя Христе. Родился еси от Девы, и не разлучен был еси от Отца, пострадал еси яко Человек, и волею претерпел еси Крест, воскресл еси от гроба, яко от чертога произшед да спасеши мир, Господи слава Тебе.
Ины стихиры, анатолиевы, глас тойже:
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.
Егда пригвоздился еси на Древе крестнем, тогда умертвися держава вражия: тварь поколебася страхом Твоим: и ад пленен бысть державою Твоею: мертвыя от гроб воскресил еси, и разбойнику рай отверзл еси: Христе Боже наш слава Тебе.
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
Рыдающа со тщанием гроба Твоего дошедша честныя жены, обретша же гроб отверст, и уведевша от ангела новое и преславное чудо, возвестиша апостолом: яко воскресе Господь, даруяй мирови велию милость.
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
Страстей Твоих Божественным язвам покланяемся Христе Боже, и еже в Сионе Владычнему священнодействию, на конец веков Богоявленне бывшему: ибо во тьме спящия, солнце просвети правды, к невечернему наставляя сиянию: Господи слава Тебе.
Стих: Возвеселюся и возрадуюся о Тебе, пою имени Твоему, Вышний.
Любомятежный роде еврейский внушите, где суть, иже к Пилату пришедшии: да рекут стрегущии воини: где суть печати гробныя? где преложен бысть Погребенный? где продан бысть Непроданный? како украдено бысть сокровище? что оклеветуете Спасово востание пребеззаконии иудеи? Воскресе Иже в мертвых свободь, и подает мирови велию милость.
Таже глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
И поем самогласен, глас 1.
Несть Царство Божие пища и питие: но правда и воздержание со святостию. Темже не богатии внидут в не: но елицы сокровища своя в руки нищих влагают. Сия и Давид пророк учит глаголя: праведен муж милуяй весь день, наслаждаяйся Господеви, и во свете ходяй не поткнется. Сия же вся к наказанию нашему писашася, яко да постящеся благостыню творим, и даст нам Господь вместо земных небесная.
Слава, паки тойже. И ныне: Преблагословенна еси:
Славословие великое. И отпуст.
Слава, и ныне, стихира евангельская, глас 5:
Яко в последняя лета, сущу позде от суббот предстал еси другом Христе, и чудесем чудо извествуеши, заключенным входом дверным, еже из мертвых Твое Воскресение: но исполнил еси радости ученики, и Духа Святаго преподал еси им, и власть подал еси оставления грехов и Фомы не оставил еси в неверствия погружатися бури. Темже подаждь и нам разум истинный, и оставление прегрешений Благоутробне Господи.
И час 1-й.
|
|