|
|
Неделя о мытаре и фарисее
На Утрени
На Бог Господь, тропарь воскресен, дважды. Глас 1:
Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим пречистое тело Твое, воскресл еси тридневный Спасе, даруяй мирови жизнь. Сего ради силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: слава Воскресению Твоему Христе: слава Царствию Твоему: слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.
Слава, и ныне, праздника. Глас 1:
Радуйся благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, просвещаяй сущия во тьме: веселися и ты старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.
По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 1:
Гроб Твой Спасе, воини стрегущии, мертвии от облистания явльшагося ангела быша, проповедающа женам Воскресение. Тебе славим тли потребителя, Тебе припадаем воскресшему из гроба, и единому Богу нашему.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Ко Кресту пригвождься волею Щедре, во гробе положен быв яко мертв Животодавче, державу стерл еси Сильне смертию Твоею: Тебе бо вострепеташа вратницы адовы, Ты совоздвигл еси от века умершия, яко един Человеколюбец.
Слава, и ныне, Богородичен: Матерь Тя Божию свемы вси Деву воистинну, и по рождестве явльшуюся, иже любовию прибегающии к Твоей благости: Тебе бо имамы грешнии предстательство, Тебе стяжахом в напастех спасение, едину Всенепорочную.
По 2-м стихословии, седален, глас 1.
Подобен: Камени запечатану:
Жены ко гробу приидоша уранша, и ангельское явление видевша трепетаху: гроб облиста жизнь, чудо удивляше я: сего ради шедша учеником проповедаху востание: ад плени Христос, яко един крепок и силен, и истлевшия вся совоздвиже, осуждения страх разрушив Крестом.
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
На Кресте пригвоздился еси Животе всех, и в мертвых вменился еси безсмертный Господи, воскресл еси тридневен Спасе, совоздвиг Адама от тления. Сего ради силы небесныя вопияху Тебе, Жизнодавче Христе: слава Воскресению Твоему, слава снизхождению Твоему, едине Человеколюбче.
Слава, и ныне, Богородичен: Марие, честное Владыки приятелище, воскреси ны падшия в пропасть лютаго отчаяния, и прегрешений и скорбей, Ты бо еси грешным спасение и помощь, и крепкое предстательство, и спасаеши рабы Твоя.
И чтение во Евангелии Толковом. По Непорочных тропари: Ангельский собор:
Степенна, и прокимен гласа.
Степенны: антифон 1, глас 1, стихи повторяюще:
Внегда скорбети ми, услыши моя болезни, Господи Тебе зову.
Пустынным непрестанное Божественное желание бывает, мира сущим суетнаго кроме {сущим вне суетнаго мира}.
Слава: Святому Духу честь и слава, якоже Отцу подобает, купно же и Сыну, сего ради да поем Троице единодержавие.
И ныне, тойже.
Антифон 2:
На горы Твоих вознесл еси мя законов, добродетельми просвети Боже, да пою Тя.
Десною Твоею рукою приим Ты Слове, сохрани мя, соблюди, да не огнь мене опалит греховный.
Слава: Святым Духом всякая тварь обновляется, паки текущи на первое: равномощен бо есть Отцу и Слову.
И ныне, тойже.
Антифон 3:
О рекших мне, внидем во дворы Господни, возвеселися мой дух, срадуется сердце.
В дому Давидове страх велик: тамо бо престолом поставленным, судятся вся племена земная, и языцы.
Слава: Святому Духу, честь, поклонение, славу и державу, якоже Отцу достоит, и Сынови подобает приносити: Единица бо есть Троица Естеством, но не Лицы.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 1: Ныне воскресну, глаголет Господь, положуся во спасение, не обинюся о нем. Стих: Словеса Господня, словеса чиста.
Всякое дыхание: Евангелие воскресное. Воскресение Христово: псалом 50.
Слава, глас 8: Покаяния отверзи ми двери Жизнодавче, утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему, храм носяй телесный весь осквернен: но яко щедр, очисти благоутробною Твоею милостию.
И ныне, Богородичен: На спасения стези настави мя Богородице, студными бо окалях душу грехми, и в лености все житие мое иждих: но Твоими молитвами избави мя от всякия нечистоты.
Таже, глас 6: Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззаконие мое.
Множества содеянных мною лютых, помышляя окаянный, трепещу страшнаго дне суднаго: но надеяся на милость благоутробия Твоего, яко Давид вопию Ти: помилуй мя Боже по велицей Твоей милости.
Канон воскресен, со ирмосом на 4, и Богородицы на 2: и Триоди на 4: и праздника на 4. Катавасиа праздника.
Канон воскресный, глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Тропарь: Иже рукама пречистыма от персти Богодетельне исперва создав мя: руце распростерл еси на Кресте, от земли взывая тленное мое тело, еже от Девы приял еси.
Умерщвление подъял еси мене ради, и душу смерти предал еси, Иже вдохновением Божественным душу ми вложивый, и отрешив вечных уз, и совоскресив нетлением прославил еси.
Богородичен: Радуйся благодати источниче. Радуйся лествице, и двере небесная, радуйся свещниче, и ручко златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа мирови рождшая.
Ин канон, Пресвятей Богородице.
Песнь 1, глас тойже. Ирмос: Твоя победительная:
Кую Ти достойную песнь наше принесет неможение? точию обрадовательную, ейже нас Гавриил тайно научил есть: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Приснодеве и Матери Царя вышних сил, от чистейша сердца вернии духовне возопиим: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Песнь 1: Яко по суху пешешествовав Израиль:
Притчами вводяй вся Христос, к жития исправлению, мытаря возвышает от смирения, показав фарисеа возвышением смиряема.
От смирения честь высокотворящую, от возношения же падение видя лютое, мытаревым ревнуй добрым, и фарисейскую злобу возненавиждь.
От возношения испражняется всякое благое, от смирения же потребляется всякое злое: еже облобызаим вернии, гнушающеся яве образа тщеславнаго.
Смиренномудрым быти Своим учеником хотя всех Царь, наказуя учаше ревновати мытареву воздыханию и смирению.
Песнь 1: Сушу глубородительную землю:
Да каплют воду облацы, Солнце бо на облаце легце носимо настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви, яко Младенец. Темже вернии возопиим: поим Господеви, славно бо прославися.
Крепитеся руце Симеони старостию ослабленнии, лыста же претружденная старча, правобыстро движитася Христу на сретение, лик со безплотными составльше, поим Господеви, славно бо прославися.
Разумом простертая небеса веселитеся, и радуйся земле: из пребожественных бо недр хитрец прошед Христос, Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех: славно бо прославися.
Катавасиа: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте обаполы вода, людем пешомореходящим, и богоугодно поющим: поим Господеви, славно бо прославися.
Песнь 3.
Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея Человеколюбче.
Бог сый мне Блаже, падшаго ущедрил еси, и снити ко мне благоволив, вознесл мя еси распятием, еже вопити Тебе Святый: храме одушевленный неизреченныя Твоея славы Человеколюбче {Свят Иже славы Господь неизменный благостию}.
Живот ипостасный Христе сый, в истлевша мя, яко милосердый Бог оболкся, в персть смертную сошед Владыко, смертную державу разрушил еси, и мертв тридневен воскрес, в нетление мя облекл еси.
Богородичен: Бога заченши во чреве Дево, Духом Пресвятым, пребыла еси неопалима, понеже Тя купина законоположнику Моисею, палимую нежегомо, яве предвозвести, огнь нестерпимый приемшую.
Ин. Ирмос: Едине ведый:
Облак Тя легкий неложно Дево именуем, пророческим возследующе речением: прииде бо на Тебе Господь низложити египетския прелести рукотворения, и просветити сим служащия.
Тя запечатанный воистинну лик пророческий источник, и заключенную дверь именова, девства Твоего Всепетая, явственне знамения нам пишуще: еже сохранила еси и по Рождестве.
Ин: Несть свят, якоже Ты:
От гноища убо страстей смиренный возношается, от высоты же добродетелей низпадает люте всяк высокосердый: егоже образа злобы убежим.
Тщеславие оттщетевает богатство правды, смирение же расточает страстей множество: еже подражающия ны, части покажи мытаревы Спасе.
Яко мытарь и мы биющеся в перси, умилением вопием: очисти Боже нас грешных, яко да сего приимем оставление.
К ревности приидем вернии, исправляюще кроткое, смирению соживуще в стенании сердца, плаче же и молитве, яко да имамы от Бога прощение.
Ин: Утверждение на Тя надеющихся:
Перворожден из Отца прежде век, перворожден Младенец из Девы Нетленныя, Адаму руку простирая явися.
Младоумна бывша прелестию первозданнаго, паки исправляяй Бог Слово, младенствовав явися.
Земли исчадие, паки потекшее в ню, Божества сообразное естество Зиждитель, яко непреложне, младенствовав яви.
Катавасиа: Утверждение на Тя надеющихся, утверди Господи Церковь, юже стяжал еси честною Твоею кровию.
Кондак праздника, глас 1.
Утробу Девичу освятивый рождеством Твоим, и руце Симеони благословивый, якоже подобаше предварив, и ныне спасл еси нас Христе Боже: но умири во бранех жительство, и укрепи верныя люди Твоя, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.
Икос: К Богородице притецем, хотящии Сына Ея видети, к Симеону носима, Егоже с небесе безплотнии видяще, дивляхуся глаголюще: чудная зрим ныне и преславная, непостижимая, несказанная. Иже бо Адама создавый, носится яко Младенец: Невместимый вмещается на руках старчих: Иже в недрех неописанных сый Отца Своего, волею описуется плотию, а не Божеством, Един Человеколюбец.
Слава, седален Триоди, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
Смирение вознесе одержимаго злыми, мытаря возстенавша, и еже очисти, к Зиждителю воззваша: возношение же низложи от правды окаяннаго фарисеа велеречующа. Темже поревнуим добрым, злых отступающе.
И ныне, праздника, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:
На горе Синайстей древле виде Моисей задняя Божия, и тонкий Божественный глас сподобися во мраце же и вихре слышати: ныне же Симеон воплощеннаго Бога, непреложне нас ради, на руки прият, и радостно тщашеся ити от сущих зде к животу вечному. Темже вопияше: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко.
Песнь 4.
Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.
Кто Сей Спас Иже из Едома исходя, венец нося терновен, очервленну ризу имый, на Древе вися? Израилев есть Сей Святый, во спасение наше и обновление.
Видите людие непокоривии, и устыдитеся: Егоже бо яко злодея вы вознести на Крест у Пилата испросисте умовредне, смерти разрушив силу, Боголепно воскрес из гроба.
Богородичен: Древо Тя Дево жизни вемы: не бо снеди плод смертоносный человеком из Тебе прозябе, но живота присносущнаго наслаждение, во спасение нас поющих Тя.
Ин. Ирмос: Гору Тя благодатию:
Слыши чудес небо, и внушай земле, яко Дщи перстнаго убо падшаго Адама, Богу наречена бысть, и Своему Содетелю Родительница, на спасение наше и обновление.
Поем великое и страшное Твое таинство, премерных бо утаився чиноначалий, на Тя Иже Сый сниде яко дождь на руно, Всепетая, на спасение нас поющих Тя.
Ин: Христос моя сила:
Изрядный показа путь возношения, смирение, Слово смирившееся даже и до зрака рабия: Егоже подражая всякий, возношается смиряяся.
Вознесеся праведник, и низпаде фарисей: во множестве же зол отягчаемый смирися, но вознесеся мытарь, ненадежно оправдаемый.
Нищеты ходатай, от богатства добродетелей, безумие явися: и богатство абие смирение оправдания от крайния нищеты, юже стяжим.
Предрекл еси Владыко, велемудрствующим противостати всячески, и смиренным благодать Твою подая Спасе, смирившимся ныне нам Твою благодать низпосли.
Ин: Покрыла есть небеса:
Радуйся Симеоне, неизреченных таинниче, Богородица вопияше, о Немже от Святаго древле известися тебе Духа, младенствовавшаго Слова Христа на руки приими, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления.
На Негоже уповал еси Симеоне, возраст детищный радуяся подыми Христа, Израиля Божественнаго утешение, закона Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовый ему: исполнишася вся Твоего хваления.
Видя Симеон Слово Безначальное, с плотию яко на престоле херувимстем Девою носимо, Виновнаго еже быти всяческих, яко Младенцу дивяся вопияше Ему: исполнишася вся Твоего хваления.
Катавасиа: Покрыла есть небеса добродетель Твоя Христе, из Кивота бо прошед, Святыни Твоея нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосимь: и исполнишася вся Твоего хваления.
Песнь 5.
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия, православно поющих Тя.
Пастыря овцам великаго и Господа, иудеи древом Крестным умертвиша: но Той яко овцы, мертвыя во аде погребенныя, державы смертныя избави.
Крестом Твоим мир благовестив, и проповедав пленным Спасе мой оставление, державу имущаго посрамил еси Христе нага, обнищавша показавый Божественным востанием Твоим.
Богородичен: Прошения верно просящих, Всепетая, не презри: но приими, и сия доношай Сыну Твоему Пречистая, Богу единому Благодетелю, Тебе бо предстательницу стяжахом.
Ин. Ирмос: Просветивый сиянием:
Веселятся небесныя силы зряще Тя: радуются с ними человеков собрания: Рождеством бо Твоим совокупишася, Дево Богородице, еже достойно славим.
Да движатся вси языцы человечестии и мысли, к похвале человеческаго воистинну удобрения, Дева предстоит яве славящи, верою Тоя поющих чудеса.
Ин: Божиим светом Твоим Блаже:
Фарисеевы добродетели потщимся подражати, и поревновати мытареву смирению, во обою ненавидяще безместное мнение, и пагубу падений.
Правды течение тщетное обличися, сопряг в нем фарисей мнение: абие же мытарь высокотворною добродетелию стяжа спутника, смирение.
Колесничник в добродетелех, мняшеся тещи фарисей: но пеший, паче лидийския колесницы текий, мытарь добре предвари, припряг щедроте смирение.
Мытареву притчу вси уразумевше умом, приидите поревнуим слезам, дух сокрушенный Богу приносяще, грехов ищуще оставления.
Ин: Яко виде Исаиа образно:
Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, руками Слово зря Матерними держимо: о радуйся вопияше Чистая, яко престол бо держиши Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.
Поклонься старец, и стопам Божественне прикоснувся Неискусобрачныя и Богоматере: Огнь рече носиши Чистая, Младенца боюся объяти Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.
Очищается Исаиа от серафима угль прием, старец вопияше Богоматери: Ты якоже клещами руками просвещаеши мя, подавши Егоже носиши, Света невечерня, и миром владычествующа.
Катавасиа: Яко виде Исаиа образно на престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, о окаянный вопияше аз: провидех бо воплощаема Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.
Песнь 6.
Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Согрешением первозданнаго Господи, люте уязвихомся, раною же исцелихомся Твоею, еюже за ны уязвился еси Христе: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Возвел ны еси из ада Господи, кита убив всеядца, Всесильне, Твоею державою низложив того силу: Ты бо живот, и свет еси, и воскресение.
Богородичен: Веселятся о Тебе Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.
Ин. Ирмос: Обыде нас:
Предстоят раболепне Рождеству Твоему чини небеснии, дивящеся достойно Твоему безсеменному Рождеству Приснодево: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.
Воплотися прежде сый безплотен, Слово из Тебе Пречистая, всяческая волею творяй, безтелесных воинства приведый от небытия яко Всесилен.
Ин: Житейское море:
Жития поприще мытарь вкупе и фарисей течаста: но ов убо высокоумием содержимь, срамне утону, ов же смирением спасеся.
Жития бедное преминующе мы течение, подражаим мытарево убо мудрование ревнительно: бежим же кичения мерзкаго фарисеа, и живи будем.
Нравом поревнуим Спаса Иисуса, и Его смирению, желающе непрестанное радости селение получити, во стране живущих водворяющеся.
Показал еси Владыко, Твоим учеником высокотворное смирение, лентием препоясан по чреслом, нозе умыл еси, и сему образу подражати повелел еси.
Ин: Возопи к Тебе:
Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыкание, и соблазна камень: нерушимое верных спасение.
Известне нося начертание, иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие ныне немощию обложися.
Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу Отрочати бывшему, поклоншася Тебе ныне отпусти с миром.
Катавасиа: Возопи к Тебе видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе Ты Бог мой.
Кондак, глас 4.
Подобен: Явился еси днесь:
Фарисеева убежим высокоглаголания, и мытареве научимся высоте глагол смиренных, покаянием взывающе: Спасе мира, очисти рабы Твоя.
Вторый кондак, глас 3.
Подобен: Дева днесь:
Воздыхания принесем мытарская Господеви, и к Нему приступим грешнии яко Владыце: хощет бо спасения всех человеков, оставление подает всем кающимся. Нас бо ради воплотися, Бог сый Отцу собезначальный.
Икос: Сами себе братие вси смирим воздыханьми, рыданьми побием совесть: да в суде тогда вечном тамо явимся вернии, неповинни, получивше оставление. Тамо бо есть воистинну ослабление, еже видети там ныне умолим: тамо болезнь отбеже, печаль и из глубины воздыхания, во Едеме дивнем, егоже Христос Зиждитель, Бог сый Отцу собезначальный.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Убояся земля, сокрыся солнце, и померче свет, раздрася церковная божественная завеса, камение же разседеся: на Кресте бо висит Праведный, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Ты быв аки безпомощен, и уязвен в мертвых волею нас ради превозносимый, вся свободил еси, и державною рукою совоскресил еси, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Богородичен: Радуйся, источниче присноживыя воды. Радуйся, раю пищный. Радуйся, стено верных. Радуйся неискусобрачная. Радуйся всемирная радосте, Еюже нам возсия хвальный отцев Бог и препрославлен.
Ин. Ирмос: Тебе умную:
Тя Богородице лествицу Иаков пророчески разумевает: Тобою бо превозносимый на земли явися, и с человеки поживе, яко благоволи, хвальный отцев Бог и препрославлен.
Радуйся Чистая, из Тебе пройде Пастырь, Иже во Адамову кожу оболкся воистинну, превозносимый, во всего мя человека, за благоутробие непостижное: хвальный отцев Бог и препрославлен.
Ин: Росодательну убо пещь:
Оправдания делы возвышаемый, сетьми тщеславия люте превознесеся фарисей, безмерно хваляся: мытарь же легким крилом смирения вознесся, Богу приближися.
Смирения аки лествицею употребився образом мытарь, к небесней высоте возвысися: гордынею же гнилою и безумием окаянный вознесся фарисей, сниде до ада преисподняго.
Праведных ловя убо лукавый, образми тщеславия крадет: грешных же сетьми отчаяния связует. Но убо от обоих зол мытаря ревнителие, избавитися потщимся.
Молитвою Богу нашему припадем, слезами и теплыми воздыхании, подражающе мытарево высокотворное смирение, поюще вернии: благословен еси Боже отец наших.
Ин: Тебе во огни оросившаго:
Адаму известити хотяй иду, во аде живущу, и Еве принести благовестие, Симеон вопияше, со пророки ликуя: благословен Бог отец наших.
Рода земна избавляяй Бог, даже до ада приидет: пленным же подаст всем оставление, и прозрение слепым, яко и немым вопити: благословен Бог отец наших.
И Твое сердце нетленная, оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, на кресте зрящи Твоего Сына, Емуже вопием: благословен Бог отец наших.
Катавасиа: Тебе во огни оросившаго отроки богословившия, и в Деву нетленну всельшагося, Бога Слова поим, благочестно поюще: благословен Бог отец наших.
Песнь 8.
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Иже волею вся творяй, и претворяяй, обращаяй сень смертную в вечную жизнь, страстию Твоею Слове Божий, Тебе непрестанно вся дела Господня Господа поим, и превозносим во вся веки.
Ты разорил еси сокрушение Христе, и окаянство, во вратех и твердынях адовых, воскрес из гроба тридневен. Тебе непрестанно вся дела яко Господа поют, и превозносят во вся веки.
Богородичен: Яже без семене и преестественне от облистания Божественнаго рождшую бисера многоценнаго Христа, воспоим глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во вся веки.
Ин. Ирмос: В пещи отроцы Израилевы:
Чертог световидный, из негоже всех Владыка, яко Жених произыде Христос, воспоим вси вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Радуйся престоле славный Божий, радуйся верных стено, Еюже сущим во тьме возсия свет Христос, Тебе блажащим, и вопиющим: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Ин: Из пламене преподобным:
Смиренномудренным нравом милостива Господа мытарь воздохнув обрете, и спасен бысть: образом же лютым языка велеречиваго, правды отпаде фарисей.
Фарисеева кичения произволения, и именования чистоты, бежим вернии: ревнующе мытареву добре помилованному смирению и нраву.
Гласы мытаревы вернии вещаим в церкви святей: Боже очисти, да с ним улучим прощение, пагубы велехвальнаго избавльшеся фарисеа.
Воздыханию мытареву вси поревнуим, и Богу беседующе, теплыми слезами возопиим Ему: Человеколюбче, согрешихом, благоутробне Щедрый, очисти и спаси.
Ин: Нестерпимому огню соединившеся:
Людие Израилевы, Твою славу Еммануила, зряще Отроча из Девы, пред лицем Божественнаго ковчега ныне ликуйте: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.
Се Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, Бог сый Отроча. Сему вернии возопиим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.
Живот сый, Сей будет падение непокоривым, младенствовав Бог Слово, яко востание всем верою поющим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.
Катавасиа: Нестерпимому огню соединившеся, благочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.
На 9-й песни, поем Честнейшую:
Песнь 9.
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя Богородице непрестанно величаем.
О како, людие беззаконнии и непокоривии, лукавая совещавше, гордаго и нечестиваго оправдиша: Праведнаго же на Древе осудиша Господа славы, Егоже достойно величаем!
Спасе Агнче непорочне, Иже мира грехи вземый, Тебе славим воскресшаго тридневно, со Отцем и Божественным Твоим Духом, и Господа славы: Егоже богословяще, величаем.
Богородичен: Спаси люди Твоя, Господи, ихже стяжал еси честною Твоею кровию, Церквам Твоим подая мир, Человеколюбче, Богородицы молитвами.
Ин. Ирмос: Образ чистаго:
Из корене Давидова прозябла еси пророческаго Дево, и богоотеческаго: но и Давида яко воистинну Ты прославила еси, яко рождши пророчествованнаго Господа славы: Егоже достойно величаем.
Всяк похвальный, Пречистая, закон побеждается величеством славы Твоея. Но о Владычице, от раб Твоих недостойных, от любве Тебе приносимое приими, Богородице, со усердием пение похвальное.
Ин: Бога человеком:
Путь возношения смирение, от Христа вземше спасения образ, мытареву обычаю поревнуим, кичение возношения далече отметающе, нравом же смиренномудрия Бога умоляюще.
Душевную гордыню отвержим, нрав правый смиренномудрия стяжим, себе оправдати не тщимся, тщеславия кичение возненавидим, и с мытарем Бога умолим.
Молитвы Содетелю милости принесем мытарския, фарисейских отвращающеся неблагодарных молитв, и велехвальных гласов, иже на ближняго суд возводят, да Бога милостива и свет привлечем.
Многим прегрешений собранием отягчен, изобилием злобы мытаря преидох, и фарисеево велехвальное кичение притяжах, отвсюду пуст всех быв благих: Господи, пощади мя.
Ин: В законе сени и писаний:
Иже древним новорожденных горличищ супруг, двоица же бяше птенцев, в нихже место божественный старец, и целомудренная Анна пророчица, от Девы Рожденному, и Сыну Единородному Отчу, в церковь приносиму, служат величающе.
Воздал еси мне, вопияше Симеон, спасения Твоего Христе радование, восприими Твоего служителя, сению претружденнаго, новыя благодати священнопроповедника тайнаго, во хвалении величающа.
Священнолепно исповедашеся Анна прорицающи, целомудренная и преподобная, и старица Владыце, в церкви явственно: Богородицу же проповедающи всем сущим величаше.
Катавасиа: В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем перворожденное Слово Отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем.
Таже светилен воскресен.
Со ученики взыдем на гору Галилейскую, верою Христа видети глаголюща, власть прияти вышних и нижних, научимся: како учит крещати, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, языки вся, и пребывати с таинники, якоже обещася, до скончания века.
Слава, Триоди.
Подобен: Со ученики взыдем:
Высокоречия убежим фарисеева злейшаго, смирению же навыкнем мытареву изряднейшему, да вознесемся вопиюще к Богу со онем: очисти рабы Твоя, родивыйся от Девы Христе Спасе волею, и Крест претерпевый, совоздвигнувый мир Твоим Божественным могутством.
И ныне, праздника. Самоподобен:
Духом во святилищи представ старец, на руки восприят закона Владыку, вопия: ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: видех бо очима откровение языков, и Израилю спасение.
На хвалитех стихиры воскресны 4, глас 1:
Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.
Поем Твою Христе, спасительную страсть, и славим Твое Воскресение.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Крест претерпевый, и смерть упразднивый, и воскресый из мертвых, умири нашу жизнь Господи, яко един всесилен.
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Ада пленивый, и человека воскресивый, Воскресением Твоим Христе, сподоби нас чистым сердцем, Тебе пети и славити.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.
Боголепное Твое снисхождение славяще, поем Тя Христе. Родился еси от Девы, и не разлучен был еси от Отца, пострадал еси яко Человек, и волею претерпел еси Крест, воскресл еси от гроба, яко от чертога произшед да спасеши мир, Господи слава Тебе.
И праздника самогласны 4, с припевы его. Глас 4.
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
Закон иже в Писании, исполняя Человеколюбец, в церковь ныне приносится, и Сего приемлет старыми руками Симеон старец, ныне отпущаеши мя вопия, ко оному блаженству: видех бо Тя днесь плотию мертвенною обложеннаго, животом господьствующа, и смертию владычествующа. [Дважды.]
Стих: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром.
Свет во откровение языков, явился еси Господи, на облаце седя легце, Солнце правды, закона сеновное исполняя, и начало изъявляя новыя благодати. Тем Тя видев Симеон взываше: из истления мя разреши, яко видех Тя днесь.
Стих: Свет во откровение языков и славу людей Твоих Израиля.
Недр Родителя не отлучься Божеством, воплощься якоже изволил еси, объятиями держимь Приснодевы: на руки подался еси Богоприимца Симеона, рукою Твоею держай всяческая. Темже ныне отпущаеши мя, радостно взываше, в мире раба Твоего, яко видех Тя Владыко.
Слава, глас 8:
От дел похваленьми, фарисеа оправдающа себе осудил еси Господи, и мытаря смирившася, и воздыханьми очищения просяща оправдал еси: не внимаеши бо велемудренным помыслом, и сокрушенная сердца не уничижаеши. Темже и мы Тебе припадаем во смирении, пострадавшему нас ради: подаждь оставление и велию милость.
И ныне: Преблагословенна еси Богородице Дево:
Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен. Ектении, и отпуст, и исхождение обычное в притвор.
Слава, и ныне, стихира евангельская, глас 1:
На гору учеником идущим за земное {еже от земли} Вознесение, предста Господь, и поклонившеся Ему, и данныя власти везде научившеся, в поднебесную посылахуся, проповедати еже из мертвых Воскресение, и еже на небеса возшествие: имже и во веки спребывати неложный обещася Христос Бог, и Спас душ наших.
И час 1. На часех тропарь воскресен. Слава, праздника. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш, кондак Триоди, и праздника, пременяюще глаголем.
|
|