На Утрени,
на Бог Господь, тропарь апостолов, дважды. Глас 4:
Апостолов первопрестольницы, и вселенныя учителие, Владыку всех молите, мир вселенней даровати, и душам нашим велию милость.
Слава, и ныне, Богородичен:
Еже от века утаенное, и ангелом несведомое таинство, Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, в неслитном соединении воплощаемь, и Крест волею нас ради восприим: имже воскресив первозданнаго, спасе от смерти души наша.
По 1-й кафисме седален, глас 8:
Подобен: Премудрости:
Глубину ловления оставль, с небесе прием от Отца Божественное откровение, Слова воплощения: и со дерзновением верно вопиял еси Зиждителю твоему: Божия Тя вем Сына Единосущна. Темже по достоянию воистинну показался еси камень веры, и ключарь благодати, Петре апостоле, моли Христа Бога, грехов оставление даровати, празднующим любовию святую память твою.
Слава, глас 1:
Подобен: Камени запечатану:
Церковнаго каменя, всехвальнаго Петра, и поборника Павла, мирскую мрежу, достойно восхвалим, вернии, яко имуща ключи небесныя: от них бо просветися вселенная, верою Троическою. Слава прославльшему вас: слава укрепльшему вы: слава даровавшему вас ради жизнь вечную.
И ныне, Богородичен:
Руце Твои божественнии, имиже Создателя понесла еси, Дево Пресвятая, воплощшагося благостынею, простерши умоли Его, избавити нас от искушений, и страстей и бед, хвалящих Тя любовию, и вопиющих: слава всельшемуся в Тя, слава прошедшему из Тебе, слава избавльшему нас Рождеством Твоим.
По 2-й кафисме седален, глас 8:
Подобен: Премудрости:
С небесе звание от Христа приим, явился еси проповедник Света, всех благодати озарил еси ученьми, закона бо служение писмене изстругав, верным облистал еси разум Духа. Темже и в третие небо достойне взятся превыспренно, и в рай достигл еси, Павле апостоле, моли Христа Бога согрешений оставление даровати, празднующим любовию святую память твою.
Слава, глас 4:
Подобен: Явился еси днесь:
Светолучными сиянии, якоже звезды, земныя концы просвещаете учении святыя проповеди, небеснии таинницы Господни апостоли.
И ныне, Богородичен:
Теплое заступление сущим в бедах, и помощницу нашу, и к Богу пременение, Еюже тли избавихомся, Богородицу вернии ублажаем.
По полиелеи седален, глас 8:
Подобен: Премудрости:
Верховныя явльшияся от ученик, великия светильники и светлыя, Петра да восхвалим и премудраго Павла: огнем бо Божественнаго просиявшия Духа, мглу прелести попалиша всю. Темже и Вышняго Царствия оружницы достойне показашася и благодати сопрестольницы. сего ради вопием: апостоли Христа Бога, прегрешений оставление испросите, празднующим любовию святую память вашу. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Яко всенепорочная Невесто Творцу, яко неискусомужная Мати Избавителя, приятелище яко сущи Утешителя Препетая, беззаконию мя суще скверное обителище, и бесом игралище в разуме бывша, потщися о тех злодейства мя избавити, и светлое жилище добродетелей соверши, светоносная Нетленная: отжени облак страстей, и вышняго причастия сподоби, и света невечерняго молитвами Твоими.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
От юности моея мнози борют мя страсти, но Сам мя заступи, и спаси Спасе мой.
Ненавидящии Сиона, посрамитеся от Господа, яко трава бо огнем будете изсохше.
Слава: Святым Духом всяка душа живится, и чистотою возвышается, светлеется Троическим единством священнотайне.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 4: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь. Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его:
Евангелие Иоанна, зачало 67. [Ин. 21, 15–25.]
Во время оно, явися Иисус учеником Своим востав от мертвых. и глагола Симону Петру: Симоне Ионин, любиши ли Мя паче сих? Глагола Ему: ей, Господи, Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему: паси агнцы Моя.
Во время оно, явился Иисус ученикам Своим, воскреснув из мертвых, и говорит Симону Петру: Симон Ионин! любишь ли ты Меня больше, нежели они? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси агнцев Моих.
Глагола ему паки второе: Симоне Ионин, любиши ли Мя? Глагола Ему: ей, Господи, Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему: паси oвцы Моя.
Еще говорит ему в другой раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих.
Глагола ему третие: Симоне Ионин, любиши ли Мя? Оскорбе же Петр, яко рече ему третие: любиши ли Мя? и глагола Ему: Господи, Ты вся веси: Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему Иисус: паси oвцы Моя.
Говорит ему в третий раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр опечалился, что в третий раз спросил его: любишь ли Меня? и сказал Ему: Господи! Ты все знаешь; Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих.
Аминь, аминь глаголю тебе: егда был еси юн, поясался еси сам, и ходил еси, аможе хотел еси: егда же состареешися, воздежеши руце твои, и ин тя пояшет, и ведет, аможе не хощеши.
Истинно, истинно говорю тебе: когда ты был молод, то препоясывался сам и ходил, куда хотел; а когда состаришься, то прострешь руки твои, и другой препояшет тебя, и поведет, куда не хочешь.
Сие же рече, назнаменуя, коею смертию прославит Бога. И сия рек, глагола ему: иди по Мне.
Сказал же это, давая разуметь, какою смертью Петр прославит Бога. И, сказав сие, говорит ему: иди за Мною.
Обращься же Петр виде ученика, егоже любляше Иисус, вослед идуща, иже и возлеже на вечери на перси Его и рече: Господи, кто есть предаяй Тя?
Петр же, обратившись, видит идущего за ним ученика, которого любил Иисус и который на вечери, приклонившись к груди Его, сказал: Господи! кто предаст Тебя?
Сего видев Петр, глагола Иисусови: Господи, сей же что?
Его увидев, Петр говорит Иисусу: Господи! а он что?
Глагола ему Иисус: аще хощу, да той пребывает, дондеже прииду, что к тебе? ты по Мне гряди.
Иисус говорит ему: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того? ты иди за Мною.
Изыде же слово се в братию, яко ученик той не умрет. И не рече ему Иисус, яко не умрет, но: аще хощу тому пребывати, дондеже прииду, что к тебе?
И пронеслось это слово между братиями, что ученик тот не умрет. Но Иисус не сказал ему, что не умрет, но: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того?
Сей есть ученик свидетельствуяй о сих, иже и написа сия: и вем, яко истинно есть свидетельство его.
Сей ученик и свидетельствует о сем, и написал сие; и знаем, что истинно свидетельство его.
Суть же и ина многа, яже сотвори Иисус, яже аще бы по единому писана быша, ни самому мню всему миру вместити пишемых книг. Аминь.
Многое и другое сотворил Иисус; но, если бы писать о том подробно, то, думаю, и самому миру не вместить бы написанных книг. Аминь.
По 50-м псалме стихира, глас 6. Самогласна:
Благочестия истинныя проповедники, и Церкве пресветлыя звезды, песньми похвальными почтим, Петра каменя веры, и Павла истиннаго учителя, и таинника Христова: сии бо истинное слово всеявше в сердца верных, всем плодоносие дарующа, и молят Христа Бога, спастися душам нашим.
Канона два. Творение Иоанна Дамаскина.
Первый святаго апостола Петра, глас 4, со ирмосом на 8: ирмос по дважды, тропари на 6.
Песнь 1.
Ирмос: Несть Тебе подобен, препрославленный Господи, рукою бо крепкою избавил еси люди, яжестяжал еси, Человеколюбче.
Верховнейшаго апостолов днесь, яко первозваннаго Христова, богодохновенными песньми достойно воспоим.
Тя Предвечный проуведев предустави, всеблаженне Петре, яко предстателя Своея Церкве, и первопрестольника.
Ни плоть, ниже кровь тебе, но Отец вдохну, Христа богословити Сына Истиннаго Бога Вышняго, апостоле.
Богородичен: Гору святую, превышнее носило, Матерь Божию, и Деву истинную по рождестве воспоем.
Ин канон святаго апостола Павла, тропари на 6. Глас 8:
Песнь 1.
Ирмос: Посеченый несекомаго пресече, и виде солнце землю, юже не виде: лютаго врага вода потопи, и непроходимое пройде Израиль. Песнь же воспевашеся: Господеви поим, славно бо прославися.
Якоже сущая нарицая не сущая, Христос Божественным разумом, Павле всеблаженне, Той из матерня чрева тя избра, понести пред языки Божественное Его имя, еже паче всякаго имене: славно во прославися.
Будущее возвещая тебе сияние, благочестия Павле, и лести очищение, Христос явлься на горе молниезрачен, очи убо помрачает плотския, душевныя же вразумляет Троическим разумом: славно бо прославися.
Обрезание убо совершая осмодневное, и ревнитель отеческих, Павле, преданий, от семене еврейска, колена Вениаминова, по закону же фарисей явлься, вменил еси вся уметы, и Христа приобрел еси: славно бо прославися.
Богородичен: Чистая Мати Бога Вседержителя, от царскаго колена, Владычице, израстши, и едина Бога всеми царствующаго рождшая плотию паче естества, от бед мя спаси, Сыну Твоему поюща: славно бо прославися.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Не мудростию и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отче, Ипостасною мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Тя блаженна, сладкая уста Христа Бога, и сокровище твердо Царствия показаша: темже воспеваем тя, Петре апостоле.
На камени Твоего богословия, водрузи Владыка Иисус Церковь непреклонну: в нейже тя, апостоле Петре, славим.
Яко пребольши ангел, Петр в телеси: во светлом бо пришествии сего Христос Бог, судию же и соседателя быти рече.
Богородичен: Неискусобрачная Бога плотию рождшая, страстными прилоги преклонена мя утверди: несть бо Чистая, разве Тебе помощницы.
Ин.
Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.
Ты камень основания верным душам положился еси, многоценен, краеуголен, Спаса и Господа.
Павле всеблаженне, на основании твоем, молися, добродетелей всехвальных назидатися светлости.
Всегда мертвость Иисусову, на твоем теле совершенно, Павле, обносяй, сподобился еси истинныя жизни.
Богородичен: Тя вси стяжахом прибежище, и стену нашу христиане: Тя славословим немолчно, Безневестная.
Ипакои, глас 8:
Кая темница не име тебе юзника? Кая же Церковь не имать тя витию? Дамаск великомудрствует о тебе, Павле: веде бо тя запята светом: Рим твою кровь приемый, и той хвалится: но и Тарс множае радуется, и любит почитая твои пелены. Петре веры каменю, Павле похвало вселенныя, от Рима сошедшеся утвердите нас.
Песнь 4.
Ирмос: Сей Бог наш, от Девы воплощься, и естество обожив, Егоже воспевающе вопием: слава силе Твоей, Господи.
Человеком ловца тя, якоже обеща Христос, содела божественна, Своея Церкве, первому вручив кормила.
Тобою умоляемь Жизнодавец Иисус, вязати же и решити давый тебе власть, Петре, да будет ми милостив.
Христово Царствие отверсти, прилежно молися, Петре, божественную твою память, верою несумненною чтущим.
Богородичен: Госпоже всепетая Богородительнице, моя помышления Твоими молитвами очистивши, покажи мя благоплодна, Мати всех Бога.
Ин.
Ирмос: Всел еси на кони, апостолы Твоя Господи, и приял еси рукама Твоима узды их, и спасение бысть еждение Твое верно поющим: слава силе Твоей, Господи.
Вседе якоже лев, яровидно погубляя Христову Церковь, Савл иногда, ят же быв Божественным гласом Агнца Божия, Егоже гоняше, стадо яко Пастырю вручает.
Хотяй просветити вселенную омрачается: Ананиа же к сему послася, душевное же просвещение даяй и телесное, от Божественаго явления, сосуд избран показав того.
Павлом достойно Дамаск напояется: от сего бо якоже от рая иногда, вод Божественных сей произыде великий источник, и упои всю богоразумием независтно землю.
Богородичен: Низложи сильныя со престол Господь, Дева и Мати якоже рече: алчущия же Божественных благ исполни, верою зовущия: слава силе Твоей, Господи.
Песнь 5.
Ирмос: Стяжавый ны избранныя люди, кровию Твоею, Господи, Твой мир даждь нам, во единомыслии сохраняя стадо Твое.
Иже от любве приим дерзновение к Богу, достойно чудимь бываше, ловец и невежда, чудодействуя преславно благодатию.
Не злато Тебе ради, ни сребро, Христе, божественный Твой апостол, но добродетель стяжав, чудес обогатися силою.
Исправляхуся стопы и глезне хромых, действенным твоим глаголом: Божественным бо Духом совершахуся преславныя вещи.
Богородичен: Воплотися Бог по Ипостаси, Чистая, из Тебе плотию соединяемь, пребыв неизменен, по Божественному Существу безплотен.
Ин.
Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою, Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.
Ты истинную избрал еси, Павле, похвалу, крест Царя Христа присно нося, якоже победу, апостоле.
Тебе еже жити, Христос, и еже умрети, приобретение изрядно: любовию бо сраспялся еси Распеншемуся нас ради, Павле преславне.
Радуешися воистинну о Господе, Павле честный, изшед из телесе, и отшед ко Христу Жизнодавцу Богу.
Богородичен: Моли присно Сына Твоего и Бога нашего, Неискусобрачная, Марие Чистая, послати нам верным милость.
Песнь 6.
Ирмос: В ките, Христе, тридневновав Иона, прописа Тя Безсмертнаго, яко мертва волею, в сердце земнем тридневновавша.
Якоже древле, Христе, десницею Твоею по воде пеша ходяща, Петра спасл еси: и мене потопляема бурею лютых напастей спаси, яко Милосерд.
Оставил еси, о Петре! не сущая, и сущая достигл еси, якоже некий купец: и яве уловил еси бисер, Христа, многоценный.
Искушати безумно покусившияся Духа Пресвятаго, Петре, умертвил еси: Егоже богословил еси ты первее, яве исповедав Бога, всеблаженне.
Богородичен: Всякаго вышша существа, Слово Божие родила еси, воплощенно нам: темже Богородицу Тя устнами же и душею проповедуем.
Ин.
Ирмос: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися, и живот мой аду приближися, и молюся яко Иона: от тли Боже, возведи мя.
Вся пренебрег красная мира, уязвен Владычнею любовию, и общаго спасения желанием, свидетельствовати Тому изволив, о Павле блаженне! И ныне о вселенней молися.
Яко изрядный Владыце подобник, и в Того одеян Павле, воистинну всем был еси всяк, да вся приобрящеши, и спасеши люди: и спасл еси, яко воистинну Христу уловив концы.
Достойно тебе дарова Христос житие апостоле Павле на небесех: пребывающаго бо зде не возжелал еси града, блаженне, верен служитель быв, и строитель таин Его.
Богородичен: Призре на Тя Господь, мое обновляя существо, яко силен, величия сотворь, Богородительнице, якоже рекла еси Всенепорочная: и спасе Мя Тобою из тли Бог мой, яко Милосерд.
Кондак, глас 2:
Твердыя и боговещанныя проповедатели, верх апостолов Твоих, Господи, приял еси, в наслаждение благих Твоих и покой: болезни бо онех и смерть приял еси, паче всякаго всеплодия, Едине сведый сердечная.
Икос: Уясни мой язык, Спасе мой, разширив моя уста, и исполнив я, умили сердце мое, да яже глаголю, последую, и яже убо учу, сотворю первее: всяк бо творя и учя, рече, сей велик есть. Аще бо глаголю, и не творю, яко медь звенящая вменюся: темже рещи ми подобная, и творити полезная даруй, Едине сведый сердечная.
Песнь 7.
Ирмос: В начале Безначальное Слово, со Отцем и Духом, Сын Единородный, благословен еси и превозносимый, Боже отец наших.
Милостивному, Божественным промыслом Христовым наказуемь подобитися, попущен был еси прежде страсти, Петре, отвержения подпасти волнению.
Тебе Христос, первозванному и зело возлюбленному, яко председателю благославну апостолов первому является, воскрес от гроба.
Твое трикратное, еже прежде страсти, исцеляя отвержение Владыка, трикратным боговещанным, Петре, вопрошением утверждает любовь.
Еже ко Христу, Петре, любления предлагал еси свидетеля, и всевидящаго яко Бога Слова: темже и любимое вручает тебе стадо.
Богородичен: Яже во утробе Превечнаго, от Отца возсиявша, Бога Слова плотию заченшую, вси ублажаем, яко Матерь всех Бога.
Ин.
Ирмос: На поле Деире иногда мучитель пещь постави на мучение богоносных, в нейже три отроки песнословяху Единаго Бога, троично воспеваху глаголюще: отец Боже благословен еси.
Бысть, Христе, печать и венец апостолов Твоих, иже на последок званный времен, тщанием же всех превозшед. С нимже людие церковнии поют Тебе: отец наших, Боже, благословен еси.
Аще и гонив первее Церковь Твою Павел узник, но премину древнюю дерзость Твоею ревностию последи. Собра бо, Христе, языки зовущия: отец наших Боже, благословен еси.
Ты из Иерусалима проповедав всем Евангелие, объят же окрест всю землю Павле, даже до конец Иллирика уча, взывал еси: отец наших Боже благословен еси.
Во ужасе взят быв, третие достигл еси небо пребогате, и услышав неизглаголанная словеса, вопиеши: слава Превышнему Отцу, и Сыну, сияние же сопрестольно испытающаго яве Духа Божия глубины.
Богородичен: Якоже на руно дождь на Тя сниде Дево Христос Бог, и плотоносец из Тебе пройде, соединяя прежде разстоящая, мир на земли и на небеси даруя: отец наших Боже благословен еси.
Песнь 8.
Ирмос: Всяческая носяй неприступною Твоею силою, Христе, преподобныя Твоя отроки в пламени оросил еси, зовущия: благословите вся дела Господня Господа.
Воздежут твои руце, и ко кресту тя препояшут, Владыка предрек, Петре, повелевает последовати зовущу: благословите вся дела Господня Господа.
Благодати словом, Енеа убо разслабленна люте, Тавифу же умершую, чудодействуя воскресил еси зовущия: благословите вся дела Господня, Господа.
Иже Петру языки очищены поведав, Христе, духовною зарею, и мне помышления очисти, зовущу: благословите вся дела Господня Господа.
Богородичен: Всесвятая Дево, Яже Бога Слова рождшая плотию, души моея мрак Твоими молитвами отгнавши, просвети взывающа: благословите вся дела Господня Господа.
Ин.
Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте и превозносите во вся веки.
Срастворися любовию Твоею, Павел, добрым же изменением изступи: не себе бо живяше славный, имяше же, Щедре, живуща Тя в себе во вся веки.
Ты обручил еси якоже невесту представити, Жениху Христу Церковь: невестовождь бо сея показался еси, Павле богоносе. Темже тя славит во вся веки.
Подвизался еси добрым подвигом, и скончав течение твое законно, сокровище веры соблюл еси: темже венцев, Павле, сподобился еси правды.
Богородичен: Радуйся престоле огнезрачный Господень: радуйся Невесто Неневестная, Дево. Радуйся, облаче, Солнца возсиявшая правды: Егоже превозносим во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Тя преславную Невесту, и Всесвятую Богородицу, Зиждителя рождшую невидимых же и всех видимых, песньми величаем.
Твоя преизящная благодать славится достойно, сени бо твоей страсти немощных, Петре, отгоняющей: темже тя величаем.
Мечтаньми Симона волхва богоборца, взята к воздушней высоте, низложив неизглаголанною Божественною силою, Петр ублажается.
Согрешений разрешение, молитвами твоими подаждь, просвещение же сердца, и веселие духа, поющим память твою, апостоле.
Твоя вся исполнена славы, освящения же и чудес: словеса, мощи, персть, и верою, Петре, покланяемыя и любовию божественныя вериги.
Богородичен: Твое имя плод чрева, содея ликовника песнь пети Тебе. Яже радость рождши, велегласно радуйся провещавающа.
Ин.
Ирмос: Уставы прешла еси естества, Содетеля заченши и Господа, и дверь спасения мирови была еси. Тем Тя Богородице, непрестанно величаем.
Твоим покланяемся веригам, яже за Христа яко злодей носил еси: язвы же Павле облобызаем, яже на славнем твоем и победоноснем носиши телеси.
Ныне разрешился еси, апостоле, ко Иже тобою непрестанно Желаемому: с Нимже яко служитель водворяяся, непрестанными мольбами, твоя рабы к себе привлецы.
Ныне никакоже в гаданиих, ниже в зерцале Христос тебе зримь есть: лицем же паче зрится к лицу совершенне тебе разум открывая Божества.
Богородичен: Ты, Пресвятая Богомати, похвала Христовых апостолов была еси, мучеников же слава, и пророков основание: темже вернии Тя вси достодолжно величаем.
Светилен:
Подобен: Жены услышите:
Апостолов вси верх воспоем, Петра и Павла божественныя, вселенныя светильники, проповедники веры, богословныя трубы, учений сказатели, Церковныя столпы, и разорители лести. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Велико и преславно Рождества Твоего таинство, Богорадованная Отроковице, и Богомати Дево, пророцы проповедаша, апостоли научиша, мученицы исповедаша: ангели же воспевают, и человецы покланяются.
На хвалитех стихиры, на 4, глас 4:
Подобен: Званный свыше:
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
С небесе благодать прием, егда вопрошение учеником Спас, дванадесяточисленным рече апостолом: кого Мя глаголют человецы быти? Тогда убо лучший апостолов Петр, богословствуя отвеща, ясно возопив: Ты еси Христос Живаго Бога Сын. Темже достойно ублажается, яко свыше прием откровение, вязати же и решити праведно прием.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.
Иже от Отца явлься Божие Слово, кого Мя непщуете вопрошающу Христу, Ты Живаго Отца Сын, яко всем уста богогласуя, абие возопил еси: темже и блажен еси Симоне вар Иона, возмездие приял еси. Ибо славит Бог сего верно славящия, и к восприятию богатно призывает, и каменя тебе непостыдна Церкви водружение и основание положи.
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.
Свыше зван быв, а не от человек, егда земная тьма помрачи очи телесныя, нечестия обличая сетование: тогда небесный свет облиста мысленнии очи, благочестия открывая красоту. Темже познал еси изводящаго свет из тьмы, Христа Бога нашего: Егоже моли, спасти и просветити души наша.
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
Христопроповедник сый, крестную похвалу носяй, ты, многорачительную Божественную любовь, яко зрящих связующую к желаемому, воистинну паче всех проразсудил еси. Темже и узник прозвался еси Христов, напастей неудобство, яко сладчайшее пищи всякия изволивый, и честныя кончины разрешения сподобился еси, живый Владыце твоему: Егоже моли, спасти и просветити души наша.
Слава, глас 6.
[Космы монаха:] Всечестный апостолов приспе праздник Церкви Христове, ходатайствующий спасение всем нам. Тайно убо восплескавше, к сим рцем: радуйтеся светильницы, сущим во тьме мысленнаго солнца зари облистающии. Радуйтеся, Петре и Павле, учений Божественных основания незыблема, друзи Христовы, сосуди честнии: приидите посреди нас невидимо, сподобляюще даров невещественных, ваш праздник восхваляющих песньми.
И ныне:
Богородице, Ты еси лоза истинная, возрастившая нам плод живота, Тебе молимся, молися, Владычице, со святыми апостолы, помиловати души наша.
Славословие великое. И отпуст.
|