На правах рекламы: • информация здесь |
На Литургии
Блаженна гласа, на 4: и Триоди песнь 3, на 4 и святаго песнь 6, на 4.
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Отвергшаго Христе заповедь Твою, праотца Адама из рая изгнал еси: разбойника же Щедре, исповедавша Тя на кресте, вонь вселил еси, зовуща: помяни мя Спасе, во Царствии Твоем.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Воскрес из мертвых, совоскресил еси нас от страстей Воскресением Твоим Господи: смертную же всю силу погубил еси Спасе. Сего ради верою Ти зовем: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Тридневным Твоим погребением, яже во аде умерщвленныя, яко Бог оживотворивый совоздвигл еси, и нетление всем яко Благ источил еси нам, верою зовущим всегда: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Согрешших нас смертною осудил еси клятвою, Жизнодавче и Господи: телом же Твоим безгрешне Владыко пострадав, смертныя оживил еси, зовущия: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Зря Тебе иногда солнце, на Древе висяща Слове, свет скры, и трясашеся земля вся, мертвии восташа, мертву бывшу Тебе Всесильне.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
С душею пришедшу Тебе во утробу земли, души яже стяжа ад, издаваше со тщанием, вопиющия державе Твоей песнь благодарную, едине Господи.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
В летех многих немощствующую люте душу мою Преблагий исцели, якоже разслабленнаго прежде, яко да последую Твоим стезям, яже показал еси любящим Тя.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
С вышними чинми Божии архангеле, мольбу сотвори о верою поющих тя, соблюдая и храня нас, житейскими страстьми нападаемых.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.
Паче естества и слова, и помысла, доблести твоея храбрствования, непрестанно певаема, преблаженне мучениче Георгие.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.
Воинству небесному собеседник, блаженне, быв, и божественное явление, елико достижно зря, тя верою чтущия спасай.
Слава: Всеми образы Богу возложен, и блистания чудес приемля, дарования требующим раздаваеши, преблаженне Георгие.
И ныне: Ныне к Тебе прибегаю, Пречистая, спаси мя молитвами Твоими и соблюди: елико бо хощеши, можеши, яко Мати Всемогущаго.
По входе тропарь воскресен, глас 3:
Да веселятся небесная, да радуются земная, яко сотвори державу мышцею Своею Господь: попра смертию смерть, первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.
И святаго, глас 4:
Яко пленных свободитель и нищих защититель, немощствующих врач, православных поборниче, победоносче, великомучениче Георгие, моли Христа Бога, спастися душам нашим.
Слава, кондак святаго, глас 4:
Возделан от Бога, показался еси благочестия делатель честнейший, добродетелей рукояти собрав себе: сеяв бо в слезах, веселием жнеши, страдальчествовав же кровию, Христа приял еси: и молитвами, святе, твоими, всем подаеши прегрешений прощение.
И ныне, праздника, глас 3:
Душу мою Господи, во гресех всяческих, и безместными деяньми люте разслаблену, воздвигни Божественным Твоим предстательством, якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаемь: Щедрый, слава Христе державе Твоей.
Прокимен праздника, глас 1: Буди Господи милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Стих: Радуйтеся праведнии о Господе: правым подобает похвала. И святаго прокимен, глас 7: Возвеселится праведник о Господе, и уповает на Него.
Апостол Деяний, зачало 23. [Деян. 9, 32–42.]
Во дни оны, бысть Петру, посещающу всех, снити и ко святым живущим в Лидде:
Во дни оны, случилось, что Петр, обходя всех, пришел и к святым, живущим в Лидде.
Обрете же тамо человека некоего, именем Енеа, от осми лет лежаща на одре, иже бе разслаблен.
Там нашел он одного человека, именем Энея, который восемь уже лет лежал в постели в расслаблении.
И рече ему Петр: Енее, изцеляет тя Иисус Христос: востани с постели твоея. И абие воста:
Петр сказал ему: Эней! исцеляет тебя Иисус Христос; встань с постели твоей. И он тотчас встал.
И видеша его вси живущии в Лидде и во Ассароне, иже обратишася ко Господу.
И видели его все, живущие в Лидде и в Сароне, которые и обратились к Господу.
Во Иоппии же бе некая ученица, именем Тавифа, яже сказаема глаголется, серна: сия бяше исполнена благих дел и милостынь, яже творяше.
В Иоппии находилась одна ученица, именем Тавифа, что значит: «серна»; она была исполнена добрых дел и творила много милостынь.
Бысть же во дни тыя, болевшей ей умрети: омывше же ю, положиша в горнице.
Случилось в те дни, что она занемогла и умерла. Ее омыли и положили в горнице.
Близ же сущей Лидде Иоппии, ученицы слышавше, яко Петр есть в ней, послаша два мужа к нему, моляще его не обленитися приити до них.
А как Лидда была близ Иоппии, то ученики, услышав, что Петр находится там, послали к нему двух человек просить, чтобы он не замедлил прийти к ним.
Востав же Петр иде с нима: егоже пришедша возведоша в горницу, и предсташа ему вся вдовицы плачуща и показующа ризы и одежды, елика творяше, с ними сущи, Серна.
Петр, встав, пошел с ними; и когда он прибыл, ввели его в горницу, и все вдовицы со слезами предстали перед ним, показывая рубашки и платья, какие делала Серна, живя с ними.
Изгнав же вон вся Петр, преклонь колена помолися, и обращься к телу, рече: Тавифо, востани. Она же отверзе очи свои, и видевши Петра, седе.
Петр выслал всех вон и, преклонив колени, помолился, и, обратившись к телу, сказал: Тавифа! встань. И она открыла глаза свои и, увидев Петра, села.
Подав же ей руку, воздвиже ю, и призвав святыя и вдовицы, постави ю живу.
Он, подав ей руку, поднял ее, и, призвав святых и вдовиц, поставил ее перед ними живою.
Уведано же бысть се по всей Иоппии, и мнози вероваша в Господа.
Это сделалось известным по всей Иоппии, и многие уверовали в Господа.
И святаго, Деяния, зачало 29. [Деян. 12, 1–11.]
Во дни оны, возложи Ирод царь руце озлобити некия яже от церкве.
Во дни оны, царь Ирод поднял руки на некоторых из принадлежащих к церкви, чтобы сделать им зло,
Уби же Иакова брата Иоаннова мечем.
и убил Иакова, брата Иоаннова, мечом.
И видев, яко годе есть иудеем, приложити яти и Петра: [бяху же дние опресночнии.]
Видя же, что это приятно Иудеям, вслед за тем взял и Петра, — тогда были дни опресноков, —
Егоже и ем всади в темницу, предав четырем четверицам воинов стрещи его, хотя по Пасце извести его к людем.
и, задержав его, посадил в темницу, и приказал четырем четверицам воинов стеречь его, намереваясь после Пасхи вывести его к народу.
И убо Петра стрежаху в темнице: молитва же бе прилежна, бываемая от церкве к Богу о нем.
Итак Петра стерегли в темнице, между тем церковь прилежно молилась о нем Богу.
Егда же хотяше его извести Ирод, в нощи той бе Петр спя между двема воинома, связан железнома ужема двема, стражие же пред дверьми стрежаху темницы.
Когда же Ирод хотел вывести его, в ту ночь Петр спал между двумя воинами, скованный двумя цепями, и стражи у дверей стерегли темницу.
И се ангел Господень предста, и свет возсия в храмине: толкнув же в ребра Петра, воздвиже его, глаголя: востани вскоре. и спадоша ему ужя железная с руку.
И вот, Ангел Господень предстал, и свет осиял темницу. [Ангел], толкнув Петра в бок, пробудил его и сказал: встань скорее. И цепи упали с рук его.
Рече же ангел к нему: препояшися, и вступи в плесницы твоя: сотвори же тако. и глагола ему: облецыся в ризу твою, и последствуй ми.
И сказал ему Ангел: опояшься и обуйся. Он сделал так. Потом говорит ему: надень одежду твою и иди за мною.
И изшед вслед его идяше, и не ведяше, яко истина есть бывшее от ангела: мняше же видение зрети.
[Петр] вышел и следовал за ним, не зная, что делаемое Ангелом было действительно, а думая, что видит видение.
Прошедша же первую стражу и вторую, приидоста ко вратом железным, вводящим во град, яже о себе отверзошася има. и изшедше преидоша стогну едину и абие отступи ангел от него.
Пройдя первую и вторую стражу, они пришли к железным воротам, ведущим в город, которые сами собою отворились им: они вышли, и прошли одну улицу, и вдруг Ангела не стало с ним.
И Петр быв в себе, рече: ныне вем воистинну, яко посла Бог ангела Своего, и изъят мя из руки Иродовы, и от всего чаяния людей иудейских.
Тогда Петр, придя в себя, сказал: теперь я вижу воистину, что Господь послал Ангела Своего и избавил меня из руки Ирода и от всего, чего ждал народ Иудейский.
Аллилуиа, глас 5: Милости Твоя Господи во век воспою. Стих: Зане рекл еси: в век милость созиждется. И святаго, глас 4: Праведник яко финикс процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится.
Евангелие Иоанна, зачало 14. [Ин. 5, 1–15.]
Во время оно, взыде Иисус во Иерусалим:
Во время оно, пришел Иисус в Иерусалим.
Есть же во Иерусалимех Овчая купель, яже глаголется еврейски Вифесда, пять притвор имущи:
Есть же в Иерусалиме у Овечьих ворот купальня, называемая по-еврейски Вифезда, при которой было пять крытых ходов.
В тех слежаше множество болящих, слепых, хромых, сухих, чающих движения воды:
В них лежало великое множество больных, слепых, хромых, иссохших, ожидающих движения воды,
Ангел бо Господень на всяко лето схождаше в купель и возмущаше воду: и иже первее влазяше по возмущении воды, здрав бываше, яцем же недугом одержимь бываше.
Ибо ангел Господень по временам сходил в купальню и возмущал воду, и кто первый входил в нее по возмущении воды, тот выздоравливал, какою бы ни был одержим болезнью.
Бе же ту некий человек, тридесять и осмь лет имый в недузе своем.
Тут был человек, находившийся в болезни тридцать восемь лет.
Сего видев Иисус лежаща, и разумев, яко многа лета уже имяше в недузе, глагола ему: хощеши ли цел быти?
Иисус, увидев его лежащего и узнав, что он лежит уже долгое время, говорит ему: хочешь ли быть здоров?
Отвеща Ему недужный: ей, Господи, человека не имам, да, егда возмутится вода, ввержет мя в купель: егда же прихожду аз, ин прежде мене слазит.
Больной отвечал Ему: так, Господи; но не имею человека, который опустил бы меня в купальню, когда возмутится вода; когда же я прихожу, другой уже сходит прежде меня.
Глагола ему Иисус: востани, возми одр твой, и ходи.
Иисус говорит ему: встань, возьми постель твою и ходи.
И абие здрав бысть человек: и взем одр свой, и хождаше. Бе же суббота в той день.
И он тотчас выздоровел, и взял постель свою и пошел. Было же это в день субботний.
Глаголаху же жидове изцелевшему: суббота есть, и не достоит ти взяти одра твоего.
Посему иудеи говорили исцеленному: сегодня суббота; не должно тебе брать постели.
Он же отвеща им: Иже мя сотвори цела, Той мне рече: возми одр твой и ходи.
Он отвечал им: Кто меня исцелил, Тот мне сказал: возьми постель твою и ходи.
Вопросиша же его: кто есть Человек рекии ти: возми одр твой и ходи?
Его спросили: кто Тот Человек, Который сказал тебе: возьми постель твою и ходи?
Изцелевый же не ведяше, кто есть: Иисус бо уклонися, народу сущу на месте.
Исцеленный же не знал, кто Он, ибо Иисус скрылся в народе, бывшем на том месте.
Потом же обрете его Иисус в церкви, и рече ему: се здрав еси: ктому не согрешай, да не горше ти что будет.
Потом Иисус встретил его в храме и сказал ему: вот, ты выздоровел; не греши больше, чтобы не случилось с тобою чего хуже.
Иде же человек, и поведа иудеом, яко Иисус есть, Иже мя сотвори цела.
Человек сей пошел и объявил иудеям, что исцеливший его есть Иисус.
И святаго, Евангелие Иоанна, зачало 52. [Ин. 15, 17 – 16, 2.]
Рече Господь Своим учеником: си заповедаю вам, да любите друг друга.
Сказал Господь Своим ученикам: Сие заповедаю вам, да любите друг друга.
Аще мир вас ненавидит, ведите, яко Мене прежде вас возненавиде.
Если мир вас ненавидит, знайте, что Меня прежде вас возненавидел.
Аще от мира бысте были, мир убо свое любил бы: якоже от мира несте, но Аз избрах вы от мира, сего ради ненавидит вас мир.
Если бы вы были от мира, то мир любил бы свое; а как вы не от мира, но Я избрал вас от мира, потому ненавидит вас мир.
Поминайте слово, еже Аз рех вам: несть раб болий господа своего. аще Мене изгнаша, и вас изженут: аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут.
Помните слово, которое Я сказал вам: раб не больше господина своего. Если Меня гнали, будут гнать и вас; если Мое слово соблюдали, будут соблюдать и ваше.
Но сия вся творят вам за имя Мое, яко не ведят Пославшаго Мя.
Но все то сделают вам за имя Мое, потому что не знают Пославшего Меня.
Аще не бых пришел, и глаголал им, греха не быша имели: ныне же вины не имут о гресе своем.
Если бы Я не пришел и не говорил им, то не имели бы греха; а теперь не имеют извинения во грехе своем.
Ненавидяй Мене, и Отца Моего ненавидит.
Ненавидящий Меня ненавидит и Отца Моего.
Аще дел не бых сотворил в них, ихже ин никтоже сотвори, греха не быша имели: ныне же и видеша, и возненавидеша Мене, и Отца Моего.
Если бы Я не сотворил между ними дел, каких никто другой не делал, то не имели бы греха; а теперь и видели, и возненавидели и Меня и Отца Моего.
Но да сбудется слово, писанное в законе их: яко возненавидеша Мя туне.
Но да сбудется слово, написанное в законе их: возненавидели Меня напрасно.
Егда же приидет Утешитель, Егоже Аз послю вам от Отца, Дух истины, Иже от Отца исходит, Той свидетельствует о Мне.
Когда же приидет Утешитель, Которого Я пошлю вам от Отца, Дух истины, Который от Отца исходит, Он будет свидетельствовать о Мне;
И вы же свидетельствуете, яко искони со Мною есте.
а также и вы будете свидетельствовать, потому что вы сначала со Мною.
Сия глаголах вам, да не соблазнитеся.
Сие сказал Я вам, чтобы вы не соблазнились.
От сонмищ ижденут вы. но приидет час, да всяк, иже убиет вы, мнится службу приносити Богу.
Изгонят вас из синагог; даже наступает время, когда всякий, убивающий вас, будет думать, что он тем служит Богу.
Причастен праздника: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. И святаго: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
На трапезе утешение братии.
|