|
|
В пяток ваий
В четверток вечера
обычное стихословие. На Господи воззвах, поставим стихов 6, и поем стихиры подобны господина Иосифа. Глас 4.
Подобен: Званный свыше:
Апостольская двоица священнейшая, единаго Тя от Троицы ведущи Христе, ныне Тобою посылается, привести жребя подъяремнича сына, якоже писано есть: на немже смиряяся всядеши Благоутробне, в вышних волею, седалище всем любящим Тя уготовляя, и в безсловесныя проникшия, умовредно Слове страсти, словесныя содеваеши, осанна Тебе взывающия.
Приими Сионе Царя, се тебе кротчайший волею предстанет, воскресивый Лазаря и разрушивый смерти горькое царство. Множество богособранное священных монахов, с простою чадию соберитеся, усрести с ваием Христа, зовуще: благословен Грядый спасти род человечь, страстию Креста, и безстрастие всем подати за благость.
Ина стихира подобна господина Феодора, глас 8.
Подобен: Иже во Едеме:
На серафимех страшных, в вышних Христе носимый, яко Бог же, и всех Творец, Сам на жребя на земли всести идеши, яко сый по нам человечески. Вифаниа веселится, приимши Тя Спасе: Иерусалим радуется, яко чаяй Тя прияти: смерть умертвися, предощутивши Лазаря, приити из мертвых: и мы с ваиами сретение совершающе в радости, воспеваим державу благости Твоея Господи.
И в Минеи 3. Слава, и ныне, Богородичен.
Прокимен, псалом 119, глас 6: Ко Господу внегда скорбети ми воззвах, и услыша мя. Стих: Господи избави душу мою от устен неправедных, и от языка льстива.
Бытия чтение. [Глава 46, ст. 1 – 7.]
Востав Израиль сам и вся сущая его, прииде ко кладязю клятвенному, и пожре жертву Богу отца своего Исаака. Рече же Бог ко Израилю в видении нощию, глаголя: Иакове, Иакове. он же рече: что есть? Он же рече ему: Аз есмь Бог отцев твоих, не убойся изыти во Египет: в язык бо велий сотворю тя тамо. И Аз сниду с тобою во Египет, и Аз возведу тя до конца: и Иосиф возложит руки своя на очи твои. Воста же Иаков от кладязя клятвеннаго: и взяша сынове Израиля отца своего, и стяжание, и жены своя на колесницы, яже посла Иосиф взяти его. И вземше имения своя, и все стяжание, еже стяжаша в земли Ханаанстей, внидоша во Египет Иаков, и все семя его с ним: Сынове, и сынове сынов его с ним: дщери, и дщери дщерей его, и все семя свое введе во Египет.
Прокимен, псалом 120, глас 6: Господь да сохранит тя от всякаго зла, сохранит душу твою Господь. Стих: Возведох очи мои в горы, отнюдуже приидет помощь моя.
Притчей чтение. [Глава 23, ст. 15 – 35. Глава 24, ст. 1 – 5.]
Сыне, аще премудро будет сердце твое, возвеселиши мое сердце. И пребудут в словесех твоих устне к моим устнам, аще права будут. Да не ревнует сердце твое грешником, но в страсе Господни буди весь день. Аще бо соблюдеши я, будут ти внуцы, и упование твое не отступит. Слушай сыне, и премудр бывай, и исправляй мысли твоего сердца. Не буди винопийца, ниже прилагайся к сложением и купованием мяс: Всяк бо пияница и блудник обнищает, и облечется в раздранная, и в рубища всяк сонливый. Слушай сыне отца родившаго тя, и не презирай, егда состареется мати твоя. Истину стяжи, и не отрини мудрости, и учения, и разума. Добре воспитовает отец праведен, о сыне же премудрем веселится душа его: Да веселится отец и мати о тебе, и да радуется рождшая тя. Даждь ми сыне твое сердце, очи же твои моя пути да соблюдают. Сосуд бо сокрушен чуждий дом, и студенец тесен чуждий. Сей бо вскоре погибнет, и всякий законопреступник потребится. Кому горе? кому молва? кому судове? кому горести и свары, кому сокрушения вотще? кому сини очи? Не пребывающим ли в вине? и не назирающим ли, где пирове бывают: Не упивайтеся вином, но беседуйте к человеком праведным, и беседуйте в проходех аще бо на чаши и сткляницы вдаси очи твои, последи имаши ходити нажайший белильнаго древа. Последи же яко от змия уязвен прострется, и якоже от кераста разливается ему яд. Очи твои егда узрят [жену] чуждую, уста твоя тогда возглаголют стропотная: И возляжеши яко в сердце моря, и якоже кормчий во мнозе волнении. Речеши же: биша мя, и не поболех, и поругашася ми, аз же не разумех: когда утро будет, да шед взыщу, с нимиже снидуся. Сыне, не ревнуй мужем злым, ниже возжелей быти с ними: Лжам бо поучается сердце их, и болезни устне их глаголют. С премудростию зиждется дом, и с разумом исправляется: С чувствием исполняются сокровища от всякаго богатства честнаго и добраго. Лучше мудрый крепкаго, и муж разум имеяй земледельца велика.
На стиховне самогласен дне, дважды. Глас 8:
Богатаго немилостиваго подобия, и неподатнаго нрава, избави мя Христе Боже, Крестом Твоим очищение грехов наших сотворивый: Лазаря же нищаго благодарственному терпению, ревнителя покажи, и недр патриарха Авраама не отчужди мене, великия ради Твоея милости.
Мученичен: Мученицы Господни, всякое место освящаете, и всяк недуг врачуете: и ныне молите, избавитися сетей вражиих, душам нашим, молимся.
Слава, и ныне, Крестобогородичен:
Подобен: О преславнаго чудесе:
О преславнаго чудесе! о таинства новаго! о ужаснаго начинания! Дева глаголаше, на Кресте Тя яко виде посреде двою разбойнику обешена, Егоже неболезненно ужасно породи, плакаше глаголющи: увы Мне Чадо любезнейшее, како Тя лютый народ и неблагодарный ко Кресту пригвозди?
|
|