|
|
В субботу 5-й седмицы
В пяток вечера,
стихословим кафисму 18. По обычном же стихословии, на Господи воззвах, поставим стихов 10, и поем самогласен, глас 6, дважды:
Яко от Иерусалима Твоих Божественных заповедей исходя, и к страстем Иерихонским достиг, славою безчестия житейских попечений привлечен, в разбойническия впадох помыслы, сыноположения благодати ризы от них совлекохся, и ранами яко бездушен лежу. Священник же пришед язву видев не внят: и левит, и той возгнушався мимо иде. Ты же Господи, от Девы неизреченно воплощься, излиянием от спасительнаго ребра Твоего, вольне излиявшияся крове и воды, якоже елей искапав Христе Боже, струпы язв моих мягкостию стягни, и к небесному совокупи лику, яко Милосерд.
Мученичен: Мученицы Твои Господи, не отвергошася Тебе, ни отступиша от заповедей Твоих: тех молитвами помилуй нас.
Таже поем стихиры подобны, Пресвятыя Богородицы 3, творяще я 7, глас 6.
Подобен: Всю отложивше:
Совет превечный открывая Тебе Отроковице, Гавриил предста, Тебе лобзая и вещая: радуйся, земле ненасеянная. Радуйся, купино неопалимая. Радуйся, глубино неудобозримая. Радуйся, мосте к небесем преводяй, и лествице высокая, юже Иаков виде. Радуйся, Божественная ручко манны. Радуйся, разрешение клятвы. Радуйся, Адамово воззвание, с Тобою Господь.
Являеши Ми ся яко человек, глаголет нетленная Отроковица ко архистратигу: и како вещаеши глаголы паче человека? Со Мною бо рекл еси Богу быти, и вселитися во утробу Мою. И како буду, глаголи Ми, село пространное, и место священия, херувимы Превосходящаго? Да не прельстиши Мене лестию, не познах бо сласти, браку есмь непричастна: како убо Отроча рожду?
Бог идеже хощет, побеждается естества чин, глаголет безплотный: и яже паче человека содеваются, моим веруй истинным глаголом, Всесвятая Пренепорочная. Она же возопи: буди Мне ныне по глаголу твоему, и рожду Безплотнаго, плоть от Мене заимствовавшаго, яко да возведет человека, яко един силен, в первое достояние, с растворением.
Слава, и ныне, глас 2:
Еже от века таинство открывается днесь, и Сын Божий, Сын Человечь бывает: да хуждшее восприим, подаст ми лучшее. Солгася древле Адам, и бог вожделев [быти], не бысть, Человек бывает Бог, да бога Адама соделает. Да веселится тварь, да ликовствует естество, яко архангел Деве со страхом предстоит, и еже радуйся, приносит печали сопротивное. За милосердие милости вочеловечивыйся Боже наш, слава Тебе.
Аще ли не совершается последование Преждесвященных, поем стихиры Богородицы на 8. На стиховне самогласен дне, дважды, и мученичен. Слава, и ныне: Языка егоже не ведяше: писан на хвалитех в субботу.
Вход. Свете тихий:
Прокимен, псалом 102, глас 4: Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив. Стих: Благослови душе моя Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Бытия чтение. [Глава 22, ст. 1 – 18.]
Бысть по глаголех сих, Бог искушаше Авраама, и рече ему: Аврааме, Аврааме. и рече: се аз. И рече: пойми сына твоего возлюбленнаго, егоже возлюбил еси, Исаака, и иди на землю высоку, и вознеси его тамо во всесожжение, на едину от гор, ихже ти рех. Востав же Авраам утро, оседла осля свое. поят же с собою два отрочища, и Исаака сына своего, и растнив дрова во всесожжение, востав иде, и прииде на место, еже рече ему Бог, в третий день. И воззрев Авраам очима своима, виде место издалече. И рече Авраам отроком своим: сядите зде со ослятем: аз же и детищ пойдем до онде, и поклонившеся, возвратимся к вам. Взя же Авраам дрова всесожжения, и возложи на Исаака сына своего: взя же в руки и огнь, и нож, и идоста оба вкупе. Рече же Исаак ко Аврааму отцу своему: отче. он же рече: что есть чадо? рече же: се огнь и дрова, где есть овча еже во всесожжение? Рече же Авраам: Бог узрит Себе овча во всесожжение чадо. шедше же оба вкупе, Приидоста на место, еже рече ему Бог: и созда тамо Авраам жертвенник, и возложи дрова: и связав Исаака сына своего, возложи его на жертвенник верху дров. И простре Авраам руку свою, взяти нож заклати сына своего. И воззва и ангел Господень с небесе, и рече: Аврааме, Аврааме. он же рече: се аз. И рече: да не возложиши руки твоея на отрочища, ниже да сотвориши ему что: ныне бо познах, яко боишися ты Бога, и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради. И воззрев Авраам очима своима виде, и се овен един держимый рогама в саде савек: и иде Авраам, и взя овна, и вознесе его во всесожжение вместо Исаака сына своего. И нарече Авраам имя месту тому, Господь виде: да рекут днесь, на горе Господь явися. И воззва ангел Господень Авраама вторицею с небесе, Глаголя: Мною Самем кляхся, глаголет Господь, егоже ради сотворил еси глагол сей, и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради. Воистинну благословя благословлю тя, и умножая умножу семя твое, яко звезды небесныя, и яко песок вскрай моря, и наследит семя твое грады супостатов. И благословятся о семени твоем вси языцы земнии, занеже послушал еси гласа Моего.
Прокимен, псалом 103, глас 4: Яко возвеличишася дела Твоя Господи, вся премудростию сотворил еси. Стих: Благослови душе моя Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело.
Притчей чтение. [Глава 17, ст. 17 – 28: глава 18, ст. 1 – 5.]
Братия в нуждах полезни да будут: сего бо ради раждаются. Муж безумен плещет и радуется себе, якоже поручаяйся испоручит друга своего, на своих же устнах огнь сокровищствует. Грехолюбец радуется сваром: а жестокосердый не усрящет благих. Муж удобопреложный языком, впадет в злая: сердце же безумнаго болезнь стяжавшему е: Не веселится отец о сыне ненаказаннем: сын же мудр веселит матерь свою. Сердце веселящееся благоиметися творит: мужу же печальну засышут кости. Приемлющему дары неправедно в недра не предуспевают путие: нечестивый же уклоняет пути правды. Лице разумно мужа премудра, очи же безумнаго на концах земли. Гнев отцу сын безумен, и болезнь рождшей его. Тщеты творити мужу праведну не добро: ниже преподобно наветовати властем праведным. Иже щадит глагол произнести жесток, разумен: долготерпеливый же муж премудр, лучше ищущаго науки. Несмысленному вопросившу о мудрости, мудрость вменится: нема же кто себе творит, возмнится разумен быти. Вины ищет муж хотя отлучитися от другов, на всякое же время поносимь будет. Не требует премудрости муж скудоумен, зане паче водится безумием. Егда приидет нечестивый во глубину зол, нерадит: находит же ему безчестие и поношение. Вода глубока слово в сердце мужа: река же изскачущая и источник жизни. Чудитися лицу нечестиваго не добро, ниже преподобно уклоняти праведное на суде.
И прочее последование Преждесвященных. На трапезе пием вино, труда ради бденнаго хотящаго быти. Повечерие же Малое, и Полунощницу, поем в келлиах. Канон мертвен гласа поем во гробнице.
|
|