Неделя о самаряныне и память апостола Иакова

Неделя 5-я по Пасце, о самаряныне

Святаго апостола Иакова, брата святаго Иоанна Богослова

На Утрени

На Бог Господь, тропарь воскресен дважды, глас 4:

Светлую Воскресения проповедь, от ангела уведевше Господни ученицы, и прадеднее осуждение отвергше, апостолом хвалящеся глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.

Слава, апостола, глас 3:

Апостол Христов был еси избранный, и Богослову возлюбленному брат единородный, всехвальне Иакове, поющим тя грехов оставление испроси, и душам нашим велию милость.

И ныне, Богородичен. Глас тойже:

Тя ходатайствовавшую спасение рода нашего, воспеваем Богородице Дево: плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой, и Бог наш, Крестом восприим страсть, избави нас от тли яко Человеколюбец.

По 1-м стихословии седален, глас 4:

Воззревше на гробный вход, и пламене ангельскаго не терпяще мироносицы, с трепетом дивляхуся глаголюще: еда украдеся, отверзый разбойнику рай? еда ли воста, Иже и прежде страсти проповедавый востание? Воистинну воскресе Христос, сущим во аде подая живот и воскресение.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя: не забуди убогих Твоих до конца.

Подобен: Скоро предвари:

Воскресл еси яко безсмертный, от гроба Спасе, совоздвигл еси мир Твой силою Твоею Христе Боже наш, сокрушил еси в крепости смерти державу, показал Милостиве Воскресение всем. Темже Тя и славим едине Человеколюбче.

Слава и ныне: Богородичен:

Еже от века утаеное, и ангелом несведомое таинство, Тобою Богородице сущим на земли явися Бог, в неслитном соединении воплощаемь, и Крест волею нас ради восприим, имже воскресив первозданнаго, спасе от смерти души наша.

По 2-м стихословии седален, глас 4.

Подобен: Удивися Иосиф:

С горних высот сшед Гавриил, и к каменю приступль, идеже Камень жизни, белоносяй взываше к плачущим: престаните вы от рыдания вопля, имеющия и ныне милостивное: Егоже бо ищете плачуще, дерзайте, яко воистинну востал есть. Темже возопийте апостолом, яко воскресе Господь.

Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим: повем вся чудеса Твоя.

Вольным Твоим советом Крест претерпел еси Спасе, и во гробе нове положиша Тя человецы смертнии, словом концы составльшаго. Темже связан бысть чуждий, смерть люто пленяшеся, и сущии во аде вси взываху живоносному востанию Твоему: Христос воскресе, Жизнодавец пребываяй во веки.

Слава, и ныне, Богородичен, самогласен:

Удивися Иосиф, еже паче естества зря, и внимаше мыслию иже на руно дождь, в безсеменном зачатии Твоем Богородице, купину огнем неопалимую, жезл Ааронов прозябший, и свидетельствуя обручник Твой и хранитель, священником взываше: Дева раждает, и по рождестве паки Девою пребывает.

Таже чтение в толковании Евангелиа Иоанна: слово 31, 32, 33 и 34.

Полиелей. Благословен еси, Господи:

И абие ипакои, глас 4:

Яже Твоего преславнаго востания, предтекшия мироносицы, апостолом проповедаху Христе, яко воскресл еси яко Бог, подаяй мирови велию милость.

Седален святаго, глас 4:

Лучу яко солнце правды испусти тя Христос, просветити всю землю, апостоле славный Иакове, божественными твоими молитвами озаряеши, и божественным светом невечерним всех просвещаеши, верою совершающих святую память твою.

Слава, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Зарями свыше наполнився, и светлостию божественною просветився, апостоле Иакове, на Фаворстей горе преобразующагося видел еси Зиждителя и Господа, и глас услышати достойно получил еси. Темже и великим воздаянием сподобился еси, яко самовидец быв и ученик благодати, и свидетель таин Божиих. Моли Христа Бога, согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

И ныне, Богородичен, глас тойже:

В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых, бурею одержим безчисленных согрешений моих, и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе воплощенному безсеменно молися прилежно о всех рабех Твоих непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно, согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.

И чтение святаго.

И абие степенны, глас 4. Антифон 1:

От юности моея мнози борют мя страсти, но Сам мя заступи, и спаси Спасе мой.

Ненавидящии Сиона, посрамитеся от Господа: яко трава бо огнем будете изсохше.

Слава:

Святым Духом всяка душа живится и чистотою возвышается, светлеется Троическим единством священнотайне.

И ныне: тойже.

Антифон 2:

Воззвах Тебе Господи тепле из глубины души моея, и мне да будут на послушание Божественная Твоя ушеса.

На Господа надежду всяк кто стяжав, вышший есть их скорбящих.

Слава:

Святым Духом точатся благодатныя струи, напаяюще всяку тварь ко оживлению.

И ныне: тойже:

Антифон 3:

Сердце мое к Тебе, Слове, да возвысится, и да ничтоже усладит мя от мирских красот на слабость.

К матери своей якоже имать кто любовь, ко Господу тепльше люблением должни есмы.

Слава:

Святым Духом, боговедения богатство, зрения, и премудрости: вся бо в Сем Отеческая веления Слово открывает.

И ныне: тойже:

Прокимен, глас 4: Воскресни Господи, помози нам, и избави нас имене Твоего ради. Стих: Боже ушима нашима услышахом:

Таже: Всякое дыхание да хвалит Господа. Стих: Хвалите Бога во святых Его:

Евангелие от Иоанна, утреннее 7, зачало 63. [Ин. 20, 1–10.]

Во время оно, во едину от суббот, Мариа Магдалина прииде заутра, еще сущей тме, на гроб, и виде камень взят от гроба:

Во время оно, в первый день недели Мария Магдалина приходит ко гробу рано, когда было еще темно, и видит, что камень отвален от гроба.

Тече убо и прииде к Симону Петру и к другому ученику, егоже любляше Иисус, и глагола има: взяша Господа от гроба, и не вем, где положиша Его.

Итак, бежит и приходит к Симону Петру и к другому ученику, которого любил Иисус, и говорит им: унесли Господа из гроба, и не знаем, где положили Его.

Изыде же Петр и другий ученик, и идяста ко гробу,

Тотчас вышел Петр и другой ученик, и пошли ко гробу.

Течаста же оба вкупе: и другий ученик тече скорее Петра и прииде прежде ко гробу,

Они побежали оба вместе; но другой ученик бежал скорее Петра, и пришел ко гробу первый.

И приник виде ризы лежаща: обаче не вниде.

И, наклонившись, увидел лежащие пелены; но не вошел во гроб.

Прииде же Симон Петр вслед его, и вниде во гроб, и виде ризы (едины) лежаща

Вслед за ним приходит Симон Петр, и входит во гроб, и видит одни пелены лежащие,

И сударь, иже бе на главе Его, не с ризами лежащ, но особь свит на единем месте.

и плат, который был на главе Его, не с пеленами лежащий, но особо свитый на другом месте.

Тогда убо вниде и другий ученик, пришедый прежде ко гробу, и виде, и верова:

Тогда вошел и другой ученик, прежде пришедший ко гробу, и увидел, и уверовал.

Не у бо ведяху Писания, яко подобает Ему из мертвых воскреснути.

Ибо они еще не знали из Писания, что Ему надлежало воскреснуть из мертвых.

Идоста же паки к себе ученика.

Итак ученики опять возвратились к себе.

Воскресение Христово: трижды. Псалом 50. И прочее.

Канон Пасхи, со ирмосом и с Богородичны их, на 6: и святаго, на 4: и Триоди, на 4. Поем же сице: на коейждо песни тропарь воскресен един, и праздника един, и Троичен, и Богородичен.

Песнь 1.

Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни и от земли к небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Очистим чувствия и узрим неприступным светом Воскресения Христа блистающася, и радуйтеся рекуща, ясно да услышим, победную ноюще.

Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное.

Богородичен:

Умерщвления предел сломила еси, вечную жизнь рождшая Христа, из гроба возсиявшаго днесь, Дево Всенепорочная, и мир просветившаго.

Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, радуйся со апостолы Богоблагодатная Чистая: и еже радуйся первее, яко всех радости вина, восприяла еси, Богомати Всенепорочная.

Канон апостола. Глас 8.

Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца, спасе, песнь Богови воспевающа.

Твоею мрежею яко ловец искусен, от прегрешений глубины возвед, блаженне, душу мою просвети светолучными сиянии, и похвалити твою достойно, о богоявленне Иакове, память, учениче, сподоби.

Превечный, Отцу собезначальный, пресовершенный же Бог, воплощся явися на земли яко Человек, и содейственника благодати показа, блаженне, и служителя тя премудра, силою Его укрепляема.

Разуме твоея души благородие, тя Проведец Бог, и твердость, учениче, и непобориму мысль, славне, Своим служителем лучша постави, языком возвещающа.

Богородичен:

Совета великаго, отче, Ангел, от Девы Матере явлься миру, плоть приемь, яко добродетельми украшена, ученика тя показует, и богогласника, Иакове, словеса Его ветийствующа.

Ин, канон самаряныни. Творение Иосифово. Глас 4.

Ирмос: Поразивый Египта, и фараона мучителя погубивый в мори, люди спасл еси из работы Моисейски поющия песнь победную: яко прославися.

Погребенный воста, Собою воздвиже род человеческий: да радуется тварь вся и мысленнии днесь облацы да кропят правду яве.

Покрываяй водами превыспренняя Господи, вода жизни сый, самаряныни, просящей Твоея честныя воды, подал еси разумевшей благоутробие Твое.

Слава: Троичен:

О Троице, верою Тя чистою славящих, Отче, Сыне и Душе, яко Творец всех спасай, и очищение даруй нам грехов, яко Преблагий.

И ныне: Богородичен:

Радуйся, престоле огненный. Радуйся, свещниче всезлатый. Радуйся, Света облаче. Радуйся, палато Слова, и умная трапезо, хлеб жизни достойно Христа носившая.

Катавасиа: Воскресения день, просветимся, людие:

Песнь 3.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

Ныне вся исполнишася света, небо же и земля, и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в немже утверждается.

Вчера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе, сраспинахся Тебе вчера. Сам мя спрослави, Спасе, во Царствии Твоем.

Богородичен:

На нетленную жизнь прихожду днесь благостию Рождшагося из Тебе Чистая, и всем концем свет облиставшаго.

Бога Егоже родила еси плотию, из мертвых, якоже рече, воставша видевши Чистая, ликуй, и Сего яко Бога Пречистая возвеличай.

Ин:

Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом, и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди: яко несть свят, паче Тебе, едине Человеколюбче.

Свыше тя дыхание нуждное Утешителя разжегше, мудра богогласника, ветийствующа яве величия показа, воплощшагося Слова, Егоже и самовидец был еси.

Тя якоже стрелу избранну, словом изощренну, в сердца врагов вонзи, растерзая души сопротивных, премудре, и пленяя, таинниче, сих корысти, Иакове.

Нескверныя твоея души тихость Владыце узреся, и прежде звания, блаженне, достоприятен Ему явился еси, о Иакове! И смотрения Его ученик был еси.

Священным твоим, мудре, житием и светоносным, еже к Богу сродством, всеблаженне, украшаемь ясно, и сообщник показался еси: измлада бо явился еси Слова ссельник.

Ин.

Ирмос: Утвердися сердце мое в Господе, дающем молитву молящемуся, яко лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою.

Волею на Древо вознеслся еси Слове, и зрящее распадахуся камение, и тварь преклоняшеся вся, и мертвии из гробов, якоже от сна востаху.

Жизнь сый Господи, и источник безсмертия, сел еси при источнице Щедре, и Твоих премудрых вод исполнил еси самаряныню просящую, и поющую Тя.

Слава: Троичен:

Един над всеми в Троице Бог поется, Отец и Сын и Божественный Дух, Егоже страхом славят небеснии чинове, ясно вопиюще: Свят, Свят, Свят еси Господи.

И ныне: Богородичен:

Несказанно заченши во утробе Твоей всех Бога, Дево Мати, паче мысли и слова родила еси, пребывши Дева яко прежде рождества, Богоневесто.

Катавасиа: Приидите, пиво пием новое:

Кондак апостола, глас 2.

Подобен: Вышних ища:

Глас Божественный слышав призывающ тя, любовь отца презрел еси, и притекл еси ко Христу, Иакове, с сродником твоим, славне: с нимже сподобился еси видети Господне Божественное Преображение.

Икос:

Вкупе сый с братом в селех небесных, иже святая ныне агаряны попирающия, ногами скверными и нечистыми ходящия, божественными вашими молитвами отжените, и мучителем умышления отсекше, и иже от них множества ради согрешений наших, держимых ныне, свобождения сподобите: яко да во едино собравшеся, видим Господне Божественное Преображение.

Седален апостола, глас 2:

Уловив языки апостол славный, и научив концы земныя Тебе кланятися со Отцем и Духом, Христе Боже: того ради утверди Церковь Твою, и верным низпосли благословение Твое, едине Милостиве и Человеколюбче.

Слава, и ныне, самаряныни, глас 4.

Подобен: Вознесыйся:

Да радуется небо, да ликовствуют земная, яко Христос от Девы явився яко Человек, избави из истления все человечество Своею смертию: чудесы же возсиявый жене самаряныне воды просящей, подает источник исцелений, яко един безсмертен.

И чтение святаго.

Песнь 4.

Ирмос: На божественней стражи богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

Мужеский убо пол, яко разверзый девственную утробу, явися Христос: яко человек же, Агнец наречеся: непорочен же, яко невкусен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен совершен речеся.

Яко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная, и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце.

Богоотец убо Давид, пред сенным ковчегом скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся Божественне, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

Богородичен:

Создавый Адама Твоего праотца Чистая, зиждется от Тебе, и смертное жилище разори Своею смертию днесь, и озари вся Божественными блистаньми Воскресения.

Егоже родила еси Христа, прекрасно из мертвых возсиявша Чистая зрящи, добрая и Непорочная в женах и красная, днесь во спасение всех, со апостолы радующися Того прославляй.

Ин:

Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Проповедник Христов быв, божественный Иакове, ты зван убо, скоро последовал еси, отеческую любовь презрев, и вечная изменив текущими: тем неизреченнаго небеснаго наследия сподобился еси, блаженне приснопамятне.

О теплаго желания твоего ко Владыце Христу! Ты бо Сего зело возжелал еси, сиянием Того просвещся, якоже и вообразитися, и явитися всем свет вторый, перваго зарями озарився и славою, всечестне, блаженне Иакове.

Житие честно имел еси и пречудно, желанием бо желание неодержимо приемь, желании богоначалия совершеннаго блаженства достигл еси, боговидче, со безплотными поя: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Всего себе мановению отдав Владычню, учениче богозрачне, добродетельми взялся еси явленно к высоте, и божественному воистинну краю: и оттуду целеб реки источаеши, память твою верно славящим.

Ин.

Ирмос: Услышах Боже слух Твой, и убояхся, разумех дела Твоя, и ужасохся, Господи: яко Твоего хваления исполнь земля.

Небеса да веселятся, да празднует тварь вся, воста Господь, и явися всем премудрым апостолом Своим.

Самаряныни Господи, просившей подал еси воду, ведение державы Твоея: темже во веки не вжаждет воспевающи Тя.

Слава: Троичен:

О Троице пресущная, Отче, и Слове, и Божественный Душе, единосильне, собезначальне! Спаси нас всех верою воспевающих Тя.

И ныне, Богородичен:

Неопалимую купину Тя законоположитель, зряше древле, Даниил же гору святую смотряше, едина Дево Мати Владычице.

Катавасиа: На божественней стражи:

Песнь 5.

Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

Безмерное Твое благоутробие, адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху, Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную.

Приступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба, яко жениху, и спразднуем любопразднственными чинми Пасху Божию спасительную.

Богородичен:

Просвещается Божественными лучами и живоносными Воскресения Сына Твоего, Богомати Пречистая, и радости исполняется благочестивых собрание.

Не разверзл еси врата девства в воплощении, гроба не разрушил еси печатей Царю создания: отонудуже воскресшаго Тя зрящи Мати, радовашеся.

Ин.

Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго, но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Нов якоже Илиа ревностию разжигаемь, непокоршияся проповеданию твоему попалити восхотел еси, славне: но возбрани тебе Хотитель милосердия, научая кротости благодатней.

Вшед добродетелию конечною вперимь, любве ради лучших престол Владыки возжелал еси, премудре, начальная держати, не яко желая славы суетныя, но зрети посреди Егоже возжелал еси.

Превзыде уставы, Спасе, Иаков человечества, во Твою бо силу яко в ризу облекся, исцеления точит реки и чудес, и просвещает верою концы.

Светел тя облак Слова, облистающа славою обожена, на Фаворстей горе осени, блаженне Иакове, и глас слышати Отеческий сподобился еси, извествуяй Того Сыновство.

Ин.

Ирмос: Возсияй ми Господи свет повелений Твоих, яко к Тебе дух мой утренюет, и поет Тя: Ты бо еси Бог наш, и к Тебе прибегаю Царю мира.

Гроб Твой святый достигше уранше мироносицы, блистающася видеша юношу и ужасошася, Твоему научившеся востанию Христе.

Источник сый Господи жизни, воду оставления и разумения даровал еси, жене просившей древле самаряныне. Темже воспеваем неизреченныя щедроты Твоя.

Слава: Троичен:

Единицу триипостасную, Троицу единосущную, Отца, Слова, и Духа Святаго, нераздельна Естеством Бога единаго почитаем, Творца и Господа и Владыку всех.

И ныне: Богородичен:

Тя дверь непроходимую, и село невозделанное и ковчег манну носящий, и ручку, и свещник, и кадильницу невещественнаго угля, именуем Чистая.

Катавасиа: Утренюем утреннюю глубоку:

Песнь 6.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба.

Сохранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы не вредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери.

Спасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог Сам Себе волею привел Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба.

Богородичен:

Возведеся древле держимое смертию и тлением, воплотившимся от Твоего пречистаго чрева, к нетленней, и присносущней жизни, Богородице Дево.

Сниде в преисподняя земли, в ложесна Твоя Чистая сшедый, и вселивыйся и воплотивыйся паче ума, и воздвиже с Собою Адама, воскрес от гроба.

Ин.

Ирмос: Бездна грехов и прегрешений буря мя смущает, и во глубину нужднаго реет мя отчаяния: но Твою крепкую руку мне простри, яко Петрови, о Управителю, и спаси.

Струи, яко от источника, исцелений непрестанно изливая, и просвещение учения благочестно источая, мудре, души благочестно любовию, Иакове, приступающия просвещаеши, преблаженне.

Сосуд вместящ Владыка обрет тя, преблаженне, Своего богатнаго и честнаго даяния, обилует даровании, иже паче ума таинств, служителю присносущныя жизни.

Умерщвление нас ради Владыка восхоте восприяти, мертвых вину истиннаго Воскресения, яко мудра таинника, блаженне, тя взят содетельника, в нощи, в нейже предаяшеся.

Богородичен:

Бездну щедрот рождшая, Богородице Дево, от печальных жития душу мою спаси, и радости духовныя двери ми отверзи: на Тя бо едину надежду мою возложих.

Ин.

Ирмос: Да не погрузит мене буря водная, ниже пожрет мене глубина: отвержен бо есмь во глубины сердца морскаго зол моих. Тем зову яко Иона: да взыдет от тли зол живот мой к Тебе Боже.

На Кресте Тя беззаконнии пригвоздиша, и копием прободоша Христе, и Иосиф благообразный Тя погребе в новом гробе: из негоже со славою воскрес, совоскресил еси Спасе, всю тварь поющую державу Твою.

Струя сый Господи жизни независтная, и бездна милости Блаже, путешествовав седиши близ кладязя клятвеннаго, и самаряныни вопиял еси: даждь Ми воду пити, яко да приимеши оставления воды.

Слава: Троичен:

Пою Отца безначальна, и Сына сопрестольна, и Духа единосущна верно, едино Существо, и Естество и славу, и едино Царство Бога всех и Творца, Содержителя всего, со безплотными силами.

И ныне: Богородичен:

Деву едину рождшую, и утробу нетленну соблюдшу поем Тя Чистая, престол Господень, и дверь, и гору, и мысленный свещник, чертог всесветлый Божий, и сень славы яве, ковчег же и ручку и трапезу.

Катавасиа: Снизшел еси в преисподняя земли:

Кондак, глас 8.

Подобен: Яко начатки:

Верою пришедшая на кладязь самаряныня, виде Тя премудрости воду, еюже напоившися обильно, Царствие вышнее наследова вечно, яко приснославная.

Икос:

Чистая таинства услышим, Иоанну нас учащу, в Самарии бывшая: како жене беседоваше Господь, воду просив, Иже воды в сонмища их собравый, Иже Отцу и Духу сопрестольный: прииде бо ищай образ Свой, вечно яко приснославный.

Песнь 7.

Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог и препрославлен.

Жены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: Егоже, яко мертва, со слезами искаху, поклонишася радующияся Живому Богу, и Пасху тайную Твоим, Христе, учеником благовестиша.

Смерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития, вечнаго, начало, и играюще поем Виновнаго, Единаго благословеннаго отцев Бога и препрославленнаго.

Яко воистинну священная и всепразднственная сия спасительная нощь, и светозарная, светоноснаго дне, востания сущи провозвестница: в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия.

Богородичен:

Умертвив Сын Твой смерть, Всенепорочная днесь, всем смертным пребывающий живот во веки веков дарова, един благословенный отцев Бог и препрославленный.

Всем царствуяй созданием, быв Человек, вселися в Твою Богоблагодатная утробу, и распятие претерпев и смерть, воскресе Боголепно, совозставив нас яко всесилен.

Ин.

Ирмос: Божия снисхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Чашу испил еси, якоже обещался Владыце Христу, крещением Сего ты крестился еси, богоблаженне. Емуже ныне усердно зовеши, радуяся: благословен Бог отец наших.

Зарею осияемь боговидения явился еси, Иакове, сего ради тя венцем Царствия Благодатель Христос украшает, со ангелы поюща: благословен Бог отец наших.

Се тебе исполни обещания Великодавец, к Нему вознесся подобием страданий Его: Емуже предстоя ныне зовеши радуяся: благословен Бог отец наших.

Богородичен:

Двоицу убо естеством, но не лицем, Мати, проповедуем, из Тебе Воплощеннаго. Егоже плотию изображаем, и покланяемся зрака воображению, Тебе ради Богу примиршиися, Чистая.

Ин.

Ирмос: Не предаждь нас до конца имене Твоего ради, и не разори завета Твоего, и не отстави милости Твоея от нас, Господи Боже отец наших, препетый во веки.

Со беззаконными Христе Щедре волею вменился еси, во время божественныя страсти: и сия видящи колебашеся земля, и камение вседетельным мановением распадашеся непостижиме, и восташа мертвии иже от века.

Вода еси жизни, вопияше Христу самаряныня: напой мя убо Слове жаждущую всегда Твоея Божественныя благодати, яко да не ктому, Иисусе Господи, неведения содержуся зноем, но проповедую Твоя величия.

Слава: Троичен:

Отца, и Сына, и Божественнаго воспеваем Духа, нераздельную Троицу Естеством сущую, разделенну Лицы, едино существо, срасленное, безначальное, Творца всех, Бога: Егоже вси небеснии поют чинове.

И ныне: Богородичен:

По рождестве страшнем, Дева чиста сохранилася еси, святая Богородице: темже Тя вси ангельстии лицы, и человечестии роди вси, немолчными воспевают гласы, вместилище чистое Невместимаго.

Катавасиа: Отроки от пещи избавивый:

Песнь 8.

Ирмос: Сей нареченный и святый день, Един суббот Царь и Господь, праздников праздник и торжество есть торжеств: воньже благословим Христа во веки.

Приидите, новаго винограда рождения, божественнаго веселия, в нарочитом дни Воскресения Царствия Христова приобщимся, поюще Его яко Бога во веки.

Возведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: се бо приидоша к тебе, яко богосветлая светила, от запада и севера, и моря, и востока чада твоя, в тебе благословящия Христа во веки.

Троичен: Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, треми соединяемое во Ипостасех Естество, Пресущественне и Пребожественне, в Тя крестихомся и Тя благословим во вся веки.

Богородичен:

Прииде Тобою в мир Господь Дево Богородице, и чрево адово расторг, смертным нам воскресение дарова: темже благословим Его во веки.

Всю низложив смерти державу Сын Твой Дево, Своим Воскресением, яко Бог крепкий совознесе нас и обожи: темже воспеваем Его во веки.

Ин.

Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Авраамское предложение ты, боговидче, стяжал еси, призвавшему тя Христу последуя: и пресветел служитель был еси Ему, яко Содетелю и Избавителю поя: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Крепчайше явися грома твое провозглашение законнаго образа, шумение. Христа бо возгремел еси вселенней всей, Бога и Содетеля, и Избавителя, поя: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Удивился еси, славне, мучения светлостию, и благочестия истинным просвещением, яко князь апостол поставлен был еси по всей земли, Содетелю и Избавителю поя: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Христа во веки.

Богородичен:

Витийстии языцы Тебе воспети не могут, о Богородительнице Марие Богоневесто! Бога бо родила еси Сущаго над всеми, Отроковице Чистая, Содетеля и Избавителя, Емуже вопием: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Ин.

Ирмос: Всяческая Владыко премудростию составил еси земли же паки утвердил еси, якоже веси, дно, основанием водрузивый на водах безмерных: тем вси вопием воспевающе: благословите дела Господня непрестанно Господа.

Смерть претерпел еси, едине Безсмертне волею, ада пленил еси, врата медная стерл еси Царю Небесный, и отъял еси узники от века тамо сущия, воспевающия державу непрестанно Твоея благости.

Близ сел еси источника, в час Спасе шестый, и самаряныни воду живую подал еси, и разума воды за многое благоутробие. С неюже вси вопием воспевающе: благословите дела Господня непрестанно Господа.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Отца безначальна, Сына собезначальна поем, и Духа Святаго, Бога единаго трое, неслиянна, непресекома, Содетеля всех, единосильную державу, самовластную, и вопием: благословите дела Господня, непрестанно Господа.

И ныне: Богородичен:

Углем очищается Исаиа, предпроповедуя мысленнаго угля, воплощаема Дево из Тебе паче мысли, опаляюща человеков вся вещныя грехи, и обожающа за милосердие естество наше Всенепорочная.

Хвалим, благословим:

Катавасиа: Сей нареченный и святый день:

Честнейшую не поем.

Песнь 9.

Ирмос: Светися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися, Сионе. Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего.

О Божественнаго, о любезнаго, о сладчайшаго Твоего гласа! С нами бо неложно обещался еси быти до скончания века, Христе: Егоже, вернии, утверждение надежди имуще, радуемся.

О Пасха велия и священнейшая, Христе! О мудросте и Слове Божий, и сило! Подавай нам истее Тебе причащатися в невечернем дни Царствия Твоего.

Богородичен:

Согласно Дево, Тебе блажим вернии: радуйся двере Господня: радуйся граде одушевленный: радуйся, Еяже ради нам ныне возсия свет, из Тебе Рожденнаго из мертвых Воскресения.

Веселися и радуйся божественная двере Света: зашедый бо Иисус во гроб возсия, просияв солнца светлее, и верныя вся озарив, Богорадованная Владычице.

Ин.

Ирмос: Ужасеся о сем небо и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.

Свято прешед твое житие, святых селения достигл еси, идеже радуяся зарю зриши трисиянную, еяже наслаждаяся, премудре, исполнен веселия, певцы твоея радости, преблаженне, покажи, твоими молитвами, о Иакове!

Видети тя злодеи и убийцы, якоже твоего Владыки прежде не терпяще: тех бо деяния укоряя, твоего жития предложением обличил еси: убивают мечем подражателя Христа, распятаго плотию за человеки, о богоглаголиве преблаженне!

Оружием небесным томлен быв, ранами Ирод погибе, яко Твоя, Слове, служители и ученики, ихже апостолы нарекл еси, убивати не доволен бысть окаянный: темже тя, праведному промышлению Благодателя удивльшеся, величаем.

Богородичен:

Явилася еси, о Дево Мати Божия, паче естества рождши плотию Бога Слова, Егоже Отец отрыгну от сердца Своего, прежде всех век, яко Благ: Егоже ныне и телес превышша разумеваем, аще и в тело облечеся.

Ин.

Ирмос: Сотвори державу мышцею Своею, низложи бо сильныя со престол, и вознесе смиренныя Бог Израилев, в нихже посети нас Восток с высоты, и направил ны есть на путь мира.

Се виден бысть живот всех Христос, повешен волею на Древе: и сия видящи земля потрясеся, и многа святых восташа яве телеса усопших, и узохранильница адова поколебася.

Жизнь живущих, источник благих Господь, богатно источаяй воду учений, вопиет жене: подаждь Ми воду пити, яко да подам ти воду, грехов твоих источники изсушающую.

Слава: Троичен:

Свет един нераздельно, трисолнечная Единица, безначальный Отец, Сын, и Дух, Божество едино, Жизнь и всех Творец. Того воспоим вернии со безплотными, трисвятыми песньми священнословяще.

И ныне: Богородичен:

Свету бывши жилище Чистая, озари зеницы души моея, омраченныя многими козньми врага, и видети сподоби ясно от Тебе возсиявший Свет паче мысли, чистым сердцем.

Катавасиа: Светися, светися, новый Иерусалиме:

Ексапостиларий Пасхи. Самогласен:

Плотию уснув, яко мертв, Царю и Господи, тридневен воскресл еси, Адама воздвиг от тли и упразднив смерть: Пасха нетления, мира спасение.

Слава, светилен святаго.

Подобен: Жены услышите:

Иакова воспоем Зеведеова вси: со Христом бо взыде на гору Фаворскую, и зритель бысть Божественнаго Преображения, и сошед, проповедаше в четвероконечную всю, с Петром и Иоанном.

И ныне: самаряныни.

Подобен тойже:

В Самарию пришел еси Спасе мой Всесильне, и жене беседовав просил еси воды пити, евреем воды источивый из камене несекомаго, юже к вере совосприял еси и ныне жизни наслаждается на небесех вечно.

На хвалитех стихиры воскресны, 4, глас 4:

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Крест претерпевый и смерть, и воскресый из мертвых Всесильне Господи, славим Твое Воскресение.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Крестом Твоим Христе, от древния клятвы свободил еси нас, и смертию Твоею естество наше мучащаго диавола упразднил еси: востанием же Твоим радости вся исполнил еси. Темже вопием Ти: воскресый из мертвых Господи, слава Тебе.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Твоим Крестом Христе Спасе, настави нас на истину Твою, и избави нас от сетей вражиих, воскресый из мертвых, возстави ны падшияся грехом, простер руку Твою Человеколюбче Господи, молитвами святых Твоих.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Отеческих Твоих недр не разлучився, Единородный Слове Божий, пришел еси на землю за человеколюбие, Человек быв непреложен, и Крест и смерть претерпел еси плотию, безстрастный Божеством: воскрес же из мертвых, безсмертие подал еси роду человеческому, яко един Всесилен.

И апостола на 4: глас 8.

Подобен: О преславнаго чудесе!

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

Блаженне, боговидче Иакове, ты Слова глас абие восприем, о отеческом небрегл еси угождении и любви. Оставль убо жития смущение, в мысленное же прешед море, сие возмутил еси благочестия учении, и зарями премирными твоими, богоблаженне.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Слова самовидче Иакове, Начальника жизни, и Отцу будущих угождая деянии, Исмаила всесквернаго первенства, блаженне, лишил еси, чрево яко бога вменяюща: егоже и запял еси, и нага показал еси отеческаго покрова, благословения же и наследия непричастна.

Стих: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.

Князь поставлен был еси, славне, ныне по всей земли, о тебе якоже прежде написася, ученик быв вся Сотворшаго, и ревностию твоею теплейшею, и дерзновением непобедимым, убийство претерпел еси, от честнаго двоенадесятих ученик, блаженне, совокупления, первее убиваемь.

Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.

Глас 6, самогласен:

Премудрый ловче, святый учениче, делателю Спасов, и сказателю Того страстей, иже тварь верою обтек, и прельщенныя языки собрав, и Богу привед, яко кадило доброе на небеса возвелся еси. Темже предстоя Судии, моли избавитися нам от беззаконий наших, и в день судный спастися мучения.

Слава: глас тойже:

Источник живоначалия Иисус Спас наш, ко источнику пришед патриарха Иакова, пити прошаше воды от жены самаряныни. Сей же неприобщительное иудеом прирекшей, мудрый Зиждитель приводит ю, сладкими глаголы, паче к прошению присносущныя воды, юже и приимши всем проповеда рекущи: приидите, видите сокровенных видца и Бога, пришедшаго плотию, за еже спасти человека.

И ныне: Преблагословенна еси:

Славословие великое. По Трисвятом, тропарь воскресен, ектении и оглашение, и отпуст, и обычное исхождение в притвор.

Слава, и ныне: Стихира евангельская, глас 7:

Се тьма, и рано, и что у гроба Марие стоиши, многую тьму имеющи в разуме, в нейже, где положен бысть, вопрошаеши, Иисус? Но виждь срищущася ученики, како плащаницами и сударем Воскресение обретоша, и помянуша яже о сих писания. С нимиже и имиже и мы веровавше, воспеваем Тя Жизнодавца Христа.

И поучение Студитово, и час 1. И конечный отпуст.