|
|
В среду ваий
на Утрени Троичны гласа.
По 1-м стихословии седальны Крестны Осмогласника два, с Крестобогородичным.
По 2-м же стихословии седален господина Иосифа. Глас 2.
Подобен: Камень гробный:
Яко каменем отягчен многими грехами, во гробе лежу небрежения Щедре: от негоже мя возведи, благоутробне Господи. [Дважды.]
Крестобогородичен.
Подобен: Милосердия:
Честным Крестом Сына Твоего соблюдаеми Владычице Чистая Богородице, всякий прилог борителя, вси удобь отражаем. Темже Тя по долгу прославляем яко Матерь Света, и едину надежду душ наших.
По 3-м стихословии седален, господина Феодора. Глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Днесь Лазарь умерый погребается, и рыдание поют сего сродницы, якоже провидец и Бог, страсть предрекл еси: Лазарь успе, учеником провещая, но ныне иду воскресити егоже создах. Сего ради Тебе вси вопием: слава державе крепости Твоея. [Дважды.]
Крестобогородичен:
Неискусобрачная Чистая, и Мати Твоя Христе, зрящи Тя мертва висяща на Древе, матерски рыдающи глаголаше: что Ти воздаде еврейский беззаконный собор безблагодатный, многих и великих Твоих даров, Сыне Мой, наслаждейся? Пою Твое Божественное снизхождение.
Канон в Минеи: и трипеснец, господина Иосифа, глас 2.
Песнь 3.
Ирмос: Неплодствовавший мой ум:
Силою Креста Твоего укрепив ум мой, изнемогший прилогми лукавыми, к хотению Твоему направи Господи.
Уныния дреманием, на одре спяща мя сластей воздвигни Господи, и Твоим страстем поклонника покажи.
Просветившеся душами, постом чисты усрести пойдем Христа, ко Иерусалиму грядущаго плотию.
Богородичен: Неопалившаяся огнем Божества Чистая, попали моя вещная стремления страстей, яко да верно Чистая славлю Тя.
Иный. Глас 3.
Ирмос: Неплодная душе:
Днесь Лазарь умерый, не утаися всевидящаго ока Иисусова. Темже сказует сие учеником, вопия: Лазарь друг наш успе, воскресити его иду.
Во Иудею Господи паки ити рек, ученики устрашил еси, но дерзостно вопияше Фома: живот есть, идем, аще убо и умрем, абие оживем.
Троичен: Троице единосущная, Вседержителю Отче, Сыне собезначальный, с сопрестольным Божественным Духом, едино поклонение, Божество несозданное, Тебе поем вси человецы.
Богородичен: Дево Мати Пречистая, кореню Иессеов, от негоже Христос возсия, живоносный цвет земнородных, Еюже избавихомся тли и смерти, Тя поем вси Чистая.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Радуйся Сионе, ныне грядет Царь твой кроток, якоже пророк возопи, и носит жребя Сего плотски, рукою Своею вся содержащаго: поем державу Его.
Ирмос: Неплодная душе и безчадная, стяжи плод благославный, веселящися возопий: утвердихся Тобою Боже, несть свят, несть праведен, паче Тебе Господи.
Песнь 8.
Ирмос: В купине Моисею:
Смиренныя моея души тяжкий камень лютаго уныния отвали Христе, и воздвигни мя от гроба нечувствия в славу Твою Слове.
Смерть друга Твоего предсказал еси другом, за милосердие милости, провидче и Боже: егоже имел еси воздвигнути из гроба четверодневна, к Твоему славословию.
Во Иудею паки Христе грядеши, ищущую жизни Тя древо, Древом убити, желая обезсмертвити умерщвленныя древа снедию.
Богородичен: В Тебе Дево Чистая, видена быша вся шествия Бога, сохраншаго Твою чистоту по рождестве, запечатленну яве во вся веки.
Иный.
Ирмос: Из безначальнаго Отца:
Лазарь днесь умерый износится, друг Христов, и рыдают сущии с Мариею и Марфою вси: Христос же радостию приходит к нему, показати людем, яко Той есть живот всех.
Яко из горы Елеонския, от высоты милостыней, добродетелей ветвие людие секуще, приидите уготовим к нам мысленно пришествие Христово, поюще, благословяще Его, и превозносяще во вся веки.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе Живый, едино Божество, едино Царство, Тя хвалят незаходимаго Света ангельская воинства, и мы земнии поем, благословим, и превозносим во вся веки.
Богородичен: Се вси родове блажим Тя Пречистая, величия Твоя зряще: Ты бо раждаеши преестественно всех Творца Бога суща и Человека. Темже Тя благословим, и превозносим во веки.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Со отроки и мы усрящим Христа Бога, вместо ваий приносяще милостыню, в молитве сердечней, с ветвьми осанна вопиюще: благословите, и превозносите Его во веки.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: Из безначальнаго Отца рожденнаго прежде век Бога, и в последняя от Богородицы в плоть облекшася, яко совершенна Человека, и Бога истинна, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: От земнородных кто:
Даниил постом огражден, загради уста зверей: сему ревнующи душе моя, рыкающаго якоже льва змия, и ищущаго брашно сотворити всякую душу, Крестною помощию отжени.
Слове Божий, умерщвленную грехами душу мою, и затворенную во гробе преступления, животодательным Твоим словом воскресив, принести Тебе ветви добродетелей, победителю смерти, сподоби.
Небо яко престол имеяй, и подножие землю: Бога Отца Слово, на жребяти носимь, во град входит святый из уст младенец хвалу красную, яко Царь всех совершити.
Богородичен: В женах Ты едина украсилася еси, о пречудная Чистая! краснейшее Слово родивши, паче всех человек явльшагося краснейша: Того убо моли, скверну очистити, Дево, сердца моего.
Иный.
Ирмос: На Синайстей горе:
Надгробныя слезы изливают Лазаревы сестры, зрящия сродника днесь под каменем горьким: Христос же мой издалеча сие сказуя, глаголаше апостолом Своим, радуюся вас ради, не бех бо плотию тамо.
Паки грядет к тебе, убийце иудее, Христос, спасительную страсть желая исполнити яко Бог: Егоже искала еси камением убити, се к тебе самозван хотя приходит ко убийству твоему, во еже спасти нас.
Троичен: Божество Единица, и Троица есть: о преславнаго обращения! соединяемая Естеством, делится Лицы, свойственно: несекома бо сечется, едино сущи троится: сия Отец есть, Сын, и Дух Живый, соблюдающая все.
Богородичен: Детородную деву кто слыша, и матерь без мужа? Марие совершаеши чудо: но скажи ми, како? Не испытуй глубины Богорождения Моего: сие всеистинное, паче человеча ума постижение.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
От финик ваиа сплетше мысленно, и чувственно сретение Владыце сотворим, грядущему к нам: ибо благословен Грядый во имя Господа же и Отца, яко Сын истинный.
Ирмос: На Синайстей горе, виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божества заченшую во чреве: Даниил же Тя виде гору несекомую: жезл прозябший, Исаиа взываше, от корене Давидова.
Светилен гласа.
На стиховне стихира самогласна дне, дважды. Глас 1:
Израиль в порфиру и червленицу облачашеся, одеждами священными и царскими сияя: законом же и пророки богатея, законными службами веселяшеся: но Тебе обнищавшаго распен вне врат Благодетелю, и жива по распятии отметаяся, в недрах Бога Отца присносущнаго, жаждет капли благодати: якоже богатый немилостивый от Лазаря убогаго, иже в порфире и червленице, в негасимый огнь вшед: и видя болезнует, первее крупиц истины скудныя люди языческия, ныне в недрех веры Авраама греющияся, Твоея крове багряницу с червленицею крещения носящия, и Твоими обилующия и наслаждающияся даровании, и глаголющия: Христе Боже наш слава Тебе.
Мученичен: Вас прехвальнии мученицы, ни скорбь, ни теснота, ни глад, ни гонение ниже раны, ни ярость зверей, ни меч, ниже огнь претяй, разлучити от Бога возмогоша: любовию же паче к Нему, яко в чуждих подвигшеся телесех естество забысте, смерть презревше. Темже и по достоянию болезней ваших мзду приясте, Небеснаго Царствия наследницы бысте, молитеся о душах наших.
Слава, и ныне, Крестобогородичен.
Подобен: Всехвальнии мученицы:
Видящи висима Христе, чисто Рождшая Тя, повесившаго на водах землю Человеколюбче, взываше: увы Мне, что странное видение, како зайде доброта Твоя, сладчайший Сыне, безмерная, величаю Твою милость, яко страждеши волею за всех.
На 6-м часе тропарь пророчества. Глас 5:
Милости Твоя Господи сотвори с нами, и не предаждь нас беззаконием нашим, Святый Владыко Вседержителю, Тебе молимся.
Прокимен, псалом 112. Глас 4: Хвалите отроцы Господа, хвалите имя Господне. Стих: Буди имя Господне благословено от ныне и до века.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 58, ст. 1 – 11.]
Тако глаголет Господь: возопий крепостию и не пощади: яко трубу возвыси глас твой и возвести людем Моим грехи их и дому Иаковлю беззакония их. Мене день от дне ищут и разумети пути Моя желают, яко людие правду сотворившии и суда Бога своего не оставившии: просят ныне у Мене суда праведна, и приближитися ко Господу желают, глаголюще: Что яко постихомся, и не увидел еси? смирихом души наша, и не уведел еси? во дни бо пощений ваших обретаете воли ваша, и вся подручныя ваша томите. Аще в судех и сварех поститеся, и биете пястьми смиреннаго, вскую Мне поститеся якоже днесь, еже услышану быти с воплем гласу вашему? Не сицеваго поста Аз избрах, и дне, еже смирити человеку душу свою, ниже аще слячеши яко серп выю твою, и вретище и пепел постелеши, ниже тако наречете пост приятен. Не таковаго [бо] поста Аз избрах, глаголет Господь: но разрешай всяк соуз неправды, разрушай обдолжения насильных писаний, опусти сокрушенныя в свободу, и всякое писание неправедное раздери. Раздробляй алчущим хлеб твой, и нищия безкровныя введи в дом твой: аще видиши нага, одей, и от свойственных племене твоего не презри. Тогда разверзется рано свет твой, и исцеления твоя скоро возсияют: и предыдет пред тобою правда твоя, и слава Божия обымет тя. Тогда воззовеши, и Бог услышит тя, и еще глаголющу ти, речет: се приидох. аще отымеши от себе соуз, и рукобиение, и глагол роптания, И даси алчущему хлеб от души твоея, и душу смиренную насытиши: тогда возсияет во тьме свет твой, и тьма твоя будет яко полудне. И будет Бог твой с тобою присно.
Прокимен псалом 113. Глас 6. Благословени вы Господеви сотворшему небо и землю. Стих: Небо небесе Господеви, землю же даде сыновом человеческим.
|
|