На правах рекламы:

• Купить парусные яхты бу.

Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец, декемвриа в 24 день

Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец, декемвриа в 24 день

В субботу на Малей вечерни: Стихиры воскресны, 4, глас 6:

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Победу имея Христе, юже на ада, на Крест возшел еси: да во тьме смерти седящия воскресиши с Собою, Иже в мертвых свободь, источаяй живот от Своего света, всесильне Спасе, помилуй нас. [Дважды.]

Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.

Днесь Христос смерть поправ, якоже рече, воскресе, и радование мирови дарова, да вси взывающе, песнь тако рцем: источниче жизни, неприступный свете, всесильне Спасе, помилуй нас.

Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.

Тебе Господи, сущаго по всей твари, грешнии камо бежим? На небеси Сам живеши, во аде попрал еси смерть, во глубины морския? Тамо рука Твоя Владыко. К Тебе прибегаем, Тебе припадающе молимся: воскресый из мертвых помилуй нас.

Слава и ныне, предпразднства, глас тойже:

[Византиево:] Вертепе благоукрасися, Агница бо грядет, чревоносящи Христа: ясли же подымите, словом разрешившаго от безсловеснаго деяния нас земнородных. Пастырие свиряюще, свидетельствуйте чудеси страшному: и волсви от Персиды, злато и ливан и смирну, Царю принесите: яко явися Господь из Девы Матере. Емуже и приникши рабски Мати поклонися, и привещаше к держимому на объятиих Ея: како всеялся еси Мне? или како прозябл еси во Мне, избавителю мой и Боже?

На стиховне стихира воскресна, глас 6:

Воскресение Твое Христе Спасе, ангели поют на небесех, и нас на земли сподоби, чистым сердцем Тебе славити.

И иныя стихиры Пресвятыя Богородицы.

Подобен: Всю отложивше:

Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.

Клятвою яко обеща Твоему праотцу древле Бог прелетный, в последняя лета соверши, произшед Пречистая от чрева Твоего божественнаго: ибо воистинну возсия из Тебе Господь, дланию содержай концы, Егоже и мне благоуветлива сотвори в час судный Дево Марие, Того Царствия мя получити, добродетелей возвышением, и страстей умерщвлением.

Стих: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.

Ума чистотою Исаиа, Дево, издалеча прорече, родити имущую Создателя всея твари, Тя Честная Пречистая: Ты бо явилася еси едина во веки Всенепорочная. Темже Тя молю: оскверненую мою душу очисти, и светлости божественныя общника мя покажи, и Божественнаго Сына Твоего стояния деснаго, егда сядет, якоже писано есть, судити миру всему.

Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.

Смерти разрушение Рождеством Твоим явися, Ты бо Отроковица еси живота нетленнаго пребывание. Темже Тя молю: во гробех адовых страстей моих слежаща Ты воскреси, и к веселию и оживлению Дево, руководи, ко блаженному воздаянию, и негиблемыя и божественныя сподоби радости, идеже сладость присносущная, идеже свет невечерний.

Слава, и ныне, Богородичен: Приидите вси языцы, во гласе радования Пресвятую Деву и Богородицу восхвалим, человеческаго существа горнило, неизреченных чудес делателище, о Той бо быша новая: Безначальный начинается, Слово одебелевает, Бог Человек бывает, да бога человека соделает, не пременением естеств, но соединением по Ипостаси: происходит бо един от двою сопротивных, во двоих совершенных естествах нераздельне познаваемый, хотетельне же и детельне по обою существу: Тойже по истотному веруемь бывая, ради спасительнаго смотрения Христос Бог наш, миру подая очищение, мир и велию милость.

По Трисвятом тропарь воскресен, глас 6:

Ангельския силы на гробе Твоем, и стрегущии омертвеша: и стояше Мариа во гробе, ищущи пречистаго тела Твоего. Пленил еси ад, не искусився от него: сретил еси Деву даруяй живот. Воскресый из мертвых, Господи слава Тебе.

Слава, и ныне, предпразднства, глас 4:

Написовашеся иногда со старцем Иосифом, яко от семене Давидова, в Вифлееме Мариам, чревоносящи безсеменное Рождение. Наста же время рождества, и место ни единоже бе обиталищу, но, якоже красная палата, вертеп Царице показашеся. Христос раждается прежде падший воскресити образ.

Таже ектениа малая, и отпуст.

На Велицей вечерни:

По обычном псалме, поем Блажен муж: кафисму всю.

На Господи воззвах стихиры на 10: отцев на 6, глас 6.

Подобен: Всю отложивше:

Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.

Явися мира концем праотцев память, света истинно исполнена, и зарями благодати сияющи, Христос бо Солнце светлое, свыше просияв издалеча, звезд собор ведет, с Ним возсиявший: и рождество Богочеловечное является внутрь Вифлеема быти. Вси убо верою Сего рождество, благочестно плещуще ликуим, хвалу предепразднственную. [Дважды.]

Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.

Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.

Славою украшаются Божественнаго причастия, Адам радуяся днесь, яко основание и утверждение праотцев мудрых: совзыграет же Авель, и Енох веселится, и ликует Сиф, и Ное купно: с патриархи же поет Авраам всехвальный: и рождение без Отца ныне Мелхиседек видит свыше. Темже божественную память Христовых праотцев и мы совершающе молим, спастися душам нашим. [Дважды.]

Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.

Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.

Облиста весело иже в пещи детей богомудрых собор, и Христово рождество проповедует на земли: яко бо честная роса низшед Господь, Рождшую спасает неопальну, соблюдает непорочну, и обогащает Божественными даровании. Темже и богоприятный радуется Даниил веселяся: камень бо из горы несечен провидя яве, со дерзновением молится ныне о душах наших. [Дважды.]

И предпразднства на 4, глас и подобен тойже.

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Незаходимое Солнце из девственных ложесн возсияти идет, просветити всю подсолнечную, чистыми очесы и чистыми деяньми, срести Сего потщимся и подъяти ныне уготовимся Духом, грядущаго во Своя, странным рождеством якоже благоволи: яко да устраншияся ны едемскаго жития, возведет яко благоутробен, в Вифлееме раждается. [Дважды.]

Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.

На плещах носимый херувимских Бог Слово, плоти по Ипостаси соединився, во всенепорочное чрево вселися, и бысть Человек: и на землю грядет, от Иудова племене родитися. Вертеп свят Всецарю благоукрасися, яко величайшая палата: ясли же яко престол огнезрачен: в нихже яко Младенца, Дева Мариа полагает, во обновление создания, Неопределеннаго.

Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.

В безсловесных яслех Тя полагает Дева, Божие Слово безначальное, начало приемшее паче ума: мое бо разрешити безсловесие грядеши, еже подъях завистию змииною: пеленами же повитися, яко да расторгнеши рубы, и пленицы прегрешений моих, едине Блаже и Человеколюбче. Темже Тя славлю, пою и покланяюся прерадостно во плоти пришествию Твоему, имже свободихся.

Слава, отцев, глас тойже:

Даниил муж желаний, камень без руки отсечен видев Тя, Господи, Младенца без семене рожденна, пронарече Тя из Девы воплощенна Слова, непременнаго Бога, и Спаса душ наших.

И ныне, предпразднства, глас тойже:

[Византиево:] Вертепе благоукрасися, Агница бо грядет, чревоносящи Христа: ясли же подымите, словом разрешившаго от безсловеснаго деяния нас земнородных. Пастырие свиряюще, свидетельствуйте чудеси страшному: и волсви от Персиды, злато и ливан и смирну, Царю принесите: яко явися Господь из Девы Матере. Емуже и приникши рабски Мати поклонися, и привещаше к держимому на объятиих Ея: како всеялся еси Мне? или како прозябл еси во Мне, избавителю мой и Боже?

Таже вход, прокимен дне: и чтения отцев 3.

Бытия чтение. [Глава 14.]

Слышав Аврам, яко пленен бысть Лот братанич его, сочте своих си домочадец, триста и осмьнадесять, и погна во след их даже до Дана. И нападе на ня нощию сам, и отроцы его с ним: и порази их, и гони их до Ховала, еже есть ошуюю Дамаска. И возврати всякаго коня Содомскаго, и Лота братанича своего возврати, и вся имения его, и жены и люди. Изыде же царь Содомский в сретение ему, повнегда вратитися ему от сеча Ходоллогоморскаго, и с царьми иже с ним, во удоль Савин: сие же бяше поле царево. И Мелхиседек царь Салимский изнесе хлебы и вино: бяше же священник Бога Вышняго. И благослови Аврама, и рече: благословен Аврам Богом Вышним, Иже созда небо и землю: и благословен Бог Вышний, Иже предаде враги твоя под руки тебе.

Втораго закона чтение. [Глава 1.]

Во днех онех, рече Моисей к сыном Израилевым: видите, предах пред лицем вашим землю: вшедше наследуйте землю, юже клятся Господь отцем вашим, Аврааму и Исааку и Иакову дати им, и семени их по них. И рекох к вам во время оно, глаголя: не возмогу един водити вас. Господь Бог наш умножил вы есть, и се есте днесь яко звезды небесныя множеством. Господь Бог отец наших да приложит вам, яко да будете тысящами сугубо, и да благословит вас, якоже глагола вам. И взях от вас мужи мудры, и сведомы, и смыслены, и поставих их владети над вами тысященачальники, и стоначальники, и пятдесятоначальники, и десятоначальники, и писмовводители судиям вашим. И заповедах судиям вашим во время оно, глаголя: разслушайте посреде братий ваших, и судите праведно посреде мужа, и посреде брата его, и посреде пришельца его. Да не познаете лица в суде, малому и великому судиши, и не устыдишися лица человеческа, яко суд Божий есть.

Втораго закона чтение. [Глава 10.]

Во днех онех рече Моисей к сыном Израилевым: Се Господа Бога твоего небо, и небо небесе, земля и вся елика суть на ней. Обаче отцы ваша произволи Господь любити я: и избра семя их по них вас паче всех язык, в день сей. И обрежите жестосердие ваше, и выя ваша не ожесточите ктому. Ибо Господь Бог наш, сей Бог богов, и Господь господей: Бог великий, и крепкий, и страшный, Иже не дивится лицу, ниже вземлет дар. Творяй суд пришельцу, и сироте и вдове, и любит пришельца, дати ему хлеб и ризу. И возлюбите пришельца, пришельцы бо бесте в земли Египетстей. Господа Бога твоего да убоишися, и Тому единому послужиши, и к Нему прилепишися, и именем Его кленешися. Той хвала твоя, и Той Бог твой, Иже сотвори тебе великая и славная сия, яже видесте очи твои.

На литии стихиры предпразднства, писаны на ряду, на Господи воззвах, в 24 день, глас 5.

Подобен: Радуйся:

Носиши Адамов зрак, во образе Божии сый всесовершенный: и хощеши руками держатися, рукою вся содержай силою Твоею, Чистая Всенепорочная провещаваше, глаголющи: како Тя пеленами повию яко Младенца? Како сосцами питаю Тя, всяческая питающаго? Како Твоей паче ума нищете удивлюся? Како Тя Сына Моего нареку, раба Твоя ныне сущи? Пою, благословлю Тя, подающаго миру велию милость.

Младенца воплощаема из Нея, Предвечнаго Бога Всенепорочная зрящи, руками держащи, и облобызающи часто, и радости исполняющися провещаваше Ему: Боже Вышний, Царю невидимый, како зрю Тя, и разумети таинства не могу, безмерная нищеты Твоея? Вертеп бо малейший, и сей чуждий, внутрь вмещает Тя рождшагося: и девства не решивша, ложесна соблюдшаго, яко прежде рождества, и дающаго велию милость.

Сия рабски Чистая, ужасно вещающи, услышаше волхвов пред вертепом купно предстоящих, и к ним рече: Кого ищете вы? Яко вижду бо от инодальныя страны приидосте, Персский образ и мудрование имуще. Странен исход и шествие сотвористе: и к странствовавшему свыше, и странно в Мя всельшемуся, яко весть, со тщанием приидосте Тому поклонитися, дарующему миру велию милость.

Слава, отцев, глас 3:

[Германово:] Праотцев собор, празднолюбцы приидите, псаломски да восхвалим: Адама праотца, Еноха, Ноа, Мелхиседека, Авраама, Исаака и Иакова: по законе Моисеа, и Аарона, и Иисуса, Самуила и Давида: с нимиже Исаию, Иеремию, Иезекииля, и Даниила, дванадесять, вкупе Илию, Елиссеа, и всех: Захарию, и Крестителя, и проповедавшия Христа, Жизнь и Воскресение рода нашего.

И ныне, предпразднства, глас тойже:

Благоукрасися Вифлееме, отверзеся бо Едем: готовися Евфрафо, обновляется бо Адам, и Ева с ним: клятва бо разорися, спасение миру процвете, и души праведных украшаются: яко дар дароносия, вместо мира пение приносяще, спасение душевное, и нетление приемлюще. Се бо в яслех возлежай, предповелевает пение духовное совершати, вопиющим непрестанно: Господи, слава Тебе.

На стиховне стихиры предпразднства, глас 2:

Самоподобен:

Доме Евфрафов, граде святый, пророков славо, украси дом, в немже Божественный раждается.

Самогласны:

Стих: Бог от юга приидет, и Святый из горы приосененныя чащи.

Вифлееме земле Иудова, сущему по плоти жительство светло, уготови божественный вертеп, в немже Бог плотию раждается, из Неискусомужныя Святыя Девы, во еже спасти род наш.

Стих: Господи, услышах слух Твой, и убояхся: Господи, разумех дела Твоя, и ужасохся.

Приидите вси Христово Рождество верно предпразднуим, и мысленне пение яко звезду предлагаем: волхвов славословия, с пастырьми возопием: прииде спасение человеком, из девственных ложесн, верныя призывая.

Слава, глас тойже. Самогласен:

[Киприаново:] Радуйтеся пророцы честнии, иже закон Господень добре учинивше, и верою явльшеся непобедимии столпи, и непреклоннии: вы бо и ходатаи явистеся Новаго Завета Христова, и преставльшеся к небеси, Того молите умирити мир и спасти души наша.

И ныне, предпразднства, глас тойже.

[Киприаново:] Се время приближися спасения нашего, готовися вертепе, Дева приближается родити: Вифлееме земле Иудова, красуйся и веселися, яко из тебе возсия Господь наш, услышите горы и холми, и окрестныя страны Иудейския, яко грядет Христос: да спасет егоже созда человека, яко Человеколюбец.

На благословении хлебов: тропарь отцев, глас 2:

Велия веры исправления, во источнице пламене яко на воде упокоения, святии трие отроцы радовахуся: и пророк Даниил львом пастырь яко овцам являшеся. Тех молитвами, Христе Боже, спаси души наша. [Дважды.]

И предпразднства, единожды, глас 4:

Написовашеся иногда со старцем Иосифом, яко от семене Давидова, в Вифлееме Мариам, чревоносящи безсеменное Рождение. Наста же время рождества, и место ни единоже бе обиталищу, но, якоже красная палата, вертеп Царице показашеся. Христос раждается прежде падший воскресити образ.

И чтение в Посланиих апостольских.