|
|
В Неделю сыропустную
На Литургии
изобразительная. Блаженны гласа на 6, и канона Триоди песнь 6-я, на 4.
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Древом Адам рая бысть изселен: Древом же крестным разбойник в рай вселися. Ов убо вкуш, заповедь отверже Сотворшаго: ов же сраспинаемь, Бога исповеда таящагося, помяни мя, вопия, во Царствии Твоем.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Вознесыйся на Крест, смертную разрушивый силу, и загладивый яко Бог еже на ны рукописание Господи, разбойниче покаяние и нам подаждь едине Человеколюбче, верою служащим, Христе Боже наш, и вопиющим Ти: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Рукописание наше на Кресте копием раздрал еси, и вменився в мертвых, тамошняго мучителя связал еси, избавивый всех от уз адовых Воскресением Твоим, имже просветихомся Человеколюбче Господи, и вопием Ти: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Распныйся и воскресый яко силен из гроба тридневен, и первозданнаго Адама воскресивый едине Безсмертне: и мене на покаяние обратитися Господи, сподоби от всего сердца моего, и теплою верою присно взывати Ти: помяни мя Спасе во Царствии Твоем.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Нас ради Иже Безстрастен страстный бысть Человек, и волею на Кресте пригвождейся, нас совоскреси, темже и славим со Крестом страсть и Воскресение, имиже возсоздахомся, имиже и спасаемся, взывающе: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Воскресшаго из мертвых, и адову державу пленившаго, и видима женами мироносицами, радуйтеся, глаголющаго, вернии умолим, от истления избавити души наша, зовуще всегда разбойника благоразумнаго гласом к Нему: помяни и нас во Царствии Твоем.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.
Одеждею мя облекл еси боготканною Спасе, во Едеме, яко благоутробен: аз же Твою преступих заповедь, веровав льстивому, и наг видехся окаянный.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.
Душе всестрастная моя, удалилася еси от Бога, невниманием твоим райскаго лишилася еси наслаждения, от ангел разлучилася еси, во тлю ввелася еси: о падения!
Слава: Помилуй, ущедри Вседержителю Боже, Твоею руку творение, не презри мене, молюся, Блаже, отлучившаго себе самаго от лика ангел Твоих.
Богородичен: Марие Богозванная, Госпоже всяческих, яко рождшая Господа Царя всех и Избавителя, пленена мя суща от райския славы, воззови.
Прокимен, глас 8: Помолитеся, и воздадите Господеви Богу нашему. Стих: Ведом во Иудеи Бог, во Израили велие имя Его.
Апостол к Римляном, зачало 112. [Рим. 13, 11 – 14, 4.]
Братие, ныне ближайшее нам спасение, нежели егда веровахом.
Братья, ныне ближе к нам спасение, нежели когда мы уверовали.
Нощь (убо) прейде, а день приближися: отложим убо дела темная, и облечемся во оружие света.
Ночь прошла, а день приблизился: итак отвергнем дела тьмы и облечемся в оружия света.
Яко во дни, благообразно да ходим, не козлогласовании и пиянствы, не любодеянии и студодеянии, не рвением и завистию:
Как днем, будем вести себя благочинно, не предаваясь ни пированиям и пьянству, ни сладострастию и распутству, ни ссорам и зависти;
Но облецытеся Господем нашим Иисус Христом, и плоти угодия не творите в похоти.
Но облекитесь в Господа нашего Иисуса Христа, и попечения о плоти не превращайте в похоти.
Изнемогающаго же в вере приемлите, не в сомнение помышлении.
Немощного в вере принимайте без споров о мнениях.
Ов бо верует ясти вся, а изнемогаяй зелия (да) яст.
Ибо иной уверен, что можно есть все, а немощный ест овощи.
Ядый не ядущаго да не укоряет: и не ядый ядущаго да не осуждает: Бог бо его прият.
Кто ест, не уничижай того, кто не ест; и кто не ест, не осуждай того, кто ест, потому что Бог принял его.
Ты кто еси судяй чуждему рабу? Своему Господеви стоит, или падает. Станет же, силен бо есть Бог поставити его.
Кто ты, осуждающий чужого раба? Перед своим Господом стои'т он, или падает. И будет восставлен, ибо силен Бог восставить его.
Аллилуиа, глас 6: Благо есть исповедатися Господеви, и пети имени Твоему Вышний.
Евангелие от Матфеа, зачало 17. [Мф. 6, 14–21.]
Рече Господь Своим учеником: аще отпущаете человеком согрешения их, отпустит и вам Отец ваш Небесный:
Сказал Господь Своим ученикам: если вы будете прощать людям согрешения их, то простит и вам Отец ваш Небесный,
Аще ли не отпущаете человеком согрешения их, ни Отец ваш отпустит вам согрешений ваших.
А если не будете прощать людям согрешения их, то и Отец ваш не простит вам согрешений ваших.
Егда же поститеся, не будите якоже лицемери сетующе: помрачают бо лица своя, яко да явятся человеком постящеся. Аминь глаголю вам, яко восприемлют мзду свою.
Также, когда поститесь, не будьте унылы, как лицемеры, ибо они принимают на себя мрачные лица, чтобы показаться людям постящимися. Истинно говорю вам, что они уже получают награду свою.
Ты же постяся помажи главу твою, и лице твое умый,
А ты, когда постишься, помажь голову твою и умой лице твое,
Яко да не явишися человеком постяся, но Отцу твоему, Иже в тайне: и Отец твой, видяй в тайне, воздаст тебе яве.
Чтобы явиться постящимся не пред людьми, но пред Отцом твоим, Который втайне; и Отец твой, видящий тайное, воздаст тебе явно.
Не скрывайте себе сокровищ на земли, идеже червь и тля тлит, и идеже татие подкопывают и крадут:
Не собирайте себе сокровищ на земле, где моль и ржа истребляют и где воры подкапывают и крадут,
Скрывайте же себе сокровище на небеси, идеже ни червь, ни тля тлит, и идеже татие не подкопывают, ни крадут:
Но собирайте себе сокровища на небе, где ни моль, ни ржа не истребляют и где воры не подкапывают и не крадут,
Идеже бо есть сокровище ваше, ту будет и сердце ваше.
Ибо где сокровище ваше, там будет и сердце ваше.
И Божественная Литургиа Златоустаго:
Киноник: Хвалите Господа с Небес:
Подобает ведати, яко от сея Недели даже до Воздвижения Честнаго Креста, упраждняется полиелей: поется же токмо во бдениих Владычних праздников и великих святых.
|
|