Покров Пресвятой Богородицы

Покров Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии

На Литургии

Блаженна гласа на 6 и Покрова песнь 3-я на 4.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Глас Ти приносим разбойнич, и молимся: помяни нас Спасе, во Царствии Твоем.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Крест Тебе приносим в прощение прегрешений: егоже нас ради приял еси Человеколюбче.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Покланяемся Твоему Владыко погребению, и востанию: имиже от тления избавил еси мир Человеколюбче.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Смертию Твоею Господи, пожерта бысть смерть: и Воскресением Твоим Спасе, мир спасл еси.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Мироносицы сретил еси, воскрес от гроба, и учеником возвестил еси, рещи Твое востание.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Иже во тьме спящии Тя Свет видевше, в преисподнейших адовых Христе воскресоша.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Клас прозябшая Божественный, яко нива неоранная яве радуйся, одушевленная трапезо, хлеб животный вмещшая. Радуйся животныя воды источниче неистощимый, Владычице.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Твои раби, Владычице, в церкви Твоей верою предстояще, Твоея ожидаем милости: посети наше смирение, и Твоим святым Покровом защити императора и люди от всякаго зла.

Слава: Многоименитая Дево, пророки проображена честно, иже Тебе ныне со ангелы служат, с нимиже о нас к Богу молися, да Твоего Покрова святый день радующеся вси светло празднуем.

И ныне: Гедеон Тя руно прообрази, на Тя бо яко роса Христос Бог сниде, к Немуже, Богородице, молися, победу дати императору нашему на враги, да яко мадиамы низложив, прославит святый Твой праздник.

По входе тропарь воскресный, глас 2:

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе.

Таже Покрова, глас 4:

Днесь, благовернии людие, светло празднуем, осеняеми Твоим, Богомати, пришествием, и к Твоему взирающе пречистому образу, умильно глаголем: покрый нас честным Твоим Покровом, и избави нас от всякаго зла, молящи Сына Твоего Христа Бога нашего спасти души наша.

Слава, кондак воскресный, глас 2:

Воскресл еси от гроба Всесильне Спасе, и ад видев чудо, ужасеся, и мертвии восташа: тварь же видящи срадуется Тебе, и Адам свеселится, и мир Спасе мой воспевает Тя присно.

И ныне, Покрова, глас 3:

Подобен: Дева днесь:

Дева днесь предстоит в Церкви, и с лики святых невидимо за ны молится Богу: ангели со архиереи покланяются, апостоли же со пророки ликовствуют: нас бо ради молит Богородица Превечнаго Бога.

Прокимен, глас 2: Крепость моя и пение мое Господь, и бысть мне во спасение. Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя. Прокимен, песнь Богородицы, глас 3: Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.

Апостол Коринфяном, зачало 194. [2 Кор. 11, 31 – 12, 9.]

Братие, Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа весть, сый благословен во веки, яко не лгу.

Братья, Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа, благословенный во веки, знает, что я не лгу.

В Дамасце языческий князь Арефы царя стрежаше Дамаск град, яти мя хотя: и оконцем в кошнице свешен бых по стене, и избегох из руку его.

В Дамаске областной правитель царя Ареты стерег город Дамаск, чтобы схватить меня; и я в корзине был спущен из окна по стене и избежал его рук.

Похвалитися же не пользует ми: прииду бо в видения и откровения Господня.

Не полезно хвалиться мне, ибо я приду к видениям и откровениям Господним.

Вем человека о Христе, прежде лет четыринадесяти: [аще в теле, не вем, аще ли кроме тела, не вем: Бог весть:] восхищена бывша таковаго до третияго небесе.

Знаю человека во Христе, который назад тому четырнадцать лет (в теле ли — не знаю, вне ли тела — не знаю: Бог знает) восхищен был до третьего неба.

И вем такова человека, [аще в теле, или кроме тела, не вем: Бог весть:]

И знаю о таком человеке ([только] не знаю — в теле, или вне тела: Бог знает),

Яко восхищен бысть в рай, и слыша неизреченны глаголы, ихже не леть есть человеку глаголати.

что он был восхищен в рай и слышал неизреченные слова, которых человеку нельзя пересказать.

О таковем похвалюся, о себе же не похвалюся, токмо о немощех моих.

Таким [человеком] могу хвалиться; собою же не похвалюсь, разве только немощами моими.

Аще бо восхощу похвалитися, не буду безумен, истину бо реку: щажду же, да не како кто вознепщует о мне паче, еже видит мя, или слышит что от мене.

Впрочем, если захочу хвалиться, не буду неразумен, потому что скажу истину; но я удерживаюсь, чтобы кто не подумал о мне более, нежели сколько во мне видит или слышит от меня.

И за премногая откровения да не превозношуся, дадеся ми пакостник плоти аггел сатанин, да ми пакости деет, да не превозношуся.

И чтобы я не превозносился чрезвычайностью откровений, дано мне жало в плоть, ангел сатаны, удручать меня, чтобы я не превозносился.

О сем трикраты Господа молих, да отступит от мене.

Трижды молил я Господа о том, чтобы удалил его от меня.

И рече ми: довлеет ти благодать Моя: сила бо Моя в немощи совершается. сладце убо похвалюся паче в немощех моих, да вселится в мя сила Христова.

Но [Господь] сказал мне: «довольно для тебя благодати Моей, ибо сила Моя совершается в немощи». И потому я гораздо охотнее буду хвалиться своими немощами, чтобы обитала во мне сила Христова.

Апостол ко Евреем, зачало 320. [Евр. 9, 1–7.]

Братие, имеяше первая скиния оправдания службы, святое же людское:

Братья, первый завет имел постановление о Богослужении и святилище земное:

Скиния бо сооружена бысть первая, в нейже светильник и трапеза и предложение хлебов, яже глаголется святая.

Ибо устроена была скиния первая, в которой был светильник, и трапеза, и предложение хлебов, и которая называется «святое».

По вторей же завесе скиния глаголемая Святая святых,

За второю же завесою была скиния, называемая «Святое-святых»,

Злату имущи кадильницу и ковчег завета окован всюду златом, в немже стамна злата имущая манну, и жезл Ааронов прозябший, и скрижали завета:

Имевшая золотую кадильницу и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, где были золотой сосуд с манною, жезл Ааронов расцветший и скрижали завета,

Превышше же eго херувими славы, осеняющии oлтарь: о нихже не леть ныне глаголати подробну.

А над ним херувимы славы, осеняющие очистилище; о чем не нужно теперь говорить подробно.

Сим же тако устроeным, в первую убо скинию выну вхождаху священницы, службы совершающе:

При таком устройстве, в первую скинию всегда входят священники совершать Богослужение;

Во вторую же eдиною в лето eдин архиерей, не без крове, юже приносит за себе и о людских невежествиих.

А во вторую — однажды в год один только первосвященник, не без крови, которую приносит за себя и за грехи неведения народа.

Аллилуиа, глас 2: Услышит тя Господь в день печали, защитит тя имя Бога Иаковля. Стих: Господи спаси царя, и услыши ны, воньже аще день призовем Тя. Глас 8: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое.

Евангелие Луки, зачало 26. [Лк. 6, 31–36.]

Рече Господь: якоже хощете да творят вам человецы, и вы творите им такожде.

Сказал Господь: как хотите, чтобы с вами поступали люди, так и вы поступайте с ними.

И аще любите любящия вы, кая вам благодать есть? ибо и грешницы любящия их любят.

И если любите любящих вас, какая вам за то благодарность? ибо и грешники любящих их любят.

И аще благотворите благотворящим вам, кая вам благодать есть? ибо и грешницы тожде творят.

И если делаете добро тем, которые вам делают добро, какая вам за то благодарность? ибо и грешники то же делают.

И аще взаим даете, от нихже чаете восприяти, кая вам благодать есть? ибо и грешницы грешником взаим давают, да восприимут равная.

И если взаймы даёте тем, от которых надеетесь получить обратно, какая вам за то благодарность? ибо и грешники дают взаймы грешникам, чтобы получить обратно столько же.

Обаче любите враги ваша, и благотворите, и взаим дайте, ничесоже чающе: и будет мзда ваша многа, и будете сынове Вышняго: яко Той благ есть на безблагодатныя и злыя.

Но вы любите врагов ваших, и благотворите, и взаймы давайте, не ожидая ничего; и будет вам награда великая, и будете сынами Всевышнего; ибо Он благ и к неблагодарным и злым.

Будите убо милосерди, якоже и Отец ваш милосерд есть.

Итак, будьте милосерды, как и Отец ваш милосерд.

Евангелие Луки, зачало 54. [Лк. 10, 38–42; 11, 27–28.]

Во время оно, вниде Иисус в весь некую: жена же некая именем Марфа прият Его в дом свой:

Во время оно, пришел Иисус в одно селение; здесь женщина, именем Марфа, приняла Его в дом свой;

И сестра ей бе нарицаемая Мариа, яже и седши при ногу Иисусову, слышаше слово Его.

У ней была сестра, именем Мария, которая села у ног Иисуса и слушала слово Его.

Марфа же молвяше о мнозе службе, ставши же рече: Господи, не брежеши ли, яко сестра моя едину мя остави служити? рцы убо ей, да ми поможет.

Марфа же заботилась о большом угощении, и подошедши сказала: Господи! или Тебе нужды нет, что сестра моя одну меня оставила служить? скажи ей, чтобы помогла мне.

Отвещав же Иисус рече ей: Марфо, Марфо, печешися и молвиши о мнозе,

Иисус же сказал ей в ответ: Марфа! Марфа! ты заботишься и суетишься о многом,

Едино же есть на потребу. Мариа же благую часть избра, яже не отымется от нея.

А одно только нужно. Мария же избрала благую часть, которая не отнимется у нее.

Бысть же егда глаголаше сия, воздвигши некая жена глас от народа, рече ему: блажено чрево носившее Тя, и сосца, яже еси ссал.

Когда же Он говорил это, одна женщина, возвысивши голос из народа, сказала Ему: блаженно чрево, носившее Тебя, и сосцы, Тебя питавшие!

Он же рече: темже убо блажени слышащие слово Божие и хранящии е.

А Он сказал: блаженны слышащие слово Божие и соблюдающие его.

Причастен воскресен: Хвалите Господа с небес, хвалите Его в вышних. И Богородицы: Чашу спасения прииму и имя Господне призову.