На правах рекламы:

• На http://www.sfera-dome.ru строительство купольных сооружений москва.

   

Неделя 5-я Великого поста


ГлавнаяТриодьНеделя 5-я Великого поста

ВечерняУтреняЛитургияВ Неделю 5-ю вечера

Неделя пятая святых постов, память прп. Марии Египетской


На Литургии

Блаженна гласа.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Снедию изведе из рая враг Адама: Крестом же разбойника введе Христос вонь, помяни мя, зовуща, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Покланяюся страстем Твоим, славословлю и Воскресение со Адамом и разбойником, со гласом светлым вопию Ти: помяни мя Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Распялся еси Безгрешне, и во гробе положился еси волею: но воскресл еси яко Бог, совоздвигнувый Себе Адама, помяни мя, зовуща, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Храм Твой телесный тридневным воскресивый погребением, со Адамом, и иже от Адама, воскресил еси Христе Боже: помяни нас зовущих, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Мироносицы приидоша плачуща, на гроб Твой Христе Боже, зело рано: и в белых ризах обретоша ангела седяща, что ищете? зовуща. Воскресе Христос, не рыдайте прочее.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Апостоли Твои Господи на гору, аможе повелел еси им, пришедше Спасе, и Тя видевше поклонишася ихже и послал еси во языки учити и крестити я.

Слава, Троичен: Отцу поклонимся, и Сына славословим и Пресвятаго Духа вкупе воспоим, зовуще и глаголюще: Всесвятая Троице, спаси всех нас.

И ныне: Матерь Твою приводят Ти в молитву, людие Твои Христе: мольбами Ея щедроты Твоя даждь нам Благий, да Тя прославляем, из гроба нам возсиявшаго.

Тропари по входе.

[В храме Господском: тропарь воскресный, затем преподобной. Слава, кондак преподобной, И ныне, кондак воскресный.

В храме Божией Матери: тропарь воскресный, храма, преподобной; кондак воскресный. Слава, кондак преподобной, И ныне, кондак храма.

В храме святого: тропарь воскресный, тропарь храма, тропарь преподобной; кондак воскресный, кондак храма. Слава, кондак преподобной, И ныне, Предстательство христиан:]

Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Апостол ко Евреем, зачало 321 от полу. [Евр. 9, 11 – 14.]

Братие, Христос пришед Архиерей грядущих благ, болшею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, сиречь, не сея твари,

Братья, Христос, Первосвященник будущих благ, придя с большею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, то есть не такового устроения,

Ни кровию козлею ниже телчею, но Своею Кровию, вниде eдиною во святая, вечное искупление обретый.

И не с кровью козлов и тельцов, но со Своею Кровию, однажды вошел во святилище и приобрел вечное искупление.

Аще бо кровь козляя и телчая и пепел юнчий кропящий осквернeныя освящает к плотстей чистоте:

Ибо если кровь тельцов и козлов и пепел телицы, через окропление, освящает оскверненных, дабы чисто было тело,

Кольми паче Кровь Христова, Иже Духом Святым Себе принесе непорочна Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, во eже служити нам Богу живу и истинну!

То кольми паче Кровь Христа, Который Духом Святым принес Себя непорочного Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, для служения Богу живому и истинному!

И преподобныя, к Галатом, зачало 208. [Гал. 3, 23 – 29.]

Братие, прежде пришествия веры, под законом стрегоми бехом, затворени в хотящую веру открытися.

Братья, до пришествия веры мы заключены были под стражею закона, до того времени, как надлежало открыться вере.

Темже закон пестун нам бысть во Христа, да от веры оправдимся:

Итак закон был для нас детоводителем ко Христу, дабы нам оправдаться верою;

Пришедшей же вере, уже не под пестуном eсмы.

По пришествии же веры, мы уже не под руководством детоводителя.

Вси бо вы сынове Божии eсте верою о Христе Иисусе:

Ибо все вы сыны Божии по вере во Христа Иисуса;

Eлицы бо во Христа крестистеся, во Христа облекостеся.

Все вы, во Христа крестившиеся, во Христа облеклись.

Несть Иудей, ни eллин: несть раб, ни свободь: несть мужеский пол, ни женский: вси бо вы eдино eсте о Христе Иисусе.

Нет уже Иудея, ни язычника; нет раба, ни свободного; нет мужеского пола, ни женского: ибо все вы одно во Христе Иисусе.

Аще ли вы Христовы, убо Авраамле семя eсте, и по обетованию наследницы.

Если же вы Христовы, то вы семя Авраамово и по обетованию наследники.

Аллилуиа, глас 1: Бог даяй отмщение мне, и покоривый люди под мя. Стих: Величаяй спасения царева, и творяй милость христу своему Давиду, и семени его до века.

Стих, глас тойже: Терпя потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою.

Евангелие от Марка, зачало 47. [Мк. 10, 32 – 45.]

Во время оно, поят Иисус oбанадесять, начат им глаголати, яже хотяху Eму быти:

Во время оно, подозвал Иисус двенадцать, начал им говорить о том, что будет с Ним:

Яко, се, восходим во Иерусалим, и Сын Человеческий предан будет архиереом и книжником, и осудят Eго на смерть, и предадят Eго языком:

Вот, мы восходим в Иерусалим, и Сын Человеческий предан будет первосвященникам и книжникам, и осудят Его на смерть, и предадут Его язычникам,

И поругаются Eму, и уязвят Eго, и оплюют Eго, и убиют Eго: и в третий день воскреснет.

И поругаются над Ним, и будут бить Его, и оплюют Его, и убьют Его; и в третий день воскреснет.

И пред Него приидоста Иаков и Иоанн, сына Зеведеeва, глаголюща: Учителю, хощева, да, eже аще просива, сотвориши нама.

Тогда подошли к Нему сыновья Зеведеевы Иаков и Иоанн и сказали: Учитель! мы желаем, чтобы Ты сделал нам, о чем попросим.

Oн же рече има: что хощета, да сотворю вама?

Он сказал им: что хотите, чтобы Я сделал вам?

Она же реста Eму: даждь нам, да eдин о десную Тебe и eдин о шуюю Тебe сядева во славе Твоей.

Они сказали Ему: дай нам сесть у Тебя, одному по правую сторону, а другому по левую в славе Твоей.

Иисус же рече има: не веста, чесо просита: можета ли пити чашу, юже Аз пию, и крещением, имже Аз крещаюся, креститися?

Но Иисус сказал им: не знаете, чего просите. Можете ли пить чашу, которую Я пью, и креститься крещением, которым Я крещусь?

Она же реста Eму: можева. Иисус же рече има: чашу убо, юже Аз пию, испиета, и крещением, имже Аз крещаюся, креститася:

Они отвечали: можем. Иисус же сказал им: чашу, которую Я пью, будете пить, и крещением, которым Я крещусь, будете креститься;

А eже сести о десную Менe и о шуюю, несть Мне дати, но имже уготовано eсть.

А дать сесть у Меня по правую сторону и по левую – не от Меня зависит, но кому уготовано.

И слышавше десять, начаша негодовати о Иакове и Иоанне.

И, услышав, десять начали негодовать на Иакова и Иоанна.

Иисус же призвав их, глагола им: весте, яко мнящиися владети языки, соодолевают им, и велицыи их обладают ими:

Иисус же, подозвав их, сказал им: вы знаете, что почитающиеся князьями народов господствуют над ними, и вельможи их властвуют ими.

Не тако же будет в вас: но иже аще хощет в вас вящший быти, да будет вам слуга:

Но между вами да не будет так: а кто хочет быть большим между вами, да будем вам слугою;

И иже аще хощет в вас быти старей, да будет всем раб:

И кто хочет быть первым между вами, да будет всем рабом.

Ибо Сын Человечь не прииде, да послужат Eму, но да послужит и даст душу Свою избавление за многи.

Ибо и Сын Человеческий не для того пришел, чтобы Ему служили, но чтобы послужить и отдать душу Свою для искупления многих.

И преподобныя, от Луки, зачало 33. [Лк. 7, 36 – 50.]

Во время оно, моляше Иисуса некий от фарисeй, да бы ял с ним: и вшед в дом фарисеов, возлеже.

Во время оно, некто из фарисеев просил Иисуса вкусить с ним пищи; и Он, войдя в дом фарисея, возлег.

И се жена во граде, яже бе грешница, и уведевши, яко возлежит во храмине фарисеове, принесши алавастр мира,

И вот, женщина того города, которая была грешница, узнав, что Он возлежит в доме фарисея, принесла алавастровый сосуд с миром

И ставши при ногу Eго созади, плачущися, начат умывати нозе Eго слезами, и власы главы своея отираше, и облобызаше нозе Eго, и мазаше миром.

И, став позади у ног Его и плача, начала обливать ноги Его слезами и отирать волосами головы своей, и целовала ноги Его, и мазала миром.

Видев же фарисей воззвавый Eго, рече в себе, глаголя: Сей аще бы был пророк, ведел бы кто и какова жена прикасается Eму: яко грешница eсть.

Видя это, фарисей, пригласивший Его, сказал сам в себе: если бы Он был пророк, то знал бы, кто и какая женщина прикасается к Нему, ибо она грешница.

И отвещав Иисус рече к нему: Симоне, имам ти нечто рещи. Oн же рече: Учителю, рцы.

Обратившись к нему, Иисус сказал: Симон! Я имею нечто сказать тебе. Он говорит: скажи, Учитель.

Иисус же рече: два должника беста заимодавцу некоему: eдин бе должен пятиюсот динарий, другий же пятиюдесят:

Иисус сказал: у одного заимодавца было два должника: один должен был пятьсот динариев, а другой пятьдесят,

Не имущема же има воздати, oбема отда (остави). Который убо eю, рцы, паче возлюбит eго?

Но как они не имели чем заплатить, он простил обоим. Скажи же, который из них более возлюбит его?

Отвещав же Симон рече: мню, яко eмуже вящше отда (остави). Oн же рече eму: право судил eси.

Симон отвечал: думаю, тот, которому более простил. Он сказал ему: правильно ты рассудил.

И обращься к жене, Симонови рече: видиши ли сию жену? Внидох в дом твой, воды на нозе Мои не дал eси: сия же слезами облия Ми нозе и власы главы своея отре.

И, обратившись к женщине, сказал Симону: видишь ли ты эту женщину? Я пришел в дом твой, и ты воды Мне на ноги не дал, а она слезами облила Мне ноги и волосами головы своей отёрла;

Лобзания Ми не дал eси: сия же, отнелиже внидох, не преста облобызающи Ми нозе.

Ты целования Мне не дал, а она, с тех пор как Я пришел, не перестает целовать у Меня ноги;

Маслом главы Моея не помазал eси: сия же миром помаза Ми нозе.

Ты головы Мне маслом не помазал, а она миром помазала Мне ноги.

Егоже ради, глаголю ти: отпущаются греси eя мнози, яко возлюби много: а eмуже мало оставляется, меньше любит.

А потому сказываю тебе: прощаются грехи её многие за то, что она возлюбила много, а кому мало прощается, тот мало любит.

Рече же eй: отпущаются тебе греси.

Ей же сказал: прощаются тебе грехи.

И начаша возлежащии с Ним глаголати в себе: кто Сей eсть, иже и грехи отпущает?

И возлежавшие с Ним начали говорить про себя: кто это, что и грехи прощает?

Рече же к жене: вера твоя спасе тя: иди в мире.

Он же сказал женщине: вера твоя спасла тебя, иди с миром.

Причастен: Хвалите Господа с Небес: другий: В память вечную будет праведник:

На трапезе учреждаемся, якоже и в прежних Неделях.

ВечерняУтреняЛитургияВ Неделю 5-ю вечера